Vitesse

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Vitesse

Bericht door Jöhnk » do aug 08, 2013 10:33 pm

Het treurige is dat hij het nog meent ook. Zo dacht Van Gaal eerder dat Braafheid en Pranjic mee zouden kunnen bij Bayern. Dat konden ze uiteraard niet, en je zou denken dat Louis daar dan een bepaalde conclusie aan verbindt, maar niet dus.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do aug 08, 2013 10:44 pm

Ik snap er niets van, hoe komt hij er bij? De Eredivisie stelt geen bal voor.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do aug 08, 2013 11:07 pm

Ik ben nog altijd heel blij met Louis' verrichtingen als trainer van Ajax en probeer hem al vanaf die tijd sympathiek, aardig en slim te vinden, maar de lukt me gewoon niet. De uitstraling, houding en uitspraken van de man maken in de regel lichte ergernis, ongeloof en plaatsvervangende schaamte bij me los.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

999

Bericht door 999 » do aug 08, 2013 11:12 pm

Ik denk wel dat Louis daar wakker van zal liggen .. lol ..
Blij met de punten ...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do aug 08, 2013 11:16 pm

Dat had ik al toen hij trainer van Ajax was. Ik heb ook mijn best gedaan, Weekend Cees. :blush.gif:
Ik kan de woede en frustratie van de mensen bij Bayern goed begrijpen. De zelfingenomen manier waarop Van Gaal elke kritiek op zijn functioneren wegwuift, onder het motto: mag ik soms mezelf zijn? Met die man valt niet te werken, tenzij je zijn voeten kust.

Als trainer sla ik hem hoog aan. Hij heeft een uitzonderlijk goed spelinzicht, soms griezelig zelfs. In de regel heeft hij groot gelijk als hij over voetbaltechnische zaken praat. Daarom kan ik de hierboven geciteerde opvatting niet plaatsen.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do aug 08, 2013 11:20 pm

Yopi schreef:Ik snap er niets van, hoe komt hij er bij? De Eredivisie stelt geen bal voor.
Kun je wel op Van Gaal gaat schelden, maar is hij nu ook verantwoordelijk voor het niveau van de eredivisie? Moet hij zeggen dat de eredivisie niets voorstelt, maar er wel zijn spelers voor het Nederlands elftal uit halen? De Nederlanders in het buitenland spelen wel erg weinig om ze op te stellen in het Nederlands elftal.

De eredivisie stelt geen bal voor? Volkomen mee eens, geldt ook voor Ajax op Europees niveau, maar tegelijkertijd geloven dat Wim Jonk e.c. er wel even voor zorgen dat Ajax over drie tot vijf jaar de EC wint of in ieder geval meetelt in de CL? Een vreemde combinatie.

De eredivisie heeft de "boot gemist", leuk hoor "die techniek in dat lage tempo", "dat combineren, op eigen helft", maar wil Nederland mee gaan tellen, dan moet er anders worden gevoetbald. Betekent dat een andere medische begeleiding (als de trage Gerd Müller al doping gebruikte, wat slikt Arjen Robben dan?) betekent dat veel meer uren trainen (ook in de jeugd!), ik denk het wel, totaal anders trainen, voetbal als topsport benaderen.

Het slechte EC-seizoen van vorig jaar is door alle "deskundigen" afgedaan als een incident, Piet Keizer levert kritiek en krijgt van alles en nog wat over zich heen, maar ik maak me zorgen over het niveau. Ajax drie keer achtereen kampioen: perfect, ik wil niets anders, maar alle loftuitingen over het spel van Ajax (Fischer onlangs, volgens AS) gaan aan mij voorbij: éénoog, in het land der blinden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do aug 08, 2013 11:33 pm

Piet Keizer krijgt van alles en nog wat over zich heen? Ik hoor juist Jan en alleman hem napraten.

Jammer dat Piet Keizer ook niet met een oplossing komt. Hij wil vooral vriendjes aan het roer. Henk ten Cate noemde hij bijvoorbeeld. Die kan de jeugd dan mooi leren hoe je af moet gaan tegen Kopenhagen en Dukla Praag.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do aug 08, 2013 11:50 pm

Jöhnk schreef:Piet Keizer krijgt van alles en nog wat over zich heen? Ik hoor juist Jan en alleman hem napraten.

Jammer dat Piet Keizer ook niet met een oplossing komt. Hij wil vooral vriendjes aan het roer. Henk ten Cate noemde hij bijvoorbeeld. Die kan de jeugd dan mooi leren hoe je af moet gaan tegen Kopenhagen en Dukla Praag.
Nee, ik kan me Piet Keizer alleen maar herinneren als de man die geen middelmaat een contract wil geven. Vandaag hebben weer twee spelers een contract verlengd, wanneer staan ze in Ajax 1? Ik denk niet dat ze in de buurt komen.

