PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » zo sep 15, 2013 10:12 am

De euforie was in de media hetzelfde als toen bekend werd dat JC het roer ging omgooien bij AJAX.

En die euforie was gebaseerd op wat men na enkele jaren ploeteren van Psv nu op het veld zag verschijnen.En volgens mij was iedereen het er over eens, zelfs veel Psv supporters, dat ze het nog maar moesten volhouden, afwachten of dat dit lang zou blijven duren.

Ik geloof zelfs dat Cocu dat meermalen vertelde ...

Maar goed, als AJAX supporter zou ik nu even mijn mond dichthouden als het over andere clubs gaat :) ..

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PSV

Bericht door Zuidema » zo sep 15, 2013 10:42 am

Yopi schreef:Dat weet je toch wel? :confused.gif:

Die euforie was zwaar overdreven. Dit PSV is niet beter dan het PSV van vorig seizoen.
Misschien is het je ontgaan, maar ten overvloede dan nogmaals: ik heb het toen vooral steeds gehad over het aanvalsspel van Psv, waarmee ik me prima vermaakte. Niet meer, niet minder. En dan zeker vergeleken met het stomvervelende boekhoudersvoetbal van Ajax.

Daarbij heb ik ook steeds aangegeven dat deze jonge ploeg wisselvallig/labiel zou zijn en zeperds zou maken. Sowieso is er bij Psv ondanks het soms fraaie aanvalsspel nog veel werk aan de winkel. Met name de organisatie achter dat aanvalsspel laat nog (steeds) zwaar te wensen over. De setback van Psv is dan ook niet een verrassing voor me. Merkwaardig dat je mij daar met een sneertje op wil aanspreken.

Off-topic: ook zo genoten van het nieuwe Ajax van het TH, Yopi? We zijn echt op de goede weg, vind je niet? Het was weer smullen, de zoveelste wedstrijd al weer. Wat zeg je? Nog 4 jaar geduld voor we echt de wonderen gaan zien van de nieuwe koers? Echt waar? Zo lang nog???

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » zo sep 15, 2013 10:49 am

Zoveel soeps vind ik de aanvalslinie van PSV niet. Depay? Hopeloos egoistisch. Matavz? Standbeeld. Wijnaldum? Bord voor zijn kop. Het was meer enthousiasme dan kunde, Zuidema.
Op dat moment zat het allemaal mee. ZW kon er weinig van, Milan was pas in training en in de competitie trof PSV alleen laagvliegers.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: PSV

Bericht door WP_Legend » zo sep 15, 2013 10:56 am

Ik moet zeggen dat Wijnaldum mij dit seizoen erg verbaast... misschien dat die armband wat heeft losgemaakt, maar hij is nu veel belangrijker dan afgelopen seizoenen, verzet bergen arbeid en scoort ook nog eens...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » zo sep 15, 2013 11:21 am

Meen je dat nou? Wijnaldum vind ik nog altijd een erg matige voetballer. Hij schiet er nu iets vaker een bal in (al mist 'ie ze altijd op de belangrijke momenten), maar voetballend is het nog altijd vrij blind.

Ben overigens wel benieuwd hoe Cocu denkt dat hij Maher aan het voetballen krijgt.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PSV

Bericht door Zuidema » zo sep 15, 2013 11:29 am

Yopi schreef:Zoveel soeps vind ik de aanvalslinie van PSV niet. Depay? Hopeloos egoistisch. Matavz? Standbeeld. Wijnaldum? Bord voor zijn kop. Het was meer enthousiasme dan kunde, Zuidema. Op dat moment zat het allemaal mee.
Zó slecht zijn die heren voorin nou ook weer niet. Boefje Bakkali zeker niet. Sowieso: Psv wilde tenminste aanvallen, durfde de weg naar voren te zoeken, zowel individueel als kollektief. Voor mij was dat in ieder geval een verademing vergeleken met al die behoudzucht van het huidige Ajax.

