AZ

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: AZ

Bericht door Yopi » wo jun 08, 2016 11:24 am

Janssen in onderhandeling met de Spurs, volgens Sky Sport.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » wo jun 08, 2016 11:37 am

Die zal die kant wel opgaan, 15 miljoen is peanuts voor een PL club als het een spits betreft.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Le T.

Bericht door Le T. » wo jun 08, 2016 11:42 am

WP_LeGeNd schreef:Wow wat een verassing, op zijn 31e nog lang niet op en dan al in Nederland komen spelen?! Respect voor Ron, kiest dus niet voor de centjes in Rusland/Turkije/Qatar!
Gegokt en verloren. Leuk dat hij zijn verlies neemt, maar ik denk niet dat hij veel goede opties had. Inmiddels ietsje te oud, een geschiedenis van blessures en ook weer niet heel erg goed.
Wollt ihr den totalen Mensch?

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo jun 08, 2016 12:02 pm

Le T. schreef:
WP_LeGeNd schreef:Wow wat een verassing, op zijn 31e nog lang niet op en dan al in Nederland komen spelen?! Respect voor Ron, kiest dus niet voor de centjes in Rusland/Turkije/Qatar!
Gegokt en verloren. Leuk dat hij zijn verlies neemt, maar ik denk niet dat hij veel goede opties had. Inmiddels ietsje te oud, een geschiedenis van blessures en ook weer niet heel erg goed.
Ben ik het niet mee eens. Ja geen absolute top, maar kan makkelijk mee in Turkije ofzo waar vedetten als Sneijder en RvP aan het afbouwen zijn!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jun 08, 2016 12:07 pm

WP_LeGeNd schreef:
Ben ik het niet mee eens. Ja geen absolute top, maar kan makkelijk mee in Turkije ofzo waar vedetten als Sneijder en RvP aan het afbouwen zijn!
Misschien wil hij gewoon niet in Turkije spelen, laat staan ergens in de woestijn.
Vanaf het moment dat Vlaar er in is gekomen hebben ze bij AZ een waanzinnig mooie serie neergezet, dat moet voldoening geven. Verder lijkt hij me niet het type idioot die vele miljoenen er doorheen jaagt aan een heel wagenpark aan sportwagens, dus de miljoenen die die Ron nu reeds verdiend heeft, maakt hij waarschijnlijk nooit meer op.

Ook zat hij al vrij rap weer bij het Nederlands elftal, bij zo'n woestijn club of zelfs bij een Fenerbahce kun je al gauw buiten beeld raken (zie Van Persie.)

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo jun 08, 2016 12:17 pm

Klopt helemaal maar daarom kan ik er nog wel respect voor opbrengen, hij kiest dus duidelijk niet voor het geld! Ik zou het bijvoorbeeld fantastisch vinden als Robben volgend jaar kwam afbouwen bij Groningen!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jun 08, 2016 1:08 pm

WP_LeGeNd schreef:Klopt helemaal maar daarom kan ik er nog wel respect voor opbrengen, hij kiest dus duidelijk niet voor het geld! Ik zou het bijvoorbeeld fantastisch vinden als Robben volgend jaar kwam afbouwen bij Groningen!
Ja, helemaal mee eens.
Zo wordt de Eredivisie automatisch weer een stuk sterker en is een ploeg als het Nederlands elftal ook meteen een stuk beter op elkaar ingespeeld.

Kijk bijvoorbeeld maar naar hoe ver Van Gaal nog kwam toen hij het in 2014, noodgedwongen, met veelal Eredivisie moest doen. En wat de gevolgen waren voor de transfersommen die Feyenoord daarna kon incasseren.
Nu blijven het in Rotterdam-Zuid een stel prutsers die hun munten altijd op een verkeerde manier uit zullen geven, maar ze profiteerden er wel degelijk van!
WP_LeGeNd schreef:Ik zou het bijvoorbeeld fantastisch vinden als Robben volgend jaar kwam afbouwen bij Groningen!
Robben heeft zelf gezegd dat, wanneer hij weer in Nederland komt spelen, dat voor FC Groningen is.

