AZ

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Demosthenes

Re: AZ

Bericht door Demosthenes » vr jul 01, 2016 5:25 pm

LucaS schreef:Het lijkt me dat sz met een opbrengst van 34 x de investering degene is met het minst te klagen.
en dat in één jaar tijd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Sandro

Bericht door Sandro » vr jul 01, 2016 5:38 pm

Klopt, ze hebben een winnend lot uit de loterij getrokken. Goed gedaan. Eruit halen wat erin zit dus.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr jul 01, 2016 6:26 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Klopt, ze hebben een winnend lot uit de loterij getrokken. Goed gedaan. Eruit halen wat erin zit dus.
Lijkt mij ook. AZ heeft niet de zekerheid dat hij volgend jaar meer opbrengt.

Milik zal ook meer opbrengen dat wat de AT'er een jaar geleden dacht. Snel verkopen, want een 'Zlatan' of 'Suarez' zie ik niet in Milik.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.

Bericht door Le T. » vr jul 01, 2016 6:52 pm

Demosthenes schreef:
LucaS schreef:Het lijkt me dat sz met een opbrengst van 34 x de investering degene is met het minst te klagen.
en dat in één jaar tijd.
AZ heeft natuurlijk liever dat hij twee jaar voor ze speelt en dan voor een dergelijk bedrag weggaat. Het is nog steeds een voetbalclub en geen makelaar.

Natuurlijk moet een kleine club hele grote bedragen niet zomaar laten liggen. Maar een beetje stabiliteit in de selectie is ook wel prettig, en Janssen heeft natuurlijk ook gewoon een contract ondertekend dat hem zekerheden biedt, terwijl AZ met hem helemaal geen zekerheid had. Voor elk schot in de roos hebben ze er een paar rondlopen op wie ze geld verliezen. Dus ik snap Janssen wanneer die zegt dat AZ een beetje moet opschieten, je moet het niet op de laatste transferdag laten aankomen als het al zo lang speelt, maar ik vind wel dat AZ gewoon voor het onderste uit de kan mag gaan.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr jul 01, 2016 10:25 pm

AZ heeft natuurlijk liever dat hij twee jaar voor ze speelt en dan voor een dergelijk bedrag weggaat. Het is nog steeds een voetbalclub en geen makelaar.
Laat ik nou denken dat Nederlandse voetbalclubs niets anders zijn dan opleidingsinstituten, AZ moet blij zijn dat een speler voor zo'n bedrag naar Engeland gaat, Nederland stelt internationaal niets voor, we doen niet eens mee aan het EK en voor de volgende WK zijn we al 'uitgeschakeld' zonder te spelen.

Le T.

Bericht door Le T. » za jul 02, 2016 9:17 am

Demosthenes schreef:
Laat ik nou denken dat Nederlandse voetbalclubs niets anders zijn dan opleidingsinstituten, AZ moet blij zijn dat een speler voor zo'n bedrag naar Engeland gaat, Nederland stelt internationaal niets voor, we doen niet eens mee aan het EK en voor de volgende WK zijn we al 'uitgeschakeld' zonder te spelen.
Ik vind het in deze aan AZ om vast te stellen waar ze blij mee moeten zijn. En je gebruikt je positie als opleidingsinstituut om goed te presteren met die pupillen. Ik denk dat Ajax er naar moet streven om 3 seizoenen van zijn talenten te genieten, en een club als AZ twee jaar. Je haalt tenslotte die transfersommen op om met spelers te kunnen presteren.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 03, 2016 1:46 pm

Kijk, daar komt de aap al uit de mouw. PSG wil de vraagprijs wel betalen. Dan ligt de bal nu dus bij Tottenham. Als ze hem echt willen hebben moeten ze gewoon even de portemonnee trekken om dat bod te evenaren.
Nil volentibus arduum

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo jul 03, 2016 2:25 pm

Volgens mij is het toch echt de speler die bepaalt waar hij heen gaat. Wie geeft er eerder toe, Janssen of AZ.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 03, 2016 2:43 pm

De speler heeft gewoon een geldig contract met AZ. Dus het lijkt me helder dat AZ hier gewoon een partij is die iets te zeggen heeft.
Nil volentibus arduum

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » zo jul 03, 2016 2:52 pm

Maar Janssen heeft het laatste woord. Als hij niet naar PSG wil dan blijft hij gewoon bij AZ

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 03, 2016 3:04 pm

Volgens Janssen wilde AZ toch niet zeggen wat de vraagprijs was? Hoe kan PSG dan de vraagprijs bieden? :smallgrin.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 03, 2016 3:06 pm

Ja natuurlijk. En dan heeft AZ nog een jaar een prima spits onder contract.

