PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41170
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » zo okt 20, 2013 4:48 pm

generaal schreef:
wimpey schreef:
generaal schreef: Hendrix, Depay, Bruma, Rekik, Willems, Zoet, Hiljemark, Park, Schaars en Wijnaldum kunnen het niveau aan.
Welk niveau is het niveau? Van het rijtje dat je opdreunt steken Depay en Rekik er bovenuit.
Goed genoeg om voor de titel te spelen. Zoet vind ik ook een enorm talent. Maar er zitten gewoon nog wat kwalitatieve gaten in dit elftal. Toivonen is overpriced en een wijf omdat hij niet in de spits wil spelen. Hij ziet in zichzelf de grote spelmaker, maar is die natuurlijk niet.
Die Toivonen zullen ze in de winterstop wel proberen te dumpen. Dat zal niet veel opleveren maar dan is 'ie maar weg.

Dat PSV nu minder gaat dan in het begin van het seizoen was te verwachten. Dat heb je met zo'n jongen groep. In het begin valt alles de goede kant op en is iedereen enthousiast. Ook doordat het elftal van vorig jaar bijzonder onsympathiek was. Nu zit het even tegen en dan zijn de aanwezige zwakke plekken zichtbaar.

Ik denk dat ze dit jaar gewoon meedoen. Er steekt simpelweg geen elftal bovenuit dus blijft alles bij elkaar in de buurt.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door LucaS » zo okt 20, 2013 5:16 pm

Uitstekend gezien van ons TH, dat Maher weinig toevoegt. Sterker nog, ik denk dat Ajax op termijn meer zal hebben aan Duarte. Chapeau dus!
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » zo okt 20, 2013 5:17 pm

Ik denk eerder dat PSV aan het begin van het seizoen te hoog werd ingeschat.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PSV

Bericht door Le T. » zo okt 20, 2013 5:17 pm

Yopi schreef:Maher begint een probleem te worden. Ik lees ook nergens meer dat Ajax hem had moeten halen.
Ajax had hem moeten halen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

GangstaRiB
Berichten: 16896
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV

Bericht door GangstaRiB » zo okt 20, 2013 5:30 pm

LucaS schreef:Uitstekend gezien van ons TH, dat Maher weinig toevoegt. Sterker nog, ik denk dat Ajax op termijn meer zal hebben aan Duarte. Chapeau dus!
Maher heeft laten zien te kunnen voetballen, heeft zelfs in Oranje gespeeld. Die jongen had niet voor PSV moeten kiezen. Hij speelt echt onherkenbaar. Maher op de positie van Serero, dan had ik het wel geweten.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Bert » zo okt 20, 2013 6:06 pm

generaal schreef:Wat een matige selectie zeg. Hendrix, Depay, Bruma, Rekik, Willems, Zoet, Hiljemark, Park, Schaars en Wijnaldum kunnen het niveau aan. Maher past niet in dit elftal en Bakkali moet nog héél veel leren. Matavz is veel te wisselvallig naar mijn smaak en Locadia kan alleen maar afmaken. Hopelijk herleeft Narsingh in zijn oude vorm, maar ook dan blijft het behelpen.
Ti-ta-tovenaar. :hypocrite.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33735
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV

Bericht door zeux » zo okt 20, 2013 6:49 pm

GangstaRiB schreef:
LucaS schreef:Uitstekend gezien van ons TH, dat Maher weinig toevoegt. Sterker nog, ik denk dat Ajax op termijn meer zal hebben aan Duarte. Chapeau dus!
Maher heeft laten zien te kunnen voetballen, heeft zelfs in Oranje gespeeld. Die jongen had niet voor PSV moeten kiezen. Hij speelt echt onherkenbaar. Maher op de positie van Serero, dan had ik het wel geweten.
De ene context is de andere context niet. Bij psv gaat het niet, best mogelijk dat hij bij ajax gefloreerd had. We zullen het niet weten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » zo okt 20, 2013 7:01 pm

Ben ik met je eens. Overigens kan het er bij PSV ook nog best uit gaan komen. De zekerheid dat dit gaat gebeuren heb je alleen niet.

