FC Twente

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door Marillion » do apr 24, 2014 5:46 pm

Toen Twente een paar maanden geleden met Doyen in zee ging was al wel duidelijk dat het financieel niet zo lekker zat. Waarom zou je anders zo'n deal sluiten? Zo aantrekkelijk was dat allemaal niet. 5 miljoen in ruil voor 25 tot 30 procent van de transferrechten van Dusan Tadic, Kyle Ebecilio, Quincy Promes en Bilal Ould-Chikh lees ik terug in het bericht in dit topic.

Men was toen wat verbolgen dat banken niet bereid waren om een lening te verstrekken. Maar daar hadden die banken dus waarschijnlijk wel een goede reden voor.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FC Twente

Bericht door Yopi » do apr 24, 2014 5:49 pm

Soms lijkt het wel alsof een speler kopen net zoiets is als naar de winkel voor een nieuwe televisie. We betalen graag extra voor een trendy modelletje. :hypocrite.gif:

DelToro, had jij dan een duidelijk beeld van Sana, Meleg, Lobotka, Moses Daddy, Sam Hendriks, Höhner, Andersen, enz?

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: FC Twente

Bericht door DelToro » do apr 24, 2014 5:53 pm

Zijn die spelers voor het eerste gehaald dan?
Er is - ook door Cruijff - een duidelijk onderscheid gemaakt tussen aankopen voor het eerste en de jeugd. Van de uitvoering van het beleid voor het eerste ben ik nog niet onder de indruk.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FC Twente

Bericht door Yopi » do apr 24, 2014 6:02 pm

Er zit geen enkele jeugdspeler bij.

Ik ben ook niet onder de indruk, al zijn Meleg, Andersen en Lobotka spelers met talent.
Scouten is lastig. John Steen Olsen heeft een vermogen voor Ajax verdiend, maar is ook komen aanzetten met Sana en Karlsson. Ik bedoel maar.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente

Bericht door Jöhnk » do apr 24, 2014 6:19 pm

Marillion schreef:Toen Twente een paar maanden geleden met Doyen in zee ging was al wel duidelijk dat het financieel niet zo lekker zat. Waarom zou je anders zo'n deal sluiten? Zo aantrekkelijk was dat allemaal niet. 5 miljoen in ruil voor 25 tot 30 procent van de transferrechten van Dusan Tadic, Kyle Ebecilio, Quincy Promes en Bilal Ould-Chikh lees ik terug in het bericht in dit topic.

Men was toen wat verbolgen dat banken niet bereid waren om een lening te verstrekken. Maar daar hadden die banken dus waarschijnlijk wel een goede reden voor.
Heeft iemand hier Ould-Chikh wel eens zien spelen? Schijnt een geweldig talent te zijn. Volgens atlas-lions.nl wilde Overmars hem vorig jaar naar Amsterdam halen, maar dat mislukte.

Wat de financiële toestand betreft: alles wijst erop dat het goed mis is in Enschede. (Stukjes van) spelers worden voor een fooi verkocht en er wordt gemanipuleerd met de jaarcijfers. Als ik Twentefan was, dan zou ik me inmiddels ernstige zorgen maken. Kijk ik op het forum van fctwente.net, dan verbaas ik me wel. Er heerst daar een beetje een Asterix en Obelix stemming. Het ligt allemaal aan de boze buitenwereld dat het lijkt alsof het niet goed gaat met FC Twente, en met ome Joop aan het roer kan er niks mis gaan. Ik zou zeggen: veel plezier met ome Joop.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: FC Twente

Bericht door Demosthenes » do apr 24, 2014 8:26 pm

Yopi schreef:Soms lijkt het wel alsof een speler kopen net zoiets is als naar de winkel voor een nieuwe televisie. We betalen graag extra voor een trendy modelletje. :hypocrite.gif:

DelToro, had jij dan een duidelijk beeld van Sana, Meleg, Lobotka, Moses Daddy, Sam Hendriks, Höhner, Andersen, enz?
Niemand op AT had hier een goed beeld van, maar niemand op AT is scout van Ajax, je mag het een AT'er niet kwalijk nemen hij die spelers niet kent, al kan hij Andersen een paar keer op tv gezien hebben als hij Fischer in een Deens jeugdelftal zag.