Hoe dan ook, met zo'n jonge ploeg zal je altijd hoge pieken en diepe dalen meemaken. We weten er alles van. Nu breekt dus een belangrijke fase aan voor Psv: wat doen die jonge honden als het wat tegenzit? Ik ben dan ook heel benieuwd hoe ze dat volgend weekend gaan oppakken. Gelukkig treffen ze dan een tegenstander waarbij het momenteel helemaal geen vlees of vis is.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » zo sep 15, 2013 11:32 am

WP_LeGeNd schreef:Ik moet zeggen dat Wijnaldum mij dit seizoen erg verbaast... misschien dat die armband wat heeft losgemaakt, maar hij is nu veel belangrijker dan afgelopen seizoenen, verzet bergen arbeid en scoort ook nog eens...
Heb je FC Twente-PSV live gekeken of baseer je dit op de samenvatting?

Hij was betrokken bij een stuk of 3 kansen, maar de rest van de 90 minuten was hij gewoon weer zijn ouderwetse zelf. Hopeloos acterend, vaak te laat, vaak de verkeerde keuze bij cruciale counter momenten.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: PSV

Bericht door WP_Legend » zo sep 15, 2013 11:57 am

Cruijff schreef:
WP_LeGeNd schreef:Ik moet zeggen dat Wijnaldum mij dit seizoen erg verbaast... misschien dat die armband wat heeft losgemaakt, maar hij is nu veel belangrijker dan afgelopen seizoenen, verzet bergen arbeid en scoort ook nog eens...
Heb je FC Twente-PSV live gekeken of baseer je dit op de samenvatting?

Hij was betrokken bij een stuk of 3 kansen, maar de rest van de 90 minuten was hij gewoon weer zijn ouderwetse zelf. Hopeloos acterend, vaak te laat, vaak de verkeerde keuze bij cruciale counter momenten.
Puur op samenvattingen gebasseerd, ik kijk geen hele wedstrijden van PSV....
Op die samenvatting aangaande was hij telkens betrokken bij de meeste aanvallen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PSV

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 15, 2013 12:30 pm

Twente was de betere ploeg. Grootste kracht van psv is de snelheid die in de ploeg zit. Daar gaat Ajax komende zondag veel last van krijgen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV

Bericht door Demosthenes » zo sep 15, 2013 1:26 pm

Ajaciedjuh schreef:Twente was de betere ploeg. Grootste kracht van psv is de snelheid die in de ploeg zit. Daar gaat Ajax komende zondag veel last van krijgen.
en het psychologische effect van de wedstrijd tegen Barcelona zal een rol spelen, ongeacht het resultaat, want bij een grote nederlaag zit iedereen in een dip, maar bij een gelijkspel of kleine nederlaag zullen velen staan juichen, zou wel eens motiverend kunnen werken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » zo sep 15, 2013 4:01 pm

Toppertje die Bruma, he Baseman?! :hypocrite.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » zo sep 15, 2013 4:08 pm

Haha inderdaad. Die Bruma bij de 2e Twente goal. :smallgrin.gif:

@ Demo: wij spelen woensdag weliswaar in Camp Nou, maar PSV heeft 1 dag minder rust vanwege een klote wedstrijd tegen Ludogorets. Hoewel het een thuiswedstrijd is, kan dat zomaar een gigantische klote partij worden die ook niet lekker voor ze door zal werken.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » zo sep 15, 2013 4:18 pm

Cruijff schreef:Haha inderdaad. Die Bruma bij de 2e Twente goal. :smallgrin.gif:
De 1e. Zo lichtvoetig als een prima ballerina.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » zo sep 15, 2013 4:47 pm

Zuidema schreef:
Yopi schreef:Zoveel soeps vind ik de aanvalslinie van PSV niet. Depay? Hopeloos egoistisch. Matavz? Standbeeld. Wijnaldum? Bord voor zijn kop. Het was meer enthousiasme dan kunde, Zuidema. Op dat moment zat het allemaal mee.
Zó slecht zijn die heren voorin nou ook weer niet. Boefje Bakkali zeker niet. Sowieso: Psv wilde tenminste aanvallen, durfde de weg naar voren te zoeken, zowel individueel als kollektief. Voor mij was dat in ieder geval een verademing vergeleken met al die behoudzucht van het huidige Ajax.

