PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

999

Re: PSV

Bericht door 999 » zo dec 08, 2013 10:02 am

Ze spelen de 1e helft met dat ongestructureerd voetbal heel Vitesse dol, kun je nagaan als er een trainer voor de klas zou staan die er wel structuur in krijgt.Psv maakt in principe dezelfde fout als AJAX verschillende keren heeft gedaan met MVB ( door JC naar voren geschoven ) maar ook Wouters.Zou Adriaanse toch gelijk hebben ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 08, 2013 10:12 am

GangstaRiB schreef: Ik hoef me niet voor Maher te verdedigen, ik geef alleen maar aan dat er nogal wat omstandigheden zijn waarom hij niet rendeert. Jij en Yopi zoeken constant bevestiging van zijn mislukking.
'Zoeken' niet, vinden wel. Er is juist een grote zoektocht naar excuses voor het falen van Maher gaande: het ligt aan alles en iedereen, behalve aan Maher.
Yopi schreef:De ene rookie is de andere niet, nee. Michels, Cruijff en Van Gaal waren rookies toen ze bij Ajax begonnen.
De onvolprezen FdB misstaat niet in dat rijtje van namen. :biggthumpup.gif: Maar het is voor hem ook lekker werken binnen een setup waarin eenheid van denken en handelen heerst.

psv doet er verstandig aan verder te kijken dan de trainer van het 1e. Hem ontslaan is symptoombestrijding. Stevens, Rutten en Dickie zijn geen slechte trainers, maar flopten bij psv. Wanneer je je organisatie niet op orde hebt, word je een doorgangshuis van trainers. Dáár weten we bij Ajax ook alles van. Ajax heeft ook jarenlang management van het niveau Sanders-Brands gehad.

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 08, 2013 10:20 am

999 schreef:Ze spelen de 1e helft met dat ongestructureerd voetbal heel Vitesse dol,
Ze liepen zich vooral over de kop. Dan weet je dat in de 2e helft het licht uit gaat. Het was opportunisme vs. een goed in elkaar stekend elftal.

Aangezien het grote speculeren trending is: wellicht zou Cocu het bij Vitesse prima doen. Minder druk, beter materiaal. Ik heb de indruk (let wel indruk) dat menig speler van psv zichzelf het mannetje vindt, niet zoveel op heeft met zijn taken binnen een elftal en psv vooral ziet als een etalage om het eigen kunnen te demonstreren.

Team player Pröpper was voor mij dan ook met afstand de beste man van het veld. Heeft momenteel net zo'n impact op de eredivisie als Klaassen. Qua speltype ook wel vergelijkbaar.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo dec 08, 2013 10:33 am

De onvolprezen FdB misstaat niet in dat rijtje van namen. :biggthumpup.gif: Maar het is voor hem ook lekker werken binnen een setup waarin eenheid van denken en handelen heerst.
Yep. Ook Frank de Boer had kunnen verzuipen. Op de beslissende momenten kreeg hij volop steun.

Op twitter suggereert John van Zweden dat PSV Cocu gaat vervangen door Martin Jol. Het zou wat zijn! :smallgrin.gif:

Het management van PSV drijft op opportunisme. Dan weet je dat het penibel wordt voor een hoofdtrainer die verliest. Het gaat net zoals eerder bij Ajax, inderdaad.

999

Bericht door 999 » zo dec 08, 2013 10:44 am

wimpey schreef:
999 schreef:Ze spelen de 1e helft met dat ongestructureerd voetbal heel Vitesse dol,
Ze liepen zich vooral over de kop. Dan weet je dat in de 2e helft het licht uit gaat. Het was opportunisme vs. een goed in elkaar stekend elftal.

Aangezien het grote speculeren trending is: wellicht zou Cocu het bij Vitesse prima doen. Minder druk, beter materiaal. Ik heb de indruk (let wel indruk) dat menig speler van psv zichzelf het mannetje vindt, niet zoveel op heeft met zijn taken binnen een elftal en psv vooral ziet als een etalage om het eigen kunnen te demonstreren.

Team player Pröpper was voor mij dan ook met afstand de beste man van het veld. Heeft momenteel net zo'n impact op de eredivisie als Klaassen. Qua speltype ook wel vergelijkbaar.
Ze creeerde heel veel kansen Willem, tis dat Pietje weer zo'n dag had en overal net een hand tussen kreeg.Psv maakt dezelfde fout die AJAX ook veel keren heeft gemaakt.Daarnaast is er een zeer grote druk druk bij spelers en bestuur gezien hun financiele situatie.Ze MOETEN kampioen worden, grotendeels voor het geld dat ze nodig hebben.En over de Psv-supporters zullen het maar niet hebben.Bij AJAX hebben we dat ook meermalen meegemaakt.Psv herbergt veel talent, zelfs jij gaf dat eerder aan.Jeugdig onstumig talent, goh waar zien we dat meer :) ...
Laatst gewijzigd door 999 op zo dec 08, 2013 10:49 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo dec 08, 2013 10:44 am

