PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV

Bericht door Duke » za aug 24, 2013 8:39 pm

generaal schreef:JAAAAAAA
Gefeliciteerd!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » za aug 24, 2013 8:40 pm

Duke schreef:
generaal schreef:JAAAAAAA
Gefeliciteerd!
Ja, met mazzel een puntje. Heracles was lange tijd dichter bij de 2e dan psv bij 1-1.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » za aug 24, 2013 8:41 pm

Bedankt, dit voelt als een gestolen punt. Heracles speelde als een combinatieteam van Duitsers en Italianen. Ik gaf er geen cent meer voor vanaf de zestigste minuut.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » za aug 24, 2013 8:44 pm

generaal schreef:Bedankt, dit voelt als een gestolen punt. Heracles speelde als een combinatieteam van Duitsers en Italianen. Ik gaf er geen cent meer voor vanaf de zestigste minuut.
Duarte was goed op dreef. psv zal in Milaan 'iets' anders voor de dag moeten komen...

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » za aug 24, 2013 8:47 pm

wimpey schreef:
generaal schreef:Bedankt, dit voelt als een gestolen punt. Heracles speelde als een combinatieteam van Duitsers en Italianen. Ik gaf er geen cent meer voor vanaf de zestigste minuut.
Duarte was goed op dreef. psv zal in Milaan 'iets' anders voor de dag moeten komen...
Duarte heeft mij positief verrast, maar Quansah manifesteerde zich vandaag als een jager uit de Premier League. Ik denk dat Duarte naar Ajax gaat.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PSV

Bericht door Zuidema » za aug 24, 2013 8:53 pm

Psv speelde in ieder geval een versnellinkje hoger in de tweede helft en creeerde zo wel een overwicht, maar verder dan incidenteel een goede aanval en dito kans kwam het eigenlijk niet. Al met al lijkt me een gelijk spel wel terecht tegen een dapper en kranig Heracles, dat in de tweede helft voornamelijk bezig was met tegenhouden, ondanks een bal op paal en lat. Psv is tot veel in staat, maar dan moeten alle koppies wel op scherp staan. Die wisselvalligheid zal ze nog wel vaker parten spelen.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » za aug 24, 2013 9:01 pm

Tegen AC Milan hoop ik in ieder geval dat Bakkali en Park op de flanken spelen, met Matavz in de spits.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » za aug 24, 2013 9:13 pm

Zuidema schreef: Die wisselvalligheid zal ze nog wel vaker parten spelen.
Ja, talenten zijn wisselvallig. Talent Maher bakt er tot dusver bijv. weinig van.

Vond dat psv weinig inventiviteit / creativiteit toonde vandaag. Wat hebben ze aan kansen gehad in de 2e helft: niets eigenlijk. En aan de goal van Park (knap gedaan trouwens) ging volgens mij een overtreding van Park zelf vooraf.

Duarte is wel een mannetje, vind ik. Explosief, goede linker, constant in beweging. Handenbindertje. Kan m.i. stap naar top-3 zetten.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: PSV

Bericht door Dubbel » za aug 24, 2013 9:47 pm

Cruijff schreef:Cocu leek in zijn vorige periode als hoofdcoach ook al regelmatig net een hulpeloos vogeltje. Als hij de wedstrijd dreigt te verliezen tekent de onmacht zich af op zijn gezicht. Laffe wissel nu ook, geen aanvaller erbij maar gewoon een spits voor een spits.
Interviewtje op studio sport gezien? Die houdt het op deze manier niet lang uit.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » za aug 24, 2013 10:05 pm

Voorlopig staat Cocu er prima op. Hier en daar zijn mensen wel erg enthousiast (begrijp ik overigens wel) maar de omslag in vergelijking met vorig jaar is natuurlijk enorm. Daar doet puntverlies in Almelo niets aan af.

Wel lekker dit. Zo blijft de schade na ons falen beperkt.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door LucaS » za aug 24, 2013 10:17 pm

Ach, als we het positief bekijken; tov vorig seizoen doet PSV het nu 2 punten slechter uit dezelfde wedstrijden, Ajax 1 punt. ;-)
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » za aug 24, 2013 10:55 pm

Kijk eens aan, het wonderteam ontsnapt aan een nederlaag. :hypocrite.gif:

Matjes, amper dynamiek en weinig tempo? Dat was wel te verwachten. Dat ren-je-rotvoetbal kun je een paar wedstrijden spelen, dan begin je het al te voelen.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PSV

Bericht door Zuidema » za aug 24, 2013 11:47 pm

Yopi schreef:Kijk eens aan, het wonderteam ontsnapt aan een nederlaag. :hypocrite.gif:

Matjes, amper dynamiek en weinig tempo? Dat was wel te verwachten. Dat ren-je-rotvoetbal kun je een paar wedstrijden spelen, dan begin je het al te voelen.

Psv moet vanzelfsprekend leren doseren met de turbo tijdens een wedstrijd, anders maak je jezelf kapot. Daar heb je zeker gelijk in. Trouwens niks nieuws onder de zon wat dat betreft, zelfs het Ajax in de aanloop naar 71-73 moest dat leren.

Maar het wonderteam? Tikkie goedkoop en flauw, Yopi. Ik heb ze wel eens beter van je gelezen. Waarom toch steeds dat cynisme en sarcasme over het huidige Psv? :confused.gif:

Om voor mezelf te spreken: ik heb me (op vanavond na dan) vooralsnog prima vermaakt met het veldspel van Psv. Daar doet zo'n zeperd en een matige pot van vanavond niets aan af. Psv vind ik momenteel door de bank genomen zeer verfrissend spelen qua aanvallende intenties en in de uitvoering daarvan. Zeker als ik het vergelijk met het vaak stomvervelende geneuzel van het huidige Ajax vol schijngedomineer.

Maar ik heb ook steeds aangegeven dat we met het huidige Psv natuurlijk niet naar een Europees topteam kijken, dat deze jeugdploeg wisselvallig zal presteren en tegen zeperds aan zal gaan lopen. Zoals vanavond dus.

Wat ik me hierbij wel afvraag: waarom valt het jou toch zo moeilijk gewoon waardering op te brengen voor een ploeg die een goede, vermakelijke partij voetbal op de mat legt? Alles wordt door je tot in het extreme gebagatelliseerd met soms op zich vrij idiote eisen. Bijvoorbeeld dat zoiets pas van waarde is als ze dat een heel seizoen kunnen volhouden. Dat lukt natuurlijk geen enkele ploeg, hoe goed ook. En zeker niet die ploeg jonge honden van Psv.

Zelfs al is Psv onze grootste voetbalrivaal, dan is op zich enige waardering als pure voetballiefhebber toch nog wel mogelijk voor hun veldspel? Ik neem tenminste aan dat je een voetballiefhebber bent, omdat je Ajax hoog in het vaandel hebt staan. Ik respecteer je zeer, maar hierin kan ik je dus niet goed volgen.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: PSV

Bericht door Thom » zo aug 25, 2013 9:47 am

Wat een preek, Zuidema.

ook ik heb een hekel aan PSV, en zij kunnen mij nooit bekoren: ik kijk niet naar ze. Ik hoop wel dat ze uitgeschakeld worden, komende woensdag. Kinderachtig? Misschien, maar zo ligt het.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » zo aug 25, 2013 10:00 am

Ik erger me aan de hype. Vind het zwaar overdreven allemaal. :blush.gif:

Dit was niet de laatste dramapot van PSV, voorspel ik, en Ajax kan veel en veel beter dan het nu laat zien. Dezelfde journalisten die een paar weken geleden Ajax collectief naar de titel schreven, schrijven Ajax nu collectief af. Hetzelfde zal PSV overkomen als het nog een paar keer verliest. Wat een hysterie. Ik heb er niets mee. Ik kijk liever even rustig aan hoe de dingen zich ontwikkelen. Dat lijkt me wel zo fair.

PSV heeft natuurlijk nog maar één sterke tegenstander gehad, en dat was een tegenstander zonder wedstrijden in de benen. Een Italiaanse tegenstander ook, en je weet dat Italiaanse tegenstanders op vreemde bodem normaal gesproken afwachtend spelen en de tegenstander laten voetballen.

Is PSV enthousiast? Ja. Is dit team een verademing in vergelijking met het team van vorig jaar? Ja. Is het kwalitatief beter dan het team van vorig jaar? Mwah... :confused.gif:

Leuk om naar te kijken is iets anders dan kwalitatief goed. Soms geldt: hoe dommer, hoe leuker om naar te kijken. Kijk naar Ajax van vrijdagavond: zo dom, zoveel fouten, de onpartijdige voetballiefhebber zal genoten hebben. Ik erger me dan eerder, dat is de aard van het beestje. :blush.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » zo aug 25, 2013 10:29 am

Ja en ?.Vraagt Cocu om die hype ?.Ik voorspel dat we ook niet de laatste drama pot van AJAX hebben gezien.En ook dit jeugdig Psv kan beter.

En jij kijkt echt niet even rustig hoe de dingen zich ontwikkelen, lees je reacties w.b. Psv er maar op na in deze topic .. lol ..

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PSV

Bericht door Zuidema » zo aug 25, 2013 10:51 am

Thom schreef:Wat een preek, Zuidema.
Ik weet het, ik kan erg 'breedschrijverig' zijn om mijn punt duidelijk te maken. Ouwe kwaal die ik maar niet goed onder controle krijg. Sorry. :blush.gif:
Ook ik heb een hekel aan PSV, en zij kunnen mij nooit bekoren: ik kijk niet naar ze. Ik hoop wel dat ze uitgeschakeld worden, komende woensdag. Kinderachtig? Misschien, maar zo ligt het.
Oh, vergis je niet. Psv staat bij mij nog steeds nr 1 op de zwarte lijst. Alleen al hoe vaak die gasten met degelijk maar oersaai voetbal, zonder enige flair en schoonheid, er 'op zijn Duits' met de prijzen vandoor zijn gegaan. Dat zit behoorlijk diep bij mij. Niet dat schorriemorrie uit Rotterdam, maar die club uit Eindhoven is zo onze grote, zeer vervelende, rivaal. En dat inmiddels bijna 40 jaar.

