PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: PSV

Bericht door columbus » wo aug 21, 2013 9:07 am

InnerHarbour schreef:De eerste volgende die het over Pisvee en fris heeft krijgt een virtueel nekschot. STELLETJE PAPEGAAIEN! :1evil.gif: :hypocrite.gif:
Een nekschotje, weliswaar virtueel, gaat me iets te ver maar snap je punt... Wordt er ook zo vreselijk moe van. Vooral de pers heeft er een handje van om alles af te doen als leuk, fris, jong, frivool blablablabla kots kots kots... Jackie stond te volgens mij te soppen.

Daarom vond ik de reactie van van Bommel gewoon een goede. Ging daar totaal niet in mee en bleef kritisch naar het spel kijken.

Beste man aan PSV kant was met stip, Rekik. Goede speler en echt Oranje materiaal mocht hij deze vorm doortrekken. Schaars vond ik vreselijk matig, in balbezit redelijk maar zonder bal geeft hij in de omschakelijk zo veel ruimte weg. Gat tussen defensie en middenveld was enorm.

Ik weet nog niet of dit PSV veel beter is dan het PSV van vorig seizoen. Het voornaamste is m.i. dat de negatieve tendens uit de ploeg is. De uberzeikstralen zijn uit het elftal waardoor er veel meer een positieve schwung hangt over het elftal. Cocu voor hysterische Dickie is een verademing. Voetballend is het m.i. veel gedraaf maar is het beter aan te gluren omdat PSV zich vooral met zichzelf bemoeit dat met randzaken.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » wo aug 21, 2013 9:11 am

Jöhnk schreef:Milan was beter, creëerde meer kansen, maar won niet. Zo typisch Italiaans is dat toch niet?

Dat kwam door Abbiati. Die gaf de gelijkmaker zomaar weg. Die goal viel voor PSV op het goede moment, want het was rijp voor de slacht.

Milan miste nog net de scherpte om het af te maken. PSV was aanmerkelijk in het voordeel omdat het al competitiewedstrijden in de benen heeft. Italiaanse ploegen gaan zelden voluit in oefenpotjes. Dan is het toch even wennen als de tegenstander er in de eerste de beste serieuze wedstrijd de turbo op zet.

PSV zal volgende week minder ruimte moeten weggeven, anders gaan ze eraan. Eens met Columbus wat Schaars betreft, ik vond hem juist níet goed.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » wo aug 21, 2013 9:18 am

Jöhnk schreef:Milan was beter, creëerde meer kansen, maar won niet. Zo typisch Italiaans is dat toch niet?
Zo zien ze het in Italië dus ook. Allegri riep zelfs dat ze het hier al moesten afmaken. Behoudens een beginoffensief kwam PSV er niet doorheen en een flater van Abbiati redde een punt. PSV was maar zo/zo. Met wat meer scherpte hadden 'ze' wel 4x kunnen (nee, moeten!) scoren aldus de commentaren in de GdS. Die misser van Poli was bijvoorbeeld een absolute 'sitter'.

Grappig het contrast , want hier is iedereen helemaal lyrisch over PSV (media in ieder geval). Ik vond het een hoop opportunisme en een hoop gedraaf, maar tactisch was het erg matig. De ruimtes waren gigantisch bijvoorbeeld. Rekik hield zich goed staande, Maher liet eindelijk iets zien van klasse en ook Matavz was lang niet slecht. Park was continu aanwezig, maar echt functioneel en dreigend was het nu ook weer niet. Urby won dat duel gewoon, hoor. Schaars, Depay en Brenet waren de dissonanten. Schaars had zwembandjes om, Depay oogkleppen op en Brenet had gewoon de MOTM in zijn directe duel. Al was die 0-1 wel vrij tragisch, hoor. Leuk dat ze bij PSV roepen dat zie die weggeven door het wegglijden van Depay, maar laten we nu niet doen alsof Abate er nooit door kwam. Ik vond het vrijlopen van El Shaarawy veel stuitender. Zelden iemand zo vrij een bal zien inkoppen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » wo aug 21, 2013 9:19 am

Yopi schreef:
Jöhnk schreef:Milan was beter, creëerde meer kansen, maar won niet. Zo typisch Italiaans is dat toch niet?

Dat kwam door Abbiati. Die gaf de gelijkmaker zomaar weg. Die goal viel voor PSV op het goede moment, want het was rijp voor de slacht.

Milan miste nog net de scherpte om het af te maken. PSV was aanmerkelijk in het voordeel omdat het al competitiewedstrijden in de benen heeft. Italiaanse ploegen gaan zelden voluit in oefenpotjes. Dan is het toch even wennen als de tegenstander er in de eerste de beste serieuze wedstrijd de turbo op zet.

PSV zal volgende week minder ruimte moeten weggeven, anders gaan ze eraan. Eens met Columbus wat Schaars betreft, ik vond hem juist níet goed.
Schrijf jij voor voor de Gazzetta dello Sport? Exact dit was de strekking.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » wo aug 21, 2013 9:42 am

Volstrekt logisch vanuit Italiaans standpunt, Peter.

Vanuit Nederlands standpunt: Ajax is drie keer achter elkaar kampioen geworden, drie keer met dezelfde trainer, hetzelfde speltype, grotendeels dezelfde spelers. Veel voetballiefhebbers zijn op Ajax uitgekeken, het is tijd voor iets nieuws. Dan dient PSV zich aan, veel jeugd, groot contrast met vorig seizoen... Vandaar het enthousiasme: PSV is FRIS, PSV is leuk, PSV is goed, PSV kan kampioen worden, PSV kan de CL winnen, blablabla...