DelToro
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: PSV

Bericht door DelToro » zo okt 20, 2013 7:24 pm

Maher komt er wel lijkt me. Hij heeft er voldoende talent en discipline voor om te slagen bij PSV.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PSV

Bericht door Le T. » zo okt 20, 2013 7:57 pm

Denk dat het een beetje teveel in een keer was voor hem. Jonge speler die geen vakantie krijgt, de teleurstelling krijgt te verwerken dat zijn eerste keus wel altijd klaagt over spelers die jong naar het buitenland gaan, maar niet wil happen als hij zegt in eigen land te willen blijven, en dan komt hij ook nog eens niet op zijn eigen positie te spelen, dan kun je natuurlijk even een terugval hebben.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » zo okt 20, 2013 8:22 pm

Tot zover de excuses. Nu is het tijd om te presteren.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma okt 21, 2013 7:22 am

Jöhnk schreef:Tot zover de excuses. Nu is het tijd om te presteren.
Maher zou volgens menig AT-er een potentieel betere speler zijn dan Eriksen. :excited.gif:

Brands hecht nogal aan de publieke opinie, heb ik het gevoel. Haalt graag door de media als "zekerheidjes" bestempelde mensen zoals Advocaat, Bommel, Wijnaldum, Mertens en Strootman. Maher past in dat rijtje. Het ganse land rolde over elkaar heen om die jongen groter te maken dan hij is. Hij is een talentvolle, gehypte, momentenvoetballer, basta. Bij Ajax zou hij vergelijkbare problemen hebben gehad. Eriksen bepaalde het ritme van het elftal, Maher is daar nog lichtjaren van verwijderd.

Gisteren was hij een van de problemen bij psv. Matavz speelde weer eens als een nat waslapje, maar had het ook niet makkelijk, want vanaf het middenveld kwam hoegenaamd niets. Toivonen komt 'lopend' nog wel eens in de 16 naast Matavz, Schaars' aanvallende inbreng is beperkt. Dus zou je van een aankoop van 8 M aanvallende accenten en creativiteit verwachten. Nada. Zodoende moest bij psv alles komen van Depay en Bakkali. Die laatste had enkel oog voor de bal, bij de eerste vloeiden m.i. in de 2e helft de krachten weg.

Ter verdediging van Maher: ziet Cocu het wel in hem zitten? Eerst maakte hij Wijnaldum belangrijker dan Maher, nu Toivonen. psv speelde ook gisteren weer met Schaars in de punt naar achteren. Maher op 10, met Hiljemark en Schaars daar achter lijkt me veel logischer.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » ma okt 21, 2013 8:37 am

wimpey schreef:Ter verdediging van Maher: ziet Cocu het wel in hem zitten?
Misschien valt hij Cocu tegen?
Bij Oranje zit hij ook niet meer. En dat terwijl Van Gaal best een spelmaker zou kunnen gebruiken.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma okt 21, 2013 8:59 am

Yopi schreef:
wimpey schreef:Ter verdediging van Maher: ziet Cocu het wel in hem zitten?
Misschien valt hij Cocu tegen?
Bij Oranje zit hij ook niet meer. En dat terwijl Van Gaal best een spelmaker zou kunnen gebruiken.
Maher is natuurlijk geen spelbepaler.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » ma okt 21, 2013 9:11 am

Wat is hij dan wel? :confused.gif:

Misschien ligt daar het probleem wel.

Verbeek is er goed in: een speler lanceren door het elftal voor hem te laten werken.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma okt 21, 2013 9:30 am

Yopi schreef:Wat is hij dan wel? :confused.gif:
Hij doet te weinig om binding te vinden met het spel, voor een spelbepaler althans. Bewegen, ruimte zoeken, inzakken: z'n verdedigers quasi geen andere optie geven dan hem die bal toe te spelen. Ik heb geen stats van Groningen - psv, maar het zou me verbazen wanneer Maher bij de psv-ers met de meeste balcontacten zou horen.
Misschien ligt daar het probleem wel.
Het verwachtingspatroon en de hype rond Maher zijn het probleem, lijkt me. Maher is een groot talent, geen spelbepaler, maar een momentenvoetballer met geniale ingevingen. De media hebben hem tot spelbepaler gedoopt, het klootjesvolk huppelt daar dan blind achteraan. Een transfer van 8 M later blijkt de hype uiteraard beter dan de speler zelf. Eigen schuld natuurlijk: hij moest en zou weg bij AZ, terwijl hij dat niveau nog niet stelselmatig ontgroeid was.
Verbeek is er goed in: een speler lanceren door het elftal voor hem te laten werken.
Rasmus Elm was de grote meneer bij AZ op het middenveld. Maher kon uitblinken in zijn slipstream. Zonder Elm wist Maher de kar bij AZ vorig seizoen niet te trekken. Wat overbleef waren geniale momenten, want dat kan hij. Maar een spelbepaler als Eriksen (of Elm, op een wat kleiner oppervlak dan Eriksen) is en wordt hij vooralsnog niet. Kijk naar wat Eriksen allemaal deed om bij Ajax op welke plek van het veld dan ook in balbezit te komen. Daartoe is Maher fysiek nog niet in staat.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » ma okt 21, 2013 10:02 am