Maar ja, zo heeft Van Persie ook gezegd dat hij in Nederland alleen nog voor Excelsior wil uit komen.

Le T.

Bericht door Le T. » wo jun 08, 2016 3:23 pm

WP_LeGeNd schreef:
Le T. schreef:
Op zich wel, maar hij kwam wel van een aanmerkelijk lager niveau dan Van Persie en als er bij een club uit Istanbul geen plek is of die voor een ander van hetzelfde niveau gaan dan wordt het al een stuk minder aantrekkelijk. Verder lijkt het best een verstandige man geworden, maar het lijkt me ook dat het best een boerenlul gebleven is en niet zo'n man van de wereld. Hoeft ook niet, maar dat maakt voor hem de keuze voor Nederland aantrekkelijker.

Volgens mij had hij bij Villa zijn contract niet verlengd zodat hij transfervrij een financiele stap kon maken, en heel misschien zelfs een sportief stapje. Toen raakte hij langdurig geblesseerd en dan ben je 31 en zijn de opties een heel stuk minder.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jul 01, 2016 8:04 am

Janssen pikt het niet langer

Janssen is klaar met de halsstarrigheid van AZ. "Ik wil niets liever dan door de voordeur naar buiten, met iedereen handenschuddend, want ik heb hier een fantastisch jaar gehad en me onder John van den Brom uitstekend kunnen ontwikkelen. Het mooiste is als Tottenham, AZ én Vincent Janssen tevreden zijn. Dat zou in mijn ogen nu al zo zijn, maar AZ blokkeert mijn droomtransfer en dat stelt me ongelooflijk teleur”, aldus de eredivisietopscorer.

De Premier League-club legde in Alkmaar een officieel bod neer van in totaal zeventien miljoen euro en wilde naar Nederland komen om te onderhandelen over de transfersom. "Maar dat was onbespreekbaar. Kennelijk heeft AZ een veel hoger bedrag in gedachte”, baalt de speler die vorige zomer voor 500.000 euro werd overgenomen van Almere City en een contract heeft tot medio 2019.

Impasse
"AZ weigert zelfs de prijs te noemen, waarvoor ik weg mag. Dat vind ik frustrerend, want het gaat ook om mij.” Om de impasse te doorbreken, had Janssen met zijn zaakwaarnemers Louis Laros en Patrick van Diemen (VVCS/SoccerVision) een gesprek met algemeen directeur Robert Eenhoorn en technisch directeur Max Huiberts. Pikant detail: Laros begeleidt ook AZ-trainer Van den Brom. Janssen: "Ik heb Max vele keren gevraagd waarom hij niet het gewenste transferbedrag noemt. Die reden leek hij zelf ook niet te weten. Hij zei alleen dat hij me meer waard vindt dan tot nu toe is geboden”, aldus Janssen. Bij AZ denken ze aan een bedrag van minimaal 20 miljoen euro.

34-voudige
Onterecht, vindt de speler die AZ in één jaar tijd dus het vierendertigvoudige kan opleveren van de transfersom die aan Almere City werd betaald. Al gaat die vlieger niet helemaal op, omdat Almere-eigenaar Lesley Bamberger een (klein) doorverkooppercentage bedong. "Maar vergeet niet dat mijn medespelers en ik samen resultaten hebben geboekt, waarvan AZ óók financieel de vruchten heeft geplukt. Het bedrag weigeren dat Spurs nu heeft geboden, is daarom belachelijk”, vindt Janssen. ,,Als twee van zulke clubs (Wolfsburg bood een vergelijkbaar bedrag, red.) mij op die transfersom inschatten, zal dat aardig kloppen. Zij kennen de markt uitstekend.”