De vraag is waarom iedereen van degene die een tip geeft t/m het TH deze spelers Ajaxwaardig vinden, zelfs een verrijking voor Ajax. Waarom Lobotka voor een jaar huren, optie tot koop, om hem in de eerste divisie te laten voetballen, ik denk dat hij in Slowakije meer weerstand zou hebben ondervonden. Waarom zit Meleg niet bij de selectie van Ajax 1, als je zoveel moeite hebt gedaan hem binnen te halen en zoveel moeite hem om een creatieve speler op te stellen/een spits aan het zoeken bent, Meleg speelt al een tijdje in de spits? Waarom twee jonge spitsen halen: Höner (Höhner is toch een mondharmonica? :ajaxsmiley.gif: ) en Hendriks, als je Hoesen hebt, Walian hebt gehaald en hoog opgeeft van Menig? Blijkbaar voldoen er een paar niet, want Zivkovic is al gehaald en FdB wil nog een spits, er is nog niemand verkocht!

Andersen vind ik een triest verhaal worden, na twee jaar geen zicht op een basisplaats, terwijl hij er al ± 40 wedstrijden (herinnering) in de hoogste Deense divisie op had zitten; Sana? Ik kan me nog herinneren dat niet iedereen laaiend enthousiast was over deze aankoop, maar dat kritiek niet mocht worden geleverd.

Zijn het allemaal grote talenten en worden ze door Ajax verkeerd gebruikt/doen de trainers het verkeerd of zijn ze niet zo talentvol?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: FC Twente

Bericht door Baseman » zo apr 27, 2014 9:17 am

Uit het NRC:
Toveren met miljoenen bij FC Twente
Door onze redacteur Jan Meeus

Joop Munsterman heeft een droom. De voorzitter van FC Twente wordt in de voetbalwereld altijd geprezen voor zijn bescheidenheid. Geen praatjes, geen opsmuk, geen theater. Joop is gewoon, al is dat wel veranderd na het behalen van het kampioenschap in 2010.
Wat is gebleven is de ambitie van Joop Munsterman, zo valt te lezen in het verslag over het seizoen 2009-2010. Dat seizoen wordt in Enschede en omgeving met hoofdletters geschreven - het was het jaar dat Twente voor het eerst in de geschiedenis KAMPIOEN werd. Maar als Joop Munsterman verslag doet van dat historische jaar, we schrijven januari 2011, heeft hij al weer nieuwe, nog grotere plannen.
Kampioen worden en Champions League, dat zal niet elk jaar lukken. Maar Twente wil wel een stabiele positie in ,,de absolute top van de eredivisie met elk jaar Europees voetbal". Een van de manieren om dat te bereiken, is het uitbouwen van het stadion naar een minimale capaciteit van 30.000. Dat is het uitgangspunt van het nieuwe strategisch plan Working on a dream. De droom van Munsterman.
In het jaar na het kampioenschap geloofde iedereen in de ambities van Joop Munsterman, de man die FC Twente redde van een zeker faillissement en naar de top leidde. Maar wat is daarvoor nodig? Wat moet een altijd bescheiden voetbalclub als FC Twente organiseren om structureel mee te doen in de top?
Als het om die vragen gaat, wordt Munsterman van clubman een zakenman. Dan begint hij over het ,,bestendigen van de huidige situatie", het ontwikkelen van ,,nieuwe verdienmodellen en activiteiten", het verhogen van ,,de klantwaarde van de seizoenkaarthouders" en ,,het creëren van nieuwe omzetstromen". Dan spreekt hij het idioom van bankiers.
Voetbal is emotie. Maar op weg naar de absolute top in Nederland draait het vooral om geld. Veel geld, in het geval van Twente. Voor de uitbreiding van het stadion en het vernieuwen van het trainingscomplex is een bedrag van maar liefst 75 miljoen euro nodig. Veel geld voor een club met een omzet van 35 miljoen en een gemiddelde winst van een paar miljoen.
Dat vinden financiers ook. FC Twente vindt wel een bank bereid om een lening te verstrekken, maar niet zo veel als Twente nodig heeft. Vijftien miljoen, dat is het maximum dat de club kan lenen. En dan moet wel zo'n beetje alles wat FC Twente bezit in onderpand worden gegeven, blijkt uit de jaarstukken van de club. Het trainingscomplex aan de Kuipersdijk, een garantie van de gemeente Hengelo en de inkomsten en de skyboxen: als het misgaat, is alles van de bank. Aan rente en aflossing is de club zo'n 2,5 miljoen euro kwijt. En o ja, omdat de rente variabel is, wordt er een verzekering afgesloten, in jargon een renteswap. Voetballen is bankieren.