Daar komt bij dat de teams van GJV doorgaans superfit zijn, waardoor het minder opvalt dat er een speler tussen loopt met minder loopvermogen.

Af en toe een geniaal moment, dat is niet genoeg voor de top. Zeker middenvelders moeten dynamisch zijn.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma okt 21, 2013 10:13 am

Yopi schreef: Af en toe een geniaal moment, dat is niet genoeg voor de top. Zeker middenvelders moeten dynamisch zijn.
Beetje de Hollandse ziekte, denk ik. Kijk op welk niveau VDV en Sneijder in de kracht van hun voetballeven spelen. :excited.gif:

En vergelijk dat met wat Özil, Eriksen, Iniesta, Vidal e.c. aan arbeid zonder bal verrichten om hun stempel op het spel te kunnen drukken. Of Zidane destijds.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PSV

Bericht door Le T. » ma okt 21, 2013 10:17 am

wimpey schreef:
Jöhnk schreef:Tot zover de excuses. Nu is het tijd om te presteren.
Maher zou volgens menig AT-er een potentieel betere speler zijn dan Eriksen. :excited.gif:

Brands hecht nogal aan de publieke opinie, heb ik het gevoel. Haalt graag door de media als "zekerheidjes" bestempelde mensen zoals Advocaat, Bommel, Wijnaldum, Mertens en Strootman. Maher past in dat rijtje. Het ganse land rolde over elkaar heen om die jongen groter te maken dan hij is. Hij is een talentvolle, gehypte, momentenvoetballer, basta. Bij Ajax zou hij vergelijkbare problemen hebben gehad. Eriksen bepaalde het ritme van het elftal, Maher is daar nog lichtjaren van verwijderd.
Gisteren kon Eriksen het ritme vanaf de bank bepalen, en bij Ajax was het ook een nogal voorspelbaar en weinig opzwepend ritme. Uitstekende voetballer hoor, maar als je het nou over hypes hebt waar iedereen als een blind paard achteraan holt dan is het Eriksen wel.
Ter verdediging van Maher: ziet Cocu het wel in hem zitten? Eerst maakte hij Wijnaldum belangrijker dan Maher, nu Toivonen. psv speelde ook gisteren weer met Schaars in de punt naar achteren. Maher op 10, met Hiljemark en Schaars daar achter lijkt me veel logischer.
In deze vorm dwingt hij het ook niet echt af natuurlijk. Maar ja, het gaat om talent en als je niet door vorm en spelniveau heen kunt kijken dan kun je je ook maar beter tot de hype van de dag beperken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » ma okt 21, 2013 10:49 am

Over Eriksen hoeft niemand zich zorgen te maken. Hij komt er wel. Eriksen heeft voor zijn leeftijd al veel ervaring. Natuurlijk moet hij even wennen aan het (met name in fysiek opzicht) hogere niveau, maar dat gaat zeker lukken.

Maher is nog jong, hij zal moeten bijleren. Dynamischer moeten worden, dwingender. Sterker. Het is maar goed dat hij niet naar het buitenland is vertrokken, want daar was hij hopeloos mislukt. In vergelijking met de grote jongens is hij nog een baby.
wimpey schreef:Beetje de Hollandse ziekte, denk ik. Kijk op welk niveau VDV en Sneijder in de kracht van hun voetballeven spelen. :excited.gif:

En vergelijk dat met wat Özil, Eriksen, Iniesta, Vidal e.c. aan arbeid zonder bal verrichten om hun stempel op het spel te kunnen drukken. Of Zidane destijds.

