Waarom is het vanzelfsprekend dat een topclub een trainer heeft die nog veel moet leren (en waarvan het maar de vraag is of die talent heeft)?Bert schreef:Volgens mij heeft PSV gewoon niet zo'n sterke selectie (en dat Cocu nog een boel moet leren, dat lijkt me vanzelfsprekend).
PSV
Moderator: mods
Re: PSV
Wollt ihr den totalen Mensch?
Klopt, maar dat komt dus vooral omdat de A- of B-garnituur onvoldoende draagvlak heeft en het bestuur dan voor de makkelijke weg kiest.Jöhnk schreef:Omdat Nederland. Het is kiezen tussen onbewezen potentie of bewezen C-garnituur.
Mij lijkt het normaal vanuit het idee dat PSV een topclub is en als zodanig wil presteren, dat dan bewezen vakmannen als Ron Jans de voorkeur krijgen. Of Adriaanse, Verbeek is ook al veroordeeld tot de B-categorie clubs. Dan krijg je dus dat Nederlandse topclubs het te stellen hebben met veel mindere en goedkopere selecties die goed getraind worden, ipv dat veel betere selecties uit de grote Europese competities het met hun te stellen hebben.
Le T., het is vanzelfsprekend dat een net beginnende trainer veel moet leren.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Jans is ook bewezen mislukt bij een Belgische topclub waar hij na 11 duels en 13 punten is weggestuurd. Laten we dus niet doen alsof hij 'bewezen geschikt' is voor een club die bovenin mee draait.
Op PN is het lek boven. Er moet een nieuwe spits komen!

-
Sommige trainers hebben meer tijd nodig om hun selectie tot presteren te laten komen. Ik kan me herinneren dat de spelers zeer teleurgesteld waren dat Jans weg moest. Van Gaal, Adriaanse, Jans en ik vergeet nog een hele hoop, zijn procestrainers die hun tijd nodig hebben. Uiteindelijk weten ze altijd wel boven verwachting mee te draaien. Remember Willem 2 in de CL en Groningen die bovenin meedraaide onder Jans. Op de lange termijn staat een ploeg (en dus ook club) er veel beter voor als je dat vergelijkt met de puinhoop die ex-vedette's ervan maakten. Niet voor niets kwam Adriaanse ná Wouters, HTC ná Blind en Jol na MVB. Er moest puingeruimd worden.Peter schreef:Jans is ook bewezen mislukt bij een Belgische topclub waar hij na 11 duels en 13 punten is weggestuurd. Laten we dus niet doen alsof hij 'bewezen geschikt' is voor een club die bovenin mee draait.
Whitey on the moon.
Dat snap ik ja, maar wat is er zo vanzelfsprekend aan dat een topclub een trainer aanstelt die nog veel moet leren? Zeker als het nog maar de vraag is of het een goede leerling is.Bert schreef:Le T., het is vanzelfsprekend dat een net beginnende trainer veel moet leren.
Trainers kunnen ongeschikt voor een bepaalde club, of het kan gewoon een keer niet werken, garanties heb je nooit. Alleen bij iemand als Jans weet je wel dat hij het vak beheerst, en van Cocu niet.Peter schreef:Jans is ook bewezen mislukt bij een Belgische topclub waar hij na 11 duels en 13 punten is weggestuurd. Laten we dus niet doen alsof hij 'bewezen geschikt' is voor een club die bovenin mee draait.
Dan lijkt het mij normaal dat trainers die het goed hebben gedaan bij kleinere clubs gevraagd worden voor een Nederlandse topclub. Alleen net als een jaar of 5 geleden moeten de supporters weer behaagd worden met grote namen uit een spelersverleden. De kleinere clubs kunnen wel gewoon zo'n trainer aanstellen, daar hoeft het geen sexy keuze te zijn en een uithangbord en weet ik veel wat, en zien we dus dat ze met die lullige selectietjes meekunnen met veel duurdere selecties.
Sterke reactie van Sanders op het uitlekken van het rapport:

