PSV
Moderator: mods
Re: PSV
PSV wil Schalk huren voor een half jaar (voor Jong PSV), wat ze daarna met hem willen is nog onduidelijk.
Maar Betancourt wordt normaal gesproken in de winterstop verkocht en Schalk is zijn vervanger, waardoor huidige spits Vloet op zijn favoriete positie als nummer 10 kan spelen. Ik ga er vanuit dat PSV de optie heeft om Schalk te behouden, wat niet verkeerd zou zijn. Hij was 'vroeger' een groot talent en kan het misschien wel waar gaan maken bij een andere club.
PS: Het leesvermogen van sommigen hier is aan hevige erosie onderhevig...
Met name Yopi blinkt uit in het half lezen van iets en er vervolgens fanatiek op reageren, iets waar hij als Joey nogal tegen ageerde. De logica.
Ook lijken de media ineens altijd gelijk te hebben zodra het negatief naar PSV uitgelegd kan worden.
Maar Betancourt wordt normaal gesproken in de winterstop verkocht en Schalk is zijn vervanger, waardoor huidige spits Vloet op zijn favoriete positie als nummer 10 kan spelen. Ik ga er vanuit dat PSV de optie heeft om Schalk te behouden, wat niet verkeerd zou zijn. Hij was 'vroeger' een groot talent en kan het misschien wel waar gaan maken bij een andere club.
PS: Het leesvermogen van sommigen hier is aan hevige erosie onderhevig...
Met name Yopi blinkt uit in het half lezen van iets en er vervolgens fanatiek op reageren, iets waar hij als Joey nogal tegen ageerde. De logica.
Ook lijken de media ineens altijd gelijk te hebben zodra het negatief naar PSV uitgelegd kan worden.
Erosie nog wel...Baseman schreef:PS: Het leesvermogen van sommigen hier is aan hevige erosie onderhevig...
Het gaat niet best met PSV, of zie je dat anders? Hoe verklaar jij de huidige malaise?

Ik stel voor dat je mijn post ook leest, dan weet je mijn mening namelijk.Peter schreef:Het huren van Schalk voor een jeugdteam slaat natuurlijk he-le-maal nergens op. Ik mag toch hopen dat jij dat ook vindt?
De Jong teams van Ajax, Twente en PSV zijn trouwens geen jeugdteams meer sinds ze betaald voetbal spelen...
Dit ontken ik nergens.Yopi schreef:Het gaat niet best met PSV, of zie je dat anders?
Maar bijv. jouw reacties over uitspraken van Sanders maken duidelijk dat je alleen afgaat op enkele uit zijn verband getrokken quotes.
Lees het volledige interview en het komt heel anders over.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Zeer opmerkelijk dat je er zo over denkt. Jong Ajax is nog steeds een eindstation voor jeugdspelers die niet in 1x de stap kunnen zetten. Het gaat er toch niet om dat je tweede wordt bij een periodetitel?Baseman schreef:Ik stel voor dat je mijn post ook leest, dan weet je mijn mening namelijk.
De Jong teams van Ajax, Twente en PSV zijn trouwens geen jeugdteams meer sinds ze betaald voetbal spelen...
Ik dacht dat je een 'andere club' bedoelde, maar je hoopt dat ze hem houden om te zien of hij kan slagen bij PSV. Na een half jaartje Jong PSV is Schalk 22. Wat is dan precies de bedoeling? Of denk je echt dat je bij een koopclub als PSV dan genoeg power en attitude hebt om de concurrentie in de spits aan te gaan? PSV gaat gewoon de markt op en dan is de toegevoegde waarde nihil. Dan heb je ook nog Locadia. Ook geen wereldwonder, maar daar zit meer muziek in dan een Schalk.
PSV kan beter investeren in de jeugd. Maar we moeten geen slapende honden wakker maken.
Sterker nog, ik heb het hele interview gezien.
Wat hij zei was meer crisismanagement dan een poging tot analyse, vond ik. Maar daar had joey vast anders over gedacht.
Wat vind jij van het beleid van Sanders en Brands? Mijns inziens vliegen ze alle kanten op.
Wat hij zei was meer crisismanagement dan een poging tot analyse, vond ik. Maar daar had joey vast anders over gedacht.