Maar die vijftien miljoen is bij lange na niet genoeg om de droom van Munsterman te verwezenlijken. FC Twente heeft ook nog een lening lopen bij de gemeente Enschede: twintig miljoen euro, tegen 6,4 procent rente. Geen swaps deze keer, maar FC Twente moet het stadion in onderpand geven. Aan rente en aflossingskosten op jaarbasis moet de club wel een kleine twee miljoen euro ophoesten.
Deze twee leningen, van samen 35 miljoen euro, zijn nog niet genoeg om de uitbreiding van de faciliteiten te financieren. Er is nog veel meer nodig. Na de bank en de gemeente rest FC Twente nog maar één ding om financiering te vinden: fans met een gevulde bankrekening. In het jaarverslag worden ze : een elftal investeerders genoemd. Het schaduwteam van FC Twente stelt een kredietlijn ter beschikking stelt van 16,5 miljoen euro. Het gaat om wat in jargon een achtergestelde lening wordt genoemd. Als er ooit problemen komen, dan hebben de gemeente en de bank voorrang bij het terugbetalen van de schulden. Het mooie van de lening is: er hoeft tot eind 2013 niet te worden afgelost. Wel wordt er een rente van 7 procent betaald. Wie deze groep investeerders zijn, vermelden de stukken van FC Twente niet, maar aan rente vangt het schaduwteam dik een miljoen per jaar.
Munsterman onthulde deze week in een interview met televisieprogramma Nieuwsuur dat hij lid is van het schaduwelftal van FC Twente. Munsterman gelooft in zijn droom en heeft daar geld voor over. Maar wie zijn de andere tien? Een voor de hand liggende naam is Aldo van der Laan, sinds 2004 bestuurder bij FC Twente. Miljonair Van der Laan heeft zijn fortuin gemaakt in de vleeshandel. Hij is mede-eigenaar van de Zwanenberg Food Group, een vleeswarenfabrikant die bekend is van de Kips Leverworst. Een andere voor de hand liggende financier is Dick Wessels, wiens broer Herman tussen 1998 en 2004 voorzitter was.
Met de lening van het schaduwelftal komt de langlopende schuld van FC Twente uit op ruim 60 miljoen. Daarnaast heeft de club ook nog kortlopende schulden, inclusief pensioenverplichtingen. In het jaar 2011-2012 telt dat op tot bijna 92 miljoen euro. Voetballen met een droom is een miljoenenaangelegenheid.
De snel gegroeide schuldenlast wordt door de KNVB met argusogen bekeken. Tot 2012 behoorde FC Twente tot de groep financieel gezonde voetbalclubs - de zogeheten categorie 3-clubs. In de zomer van 2013 zakt Twente af naar categorie 2, nog steeds voldoende, maar het blijkt een vingerwijzing te zijn. In het najaar van 2013 krijgt FC Twente het aan de stok met de licentiecommissie van de KNVB. Reden? De schuldenlast en de oplossing die FC Twente heeft gevonden.
In het najaar van 2013 komt de bodem van de kas van FC Twente in zicht. De hoge rente en aflossingsverplichten die de grote investeringen met zich meebrengen, beginnen zich te wreken. Tegenover de investeringen van 75 miljoen in stadion en faciliteiten stond een bedrag van 60 miljoen aan leningen. Het verschil van 15 miljoen, legt Arjan Hoop uit, moest komen uit de gewone inkomsten. ,,Dat is niet makkelijk", vertelt Hoop - bankier, onbezoldigd adviseur van de raad van commissarissen en voormalig commercieel directeur van FC Twente. Bijkomend probleem Twente moet in 2014 de lening van het schaduwelftal van investeerders gaan aflossen: 1,6 miljoen op jaarbasis, en dat tien jaar lang.
Dat geld had Twente op dat moment niet meer. De schuld aan het schaduwelftal moet op een andere manier worden afgelost. De oplossing werd gevonden in de geldstroom uit de televisierechten, die dankzij betaalzender FOX in de toekomst veel groter wordt. De techniek die FC Twente gebruikt, noemen bankiers structured finance. Voor de gemiddelde supporter lijkt het op toveren met miljoenen.

