PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Jinne
Site Admin

Re: PSV

Bericht door Jinne » zo nov 24, 2013 9:01 am

Wel leuk dat ze volgende week naar de Kuip mogen. Zou die eendracht hashtag de laatste tijd nog veel gebruikt worden door die Psvers?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo nov 24, 2013 9:39 am

Het blijft me verbazen dat Psv zo in mekaar geflikkerd is. De start vond ik prima met heel verfrissend en gedurfd aanvalsspel. En dan komen er ergens de eerste tegenslagen en vervolgens gaat het rap van kwaad tot erger. Heel labiel allemaal. De start was misschien boven hun stand, maar nu spelen ze zeker al tijdenlang zwaar onder hun niveau. Dit is geen incident meer of een juniorendip. Er lijkt structureel meer aan de hand te zijn.

Het gedoe rond Toivonen zal zeker een factor zijn, maar ik kijk toch eerder naar het totale plaatje rond Cocu. Zo'n jonge ploeg is natuurlijk grillig en zeperds kan je altijd verwachten, maar enige stabiliteit moet er uiteindelijk toch wel in te vlechten zijn? Dat die bovenkamers weer wat fris worden na een tegenslag? En dat je een basis legt, waarop die gasten steeds kunnen terugvallen, dat ze daar ook van doordrongen raken. Dat je die hele rij fatale persoonlijke fouten zo uiteindelijk ook weet te beperken. Het lijkt erop dat Cocu daar maar geen vat op krijgt, daar kennelijk (nog?) niet de kwaliteiten voor heeft .

Vind ik dan toch wel een plus voor FdB. Ik ben vaak niet 'enthousiast' over zijn tactische fratsen, zijn personeelsbeleid en het spel van Ajax, maar hij weet uiteindelijk toch wel steeds wat rust en stabiliteit en structuur in een ploeg te krijgen. En de spelers te doordringen van zijn visie, normen en waarden. Dat lijkt hij binnen een selectie in ieder geval een behoorlijk stukkie beter dan Cocu te beheersen.

Lionel

Bericht door Lionel » zo nov 24, 2013 9:55 am

Cocu heeft de uitstraling van een pak melk van de Lidl.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo nov 24, 2013 10:33 am

Zuidema schreef:Het blijft me verbazen dat Psv zo in mekaar geflikkerd is. De start vond ik prima met heel verfrissend en gedurfd aanvalsspel.
Dat staat me nog helder voor de geest. :666.gif:
Er lijkt structureel meer aan de hand te zijn.
Laat me eens raden... Ze zijn gewoon niet zo goed.

Vind ik dan toch wel een plus voor FdB. Ik ben vaak niet 'enthousiast' over zijn tactische fratsen, zijn personeelsbeleid en het spel van Ajax, maar hij weet uiteindelijk toch wel steeds wat rust en stabiliteit en structuur in een ploeg te krijgen. En de spelers te doordringen van zijn visie, normen en waarden. Dat lijkt hij binnen een selectie in ieder geval een behoorlijk stukkie beter dan Cocu te beheersen.
Nee, maar! Moesten ze bij Ajax niet een voorbeeld nemen aan PSV? :hypocrite.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo nov 24, 2013 10:47 am

Wie zei dat?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo nov 24, 2013 11:07 am

Zuidema schreef:Opnieuw prima vermaakt met het nieuwe Psv. Het is natuurlijk allemaal niet van Europees topniveau bij Psv en Zulte Waregem was al met al een prachtige sparringpartner met alle ruimte die het weggaf. Maar het avontuur, de enorme drive, het spelplezier en de creativiteit van een stel jonge honden bijmekaar vond ik opnieuw heel plezierig en hartverwarmend om naar te kijken. Verder zag ik een ultrajonge ploeg die desondanks hier en daar heel behoorlijk rap positiespel in een redelijk strakke organisatie liet zien. Het spijt me, maar ik betrapte me er op dat ik door die drive en dat avontuurlijke het spel van Psv weer leuker vond dan het huidige boekhoudersvoetbal van Ajax. Dat dat maar rap mag veranderen, Frank.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » zo nov 24, 2013 11:09 am

Rishi schreef:Cocu heeft de uitstraling van een pak melk van de Lidl.
De Lidl komt vaak als beste uit de test :-)
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo nov 24, 2013 11:13 am

Yopi schreef:
Laat me eens raden... Ze zijn gewoon niet zo goed.
Dat mag je vinden, natuurlijk. Ik zelf heb het idee dat ze al een tijdje zwaar onder hun niveau spelen en dat Cocu er niet uit weet te halen wat er in zit.