Dit is gewoon het spel van de onderhandeling. AZ heeft een beter bod en heeft alle tijd. Als Spurs hem echt wil hebben moeten ze het nu maar laten zien. Dat is voor Janssen ook wel prettig. Pakken ze hem erbij of willen ze hem echt hebben.

Het is natuurlijk de vraag hoe groot het verschil is maar gezien de mogelijkheden in Engeland laten ze het echt niet stuklopen op een voor Engelse begrippen klein verschil als ze Janssen echt als toekomstige Spurs spits zien.
Nil volentibus arduum

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » zo jul 03, 2016 3:25 pm

Denk jij dat Janssen na volgend seizoen hetzelfde waard is? Ik betwijfel. Dat is een risico dat AZ en Janssen moeten afwegen.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo jul 03, 2016 3:38 pm

Michy Batshuayi is net verkocht voor 40M, dan moet Janssen minimaal 20M waard zijn...

Sandro

Bericht door Sandro » zo jul 03, 2016 3:41 pm

Raymon schreef:Denk jij dat Janssen na volgend seizoen hetzelfde waard is? Ik betwijfel. Dat is een risico dat AZ en Janssen moeten afwegen.
Ja, voor beide partijen lijkt het me nu beter dat hij vertrekt. Daarom hoop ik voor hen dat ze niet allebei koppig blijven volhouden.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 03, 2016 3:46 pm

Dat is een risico inderdaad. Maar het kan ook zomaar zijn dat hij op deze lijn doorgaat. Topscorer Eredivisie en international. Als dat lukt is hij niet goedkoper.

Bovendien moet AZ ook rekenen dat ze met hem beter zullen presteren. Misschien Europees voetbal kunnen halen wat ook weer geld opbrengt. En hij vermaakt natuurlijk het publiek. Het is ook nog gewoon een voetbalclub.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » zo jul 03, 2016 3:53 pm

Marillion schreef:Dat is een risico inderdaad. Maar het kan ook zomaar zijn dat hij op deze lijn doorgaat. Topscorer Eredivisie en international. Als dat lukt is hij niet goedkoper.

Bovendien moet AZ ook rekenen dat ze met hem beter zullen presteren. Misschien Europees voetbal kunnen halen wat ook weer geld opbrengt. En hij vermaakt natuurlijk het publiek. Het is ook nog gewoon een voetbalclub.
Zeker, maar het zal wel een mokerslag voor hem zijn als blijkt dat hij bij AZ blijft. Misschien is dat niet helemaal terecht (ik vind zelf dat hij wat te hoog van de toren blaast), maar terecht of niet, het is zijn ervaring en dat neemt hij mee het veld op.

LucaS

Bericht door LucaS » zo jul 03, 2016 3:56 pm

Hallo zeg, het zijn geen lijfeigenen. Als Janssen niet naar PSG wil kan AZ een akkoord hebben wat het wil..
I think I lost my fucking headache

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 03, 2016 4:00 pm

Wat een paniek meteen weer. AZ stuurt hem niet onder dwang naar Parijs. Ze hebben een akkoord met PSG. Als Janssen daarheen wil dan mag hij dus van AZ onderhandelen. Wil hij dat niet dan gaat hij niet.

PSG doet een bod. AZ is akkoord. Spurs doet een bod, AZ is niet akkoord. Zo simpel ligt het.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jul 03, 2016 4:02 pm

LucaS schreef:Hallo zeg, het zijn geen lijfeigenen. Als Janssen niet naar PSG wil kan AZ een akkoord hebben wat het wil..
Maar dan moet Jansen ook niet zo piepen dat AZ niet akkoord gaat met het voorstel van de Spurs.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo jul 10, 2016 11:47 pm

Janssen naar Spurs voor minimaal 20M kan oplopen tot 22M goeie zaken voor AZ!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 11, 2016 8:15 am

Nou, dan komt het toch nog goed voor die arme jongen. :smallgrin.gif:

Uitstekende deal voor AZ. Ik denk dat ze nu wel zo ongeveer de maximale transfersom te pakken hebben en de vervanger van Janssen staat bovendien al op het veld.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 12, 2016 11:47 am

AZ vangt het 50-voudige van wat et betaalde voor een jongen die net een jaar geleden nog in een Ajax-filiaal rondliep. :smallgrin.gif:

Fred Grim is toch een werkvriend van De Grote Kale Roerganger van Oranje?! Nuf said.

Alexander

Bericht door Alexander » di jul 12, 2016 11:55 am

Knap onderhandeld van AZ. 1 van de weinige clubs in NL die iets van beleid hebben. Serieuze jeugdopleiding, altijd uitverkocht stadion en goede scouting.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jul 13, 2016 11:13 am

Haha. :smallgrin.gif:

Er zijn in Nederland nog wel clubs met een betere opleiding die bovendien ook een flink positief saldo uit hun transfers overhouden.

Plaats reactie