Hoe dat werkt? Twente verkoopt een deel van de toekomstige inkomsten uit de televisierechten - 6,5 miljoen per jaar - aan een speciale vennootschap: FCI BV. Als Twente ieder jaar 2,2 miljoen uit de tv-rechten overdraagt, is FCI bereid om in een keer 12 miljoen schuld van FC Twente over te nemen. Saillant detail: de financiers van de vennootschap FCI zijn dezelfde weldoeners onder leiding van Joop Munsterman. Hun schuld wordt afgelost met nieuwe schuld. Voordeel voor de club: de schuld rust nu niet meer op FC Twente. Voordeel voor het schaduwteam: hun achtergestelde lening aan FC Twente wordt nu gedekt door het geld dat de club krijgt voor televisierechten.
Schuld afgelost met geld dat nog binnen moet komen: dat is winst voor iedereen. Punt is wel dat de andere schuldeisers - de bank en de gemeente Enschede - akkoord moeten gaan. Dat lukt, alleen duurt het langer dan gedacht. In januari 2014 waren nog steeds niet alle contracten getekend. De inkomsten had FC Twente echter al wel ingeboekt in de goedgekeurde jaarrekening over competitiejaar 2012-2013.
Om die reden had de licentiecommissie van de KNVB bezwaar tegen de timing van de transactie. De deal komt daarom terecht in de cijfers over het lopende jaar 2013-2014. Deze vertraging is echter niet het grootste probleem. Begin 2014 dreigt de kas echt leeg te raken. En dat dwingt Twente tot nog een greep in de toekomstige opbrengsten. Investeringsmaatschappij Doyen Sports koopt een deel van de inkomsten uit toekomstige transfers van een groep van 5 spelers. Wie dat zijn is niet bekend, wat het opbrengt wel: vijf miljoen euro contant. Probleem opgelost.
Althans, voor nu. Want dromen hebben dus wel een prijs. FC Twente houdt de boel nu draaiende met geld uit de toekomst - afkomstig uit transfers en televisierechten. Dat betekent dat er in de toekomst minder geld is. Topspelers als Dusan Tadic en Luc Castagnos kunnen niet meer worden gekocht. Zij zullen moeten worden opgevolgd door talenten die de club zelf heeft opgeleid. De grote vraag is of FC Twente daarmee structureel in de top kan meespelen. Dat was immers het andere deel van Munstermans droom.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door Marillion » zo apr 27, 2014 9:48 am

Ze zullen wel hopen dat er komende zomer een club komt die wil betalen voor Castaignos. Geen bijzondere speler maar hij heeft een paar doelpunten gemaakt en is dus wellicht verkoopbaar. Kwalitatief ga je er dan niet veel op achteruit.

Maar alles wijst er op dat Twente meer wil dan haalbaar is. Ik weet niet of ze nog een parkeerterrein of iets dergelijks in de aanbieding hebben maar er komt een moment dat de mogelijkheden op zijn en dat er gewoon betaald moet worden. Mooie constructie trouwens voor die investeerders. Onder het motto van clubliefde goed verdienen aan zo'n constructie. Het lijken de vrienden van Feyenoord wel.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Twente

Bericht door wimpey » zo jun 01, 2014 1:39 pm

Kastanjes gaat volgens de BBC voor 8 M naar Swansea. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente

Bericht door Rooie » zo jun 01, 2014 7:34 pm

Ik snap voetbal niet meer...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FC Twente

Bericht door Yopi » zo jun 01, 2014 10:15 pm

Babel 2. Alleen leverde Babel veel meer op.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door Marillion » ma jun 02, 2014 8:24 am

Toch zou dit al de derde transfer van hem zijn waar sprake is van een behoorlijk transferbedrag. Dat terwijl hij wat mij betreft nog nooit ergens indruk heeft gemaakt. Ik ben benieuwd wie zijn zaakwaarnemer is.
Nil volentibus arduum

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: FC Twente

Bericht door Baseman » ma jun 02, 2014 11:48 am

Arie Treffers.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: FC Twente

Bericht door Demosthenes » di jun 03, 2014 6:48 am

Baseman schreef:Arie Treffers.
Is dat die man die samen met de zoon van Wim Jansen in Brazilië actief is? Ik vind € 8 miljoen een prima bedrag voor Twente, of krijgt die investeringsmaatschappij daar een deel van? Zitten de opleidingskosten voor Feyenoord erbij? Een club houdt vaak minder over dan wat er in de krant komt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: FC Twente

Bericht door Baseman » di jun 03, 2014 9:18 am

Volgens mij is Treffers inderdaad actief met de zoon van Jansen...ik ken hem voornamelijk van de rechtszaak die PSV tegen hem aanspande (en won), omdat hij te jonge talenten aan het ronselen was.