Zuidema schreef:Vind ik dan toch wel een plus voor FdB. Ik ben vaak niet 'enthousiast' over zijn tactische fratsen, zijn personeelsbeleid en het spel van Ajax, maar hij weet uiteindelijk toch wel steeds wat rust en stabiliteit en structuur in een ploeg te krijgen. En de spelers te doordringen van zijn visie, normen en waarden. Dat lijkt hij binnen een selectie in ieder geval een behoorlijk stukkie beter dan Cocu te beheersen.
Nee, maar! Moesten ze bij Ajax niet een voorbeeld nemen aan PSV? :hypocrite.gif:
Je zeurt en dramt weer eens, Yopi. Maar goed, voor de zoveelste keer, om je selectieve geheugen wat bij te spijkeren: ik vond en vind nog steeds dat Ajax zeker een voorbeeld kan nemen aan het frisse aanvalsspel dat Psv in het begin speelde. Een verademing ten op zichte van de grote zielloze rondo van Ajax wat mij betreft. Daar scoort Frank een dikke min bij mij. Niet des Ajax. Maar ook toen heb ik al aangegeven dat Psv met al die jeugd gegarandeerd grillig zou zijn en zepers zou maken. En later ook dat het in de organisatie en in de balans bij Psv niet klopte. Dat dat zeker aandacht nodig had. De boel vliegt nu al een tijdje compleet uit de bocht en het gaat van kwaad tot erger. Zoals gezegd zie ik dat vooral als een fors mankement in hun technische staf. FdB heeft wat dat betreft zeker bewezen ondanks allerhande rare strapatsen beter (of minder slecht) te zijn.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo nov 24, 2013 11:17 am

PSV stond vorig trouwens seizoen na 14 wedstrijden op 33 punten. Klein verschilletje met nu. :smallgrin.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

zeux

Bericht door zeux » zo nov 24, 2013 11:18 am

Psv staat 5 punten achter. In de huidige competitie - waarin vrijwel geen ploeg op stabiel hoog niveau presteeert - zegt dit met ruim 20 wedstrijden te gaan nog helemaal niets.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Arthur

Bericht door Arthur » zo nov 24, 2013 11:20 am

Zeux schreef:Psv staat 5 punten achter. In de huidige competitie - waarin vrijwel geen ploeg op stabiel hoog niveau presteeert - zegt dit met ruim 20 wedstrijden te gaan nog helemaal niets.
Natuurlijk zegt het wel iets. Het zegt alleen niet alles.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo nov 24, 2013 11:28 am

Op uw teentjes getrapt, nestor? :confused.gif:

PSV speelde toen als een kip zonder kop en nu nog steeds. Hartverwarmend :hypocrite.gif: , die domheid. Het kan een keer goed uitpakken en nog een keer, maar op den duur loopt het mis. PSV had in het begin bovendien een gemakkelijk programma.

Dat enthousiasme toe was gebaseerd op wishful thinking. Veel voetbalfans waren uitgekeken op het 'klinische' voetbal van Ajax onder De Boer en hoopten op wat anders.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo nov 24, 2013 11:56 am

Yopi schreef:Op uw teentjes getrapt, nestor? :confused.gif:
Nee joh, dat is me veel te zwaar. Dan zou ik wel een stuk feller zijn. Maar ik begin wel een wat irritant patroon te zien in je reacties op mijn postings over Psv. Kennelijk veroorzaakt omdat ik eens een posting plaatste over je (mij onbegrijpelijke) gebrek aan waardering over het aanvalsspel indertijd van Psv.
Veel voetbalfans waren uitgekeken op het 'klinische' voetbal van Ajax onder De Boer en hoopten op wat anders.
Dat ben ik wel met je eens, gold zeker voor mij. En nog steeds trouwens. Bij Ajax wordt inmiddels het teamwork beter en komt de organisatie meer op de rails. Gelukkig is er ook weer wat meer drang naar voren te zien. Alles bij mekaar tekent zich zo opnieuw langzaam maar zeker een degelijk spelend Ajax af, wat op een PSV-achtige manier al voldoende zou kunnen zijn voor de 4e titel op rij. Daarin presteert Frank beslist beter dan Cocu. Maar groots en meeslepend vind ik het helaas nog steeds niet. Ideaal blijft voor mij toch wel min of meer het aanvalsspel dat Psv toen liet zien, zonder dat je daarbij je organisatie en balans in het team uit het oog verliest.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo nov 24, 2013 12:00 pm

Programma? Het enthousiasme was gebaseerd op drie a vier potjes. De tweestrijd met Zulte en NEC thuis. En wellicht Milan thuis.