De kritiek van Piet Keizer was ook al AT te lezen, voordat hij dat zei. Hij wil vriendjes aan het roer? Ik lees dat JC-vriend Van Kinsbergen directeur wordt, dat de trainer van de A2(?) uit Volendam komt (net als speler van het jaar Mirani, de man die geen bal vooruit speelt) en dat de ex-trainer van Go Ahead scout wordt, wat met vriendjes?

Doe je ogen open!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do aug 08, 2013 11:54 pm

Demosthenes schreef:Kun je wel op Van Gaal gaat schelden, maar is hij nu ook verantwoordelijk voor het niveau van de eredivisie? Moet hij zeggen dat de eredivisie niets voorstelt, maar er wel zijn spelers voor het Nederlands elftal uit halen?
Tja... In Nederland lopen maar een paar goede spelers rond, doorgaans ook nog buitenlanders. Verder alleen talenten.
De eredivisie stelt geen bal voor? Volkomen mee eens, geldt ook voor Ajax op Europees niveau, maar tegelijkertijd geloven dat Wim Jonk e.c. er wel even voor zorgen dat Ajax over drie tot vijf jaar de EC wint of in ieder geval meetelt in de CL? Een vreemde combinatie.
Waarom? In 1995 stelde de Eredivisie ook al niet veel voor. Wel meer dan nu, toegegeven, maar ook toen waren andere competities veel en veel sterker.
De eredivisie heeft de "boot gemist", leuk hoor "die techniek in dat lage tempo", "dat combineren, op eigen helft", maar wil Nederland mee gaan tellen, dan moet er anders worden gevoetbald.
Vooral sneller, slimmer.
Betekent dat een andere medische begeleiding (als de trage Gerd Müller al doping gebruikte, wat slikt Arjen Robben dan?) betekent dat veel meer uren trainen (ook in de jeugd!), ik denk het wel, totaal anders trainen, voetbal als topsport benaderen.
Gaat om de inhoud en de intensiteit van de training.

Het slechte EC-seizoen van vorig jaar is door alle "deskundigen" afgedaan als een incident, Piet Keizer levert kritiek en krijgt van alles en nog wat over zich heen, maar ik maak me zorgen over het niveau. Ajax drie keer achtereen kampioen: perfect, ik wil niets anders, maar alle loftuitingen over het spel van Ajax (Fischer onlangs, volgens AS) gaan aan mij voorbij: éénoog, in het land der blinden.
Piet Keizer is jarenlang technisch adviseur geweest en eerlijk is eerlijk, veel heeft hij er niet van terechtgebracht.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr aug 09, 2013 12:14 am

Tja... In Nederland lopen maar een paar goede spelers rond, doorgaans ook nog buitenlanders. Verder alleen talenten.

Welke talenten dan? Wanneer ben je talent af? Bedoel je Maher? Bakkali? De Vrij? Welke talenten zie jij? Ik neem aan dat je dat aan Europees-niveau denkt!
Waarom? In 1995 stelde de Eredivisie ook al niet veel voor. Wel meer dan nu, toegegeven, maar ook toen waren andere competities veel en veel sterker.
Andere competities sterker? Niet van het Bosman-arrest gehoord? JC won met Barcelona de CL (voor 1995), maar mocht maar drie buitenlanders opstellen. Hoeveel buitenlanders hebben de topclubs nu? Het is geen vergelijking, je had ook terug kunnen grijpen op de tijd van Bob de Korver!
Gaat om de inhoud en de intensiteit van de training.
Niet te omschrijven begrippen, want wat is inhoud? Ik weet dat er bij Ajax sinds een paar jaar minder uren worden gemaakt, is daarom het tempo in de A1 en B1 zo laag?
Piet Keizer is jarenlang technisch adviseur geweest en eerlijk is eerlijk, veel heeft hij er niet van terechtgebracht.
In maart 2006 werd Keizer benoemd tot technisch adviseur, een functie die hij in februari 2008 gedwongen moest neerleggen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Piet_Keizer

Is niet ene JC ooit opgestapt, omdat er niets met zijn adviezen werd gedaan? Twee jaar adviseur (geen enkele beslissingsbevoegdheid) en dan jaren later daarop worden afgerekend? De oplossing: Ajax verliest, omdat Piet Keizer jaren geleden adviseur was? De Telegraaf zal het zo plaatsen!

