Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » ma jan 22, 2018 11:58 am

Opgehemelde jeugdelftallen vallen vrijwel zonder uitzondering tegen. Veel mensen kijken dan toch teveel naar de resultaten die ze behalen en niet naar de kwaliteiten van de individuele spelers. Bij Ajax hebben we ook een aantal van die elftallen gehad die door een aantal 'deskundigen' als superlichting werden neergezet. En daar stond dan bijvoorbeeld Castillion in de spits en De Sa op de vleugel om er maar eens twee te noemen. Er staat me uit dat team nog een buitenspeler bij die van Vitesse kwam. Opgehemeld en al maar hij kon er vrij weinig van.

De positie van Feyenoord is in die zin lastig dat er op enig moment weer wat geld beschikbaar kwam en dat brand dan gelijk in de zak. Alleen kom je met dergelijke bedragen niet of nauwelijks voorbij de Eredivisie. Het risico op miskomen is dan relatief groot. Maar wat is het alternatief? Alleen maar op de jeugd inzetten is ook niet haalbaar.
Nil volentibus arduum

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma jan 22, 2018 12:12 pm

Voor 5 miljoen kan je ook een Sanchez of Nico kopen. Alleen ze zijn met subtop vorig seizoen wel kampioen geworden dus ga je met dat aankoop beleid door.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jan 22, 2018 12:13 pm

Nick de Bondt. Heb ik 1x zien spelen. Nooit gesnapt wat Ajax daar nou mee moest. Speelt nu bij de Treffers lees ik en zal na dit seizoen bij Spakenburg te bewonderen zijn.

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 22, 2018 12:16 pm

Marillion schreef:Opgehemelde jeugdelftallen vallen vrijwel zonder uitzondering tegen. Veel mensen kijken dan toch teveel naar de resultaten die ze behalen en niet naar de kwaliteiten van de individuele spelers. Bij Ajax hebben we ook een aantal van die elftallen gehad die door een aantal 'deskundigen' als superlichting werden neergezet. En daar stond dan bijvoorbeeld Castillion in de spits en De Sa op de vleugel om er maar eens twee te noemen. Er staat me uit dat team nog een buitenspeler bij die van Vitesse kwam. Opgehemeld en al maar hij kon er vrij weinig van.

De positie van Feyenoord is in die zin lastig dat er op enig moment weer wat geld beschikbaar kwam en dat brand dan gelijk in de zak. Alleen kom je met dergelijke bedragen niet of nauwelijks voorbij de Eredivisie. Het risico op miskomen is dan relatief groot. Maar wat is het alternatief? Alleen maar op de jeugd inzetten is ook niet haalbaar.
Nick de Bondt. Waar zou hij gebleven zijn?

Helemaal mee eens, je moet niet naar lichtingen of resultaten kijken.

F. heeft toch aardig wat geld uitgegeven in de zomer. Van Geel is van de breedteaankopen. Veel halen voor weinig, in plaats van te investeren in een of twee echte versterkingen. Dat wreekt zich.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 22, 2018 12:22 pm

Ja, Nick de Bondt! Ergens bij de amateurs neem ik aan.

Als Feyenoord hetzelfde bedrag had gebruikt om 2 echte versterkingen te halen in plaats van 5 twijfelgevallen waren ze waarschijnlijk beter af. Maar zoek ze maar eens op. En dan is het natuurlijk ook de vraag of een speler wil komen. De aantrekkingskracht van Feyenoord moeten we niet overschatten. Al hadden ze afgelopen zomer het CL deelname argument kunnen gebruiken. Dat zit er voortaan niet meer in. :666.gif:
Nil volentibus arduum

Nihad

Bericht door Nihad » ma jan 22, 2018 12:55 pm

Marillion schreef:Opgehemelde jeugdelftallen vallen vrijwel zonder uitzondering tegen. Veel mensen kijken dan toch teveel naar de resultaten die ze behalen en niet naar de kwaliteiten van de individuele spelers. Bij Ajax hebben we ook een aantal van die elftallen gehad die door een aantal 'deskundigen' als superlichting werden neergezet. En daar stond dan bijvoorbeeld Castillion in de spits en De Sa op de vleugel om er maar eens twee te noemen. Er staat me uit dat team nog een buitenspeler bij die van Vitesse kwam. Opgehemeld en al maar hij kon er vrij weinig van.