Doyen heeft geen belang in Castaignos, dus voor zover bekend hoeft Twente niets af te staan van het transferbedrag. Misschien alleen de opleidingskosten voor Feyenoord, dat zou inderdaad kunnen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door Marillion » di jul 08, 2014 7:48 am

Tadic is waarschijnlijk vertrokken:
'Tadic ondergaat medische keuring bij Southampton'

FC Twente en Southampton hebben een akkoord bereikt over de transfer van Dusan Tadic naar de Premier League-club. De 25-jarige Serviër zal dinsdag een medische keuring bij Southampton ondergaan, zo meldt TC Tubantia.Tadic stond hoog op het verlanglijstje van Ronald Koeman, de nieuwe trainer van de club die vorig seizoen als achtste eindigde in de Premier League.

FC Twente ontvangt een bedrag tussen de veertien en vijftien miljoen euro voor de buitenspeler. De Tukkers namen Tadic medio 2012 over van FC Groningen. Koeman zag eerder deze transferperiode verschillende spelers vertrekken, onder wie Luke Shaw (Manchester United), Rickie Lambert (Liverpool) en Adam Lallana (Liverpool). De Nederlander kreeg van de clubleiding van Southampton de toezegging dat hij deze transferopbrengsten mag investeren in nieuwe spelers. De Premier League-club heeft ook belangstelling voor Feyenoord-aanvaller Graziano Pellè.

Bron: nusport.nl
Zonde, ik zag hem graag spelen in de eredivisie. Overigens maakt dit transferbedrag als het klopt gelijk weer duidelijk waarom Ajax zo'n jongen niet "even" gaat ophalen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FC Twente

Bericht door InnerHarbour » di jul 08, 2014 1:30 pm

Tadic is dat niet die mooiweer voetballer die nooit thuisgeeft in de toppers tegen Ajax, jammer dat die gaat was wel handig tegen 10 man. :hypocrite.gif:
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op di jul 08, 2014 2:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Twente

Bericht door Cruijff » di jul 08, 2014 1:44 pm

Inderdaad qua flegmatiek een soort Ruiz maar dan met nog minder trofeeën, doelpunten en assists op zijn conto.

Goede speler hoor Tadic, maar stel dat Ajax er ruim 15 miljoen in zou investeren in combinatie met een salaris tussen de 1,8 en 3 miljoen euro per jaar... Tja, dan heb ik liever de huidige zuinigheid dan de voormalige 'Sulejmani leipheid'.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente

Bericht door peter » di aug 05, 2014 12:51 pm

Twente en Spartak zijn akkoord over Promes. Schreuder verwacht dat de deal spoedig beklonken wordt.

Bizar dat zo'n jongen voor Rusland kiest, zeg.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FC Twente

Bericht door InnerHarbour » di aug 05, 2014 12:57 pm

Waar had je dan werwacht dat hij heen zou gaan?
YNWA

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: FC Twente

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 05, 2014 1:02 pm

Ziyech zal wel zijn opvolger worden. Aan het begin van het seizoen zei Promes nog dat hij te jong was om naar het buitenland te gaan. :smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: FC Twente

Bericht door Demosthenes » di aug 05, 2014 1:55 pm

Ajaciedjuh schreef:Ziyech zal wel zijn opvolger worden. Aan het begin van het seizoen zei Promes nog dat hij te jong was om naar het buitenland te gaan. :smallgrin.gif:
Hij is dan ook een jaar ouder geworden.

Ajax stelt nog niets voor (wachten op september), maar hoe moet het met de rest? Is PEC serieus titelkandidaat? Feyenoord en PSV laten nog niets zien, Twente eindigde al op nogal wat punten en verliest een paar smaakmakers (en Rosales?)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: FC Twente

Bericht door gaizka » di aug 05, 2014 4:12 pm

'Basis' transfersom zou € 10 miljoen bedragen, niet verkeerd. Wel een aderlating voor Twente, goede speler die steeds beter aan het worden was/is.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: FC Twente

Bericht door Demosthenes » di aug 05, 2014 4:23 pm

gaizka schreef:'Basis' transfersom zou € 10 miljoen bedragen, niet verkeerd. Wel een aderlating voor Twente, goede speler die steeds beter aan het worden was/is.
Dat is meer dan voor Pelle, Janmaat, De Vrij of BMI, wat zullen ze kwaad zijn in Rotterdam.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: FC Twente

Bericht door columbus » di aug 05, 2014 4:39 pm

Goede speler, jammer dat hij uit de competitie vertrekt. Zag er altijd wel een versterking in voor Ajax

Plaats reactie