Wouter

Bericht door Wouter » vr aug 09, 2013 1:10 am

Volkomen verdiend uitgeschakeld bedoel je?
Ik bedoel dat ze het op zo'n domme manier weggeven. Petrolul stond nog met tien man op het veld. Dan denk je: in de verlenging moeten ze de Roemenen kapot kunnen spelen. Maar Vitesse gaat op de middenlijn verdedigen zodat elke counter levensgevaarlijk kan worden, en geeft als klap op de vuurpijl in de blessuretijd nog een onnodige vrije trap vlak voor het strafschopgebied weg. Zo ongelooflijk DOM!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr aug 09, 2013 6:32 am

Demosthenes schreef:Kun je wel op Van Gaal gaat schelden, maar is hij nu ook verantwoordelijk voor het niveau van de eredivisie? Moet hij zeggen dat de eredivisie niets voorstelt, maar er wel zijn spelers voor het Nederlands elftal uit halen? De Nederlanders in het buitenland spelen wel erg weinig om ze op te stellen in het Nederlands elftal.
Nee natuurlijk is Louis "de Achterbakse" niet verantwoordelijk voor het niveau van de Eredivisie en ik kan me ook nog voorstellen dat hij die Eredivisie waar bij het gros van zijn spelers vandaan haalt niet in het openbaar gaat afkraken maar op het moment dat je gaat roepen dat de Eredivisie sterker is dan de PL ben je serieus flink van het padje af. Nederlandse clubs worden uitgeschakeld door de meest obscure clubjes uit Luxemburg en Roemenië terwijl de PL met 4 clubs de CL ingaat en ik weet niet met hoeveel de EL.

Louis zou het onderstaande spreekwoord eens op zichzelf moeten betrekken.
"Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt"
YNWA

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr aug 09, 2013 9:03 am

Tjonge, het hele vorige seizoen keihard werken omdat je Europees mag spelen, verknal je je kansen tegen een paar Roemenen.

Het voetbal in Nederland wordt echt rap slechter. Het is een wonder dat FOX (en straks de abonnee's) zoveel geld ophoesten voor zoveel treurigheid.
Whitey on the moon.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 09, 2013 9:25 am

De resultaten dit jaar zijn inderdaad wel heel slecht. Utrecht én Vitesse al onderuit voor de competitie goed en wel begonnen is. Jordania zal hier ook blij mee zijn.
Nil volentibus arduum

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr aug 09, 2013 9:56 am

Tellen deze resultaten mee voor onze Europese punten of wordt het totaal nu gedeeld door minder teams?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » vr aug 09, 2013 9:57 am

Geen idee, vroeg ik me eigenlijk ook af.
Op naar de vierde ster!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr aug 09, 2013 9:58 am

Punten worden gewoon door zes gedeeld.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » vr aug 09, 2013 10:00 am

De competitiecoëfficiënt bepaalt hoeveel clubs uit een competitie zich plaatsen voor Europees voetbal en in welk toernooi zij mogen spelen, Champions League of Europa League. De coëfficiënt wordt bepaald door de prestaties van de clubs uit een bepaalde competitie in het Europees voetbal over de laatste vijf jaar. Een overwinning levert 2 punten op en een gelijkspel 1 punt. Het aantal punten dat wordt behaald, wordt elk jaar gedeeld door het aantal deelnemende clubs per competitie. Dit getal wordt naar beneden afgerond op drie cijfers. Zo wordt de coëfficiënt van een seizoen berekend. Voor de totale coëfficiënt worden de coëfficiënten van de laatste vijf jaar opgeteld. De in de voorronde behaalde punten worden door twee gedeeld en er worden voor bepaalde resultaten ook bonuspunten uitgedeeld, nl.:

het bereiken van de Champions League (CL): 4 bonuspunten,
het bereiken van de tweede ronde CL: 5 bonuspunten
het bereiken van de kwartfinale, halve finale en finale CL en EL: 1 punt.
Aangezien het bereiken van de CL punten oplevert en voorrondepunten door 2 worden gedeeld, concludeer ik dat de punten van FC Utrecht en Vitesse dus meetellen. Wordt dus lastig om veel punten te halen dit seizoen.

EDIT: Zie dat Jöhnk me voor was.
Op naar de vierde ster!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr aug 09, 2013 10:01 am

Raymon schreef:Tellen deze resultaten mee voor onze Europese punten of wordt het totaal nu gedeeld door minder teams?
Die vraag heb ik ook een keer gesteld en als antwoord kreeg ik dat voorrondes meetellen, m.a.w. de punten worden gedeeld door het aantal clubs dat meedoet (ondertussen meedeed) Het gevaar dat de kampioen voorronde CL moest spelen leek toen niet zo groot, maar nu er al twee clubs zijn uitgeschakeld, daalt Nederland snel op die ranglijst.