Yopi schreef: Op twitter suggereert John van Zweden dat PSV Cocu gaat vervangen door Martin Jol. Het zou wat zijn! :smallgrin.gif:
Mooi, vooral doen. Dat stuk penoze erbij verkankeleminkt je club nog eens extra. En zo dwaal je nog verder af van die noodzakelijke cultuuromslag van een koopclub naar een opleidingsclub. Goed werk, ga gerust zo door. :biggthumpup.gif:

jabu

Bericht door jabu » zo dec 08, 2013 10:49 am

wimpey schreef:De onvolprezen FdB misstaat niet in dat rijtje van namen. :biggthumpup.gif: Maar het is voor hem ook lekker werken binnen een setup waarin eenheid van denken en handelen heerst.
Volgens mij was FdB al titels binnen aan het slepen toen Cruijff & discipelen nog voluit via de huiskrant onrust aan het stoken was. Zijn verdienste tien was dat hij het hoofd koel hield en stoïcijns met zijn elftal bleef doorwerken, zijn verdienste nu is dat hij ondanks de uitholling van zijn selectie door Ajax opgeleide spelers als Blind, Klaassen, Veltman, etc naar een hoger niveau weet te krijgen. Deze spelers maken nu het verschil, niet Vd Hoorn, Bojan, etc.
Yopi schreef:Op de beslissende momenten kreeg hij volop steun.
Zoiets als: 'je bent voor ons of tegen ons en nu is het tijd geworden om te kiezen'..? Ik denk dat de huidige beleidsbepalers bij Ajax meer te danken hebben aan de prestaties van FdB als andersom.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo dec 08, 2013 10:50 am

Het zou mooi zijn, ja. Oom Mino weet vast nog een paar 'versterkingen'. :smallgrin.gif:

Cultuuromslag? Daar hebben ze bij PSV denk ik het geduld niet voor. Ik zie ze eerder de banden aanhalen met Doyen zodat ze kunnen kopen.

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 08, 2013 10:50 am

Yopi schreef: Op twitter suggereert John van Zweden dat PSV Cocu gaat vervangen door Martin Jol. Het zou wat zijn! :smallgrin.gif:
IH, waar ben je? :smallgrin.gif:

Brands kan Cocu niet ontslaan, lijkt me. Als Brands TD van psv wil blijven tenminste. Hetgeen natuurlijk wel de bedoeling is!!

Jol: het zou wat zijn. Dan kan het experiment 'jeugd' bij psv na een paar maanden de vriezer in. Maar Jol naar psv lijkt me zéér stug....

Wouter

Bericht door Wouter » zo dec 08, 2013 10:54 am

Ik moet toegeven dat ik, door een uitgestelde Sinterklaasavond, alleen de samenvatting heb kunnen zien. Bij PSV lieten ze Pröpper en Leerdam wel heel makkelijk lopen bij die doelpunten. Het leek erop of een aantal spelers gewoon geen zin had om mee te verdedigen. Pröpper speelt inderdaad heel goed dit seizoen. Velthuizen overigens ook, gelukkig... :blush.gif:

Eens kijken wat Waterreus gaat roepen bij Studio Voetbal vanavond. Die duiventil, dat vreemdelingenlegioen Vitesse met alien-achtige namen als Van Aanholt, Leerdam en Pröpper wint met 2-6 van het frisse, fruitige PSV, hoe kan dat nou? :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo dec 08, 2013 10:57 am

Waarom kan Brands Cocu niet ontslaan, Willem? Hoeveel steun heeft Cocu nog? Op het moment dat Brands moet kiezen - hij eruit of ik eruit - dan is de keuze snel gemaakt.

Rooie

Bericht door Rooie » zo dec 08, 2013 10:58 am

Hij is er vanavond helaas niet bij, Wouter. Op TT staat dat Peter Bosz, Ronald de Boer, Jan Mulder en Pierre van Hooijdonk er zijn.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo dec 08, 2013 10:58 am

wimpey schreef:
IH, waar ben je? :smallgrin.gif:

Brands kan Cocu niet ontslaan, lijkt me. Als Brands TD van psv wil blijven tenminste. Hetgeen natuurlijk wel de bedoeling is!!

Jol: het zou wat zijn. Dan kan het experiment 'jeugd' bij psv na een paar maanden de vriezer in. Maar Jol naar psv lijkt me zéér stug....
John heeft een bloedhekel aan Marin en Cock Jol ik zou het maar met een korrel zout nemen, John hoort zeker niet tot de intimi van die twee.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 08, 2013 10:58 am

Jabu schreef: zijn verdienste nu is dat hij ondanks de uitholling van zijn selectie door Ajax opgeleide spelers als Blind, Klaassen, Veltman, etc naar een hoger niveau weet te krijgen. Deze spelers maken nu het verschil, niet Vd Hoorn, Bojan, etc.
Ik wijd er 1 post aan: "het lijstje van Frank is ons lijstje". Met Bulykin, Janssen etc.