Maar ere wie ere toekomt: als Psv het ineens min of meer over een Ajax-boeg gooit en wel aantrekkelijk voetbal speelt, kan ik daar toch wel waardering en sympathie voor opbrengen. Net zo goed als ik best wel kan genieten van de Mannschaft tegenwoordig.
Yopi schreef:Ik erger me aan de hype. Vind het zwaar overdreven allemaal. :blush.gif:
Ik ook, het is weer de waan van de dag die regeert. En dat is zeker ergerlijk. Maar dat zijn de media, dat is toch niet de schuld van een club? Ajax overkomt het ook steeds, maar dat is Ajax dan toch niet te verwijten?
PSV heeft natuurlijk nog maar één sterke tegenstander gehad, en dat was een tegenstander zonder wedstrijden in de benen.
Psv heeft zeker mazzel gehad met de tegenstanders tot dusver. Maar wij zijn ook in euforie als Ajax een showtje weggeeft en bijvoorbeeld met 9-0 wint van een lachwekkend Sparta met 5 of 6 doelpunten van Van Basten. Is allemaal net zo betrekkelijk, maar wel genieten. What's new?
Leuk om naar te kijken is iets anders dan kwalitatief goed. Soms geldt: hoe dommer, hoe leuker om naar te kijken.
True. Maar daarmee doe je dit Psv toch wel tekort, vind ik. Er is wel degelijk hier en daar goed voetbal te zien. Met soms slim en rap positiespel, fraaie individuele acties, snel combinatiewerk. Ook tegen een goede tegenstander uit de serie A lukt ze dat dus. Weliswaar eentje met nog niet veel wedstrijdritme, maar toch. Ook dan blijft het altijd nog een Serie A-ploeg, het verdedigen zit ze in het bloed, het lijkt wel aangeboren. En toch snijdt Psv in de turbostand er dan soms verbluffend goed doorheen. Zoals gezegd, ze zullen die turbo moeten leren doseren, maar dat soort spel getuigt wel van kwaliteit wat mij betreft en het is ook het type aanvalsspel dat ik graag zie. Avontuurlijk, creatief, met flair en elan. Maar wel met het sluwe koppie erbij, natuurlijk.
Kijk naar Ajax van vrijdagavond: zo dom, zoveel fouten, de onpartijdige voetballiefhebber zal genoten hebben. Ik erger me dan eerder, dat is de aard van het beestje. :blush.gif:
Ik niet minder. Want hier is de grote liefde in het geding, zo subjectief ben ik dan ook wel weer. Je wilt niet weten hoe pislink ik al het hele weekend ben. Deze start is nog erger dan die van de vorige seizoenen. Echt goed zwaar waardeloos. Terwijl ik al flink uitgekeken was op dat veilige, stereotiepe en voorspelbare gebrei wat Ajax tegenwoordig vaak zo kenmerkt. Ik had de hoop dat we dit seizoen stappen vooruit zouden maken, maar we lijken tot mijn grote verbijstering eerder stappen terug gezet te hebben. En de gifbeker is nog lang niet leeg, vrees ik. Zolang Frank op deze koers blijft doorvaren en er binnen een week ook nog een paar sterkhouders vertrekken.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo aug 25, 2013 11:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » zo aug 25, 2013 11:43 am

Zuidema schreef: En dat inmiddels bijna 40 jaar.
psv staat al effe droog hoor.

Joey heeft m.i. geen ongelijk: in onze barre tijden klampten "wij" ons ook vast aan ieder sprankje hoop.

Nu zijn we al weer zo blasé dat we het weer heel normaal vinden dan Ajax kampioen wordt en CL-voetbal speelt. Met spel dat door de bank genomen m.i. toch duidelijk beter is dan het boerenkoolvoetbal onder DB, MVB, HTC, AK e.c.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PSV

Bericht door Zuidema » zo aug 25, 2013 12:39 pm

wimpey schreef:
Zuidema schreef: En dat inmiddels bijna 40 jaar.
psv staat al effe droog hoor.
Psv is al bijna 40 jaar ons kwaaie geweten. Lopen wij te klootviolen en schieten wij onszelf weer eens in de voet, dan rekent Psv wel met ons af. Hebben we de zaakjes wel goed op orde, dan kunnen we nog steeds een flinke dobber hebben aan Psv, maar we kunnen ze dan wel overrulen. Gelukkig heeft Psv de afgelopen jaren er zelf een ongelooflijk zooitje van gemaakt en hebben we inderdaad niet zoveel last van ze gehad. Volgens mij is dat ook zeker een factor geweest in die 3 titels op rij van ons. Maar we zullen ze vroeg of laat altijd weer voor de kiezen krijgen.
Joey heeft m.i. geen ongelijk: in onze barre tijden klampten "wij" ons ook vast aan ieder sprankje hoop.
Dat aspect kom ik eigenlijk niet tegen in Joey's verhaal. Maar misschien lees ik ergens overheen. Het is in ieder geval zeker verrassend dat de grote schoonmaak bij Psv vooralsnog vrij goed uitpakt. Het vastklampen aan een sprankje hoop herken ik niet zo. Daarvoor gaat het de heren in Eindhoven wat mij betreft (voorlopig) toch wat te goed. Er zijn tot nu toe genoeg redenen om (terecht) enthousiast te zijn.
Nu zijn we al weer zo blasé dat we het weer heel normaal vinden dan Ajax kampioen wordt en CL-voetbal speelt. Met spel dat door de bank genomen m.i. toch duidelijk beter is dan het boerenkoolvoetbal onder DB, MVB, HTC, AK e.c.
Blasé? Zou kunnen. Het went inderdaad, elk jaar een titel en CL. We snakten na 7 jaar droog staan natuurlijk ook enorm naar een titel. Dan doet het er op een gegeven moment eigenlijk niet meer zoveel toe hoe of wat. Als die titel eindelijk maar weer eens gepakt wordt. Geweldig natuurlijk dat dat lukte, tot driemaal toe zelfs, met inderdaad vaak vrij degelijk en redelijk verzorgd voetbal onder Frank. Alle credits voor hem natuurlijk.