PSV mag nu tegen Feyenoord (uit), Vitesse (thuis) en Utrecht (uit). Ik ga er in ieder geval eens goed voor zitten. :biggrin.gif:

Blijf het overigens wel bizar vinden dat Brands daar nog 'prima' zit. Die gozer zit nu 3.5 jaar bij PSV en koopt zich een slag in de rondte, maar het houdt niet over. Wanneer trek je dan je conclusies, vraag je je af.

zeux

Bericht door zeux » zo nov 24, 2013 12:12 pm

Arthur schreef:
Zeux schreef:Psv staat 5 punten achter. In de huidige competitie - waarin vrijwel geen ploeg op stabiel hoog niveau presteeert - zegt dit met ruim 20 wedstrijden te gaan nog helemaal niets.
Natuurlijk zegt het wel iets. Het zegt alleen niet alles.
Als de nummer 8 op maar vijf punten van de nummer 1 staat in een competitie waarin de tussenstand een soort jojo is kwa positie van ploegen, dan is alles nog mogelijk.

Ik ben het met Zuidema eens dat psv meer individuele kwaliteit in huis heeft dan het vertoonde spel laat zien. Gaat dat wel klikken, dan kan alles weer anders zijn.

Wel is het natuurlijk zo dat psv nog vier zware wedstrijden voor de boeg heeft dit jaar. Dus het 'klikken' zal snel moeten gebeuren. You never know. Juist goede ploegen kunnen uitdagen tot beter spel.

Ik hoop dat het niet gebeurt en ze over een paar weken op 10 punten van de nummer 1 (Ajax) staan. En die kans is reëel. Maar het is een knotsgekke competitie, met ploegen in de top 8 die je daar op voorhand ook niet had verwacht. Ik juich nog niet te vroeg. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » zo nov 24, 2013 12:16 pm

Volgens mij was toch de conclusie meer dan terecht dat Psv in het begin van het seizoen fris, frank en vrij voetbalde.Volgens mij is niet een persoon hier op AT geweest die heeft beweerd dat ze er nu zijn, dat dit het hele seizoen zo gaat.Integendeel zou ik zeggen ..

Toen AJAX in het begin van zijn seizoen ( seizoenen ) fris en vrij voetbalde was dat geluid er ook hoor.Helaas heeft AJAX dat ook niet door kunnen zetten ... Integendeel zou ik ook hier zeggen ...
Blij met de punten ...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo nov 24, 2013 12:27 pm

Zuidema schreef:Nee joh, dat is me veel te zwaar. Dan zou ik wel een stuk feller zijn. Maar ik begin wel een wat irritant patroon te zien in je reacties op mijn postings over Psv. Kennelijk veroorzaakt omdat ik eens een posting plaatste over je (mij onbegrijpelijke) gebrek aan waardering over het aanvalsspel indertijd van Psv.
Op dit punt begrijpen wel elkaar niet, ben ik bang. Ik heb je hoog zitten. Daarom was ik zo verbaasd.
Ik was in het geheel niet onder de indruk van het spel van PSV toen: energiek maar hersenloos. Zag meteen: dat houden ze niet lang vol.

Dat ben ik wel met je eens, gold zeker voor mij. En nog steeds trouwens. Bij Ajax wordt inmiddels het teamwork beter en komt de organisatie meer op de rails. Gelukkig is er ook weer wat meer drang naar voren te zien. Alles bij mekaar tekent zich zo opnieuw langzaam maar zeker een degelijk spelend Ajax af, wat op een PSV-achtige manier al voldoende zou kunnen zijn voor de 4e titel op rij. Daarin presteert Frank beslist beter dan Cocu. Maar groots en meeslepend vind ik het helaas nog steeds niet. Ideaal blijft voor mij toch wel min of meer het aanvalsspel dat Psv toen liet zien, zonder dat je daarbij je organisatie en balans in het team uit het oog verliest.
Daar gaat het toch juist om? Hard naar voren rennen kan iedere speler. Het verschil tussen goede en slechte teams zit 'm in de afstemming, de timing. Op de lange duur kun je niet met enthousiasme technische en tactische gebreken compenseren. Alleen superieure ploegen kunnen het zich permitteren uit alle macht naar voren te spelen, het gevaar in de omschakeling geklopt te worden is immers levensgroot. PSV heeft de kwaliteit niet.