Gefrusteerd
Janssen zegt met de dag gefrustreerder te raken. "AZ wilde me er vorig jaar vanaf dag één van de voorbereiding bij hebben, omdat dit belangrijk is voor een speler die een stap omhoog zet. Dat heeft me ook heel erg geholpen en dat wil ik bij Tottenham ook. De directie weet dat dit fijn voor mij is. Maar kennelijk is Vincent Janssen nu even niet belangrijk. Ik reken erop dat AZ in elk geval met Spurs in gesprek gaat. Mocht AZ dat ondanks de geboden bedragen niet doen en de Spurs afhaken, dan is dat een dreun voor me. Ik ben niet iemand die snel oorlog maakt, maar hoe ik dan reageer, weet ik niet. Daarom ga ik er van uit dat AZ snel inziet dat een transfer voor iedereen het beste is.”

Huiberts was niet bereikbaar voor commentaar.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 01, 2016 8:18 am

Dit staat me dan weer tegen. AZ gaat niet meteen in op de eerste biedingen en meneer is boos. Hij heeft net één goed seizoen gehad, kom op zeg. Ik denk overigens dat AZ best wil verkopen maar ze zullen echt wel even serieus proberen om er nog meer geld uit te halen. Dit is daar kennelijk hun strategie voor.

Het zal de strategie van Janssen zijn om dan gelijk naar de pers te stappen maar erg netjes is dat niet naar zijn club en zijn medespelers.
Nil volentibus arduum

Mano

Bericht door Mano » vr jul 01, 2016 8:19 am

nog een reden voor Ajax om niet te bieden, hij heeft zijn zinnen al gezet op Tottenham.

Misschien zelfs al persoonlijk rond (achter de schermen)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr jul 01, 2016 8:24 am

Hij heeft net één goed seizoen gehad, kom op zeg. Ik denk overigens dat AZ best wil verkopen maar ze zullen echt wel even serieus proberen om er nog meer geld uit te halen. Dit is daar kennelijk hun strategie voor.
Zijn seizoen begon eigenlijk pas na het afscheid van El H.

De AZ-strategie is zo slecht toch niet? Wie hapt toe na het eerste bod, of was het al het derde bod?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jul 01, 2016 8:25 am

Klopt. Maar wat Huiberts doet is ook niet bepaald netjes.

Ik meen dat het inmiddels al 22 dagen geleden is dat zowel Arsenal, Tottenham als Wolfsburg genoemd werden als zijn nieuwe club. Als je dan niet eens om de tafel bent gaan zitten met Tottenham, niet eens bent gaan praten met zowel speler, zaakwaarnemer als een club over wat de vraagprijs dan wel is... dan vrees ik voor je dat je straks fors omlaag moet met die vraagprijs.

Betere clubs dan Tottenham gaan er echt niet komen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 01, 2016 8:31 am

Een bod van 'in totaal 17 miljoen euro' betekent dat hier vermoedelijk allerlei constructies inzitten met prestatiebonussen. Het bedrag dat AZ met zekerheid krijgt is dus misschien wel fors lager. Het kan immers zomaar zijn dat hij er daar niet aan te pas komt. We zijn nu allemaal heel enthousiast maar zijn basis is één succesvol Eredivisie seizoen.

Als je daar niet voor aan tafel gaat zitten is de boodschap helder. Kom met een veel beter bod als je hem echt wil hebben.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jul 01, 2016 8:42 am

Marillion schreef:Een bod van 'in totaal 17 miljoen euro' betekent dat hier vermoedelijk allerlei constructies inzitten met prestatiebonussen. Het bedrag dat AZ met zekerheid krijgt is dus misschien wel fors lager. Het kan immers zomaar zijn dat hij er daar niet aan te pas komt.
Daarom kun je als AZ zijnde beter een bod accepteren van Ajax van vast uitgekeerd minimaal 11 miljoen cash plus nog een aanzienlijk percentage bij een doorverkoop.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr jul 01, 2016 9:21 am