Maar op een gegeven moment wil je toch ook wel dat Ajax zich verder ontwikkelt. Dat succes met attractief spel gepaard gaat. Dat Ajax ook onder (zeer) moeilijke omstandigheden zich professioneel schrap zet en de klus weet te klaren. Dat Ajax structureel leert van gemaakte fouten. Dat Ajax echt stappen maakt, kwalitatief steeds beter wordt. Dat hoort ook bij Ajax, wat mij betreft. En daarin blijven we jammer genoeg wat teveel hangen. Sterker nog: Frank lijkt bijna traditioneel aan het begin van het seizoen weer eens de verkeerde keuzes te maken, waardoor we zelfs een paar forse stappen terug zetten. De discussie daarover wordt elders al gevoerd. Hopelijk komt ie nu eens wat rapper tot bezinning.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo aug 25, 2013 8:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV

Bericht door Demosthenes » zo aug 25, 2013 7:48 pm

Dat succes met attractief spel gepaard gaat.
Waar heb ik dat meer gelezen?

PSV voetbalt leuk, dat mag je toch wel schrijven op AT? Ajax voetbalt niet leuk, een mening, daar is een forum toch voor?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PSV

Bericht door Zuidema » zo aug 25, 2013 8:11 pm

Demosthenes schreef: PSV voetbalt leuk, dat mag je toch wel schrijven op AT? Ajax voetbalt niet leuk, een mening, daar is een forum toch voor?
Lijkt me van wel. Net zo goed als Yopi natuurlijk mag relativeren. Op zich niks mis mee. Maar het voortdurende sarcasme en cynisme daarbij gingen me wel opvallen. En eerlijk gezegd ging ik me er ook aan storen. Vandaar mijn afvraag waar die extra lading vandaan kwam bij Yopi.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo aug 25, 2013 8:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Banjavi » zo aug 25, 2013 8:19 pm

Omdat hij liever ziet dat dit niet gebeurt...

Psychologie van de koude grond overigens... :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » zo aug 25, 2013 9:51 pm

Inderdaad, Banjavi. Psychologie van de koude grond.

Ik houd niet van extremen. Het gejubel over het frisse PSV begon hysterische vormen aan te nemen.

Wijnaldum bij Oranje? Huh? Ben ik gek of kan die jongen er weinig van? Enzovoorts.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV

Bericht door Demosthenes » zo aug 25, 2013 10:16 pm

Die hysterie over PSV is mij ontgaan, maar ik lees niet alles. Ik zie wel dat zo'n jong team goed voetbalt, vooruit durft te voetballen. Kampioen worden? Laten we eerst de transferperiode in de winter maar afwachten. Twee wedstrijden per week zal zwaar zijn, het seizoen is lang en alle andere cliché's zullen er aan te pas komen.

Ik ben wel benieuwd hoe Ajax dit seizoen scoort rond wedstrijden voor de CL, er is ondertussen ervaring genoeg.

Anderen vinden de hysterie rond de "fluwelen JC-revolutie" extreem, ook dat mag toch?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » zo aug 25, 2013 10:59 pm

Joh, laat joey gewoon even lekker mopperen.

Plaats reactie