Dat komt de Brabantse gemoedelijkheid vast ten goede.PSV-directeur Sanders: 'Stadionverbod voor lekken'
PSV-directeur Tiny Sanders wil dat degene die het kritische rapport over de clubleiding lekte naar een journalist een stadionverbod krijgt. "Die persoon is wat mij betreft niet meer welkom bij de club", aldus Sanders in het programma FC Onder Ons van Omroep Brabant.
“Ik denk ook te weten wie het lek is, maar zie dat maar eens hard te krijgen”, stelt de algemeen directeur. Het rapport dat ruim een week geleden overhandigd werd aan de directie, is zeer kritisch over het functioneren van de clubleiding. Zo zou de langetermijnvisie verbonden zijn aan personen en niet aan de club.
Het Forum PSV deed in opdracht van de club na een turbulent seizoen onderzoek naar de clubcultuur van PSV en stelde het rapport op. In het forum zaten onder anderen perschef Jeroen van den Berk en voormalig olympisch zwemkampioen Pieter van den Hoogenband. De clubleiding wilde alleen de 25 aanbevelingen van het rapport openbaar maken, niet de 'individuele bevindingen' van de geïnterviewden. Sanders, die in het rapport een gebrek aan warmte wordt verweten, denkt niet aan opstappen. "Het is een tropenjaar voor PSV, maar we hebben ook mooie dingen bereikt. Als we kampioen waren geworden en mooie bonussen hadden kunnen uitreiken, was de sfeer vast anders geweest."
Door: NUsport

Nil volentibus arduum
Shoot the messenger!
Tante Tiny is cool. Die onderkinnen lijken een eigen leven te hebben en altijd op zoek te zijn naar het dichtstbijzijnde lopende buffet. Van het inrichten en leiden van een voetbalorganisatie lijkt hij weinig te begrijpen: prima dus. Tiny mot blieve.

Tante Tiny is cool. Die onderkinnen lijken een eigen leven te hebben en altijd op zoek te zijn naar het dichtstbijzijnde lopende buffet. Van het inrichten en leiden van een voetbalorganisatie lijkt hij weinig te begrijpen: prima dus. Tiny mot blieve.
- Ajaciedjuh
Blinde vink
schijtscorps is wederom dramatisch deze avond. 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Ajaciedjuh
Donker rood. Helaas geel gehad, dus hij komt ermee weg. En dan ook nog geel geven voor het protest.Columbus schreef:De overtreding van rekik was gewoon rood...

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Ajaciedjuh
psv moet weer geholpen worden. 

Ik vond het commentaar van Blind op Nijhuis wel erger dan de overtreding van Rekik.
Maher speelde trouwens wederom de pannen van het dak. Het excuus dat hij niet op zijn eigen plek speelde kan nu ook al van tafel. Wat is het volgende excuus: hij mist de couscous van mama Maher? We kunnen natuurlijk ook gewoon vaststellen dat hij een talentvolle momentenvoetballer is die nog enorm veel moet aan- en afleren.

Maher speelde trouwens wederom de pannen van het dak. Het excuus dat hij niet op zijn eigen plek speelde kan nu ook al van tafel. Wat is het volgende excuus: hij mist de couscous van mama Maher? We kunnen natuurlijk ook gewoon vaststellen dat hij een talentvolle momentenvoetballer is die nog enorm veel moet aan- en afleren.
+1. Talent zat wat mij betreft, maar hij heeft inderdaad nog een lange weg te gaan. Lijkt me ook een lastige jongen met een gebruiksaanwijzing van een boekenkast vol, als ik hem zo hoor en zie. Zal nog wel even duren voordat alles in balans is, hij vertoont nog de nodige gebreken op zijn 18e. Prijs-kwaliteit verhouding was tenminste nog lang niet op orde. Ik weet alleen niet of dat doorslaggevend was voor het TH of dat ze liever geen zaken met Doyen deden.wimpey schreef:We kunnen natuurlijk ook gewoon vaststellen dat hij een talentvolle momentenvoetballer is die nog enorm veel moet aan- en afleren.
-
Een gebruiksaanwijzing van een boekenkast vol... toe maar... Bij AZ waren er nooit problemen. Bij (Jong) Oranje ook niet. Het lijkt me lastig voetballen met een onervaren trainer die geen duidelijk systeem hanteert.
Whitey on the moon.
Die neem ik terug. Is inderdaad overdreven gesteld, sorry. Ik meende namelijk dat hij bij Az ook wat trammelant had gehad, maar ik kan daar niets van terug vinden via google. Wel vermoed ik dat hij een kruitvatje kan zijn als het allemaal wat tegenzit, zoals nu bij Psv. Die retweet is bijvoorbeeld niet echt handig en lijkt me wel wat typerend voor zijn temperament.GangstaRiB schreef:Een gebruiksaanwijzing van een boekenkast vol... toe maar... Bij AZ waren er nooit problemen. Bij (Jong) Oranje ook niet. Het lijkt me lastig voetballen met een onervaren trainer die geen duidelijk systeem hanteert.
Ik weet ook niet met wat voor verwachtingen hij naar Psv is overgestapt. Dat hij daar direct de leader of the gang zou worden? De man waar alles om draait, het dreh- und angelpunkt? Dat lijkt me zeker erg lastig voor een 18-jarige debutant bij een topclub (toch wel wat mij betreft) en is ook voor bar weinig spelers op die leeftijd al weggelegd. Dan moet je wel exceptioneel goed zijn. En zeker als er ook nog gezocht wordt naar het juiste systeem door een coach die ook nog zoekende en lerende is.
Maher is 'al' 20 jaar? Okee, maakt eigenlijk ook niet veel uit. Wat mij betreft nog steeds te jong om direct maar de grote meneer te zijn als debutant bij een topclub. Maher heeft beslist talent, maar van dat kaliber is ie zeker nog niet.Peter schreef:Maher is van 20-7-1993. Precies tien jaar jonger dan de schrijver van dit bericht.
Mwah, hij heeft nogal wat noten op zijn zang. AZ moest hem vorige winter maar naar psv laten gaan. Hij claimt ook alvast maar de 10, o.b.v. wat leuke momentjes. Gisteren dwong hij het op die plek (ook) niet af.Zuidema schreef: Ik meende namelijk dat hij bij Az ook wat trammelant had gehad, maar ik kan daar niets van terug vinden via google.
Die jongen had gewoon nog een jaar bij AZ moeten blijven, want hij was daar nog niet uitgeleerd. AZ is trouwens allesbehalve minder geworden na zijn vertrek. En psv heeft 8 M neergetikt voor een speler die tot dusver geen skippybal heeft geraakt.
Groot talent, momentenvoetballer, mediahype. Eriksen stond er als 18-jarige in het Ajax van FdB, Maher is 20 en nog zoekende. Verschil moet er wezen.
Marillion schreef:Sterke reactie van Sanders op het uitlekken van het rapport:
Dat komt de Brabantse gemoedelijkheid vast ten goede.PSV-directeur Sanders: 'Stadionverbod voor lekken'
PSV-directeur Tiny Sanders wil dat degene die het kritische rapport over de clubleiding lekte naar een journalist een stadionverbod krijgt. "Die persoon is wat mij betreft niet meer welkom bij de club", aldus Sanders in het programma FC Onder Ons van Omroep Brabant.
“Ik denk ook te weten wie het lek is, maar zie dat maar eens hard te krijgen”, stelt de algemeen directeur. Het rapport dat ruim een week geleden overhandigd werd aan de directie, is zeer kritisch over het functioneren van de clubleiding. Zo zou de langetermijnvisie verbonden zijn aan personen en niet aan de club.
Het Forum PSV deed in opdracht van de club na een turbulent seizoen onderzoek naar de clubcultuur van PSV en stelde het rapport op. In het forum zaten onder anderen perschef Jeroen van den Berk en voormalig olympisch zwemkampioen Pieter van den Hoogenband. De clubleiding wilde alleen de 25 aanbevelingen van het rapport openbaar maken, niet de 'individuele bevindingen' van de geïnterviewden. Sanders, die in het rapport een gebrek aan warmte wordt verweten, denkt niet aan opstappen. "Het is een tropenjaar voor PSV, maar we hebben ook mooie dingen bereikt. Als we kampioen waren geworden en mooie bonussen hadden kunnen uitreiken, was de sfeer vast anders geweest."
Door: NUsport
Ongelooflijk, wat een hufter.

Over Maher: hij wil niet met de pers praten. Waarom niet?
Eriksen heeft van de laatste 100 wedstrijden er minstens 50 gespeeld waar dan van gezegd werd dat hij 'even' niet zo in vorm was. Maar De Boer liet hem altijd staan, terwijl ik me afvraag of dat wel beter zijn ontwikkeling was. Jol had hem ook al op de bank gezet, volledig terecht.wimpey schreef:Groot talent, momentenvoetballer, mediahype. Eriksen stond er als 18-jarige in het Ajax van FdB, Maher is 20 en nog zoekende. Verschil moet er wezen.
Bij jonge talenten is het probleem doorgaans het minimumniveau, niet de dagen dat alles lekker gaat. Maher heeft veel te veel wedstrijden gespeeld en veel te weinig vakantie gehad, kreeg te verwerken dat zijn keuze voor Nederland ten behoeve van zijn eigen ontwikkeling afstuitte op het totale gebrek aan kijk op talent bij Ajax. En dan moet je naar PSV waar dan ook nog eens beginneling van een trainer zit die hem op een andere positie zet dan waarvoor hij gehaald is, en dan moet hij zijn draai vinden in een elftal wat niet draait. Als hij dan in blakende vorm is wil dat wel, maar in fase dat hij de ballen niet lekker raakt wordt het lastig. Overigens heb ik Eriksen meermaals aanzienlijk zwakker zien spelen dan Maher gisteren, en daarvoor hoef ik niet heel lang terug in de geschiedenis.