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr aug 09, 2013 10:34 am

Op de landencoefficient zijn we momenteel pas terug te vinden op plek 35: http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... f2014.html

Nou hebben al die andere landen boven ons er veel meer voorrondes op zitten en sommige zijn al (bijna) uitgevoetbald, maar toch. :hypocrite.gif:

Utrecht en Vitesse hebben bijmekaar een hele punt gesprokkeld voor NL dit jaar.

Ik heb gisteren de wedstrijd niet gezien, maar als de verlenging zo dichtbij is ga je toch geen risico's nemen in de extra tijd?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » vr aug 09, 2013 10:36 am

beelzebub schreef:Op de landencoefficient zijn we momenteel pas terug te vinden op plek 35: http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... f2014.html

Nou hebben al die andere landen boven ons er veel meer voorrondes op zitten en sommige zijn al (bijna) uitgevoetbald, maar toch. :hypocrite.gif:

Utrecht en Vitesse hebben bijmekaar een hele punt gesprokkeld voor NL dit jaar.

Ik heb gisteren de wedstrijd niet gezien, maar als de verlenging zo dichtbij is ga je toch geen risico's nemen in de extra tijd?
Was een dom risico wat Kashia nam. Want hij had er ook gewoon rood voor moeten hebben.
Op naar de vierde ster!

zeux

Bericht door zeux » vr aug 09, 2013 11:20 am

Yopi schreef:
Louis van Gaal is vol lof over de eredivisie. De bondscoach van het Nederlands elftal vindt zelfs de Engelse Premier League niet beter. Van Gaal is helder en direct geweest met zijn antwoord op de vraag waar spelers voor moeten kiezen als het gaat tussen de middenmoot in Engeland en Duitsland of de Nederlandse topclubs. Van Gaal: "De Nederlandse top! De competitie in Engeland is niet beter dan die in Nederland. In Nederland kunnen misschien maar vier Engelse clubs de landstitel veroveren. Het niveau van de clubs in de Nederlandse competitie is hoog.’’ In zijn ogen ligt het niveau van de clubs die onderin de Premier League spelen niet hoger dan, bijvoorbeeld, RKC Waalwijk. "Dat kun je gek vinden, maar dat is mijn mening.’’
Een paar bacootjes op, Louis?
Ik vrees het ook. Dit is te bizar om serieus te beweren. Hilarisch zelfs.

De eredivisie is de rookie league van de Premier League. Nothing more, nothing less.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 09, 2013 12:48 pm

Demosthenes schreef: Nee, ik kan me Piet Keizer alleen maar herinneren als de man die geen middelmaat een contract wil geven.
M.u.v. HtC dan.
GangstaRiB schreef: Het is een wonder dat FOX (en straks de abonnee's) zoveel geld ophoesten voor zoveel treurigheid.
Het is vermakelijk! Dat is ook wat waard... Raar dat de bondscoach componenten als fysiek, mentaliteit, naiviteit, tactisch onbenul, technisch onvermogen e.d. niet waarneemt in de eredivisie.
Demosthenes schreef: Andere competities sterker? Niet van het Bosman-arrest gehoord? JC won met Barcelona de CL (voor 1995), maar mocht maar drie buitenlanders opstellen. Hoeveel buitenlanders hebben de topclubs nu?
Dat heeft niets met Bosman te maken, maar met Schengen en vrijheid van handelsverkeer. Dat laatste heeft veel meer impact op het voetbal gehad dan Bosman.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr aug 09, 2013 2:03 pm

Wilde Piet Keizer HtC een contract geven? Nooit gehoord. Wel dat hij enthousiast is over de trainingen van HtC, maar dat waren ze in Barcelona ook. Als speler is hij nooit goed genoeg voor Ajax geweest.

Bosman-arrest (Bogarde, Davids, Reiziger en Kluivert leverden volgens mij niets op), Europa (De UEFA zit toch in Zwitserland, zou misschien zelfs een CL kunnen organiseren met de bepaling dat er maar twee buitenlanders mogen meedoen, al snap ik waarom ze dat niet doen) hebben beide (Het waren twee zinnen!) een rol gespeeld, zoals het toegenomen belang van de media (De onderste vereniging in de Premier League krijgt meer geld dan Ajax), de kapitaalkrachtigen die een speeltje wilden en Nederland is blijkbaar niet aantrekkelijk genoeg.

Wat de topic betreft: Vitesse heeft zichzelf (staan de spelers nog te dringen om daar te voetballen?) en het Nederlands voetbal een slechte dienst bewezen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr aug 09, 2013 2:35 pm

Plaats reactie