Wat dacht je van Brutil Hose en Kevin Bobson? :smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 22, 2018 1:30 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:Zo gek is het toch niet dat er in juli/augustus een back is gekocht? Alsof je die jongen in de basis kunt zetten voor 47 wedstrijden (6* CL, 34 competitiewedstrijden, beker en de play-offs).
Of je dan Haps moet halen voor (ik meen) 6 M... :smallgrin.gif:

Maar ja, Ajax had daar Dijks staan. edsv doet het met Brenet. Gelukkig lijkt Ajax die vacature nu zinvol te hebben bezet.

Punt is dat gevis in de subtop-vijver. We herinneren ons bijv. Bruno Silva, Sulejmani, Lindgren, Sigi, de Zeeuw, Gudelj e.c. Daar is Ajax niet beter van geworden, wel armer.
Nee dat is zeker waar. Maar ik denk oprecht niet dat een Sanchez of een Tagliafico naar Feyenoord willen.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » ma jan 22, 2018 4:52 pm

Maar dat rijtje is wel selectief. Je kan daar ook Huntelaar, Suarez, Zyech, Schone neerzetten. O.a..
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 22, 2018 5:30 pm

Zomaar wat namen:

Van Halst, Nieuwenburg, Galasek, Sikora, Boukhari, Soetaers, Anastasiou, Lindgren, Huntelaar, Lindenbergh, Leonardo, Perez, Kennedy, Suarez, Silva, Sulejmani, Aissati, Wielaert, de Zeeuw, El Ham, Ooijer, Janssen, Sigi, Cillessen, Moisander, Schöne, vd Hoorn, Viergever, Boer, Zivkovic, Gudelj, Duarte, Ziyech, van Leer

Zitten weinig voltreffers tussen.

Sandro

Bericht door Sandro » ma jan 22, 2018 5:45 pm

Je moet dus niet 'zomaar' een lijstje hebben, maar een complete lijst. En die van de spelers buiten de Eredivisie er tegenaan zetten.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

999

Bericht door 999 » ma jan 22, 2018 5:50 pm

Oja voltreffers volgens mij hebben we deze discussie een jaar of wat geleden ook al eens gehad.
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jan 22, 2018 6:13 pm

Wat een overdreven grote aandacht voor de terugkeer van Van Persie, ik zag vanmiddag een persconferentie die live werd uitgezonden zelfs. Hij heeft een paar goede jaren in Engeland gehad maar voor de rest is het toch geen mega grote vedette a la Rijkaard die terugkeerde bij Ajax. Die jongen voegt niks meer toe aan Fnoord. Nogmaals zwaar overdreven al die heisa.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 22, 2018 6:24 pm

brigade zuid schreef:Wat een overdreven grote aandacht voor de terugkeer van Van Persie, ik zag vanmiddag een persconferentie die live werd uitgezonden zelfs. Hij heeft een paar goede jaren in Engeland gehad maar voor de rest is het toch geen mega grote vedette a la Rijkaard die terugkeerde bij Ajax. Die jongen voegt niks meer toe aan Fnoord. Nogmaals zwaar overdreven al die heisa.
Ik snap het ook niet inderdaad. Hij was wel echt goed hoor maar het is niet dat hij 29 is.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jan 22, 2018 6:32 pm

De persconferentie was live op RTV Rijnmond neem ik aan?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jan 22, 2018 6:41 pm

En Fox Sports

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 22, 2018 6:52 pm

Henk Spaan zal aan de buis zijn gekluisterd met een doos tissues binnen handbereik.