PSV heeft ten opzichte van het vorige seizoen fors ingeleverd. Dat zie je ook aan de tegenvallende doelpuntenproductie. Spelers als Mertens en Lens, wat je ook van ze mag vinden, hadden iets meer rendement dan wat ze nu in Eindhoven hebben lopen. En Schaars mag de schoenen van Strootman nog niet poetsen.

Cocu is het type Jan Wouters, denk ik. Een leider in de kleedkamer, maar niet daarbuiten. Hij is niet te benijden, trouwens. :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 24, 2013 3:13 pm

Tactisch was het bij psv begin dit seizoen al niet best. Ze gaven veel ruimte weg. Aanvankelijke euforie en makkelijke tegenstanders strooiden menigeen zand in de ogen. Ze speelden toen tegen Milan-thuis optisch aardig, maar Milan vond dat na de vroege 0-1 ook wel best.

Ik heb gister de 2e helft van psv gezien. Die was echt enorm slecht. Ze hebben best aardige spelers, maar die zijn niet complementair aan elkaar. 0,0 verrassing vanaf het middenveld. En Cocu bleef tegen 10 man ook braaf met 4 verdedigers spelen.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo nov 24, 2013 5:13 pm

Op het psv-netwerk lijkt het alsof de halve selectie en trainersstaf kan worden vervangen, er wordt gesproken over het rechterrijtje, een bericht als dit kan ook op het Feyenoord-netwerk :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo nov 24, 2013 6:02 pm

Ik zie het. :666.gif:

Ik geef ze trouwens geen ongelijk. Zoals hierboven al genoemd is de organisatie en de balans vaak ver te zoeken in het team en kan de technische staf de speciale problematiek rond grillige en ook wat labiele (jeugd)talenten in het eerste blijkbaar niet goed hanteren. Psv zal de knip wel weer trekken met de winterstop om beide problemen op te lossen.

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 24, 2013 6:24 pm

Zuidema schreef: Zoals hierboven al genoemd is de organisatie en de balans vaak ver te zoeken in het team en kan de technische staf de speciale problematiek rond grillige en ook wat labiele jeugdtalenten in het eerste blijkbaar niet goed hanteren.
Ik denk dat ze gewoon niet zo goed zijn, Z. Vorig seizoen zouden de "verlossers" Bommel en Advocaat er wel effe een kampioensploeg van maken. En faalden (ook) hopeloos...

Gisteren (ik heb alleen de 2e helft gezien)... buitenspelers Depay en Bakkali gaan steeds voor eigen succes, Locadia deed Sig na (als in: is geen spits die het spul om zich heen laat renderen, hij is afhankelijk van aanvoer, geen creatieveling). Toivonen met weinig diepgang, kwam zelden rond z'n spits. Maher anoniem, n.b. Schaars moest voor de openingen zorgen. Niet echt zijn ding. Ze missen daar de diepgang van Park en Wijnaldum. Die zorgen tenminste voor wat variatie. Van Bruma kwam in opbouwend opzicht niets. Arias gaf alles, vooral matige voorzetten. :smallgrin.gif: Tamata was bedroevend.

Daarna Ajax gekeken. Ook geen top, maar qua organisatie, afstemming van onderlinge kwaliteiten, veldbezetting een stuk beter. Ajax had een 'game plan', psv rommelde maar wat aan.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo nov 24, 2013 7:02 pm

wimpey schreef: Daarna Ajax gekeken. Ook geen top, maar qua organisatie, afstemming van onderlinge kwaliteiten, veldbezetting een stuk beter. Ajax had een 'game plan', psv rommelde maar wat aan.
Mee eens. Het duurt wel eens wat lang bij Frank, maar op een gegeven moment ziet hij met het nodige vallen en opstaan (en wat toeval) toch 'het licht'. Het lijkt er in ieder geval op dat we eindelijk weer wat structureel op weg zijn naar een stukje degelijkheid op titelniveau door de punten die je noemt. Qua attractiviteit ben ik er nog niet kapot van, maar er is kennelijk wel weer wat aan het groeien in Amsterdam.

Die punten lijken inderdaad in het arsenaal van Cocu c.s. vooralsnog te ontbreken of nog niet goed ontwikkeld te zijn. Aspecten die hij ook maar niet op de rails weet te krijgen binnen zijn team. En waardoor het talent dat er zeker is ook blijft zwemmen, maar wat aan rotzooit en allerhande fatale fouten blijft maken. Je hoort mij niet klagen natuurlijk, zolang wij geen last van Psv hebben, vind ik het prima.