Hoe dan ook, met zo'n jonge ploeg zal je altijd hoge pieken en diepe dalen meemaken. We weten er alles van. Nu breekt dus een belangrijke fase aan voor Psv: wat doen die jonge honden als het wat tegenzit? Ik ben dan ook heel benieuwd hoe ze dat volgend weekend gaan oppakken. Gelukkig treffen ze dan een tegenstander waarbij het momenteel helemaal geen vlees of vis is.

Tja, daarover verschillen we van mening. Neem Wijnaldum: hij debuteerde op zijn zestiende in het eerste van F. Inmiddels is hij bijna 23 en nog steeds is hij geen top. Die jongen is gewoon niet zo goed.

Ik zie juist veel twijfelaars bij PSV.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV

Bericht door Demosthenes » zo sep 15, 2013 5:11 pm

@ Demo: wij spelen woensdag weliswaar in Camp Nou, maar PSV heeft 1 dag minder rust vanwege een klote wedstrijd tegen Ludogorets. Hoewel het een thuiswedstrijd is, kan dat zomaar een gigantische klote partij worden die ook niet lekker voor ze door zal werken.
Ludogorets, heb er nog nooit van gehoord en als ik onderstaande lees, denk ik aan corruptie, matchfixing enz.
PFK Ludogorets 1945 is een Bulgaarse voetbalclub uit Razgrad.
De club werd in 2001 opgericht als Ludogorets en is de historische opvolger van de in 1945 opgerichte, maar ter ziele gegane, naamgenoot.
In 1947 ontstond Ludogorets na een fusie tussen vijf clubs uit Razgrad. De club promoveerde in 1962 voor het eerst naar de B Grupa waar het lang zou spelen. In 1997 fuseerde de club met het in 1983 opgerichte FK Antibiotic tot Antibiotic-Ludogorets. In 2000 degradeerde de club uit de B Grupa en speelde van 2003 tot het faillissement in 2006 als Ludogorets 2003.
De nieuwe club ging in 2002 samen met Razgrad 2000 dat alleen jeugdelftallen had. Als Razgrad 2000 promoveerde de club in 2010 naar de B Grupa en nam toen de huidige naam aan. In 2011 werd PFK Ludogorets 1945 kampioen in de B Grupa Oost en promoveerde voor het eerst naar de A Grupa. In het seizoen 2011-2012 won Ludogorets zowel de nationale beker als het kampioenschap van Bulgarije. Ook in 2013 werd de club landskampioen.
Bron Wikipedia

Jammer dat PSV niet uitspeelt; het speelt inderdaad een rol, zeker voor jonge spelers.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » zo sep 15, 2013 8:33 pm

Peter schreef: Ben overigens wel benieuwd hoe Cocu denkt dat hij Maher aan het voetballen krijgt.
Ja, die bakt er tot dusver niets van. Middenveld is natuurlijk ook niet ideaal samengesteld en onderbezet om hem te laten renderen.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » zo sep 15, 2013 8:57 pm

Yopi schreef: Ik zie juist veel twijfelaars bij PSV.
Eens. Neem de aankopen. Laten Schaars, Bruma, Park, Maher, Arias, Josefzoon veel zien tot dusver?

Ik zie bij Ajax uitsluitend twijfelaars momenteel trouwens.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » zo sep 15, 2013 9:27 pm

Ajax met Siem wint van PSV.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV

Bericht door Demosthenes » ma sep 16, 2013 7:00 am

Rishi schreef:Ajax met Siem wint van PSV.
Laten we het hopen, maar geeft het tegelijkertijd niet aan hoe zwak onze competitie is als een speler van "niveau-Siem de Jong", waar in de zomer nauwelijks belangstelling voor was, terwijl was aangegeven dat hij weg mocht en dat ook wilde, voor een overwinning van de nummer 3 op nummer 2 kan zorgen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PSV

Bericht door Zuidema » ma sep 16, 2013 7:13 am

Als ik de wedstrijden in de eredivisie zie (rechtsstreeks, samenvattingen) is het niveau inderdaad schrikbarend aan het kelderen. Werkelijk niet normaal meer hoe er (vooral achterin) geregeld geblunderd wordt bij eigenlijk alle clubs. Op zich erg vermakelijk allemaal en lekker spannend, maar we naderen zo rap niveautje Scandinavië. Europees krijgen we inmiddels al flinke rekeningen gepresenteerd. Ik vrees dat het zo niet lang meer zal duren totdat we het voorrecht op directe CL-plaatsing verspeeld hebben.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » ma sep 16, 2013 8:19 am

Khraa schreef:Wat is er eigenlijk gebeurd met de regel dat er een gele kaart bij een schwalbe wordt gegeven (zie net Depay).
Je bedoelt: Wat is er eigenlijk gebeurd met de regel dat er een gele kaart en een penalty wordt gegeven als een aanvaller wordt geraakt in de 16 van de tegenstander?
Wat overigens absoluut niet duidelijk werd gebracht in de samenvatting van de NOS, waarbij de commentator het zelfs had over een schwalbe...belachelijk. Fox liet wel goed zien dat Depay wel degelijk werd geraakt door Rosales, een blunder dus van Van Boekel. Die overigens wel meer fouten maakte, met name richting de Twente spelers Bengtsson en Koppers (zij solliciteerden allebei regelmatig naar hun 2e gele kaart en ze vertoonden het gedrag waar Van Bommel en Strootman vorig seizoen voor werden 'afgemaakt' in de media, maar blijkbaar is niet iedereen even gelijk). Zoals ook Castaignos na de wedstrijd een 'Lensje' deed, maar dit blijkbaar ineens normaal gedrag is aangezien het nergens werd herhaald en besproken.
wimpey schreef:Toppertje die Bruma, he Baseman?! :hypocrite.gif:
Klopt, hij speelde weer geweldig :biggthumpup.gif:
Hij zag er niet zo handig uit bij de 1-0 (de voorzet kwam wel tussen de benen van Hendrix door) en hij maakte nog 2 fouten, maar dat mag en dat kan nog. Verder heerste hij achterin, coachte hij constant, hielp hij zijn medespelers en had hij een belangrijk aandeel in het sterke debuut van Hendrix.

Maar fixeer je vooral op die paar fouten, alsof dat zo vreemd is voor een 22 jarige :excited.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma sep 16, 2013 8:32 am

Baseman schreef: Klopt, hij speelde weer geweldig :biggthumpup.gif:
Bruma is wat minder error prone dan Marcelo en Zanka. Maar wel error prone dus. Bij die 1-0 staat ie compleet vast, een beetje verdediger staat op z'n voorvoeten.

Ook Bruma kost psv punten. Ik vind het prima.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » ma sep 16, 2013 8:37 am

Je bedoelt dat er jonge spelers zijn in de Eredivisie die fouten maken?
Ik ben in shock...

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma sep 16, 2013 8:42 am

Baseman schreef:Je bedoelt dat er jonge spelers zijn in de Eredivisie die fouten maken?
Ik ben in shock...
Bruma maakt bij psv dezelfde fouten die hij bij HSV maakte. Hij is gewoon niet zo'n goede verdediger. Fysiek fantastisch, qua gogme en positioneel matig. Ennuh, Zanka is ook jong. In hem zag je het ook helemaal zitten. In Marcelo trouwens ook. Dus met je lofuitingen aan het adres van Bruma heb je het nadeel van de twijfel.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » ma sep 16, 2013 8:49 am

Gelukkig heb jij altijd gelijk :excited.gif:
Maar jij vindt Bruma niet goed en zoekt dus iedere keer alle mogelijke foutjes op om jezelf gelijk te kunnen geven en je laat je niet horen als hij een sterke wedstrijd speelt, veel plezier daarmee.

Plaats reactie