Van Persie haalt het niet bij Robben. Ook Sneijder heeft meer gewonnen.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma jan 22, 2018 8:34 pm

wimpey schreef:
Van Persie haalt het niet bij Robben. Ook Sneijder heeft meer gewonnen.

Had het er gisteren met m'n broertje over - Van Persie hoort bij de top 3 Nederlandse voetballers van de afgelopen 15 jaar, samen met Robben en Sneijder, maar heeft in al die jaren eigenlijk verdomd weinig gewonnen. UEFA Cup met feyenooit, twee keer de Premier League met Man Utd. en dat was het zo'n beetje volgens mij. Er waren echt wel jaren waarin hij bij de absolute top werd genoemd, en zo bekeken heeft ie er niet alles uitgehaald. Die jaren bij Arsenal helpen in dit context ook niet bepaald mee.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 22, 2018 8:44 pm

Op zijn top toch wel een van de beste 10 beste spitsen van de PL van de afgelopen 20 jaar.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 22, 2018 8:54 pm

Hij heeft z'n rentree in ieder geval net lang genoeg uitgesteld om Ajax te kunnen ontlopen. Maar ik nodig 'm van harte uit om op 25 februari tegen PSV toch nog invloed te hebben op de titelstrijd.

Wat zijn loopbaan betreft. Ik ben niet zo van dat soort lijstjes maar ik denk dat je wat te enthousiast bent.
Hoe moet je spelers onderling overigens vergelijken? Het maakt nogal wat uit bij welke club je speelt. Bij is wel het beeld blijven hangen dat zijn absolute top een relatief korte periode is geweest. En ook hij is, net als een aantal generatiegenoten, als voetballer vroeg oud.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » ma jan 22, 2018 8:58 pm

Lionel schreef:Op zijn top toch wel een van de beste 10 beste spitsen van de PL van de afgelopen 20 jaar.
Noem ze eens alle 10 dan? Ik kan sowieso al twee Nederlanders opnoemen die het beter hebben gedaan: Bergkamp en Nistelrooij.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 22, 2018 9:12 pm

Aguero, Shearer, York, Cole, Suarez, Torres, Tevez plus drie Nederlanders..

Ronaldo is een vleugelspits. Reken ik ff niet mee. Zoiets?
IK GELOOF!!!!!!

Sandro

Bericht door Sandro » ma jan 22, 2018 9:37 pm

Kane kan er ook wel bij hoor. Zal jij het niet mee eens zijn, maar de realiteit is anders.

Hoe kun je Henry vergeten. Verder hoort Drogba er ook wel bij volgens mij. Hasselbaink toch twee keer topscorer van de PL in de afgelopen 20 jaar, dat kunnen niet veel spelers zeggen.

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 23, 2018 12:03 am

Drogba en Henry inderdaad.

Van Persie was natuurlijk als spits veel beter en completer dan Kane en Hasselbaink.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jan 23, 2018 1:44 am

Jinne schreef:Voor 5 miljoen kan je ook een Sanchez of Nico kopen. Alleen ze zijn met subtop vorig seizoen wel kampioen geworden dus ga je met dat aankoop beleid door.
Zo is het. Als je met dat beleid 1x in de 19 jaar kampioen wordt is dat het juiste beleid.

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 23, 2018 9:25 am

Lionel schreef: Van Persie was natuurlijk als spits veel beter en completer dan Kane en Hasselbaink.
Kane is nog maar 24 en hij was mondiaal topscorer van 2017.

Van Persie is in maar 2 seizoenen boven de 20 goals uit gekomen. Kane de vorige 3 seizoenen al en hij staat dit seizoen alweer op 20 goals.

Discussie wie de betere spits was, is zinloos. Smaken verschillen. Maar ik denk dat Persie in NL wat over- en Kane wat onderschat wordt.

Plaats reactie