Ja, het is al heel wat als een middenvelder vanuit stand een bal bij een medespeler krijgt. In beweging de bal doorspelen of bewegen zonder bal zie je amper.

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: PSV

Bericht door Rijkaard » ma okt 21, 2013 11:05 am

Over Rasmus Elm gesproken, hoe doet die het in Rusland? Na AZ heb ik hem volgens mij nooit meer zien spelen of af en toe een flits in de nationale ploeg. Maar dat is nu een speler die ik bij Ajax graag op 6 zou zien!
Is 1995 echt zolang geleden??

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma okt 21, 2013 12:31 pm

Le T. schreef: In deze vorm dwingt hij het ook niet echt af natuurlijk. Maar ja, het gaat om talent en als je niet door vorm en spelniveau heen kunt kijken dan kun je je ook maar beter tot de hype van de dag beperken.
Het talent van Maher herkennen is niet zo moeilijk. Maar om in die jongen een spelbepaler te menen te herkennen is een teken van bijziendheid.

Eriksen werd in NL stelselmatig onder- en Maher overgewaardeerd.

Gek, ik hoor bijv. zo'n Henk Spaan de laatste tijd niet meer over Maher. Hij zal toch niet, zoals zovelen, wat voorbarig over die jongen hebben geoordeeld? :hypocrite.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » ma okt 21, 2013 12:43 pm

Ach, Spaan... :excited.gif:

Gedraagt zich als een groupie. Nu met Nouri weer. Doe je zo'n jongen meer kwaad dan goed mee.

De Nederlandse competitie eist in fysiek opzicht weinig van spelers. Het spel is traag en er wordt slecht verdedigd. Daardoor kunnen spelers komen bovendrijven die technisch wel goed zijn maar fysiek tekort schieten. Elders is dat wel anders. De namen zijn al genoemd - middenvelders op het hoogste niveau zijn continu in beweging. Ze doen niet alleen wat als ze de bal hebben, ze verdedigen mee, ze maken ruimte voor medespelers, enz. Op dát niveau red je het niet als je de pleintjesvoetballer uithangt.

Ik heb mijn twijfels over Maher, maar bijvoorbeeld ook over Nouri. Techniek alleen is niet genoeg.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PSV

Bericht door Le T. » ma okt 21, 2013 1:13 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: In deze vorm dwingt hij het ook niet echt af natuurlijk. Maar ja, het gaat om talent en als je niet door vorm en spelniveau heen kunt kijken dan kun je je ook maar beter tot de hype van de dag beperken.
Het talent van Maher herkennen is niet zo moeilijk.
Je hebt ze er tussen zitten...
Maar om in die jongen een spelbepaler te menen te herkennen is een teken van bijziendheid.

Eriksen werd in NL stelselmatig onder- en Maher overgewaardeerd.
Volgens mij moest Eriksen eerst maanden en maanden zeer zwak spelen en nog meer dan anders uitblinken in fantasieloosheid voor er voorzichtig van werd gerept dat hij 'even niet zo in vorm' was. Bepalend voor het spel was hij wel ja. Maher is een stukje jonger, maar heeft eigenlijk al 2 betere seizoenen gehad. Er is echt nog wel een boel op aan te merken, maar hij heeft een 360 graden inzicht en een improvisatievermogen wat Eriksen nog moet krijgen.
Gek, ik hoor bijv. zo'n Henk Spaan de laatste tijd niet meer over Maher. Hij zal toch niet, zoals zovelen, wat voorbarig over die jongen hebben geoordeeld? :hypocrite.gif:
Geen idee, ik volg die man niet, maar kennelijk is de waan van de laatste 10 wedstrijden leidend. Mij verbaast het dan weer niet dat de enthousiast ontvangen Eriksen nog geen zekerheidje is voor de Spurs, zo ingewikkeld is het niet om de angel uit zijn spel te halen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma okt 21, 2013 1:31 pm

Le T. schreef: Maher is een stukje jonger, maar heeft eigenlijk al 2 betere seizoenen gehad.
Says who? Oh Ja, jij. Maar je ziet in Maher ook de spelmaker die hij niet is.

Voorlopig hoef ik me niet in allerlei bochten te draaien om te constateren dat Eriksen een x-aantal stapjes verder is dan Maher.

Plaats reactie