Ik meen dat het inmiddels al 22 dagen geleden is dat zowel Arsenal, Tottenham als Wolfsburg genoemd werden als zijn nieuwe club.
Als er behoefte is aan namen van grotere clubs die genoemd worden, kan dat natuurlijk snel worden geregeld, voetbalzone e.d. lieten dat toe, dat zal niet zijn veranderd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr jul 01, 2016 10:11 am

De transfermarkt is nog 2 maanden open, je gaat toch niet het eerste bod accepteren??? kom op zeg, ik snap AZ in deze wel hoor!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jul 01, 2016 10:14 am

WP_LeGeNd schreef:De transfermarkt is nog 2 maanden open, je gaat toch niet het eerste bod accepteren??? kom op zeg, ik snap AZ in deze wel hoor!
Niet het openingsbod, maar het openingsbod zal minimaal 7 à 8 miljoen onder die gewenste 20 miljoen euro zijn geweest.
Voorlopig daalt alleen de marktwaarde van Janssen, tenzij hij er in augustus weer op los scoort.

Die jongen heeft alleen van januari t/m mei gevlamd en alleen nog in de Eredivisie hè. Dan zou ik de hand niet overspelen, die handen dichtknijpen met 18 miljoen.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jul 01, 2016 10:40 am

Maar op een gegeven moment moet je ook tevreden kunnen zijn. Kom op zeg, in 1 seizoen van 5 ton naar 17 miljoen. Als die jongen dolgraag naar Tottenham wil laat dan gaan en tel je megawinst.
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr jul 01, 2016 11:21 am

LucaS schreef:Maar op een gegeven moment moet je ook tevreden kunnen zijn. Kom op zeg, in 1 seizoen van 5 ton naar 17 miljoen. Als die jongen dolgraag naar Tottenham wil laat dan gaan en tel je megawinst.
Of AZ het slim voor zichzelf speelt zal blijken, maar de speler moet gewoon accepteren hoe zijn contract in elkaar zit. Dat gehuil altijd.....
Whitey on the moon.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jul 01, 2016 2:24 pm

Ik vind dat AZ een goed punt maakt. Laat die Engelse clubs maar over de brug komen met hun enorme tv-pot.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jul 01, 2016 2:42 pm

Precies. Die Janssen spoort ook niet helemaal.

"Iedereen moet gelukkig zijn en dat zou in mijn ogen nu al zo zijn."
"Kennelijk is Vincent Janssen nu even niet belangrijk"
"Als Spurs en Wolfsburg een prijs noemen, dan is dat wel de waarheid".

Goeie genade. Die jongen heeft het wel heel hoog in de bol gekregen. Die vent moet zich lekker bij AZ melden waar hij tot 2019 onder contract staan en afwachten totdat AZ het bod accepteert. In die zin is Vincent Janssen inderdaad niet zo belangrijk. Het onder druk zetten van zijn werkgever en zelfs op de stoel van zijn werkgever gaan zitten is potsierlijk te noemen.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr jul 01, 2016 2:59 pm

Janssen moet inderdaad niet zo zeuren, speelde 10 maanden geleden nog in de Jupiler League. AZ heeft een gigantische gok genomen met hem, hij zou zich wat dankbaarder op moeten stellen!

Aan de andere kant moet AZ ook niet te lang wachten, want ik vraag me of het wel zo'n groot talent is?! Wat als hij straks 5 wedstrijden niet scoort, is hij dan ook nog zoveel waard?

Sandro

Bericht door Sandro » vr jul 01, 2016 3:10 pm

Mwah, gigantische gok valt dan natuurlijk wel mee. Hij kostte niet veel. Maar hij loopt wel te zeuren inderdaad.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

LucaS

Bericht door LucaS » vr jul 01, 2016 4:33 pm

Het lijkt me dat sz met een opbrengst van 34 x de investering degene is met het minst te klagen.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie