FC Twente

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Demosthenes

Re: FC Twente

Bericht door Demosthenes » vr sep 06, 2013 1:36 pm

GangstaRiB schreef:Als je opklimt van grijze middenmoot tot titelkandidaat vind ik dat eerlijk gezegd geen toeval.
AZ klom ook tot grote hoogte, er permanent blijven is een andere zaak, dat weten ze in Rotterdam maar al te goed.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr sep 06, 2013 4:17 pm

Demosthenes schreef:
GangstaRiB schreef:Als je opklimt van grijze middenmoot tot titelkandidaat vind ik dat eerlijk gezegd geen toeval.
AZ klom ook tot grote hoogte, er permanent blijven is een andere zaak, dat weten ze in Rotterdam maar al te goed.
Dat ontken ik toch niet? Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Dus ook om aan de top te blijven. Als Twente dat wil doen door aankopen, moeten ze dat zelf weten. Maar je kunt niet zeggen dat hun beleid faalt, omdat het niet op het beleid van Ajax lijkt. Daarom vind ik dat er schamper gedaan wordt om de woorden van Munsterman. Alsof Ajax alle wijsheid in pacht heeft. Ajax hoopt op de jeugd, Twente zoekt meer zekerheid in zijn aankopen.
Whitey on the moon.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr sep 06, 2013 5:11 pm

Zoeken doen ze wel. Vinden is een ander verhaal.

Fer, Cabral, Castaignos... geweldig, hoor. En dan was die spits er nog, de vriend van Adriaanse, een garantie voor doelpunten... hoe heette hij ook alweer? Hij verdiende een vermogen.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr sep 06, 2013 5:13 pm

Janko
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

jabu

FC Twente

Bericht door jabu » vr sep 06, 2013 5:29 pm

Wat wil je precies zeggen, Yopi? Dat ze in Twente ook dure miskopen doen? Zeker. Maar vind jij niet dat ze er beter voorstaan als pakweg 8 jaar geleden? Twente is m.i. van een grijze middenmoter verworden tot een stabiele subtopper waar men rekening mee moet houden om de bovenste plaatsen. Net als AZ trouwens. Je kan dan moeilijk beweren dat er niets van hun beleid deugt.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr sep 06, 2013 10:27 pm

Zijn die teams dan beter geworden? Ik denk eerder dat de topclubs minder geworden zijn.

Baseman

Bericht door Baseman » za sep 07, 2013 5:29 pm

De topclubs zijn minder geworden (kijk maar naar de magere puntenaantallen waarmee Ajax de afgelopen 3 jaar kampioen is geworden), maar de subtop is ook beter geworden.

Verder ben ik het eens met Jabu, AZ en Twente zijn heel knap opgeklommen.
Al vind ik het gezien de aversie van Munsterman richting PSV en zijn grote mond daarover wel humor dat het even minder gaat (ging?).

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma sep 09, 2013 10:58 am

Jabu schreef:Wat wil je precies zeggen, Yopi? Dat ze in Twente ook dure miskopen doen? Zeker. Maar vind jij niet dat ze er beter voorstaan als pakweg 8 jaar geleden? Twente is m.i. van een grijze middenmoter verworden tot een stabiele subtopper waar men rekening mee moet houden om de bovenste plaatsen. Net als AZ trouwens. Je kan dan moeilijk beweren dat er niets van hun beleid deugt.
Twente heeft alleen niet 8 jaar lang hetzelfde beleid gevoerd. Eerst loerde Twente voornamelijk op goedkope buitenkansjes. Denk daarbij aan Elia, Janssen, Engelaar, Douglas, Tioté. Toen die spelers geld op begonnen te leveren, dachten ze bij Twente: dat geld kunnen we natuurlijk ook weer uitgeven. Toen kwam dus Ruiz. Maar voor hetzelde geld (letterlijk en figuurlijk) hadden ze opgescheept gezeten met De Teen.

Maar goed, bij Twente wilden ze er dus niet van weten dat Ruiz een gelukje was geweest. In plaats daarvan redeneerde men als volgt: spelers van (rond de) vijf miljoen zijn een garantie voor succes. Dus kwam Janko voor vijf miljoen, kwam Fer voor vijf miljoen en kwam Castaignos voor vijf miljoen. En daar ging het dus mis. Inmiddels zeggen ze bij Twente dan ook: dit doen we niet meer.

In ieder geval; de suggestie die hier plotseling wordt gewekt (namelijk dat Twente door 'gewoon' te investeren omhoog is geklommen) vind ik pure waanzin. Meer geweld kun je de waarheid niet aandoen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma sep 09, 2013 11:19 am

Nee, het is net omgekeerd. Toen ze de titel probeerden te kopen ging het mis.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma sep 09, 2013 11:52 am

Janko en Fer werden beide met winst verkocht en presteerden best aardig, Janko liep 1 op 2 en Fer scoorde erg vaak voor een middenvelder en leverde uiteindelijk meer dan 2 mln winst op.

Castaignos is tot nu toe een geweldige miskoop, maar je weet nooit of er een gek is die daar voor wil betalen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 09, 2013 12:25 pm

Maar het elftal presteerde niet meer toen Fer de lijnen moest uitzetten. Rara, waarom? Dure spelers moesten spelen, terwijl ze niet altijd bij elkaar pasten (of goed genoeg waren).
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma sep 09, 2013 1:26 pm

mwah, weet niet of dat de schuld van Fer was.... Ik vond hem best goed presteren in ieder geval. Fysiek sterk en was ook belangrijk voor het team, of hij iemand is die Spelbepaler zou moeten zijn weet ik niet, ik vind het geen spelbepaler, meer een belangrijke waterdrager, die bergen werk moet verzetten.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 09, 2013 1:42 pm

Waar zeg ik dat iets de schuld van Fer was? Het gaat hier niet over individuele spelers, maar over beleid.

En met niemand anders!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma sep 09, 2013 2:05 pm

Ik vind met het beleid niet zoveel mis, bij de gegeven voorbeelden vind ik zowel Fer als Janko redelijk geslaagde aankopen.

Baseman

Bericht door Baseman » ma sep 09, 2013 2:28 pm

Het beleid van Twente an sich was niet zo verkeerd, alleen kreeg Munsterman wat last van grootheidswaanzin.
Met goede scouting en met geluk hadden ze enkele voltreffers gehaald, maar denken dat je dit ieder seizoen wel even doet is nogal dom.
Ook was Munsterman erg onhandig met zijn trainersbeleid.

Maar met het teruggekeerde verstand en realiteit, laat Twente nu weer zien op zijn minst een sterke subtopper te zijn.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 15, 2013 10:14 am

Baseman schreef:Het beleid van Twente an sich was niet zo verkeerd, alleen kreeg Munsterman wat last van grootheidswaanzin.
Dat lijkt me toch een heel klein beetje verkeerd. :smallgrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » zo sep 15, 2013 11:23 am

Baseman schreef:De topclubs zijn minder geworden (kijk maar naar de magere puntenaantallen waarmee Ajax de afgelopen 3 jaar kampioen is geworden), maar de subtop is ook beter geworden.
Een hoog of laag aantal punten voor de kampioen zegt niets over de kracht van de topclubs. Het zegt iets over het niveauverschil tussen de betere en slechtere teams. Het zou dus net zo goed kunnen betekenen dat de onderkant veel beter is geworden.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo sep 15, 2013 9:50 pm

Twente haalde 86 punten met Boschker, Tiendalli, Ronnie Stam, Wisgerhof, Brama, Janssen en Kufo en McClaren als coach. Pijnlijker wordt het niet meer voor de eredivisie.

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 16, 2013 8:10 am

Pcs. En Ajax 85 met alles lang op Suarez.

Talent zat in NL. Alleen is dat talent erg jong en de kwaliteit van de ervaren spelers om hen heen niet erg hoog.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 29, 2013 6:11 pm

Twente heeft toch wel een heel geil elftal en een sterke bank.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 29, 2013 10:06 pm

Dat lees ik al een paar seizoenen over Twente rond deze tijd van het jaar.

En met niemand anders!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 29, 2013 10:59 pm

Bert schreef:Dat lees ik al een paar seizoenen over Twente rond deze tijd van het jaar.
+1
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma sep 30, 2013 1:47 am

Ik vind ze dit seizoen ook sterker dan de afgelopen drie jaar hoor. Eghan vind ik een leuk spelertje wat opeens uit het niets is gekomen! Het enige probleem met Twente dit jaar is dat ze geen spits hebben, Castaignos blijft toch behelpen hoor!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo dec 15, 2013 8:48 pm

Afbeelding
Afbeelding

:smallgrin.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo dec 15, 2013 8:49 pm

Het is echt gênant met die trainer. Als er gescoord wordt, wordt ie gewoon genegeerd door de rest in de dug-out.
Whitey on the moon.

Plaats reactie