Maar ergens ben ik toch ook wel benieuwd hoe ongepolijste diamantjes als bijvoorbeeld Depay, boefje Bakkali en Maher waren gaan renderen onder een coach die wel een duidelijk gameplan heeft en de organisatie/balans wel in de gaten houdt en die zulke jongens wat meer houvast biedt in een kollektief verband. En die zulke gasten ook kan leren kollektiever en professioneler te denken, zonder dat dat ten koste gaat van hun individuele talenten. Ik denk dat dat voor Cocu c.s. allemaal (nog?) wat te hoog gegrepen is. En nu helemaal, nu de crisis heeft toegeslagen. Probeer hiermee maar weer eens uit het wak te komen, terwijl je eigenlijk al op drijfzand speelde. Nee, Cocu is zeker niet te benijden.

Le T.

Bericht door Le T. » zo nov 24, 2013 8:47 pm

Zuidema schreef:
wimpey schreef: Daarna Ajax gekeken. Ook geen top, maar qua organisatie, afstemming van onderlinge kwaliteiten, veldbezetting een stuk beter. Ajax had een 'game plan', psv rommelde maar wat aan.
Mee eens. Het duurt wel eens wat lang bij Frank, maar op een gegeven moment ziet hij met het nodige vallen en opstaan (en wat toeval) toch 'het licht'. Het lijkt er in ieder geval op dat we eindelijk weer wat structureel op weg zijn naar een stukje degelijkheid op titelniveau door de punten die je noemt. Qua attractiviteit ben ik er nog niet kapot van, maar er is kennelijk wel weer wat aan het groeien in Amsterdam.

Die punten lijken inderdaad in het arsenaal van Cocu c.s. vooralsnog te ontbreken of nog niet goed ontwikkeld te zijn. Aspecten die hij ook maar niet op de rails weet te krijgen binnen zijn team. En waardoor het talent dat er zeker is ook blijft zwemmen, maar wat aan rotzooit en allerhande fatale fouten blijft maken.
En dan maar zeuren over het Bosman-arrest waardoor we het internationaal zo slecht doen en ondertussen de loftrompet afsteken over Koning Eenoog. Ik vind het echt genant dat in Nederland populaire jongens zomaar mogen beginnen met een topclub en hun capaciteiten voorondersteld worden. Daar verliest Nederland, en dus ook Ajax, de slag. Als PSV nou de laatste jaren gewoon goed geleid en getraind was, was De Boer ook al een betere trainer geweest, gewoon omdat hij dan wel had gemoeten.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo nov 24, 2013 10:18 pm

Zuidema schreef:Maar ergens ben ik toch ook wel benieuwd hoe ongepolijste diamantjes als bijvoorbeeld Depay, boefje Bakkali en Maher waren gaan renderen onder een coach die wel een duidelijk gameplan heeft en de organisatie/balans wel in de gaten houdt en die zulke jongens wat meer houvast biedt in een kollektief verband. En die zulke gasten ook kan leren kollektiever en professioneler te denken, zonder dat dat ten koste gaat van hun individuele talenten.
Romanticus! :666.gif:

Zijn ze niet zover gekomen doordat ze níet collectief en professioneel denken?

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo nov 24, 2013 10:53 pm

Yopi schreef: Romanticus! :666.gif:
Een romanticus? Ik??? :666.gif:

Nee, ik zie mezelf meer als een chagrijnige cynicus. Of een cynische chagrijn, wat je wil. Een idealist die door de realiteit is ingehaald. :666.gif:

Maar het bovenstaande is wat mij betreft wel het ideale plaatje voor een coach die met jeugd moet werken. Misschien is het paarlen voor de zwijnen werpen bij Depay, Maher en Bakkali, maar als die 'randvoorwaarden' qua begeleiding en coaching al niet eens goed zijn ingevuld, kan je het volgens mij bijna wel schudden met de ontwikkeling van die jongens.
Zijn ze niet zover gekomen doordat ze níet collectief en professioneel denken?
Heel goed mogelijk. Toch zullen ze die stappen ook moeten maken, willen ze echt slagen. Nou blijven ze zonder een goede coaching maar wat hangen in egoisme en ander primadonna-werk.

Off-topic, maar toch maar even: dit lijkt me trouwens ook een sluipend gevaar in de kennelijk nogal indivualistische begeleiding van jeugdtalenten bij Ajax tegenwoordig. Dat de teamprestatie en het resultaat niet zo belangrijk meer zijn. Ik snap de achtergrond, in het verleden werd daar wel eens fors in doorgeschoten, maar je zal op een gegeven moment die jonge gasten toch ook dat stuk kollektiviteit en professionaliteit moeten bijbrengen.

Plaats reactie