Wat vind jij van het beleid van Sanders en Brands? Mijns inziens vliegen ze alle kanten op.
Je bedoelt hetzelfde team als waarover Ajax (met name Groenendijk) klaagt omdat men te veel jeugdspelers moet gebruiken tijdens interlandweken?Peter schreef:Zeer opmerkelijk dat je er zo over denkt. Jong Ajax is nog steeds een eindstation voor jeugdspelers die niet in 1x de stap kunnen zetten. Het gaat er toch niet om dat je tweede wordt bij een periodetitel?
Oftewel, met alleen of voornamelijk jeugdspelers red je het niet in de JL.
Alleen al fysiek vraagt dat veel meer dan de jeugdcompetities, dus je moet voorzichtig zijn met jongere spelers.
Jong PSV heeft eerder dit seizoen Antonia ontslagen en Betancourt wordt normaal gesproken verkocht in de winterstop, waardoor de doorgeschoven A junior Vloet (pas 18) als enige spits overblijft. De spits van de A1 is de pas 16 jarige doorgeschoven B junior Vd Moot, hij is een groot talent maar fysiek nog niet klaar voor de JL.
Dan vind ik het prima dat PSV een voorheen groot talent als Schalk huurt voor een half jaar. Valt het tegen dan is hij weer weg, valt het mee dan kan hij misschien nog iets gaan betekenen. Sjoed Mossou geeft het ook aan:
Sjoerd Mossou @sjoerdmossou 24m
Zou mij niet verbazen als Schalk op termijn slaagt bij PSV. Neus voor de goal, enorme drive, goed ventje. Had veel meer krediet verdiend.
Sjoerd Mossou @sjoerdmossou 17m
Schalk heeft beperkingen, maar ook heel specifieke kwaliteiten. Snap dit gokje wel. Is jong, kan prima mee bij Jong PSV en kost haast niks.
Waarom vliegen ze volgens jou alle kanten op?Yopi schreef:Wat vind jij van het beleid van Sanders en Brands? Mijns inziens vliegen ze alle kanten op.
Ik heb nog maar weinig gelezen dat de woorden in het begin van dit seizoen tegenspreekt.
Ze hebben niet veel keus. Nu wéér van koers veranderen en hun geloofwaardigheid is (helemaal) weg.
Ik had het over de afgelopen jaren. Dan weer dit, dan weer dat. Het komt zo opportunistisch over. Op die manier moet je meteen scoren, anders heb je niets.
Ik had het over de afgelopen jaren. Dan weer dit, dan weer dat. Het komt zo opportunistisch over. Op die manier moet je meteen scoren, anders heb je niets.
Heel merkwaardige actie, inderdaad. Misschien een vriendendienst met het oog op een andere deal?Peter schreef:Het huren van Schalk voor een jeugdteam slaat natuurlijk he-le-maal nergens op. Ik mag toch hopen dat jij dat ook vindt?

In tegenstelling tot Mossou zou het mij trouwens wél verbazen als Schalk het redt bij PSV.
- peter
Deze snap ik niet. Alsof ik (of AT) ook maar iets op heeft met die Groenendijk. Het heeft een hoge mate van 'ja maar hullie doen het ook'. Kun je niks mee.Baseman schreef:Je bedoelt hetzelfde team als waarover Ajax (met name Groenendijk) klaagt omdat men te veel jeugdspelers moet gebruiken tijdens interlandweken?Peter schreef:Zeer opmerkelijk dat je er zo over denkt. Jong Ajax is nog steeds een eindstation voor jeugdspelers die niet in 1x de stap kunnen zetten. Het gaat er toch niet om dat je tweede wordt bij een periodetitel?
Maar het verschil zit hem voornamelijk in de opvatting over de kwaliteiten van Schalk. Ik vind dat dus echt niets speciaals. Te weinig power, te weinig techniek, teveel oogklep, te oud. En ja, PSV heeft geen alternatieven, heeft pas in de B weer een ruwe diamant, maar juist daarom zou ik wat hoger mikken (en of het seizoen met die Betancurt en Rai Vloet afmaken). Het doen van breedte huurconstructies voor een Jong .... team ben ik in de regel gewoon op tegen. Hadden ze Castillion ook wel een half jaartje mogen huren.

Die jongen zal er bij NAC niet naast staan omdat hij zo lekker bezig is schat ik zo in. Als de spitsen in de jeugd echt op zijn snap ik wel dat je dan een noodoplossing zoekt. Maar meer dan dat zal het dan niet zijn.
Nil volentibus arduum
Dat geloof ik idd niet.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Geloof het of niet, maar ik schrijf PSV nog steeds niet af voor de titel. Tot half januari (Ajax uit) hebben ze een loeizwaar programma gehad, maar daarna wachten toch vooral tegenstanders uit het "rechterrijtje".

Ze vallen me tegen, ik had ze rond plek 5 ingeschat.
- peter
Misschien is dit wel een strategische zet van Tiny en co. Ze halen een spits bij hun directe concurrent om plekje 12 weg. ;)Marillion schreef:Die jongen zal er bij NAC niet naast staan omdat hij zo lekker bezig is schat ik zo in. Als de spitsen in de jeugd echt op zijn snap ik wel dat je dan een noodoplossing zoekt. Maar meer dan dat zal het dan niet zijn.
Nu nog Xander Houtkoop halen, zodat ie in Deventer niet nogmaals Arias tureluurs kan spelen.Peter schreef: Misschien is dit wel een strategische zet van Tiny en co. Ze halen een spits bij hun directe concurrent om plekje 12 weg. ;)

Ik vind het vooral verbazingwekkend dat Brands daar nog zit. Ze vuren daar hun gifpijlen op Toivonen, maar Brands mag ongestoord jaar in, jaar uit een schots en scheve selectie smeden, waarop wéér een trainer z'n tanden stuk bijt.
-
Bron: http://www.vi.nl/spelers/carriere/jurgen-locadia.htm
Locadia dertien keer voor PSV uitgekomen in de competitie, twee keer in de beker en drie keer internationaal. Telt alleen de competitie?
Locadia dertien keer voor PSV uitgekomen in de competitie, twee keer in de beker en drie keer internationaal. Telt alleen de competitie?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".