Zó diep zat "jeugd" blijkbaar in FdB, Boog en heel Ajax verankerd.

Zonder commitment vanuit alle lagen van de organisatie komt er van al die mooie beloften dus niets. Zie rapport Coronel.

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 08, 2013 11:01 am

Yopi schreef:Waarom kan Brands Cocu niet ontslaan, Willem? Hoeveel steun heeft Cocu nog? Op het moment dat Brands moet kiezen - hij eruit of ik eruit - dan is de keuze snel gemaakt.

Brands: 'wat er ook gebeurt, Cocu maakt het seizoen bij PSV af'

29 november 2013

Marcel Brands sprak vanmiddag tegenover de NOS het volledige vertrouwen uit in Phillip Cocu. "Wat er ook gebeurt, Cocu maakt het seizoen bij PSV af. Hij heeft voor vier jaar getekend en we zijn met hem een bepaalde weg ingeslagen. Dat hebben we bewust gedaan en we kijken verder dan de korte termijn."
Daar wurmt Brands zich niet uit, lijkt me. :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » zo dec 08, 2013 11:02 am

Psv heeft nu behoefte aan een opbouw trainer waar voor men ontzag heeft en die gezag heeft, eentje die het klappen van de zweep kent.Een type van Gaal misschien ?.
Laatst gewijzigd door 999 op zo dec 08, 2013 11:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo dec 08, 2013 11:02 am

Tja, hoe komt het dat die spelers een hoger niveau halen? Zou dat iets met het ingezette beleid te maken hebben? Alsof De Boer het alleen doet! :excited.gif:

Maar hoe moet het nu verder met PSV? Gaan ze kopen in de winterstop? En komen ze nog terug?

LucaS

Bericht door LucaS » zo dec 08, 2013 11:04 am

Volgens mij betekent 'Franks lijstje is ons lijstje' niet hetzelfde als 'Frank mag net zoveel uitgeven als hij wil'. Wat het werkelijk betekent is dat de directie het aan de technische staf overliet om technische beslissingen te nemen. Lijkt me op zich niet zo raar. Ik ben benieuwd naar de commentaren hier als vd Boog had gezegd (en gehandeld) 'Het maakt niet uit wie Frank wil houden of kopen, wij maken wel uit wie wordt verkocht en gekocht'.
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » zo dec 08, 2013 11:06 am

Volgende week tegen Utrecht, tja die gifbeker kan zo maar nog verder leeg geraken ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » zo dec 08, 2013 11:06 am

Yopi schreef:Tja, hoe komt het dat die spelers een hoger niveau halen? Zou dat iets met het ingezette beleid te maken hebben? Alsof De Boer het alleen doet! :excited.gif:
Nee, dat komt omdat ze een betere opleiding hebben gehad dan de spelers van PSV. Een uitstekende voetballer word je niet in een jaar (o nee, ze zijn nu een jaar en drie maanden 'bezig')
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo dec 08, 2013 11:16 am

Zinloze discussie. :excited.gif: Terug naar PSV dan maar.

Van Gaal zal wel kandidaat zijn bij F. Wie weet strijden Van Geel en Brands straks om hem.

Zou heel goed kunnen, Voetske. Een zware midweekse wedstrijd en dan angstgegner FC Utrecht.
Ach, wie weet zou het een zegen zijn voor PSV. Dan is het seizoen verloren en kan Cocu echt iets gaan opbouwen. Vooropgesteld dat hij er dan nog zit.

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 08, 2013 11:21 am

LucaS schreef: Ik ben benieuwd naar de commentaren hier als vd Boog had gezegd (en gehandeld) 'Het maakt niet uit wie Frank wil houden of kopen, wij maken wel uit wie wordt verkocht en gekocht'.
Ook jij krijgt 1 post. :smallgrin.gif:

Volgens het rapport Coronel zou Ajax dat nou juist niét meer doen: de passant trainer de macht geven.

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 08, 2013 11:23 am

Yopi schreef: Van Gaal zal wel kandidaat zijn bij F. Wie weet strijden Van Geel en Brands straks om hem.
Ik denk niet dan LVG met z'n kunstheup nog dagelijks op het veld gaat staan.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo dec 08, 2013 11:24 am

Hij neemt Danny mee. :hypocrite.gif:

Wat moet hij anders? Of denk je dat hij ermee stopt?

999

Bericht door 999 » zo dec 08, 2013 11:26 am

Zullen we het over die achterlijke overtreding hebben ?.En dan ook nog scoren ...
Blij met de punten ...

Plaats reactie