Wat Brenet betreft, je kunt het die jongen niet kwalijk nemen dat hij werd zoekgespeeld door Al Shaarawy. Maar bij dat doelpunt ging het natuurlijk wel helemaal mis.
Laatst gewijzigd door Yopi op wo aug 21, 2013 9:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » wo aug 21, 2013 9:46 am

T82 schreef:
Baseman schreef:De uitblinkers bij PSV waren Zoet, Bruma, Rekik, Schaars, Maher en Park.
Wat heeft Zoet daarvoor gedaan...? En Schaars zoals hier al bestreden is?
Schaars stond te slapen toen El Sha een 1-2 aanging met Niang vlak voor tijd. Kinderlijk eenvoudig.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » wo aug 21, 2013 9:48 am

Je hebt gelijk Joey, eigenlijk kan dit PSV er niets van en mogen ze god op hun blote knietjes danken dat het 1-1 is geworden. Ondertussen domineert Ajax, spelen ze iedereen weg en zijn ze nu al zo goed als kampioen, wat natuurlijk te saai voor woorden is waardoor de media PSV als troetelkindje hebben genomen.



:excited.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » wo aug 21, 2013 10:01 am

Voor Psv, gezien het feit dat ze in principe met elf vreemdelingen stonden te ballen, was dit een geslaagde generale op het hoogste nivo. Ik vind het in ieder geval fris van de lever voetballen, proberen de combinaties op te zetten.Niet met voorgeprogrammeerde akties, maar creatief.Dat het een en ander niet lukt.Het zal wel.Dat de een of ander nog niet zijn nivo heeft het zal wel.Dat Milaan als ze de kansen die ze kregen, al met al viel dat ook best tegen, benut had is allemaal achteraf gepraat.Als je eerlijk bent moet je dan ook de Psv kansen noemen.

Ik kan met best het goede gevoel van Psv na deze wedstrijd voorstellen.Zou dit AJAX in opbouw zijn geweest hadden wij niet anders gereageerd.

Het viel mij in ieder geval mee dat na de 0 - 1 Psv, zij het een beetje aangeslagen, er toch in slaagde om weer aan het voetballen te komen.Daarnaast zoekt men ook de combinaties, de verassingen in de aanval.Daar had Milaan moeite mee, zeker in het begin.Maar goed, er zit een wereld aan verschil w.b. ervaring tussen Psv en Milaan.De rust die de Milaan spelers bleven houden b.v.

Verder moeten PSv-ers, net als de Ajacieden zich geen illusie maken.Tuurlijk kan Psv voor een stuntje zorgen in Milaan, net zoals wij hopen op een zeer zeer gunstige CL. loting ( tja, dat is AJAX internationaal ) ...

Vond het in ieder geval een interessante wedstrijd om te zien, en ondanks het vreemdelingen legioen bij Psv presteren ze tot nu toe beter dan menigeen verwacht had .. Al is het natuurlijk nog veels te vroeg om nu al conclusies te trekken.

Over een maandje mogen ze tegen ons ... Daar ben ik nu al benieuwd naar :) ...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » wo aug 21, 2013 10:17 am

In het laatste kwartier had Milan het moeten afmaken. Het kreeg een paar échte kansen.
Baseman schreef:Je hebt gelijk Joey, eigenlijk kan dit PSV er niets van en mogen ze god op hun blote knietjes danken dat het 1-1 is geworden. Ondertussen domineert Ajax, spelen ze iedereen weg en zijn ze nu al zo goed als kampioen, wat natuurlijk te saai voor woorden is waardoor de media PSV als troetelkindje hebben genomen.



:excited.gif:
Dat speelt zeker een rol, ja. Ik kan het niet helpen als jij daar je ogen voor sluit.

Je moet het in perspectief zien. PSV doet het aardig, maar het zit ook niet tegen. Zo kan het in de competitie rustig op gang komen tegen laagvliegers. Is altijd prettig als je met een nieuwe ploeg moet beginnen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » wo aug 21, 2013 10:27 am

Deze wedstrijden ( CL. ) moet je eigenlijk helemaal niet in het perspectief zien.Alleen het resultaat telt ..

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » wo aug 21, 2013 10:48 am

Ik bedoelde meer de euforie rond PSV in het algemeen.

Gaat inderdaad alleen om het resultaat. PSV moet daar winnen of minstens twee keer scoren.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: PSV

Bericht door elliquido » wo aug 21, 2013 11:36 am

1x + penaltys is ook voldoende
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » wo aug 21, 2013 11:46 am

Volgende week is Bakkali er bij. Laat Depay dan maar banken :biggthumpup.gif: .

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » wo aug 21, 2013 11:48 am

Tegen Italiaanse tegenstanders moet je inderdaad met buitenspelers spelen.

Depay heeft weinig overzicht.

@Elliquido: dat is waar. :blush.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » wo aug 21, 2013 12:05 pm

Als de Sciglio er weer bij is, dan is die linksbackpositie gewoon weer top. Zou dan wel met Park starten op die kant. Bakkali is defensief kwetsbaar en dan krijg je hetzelfde als wat Depay kreeg. Een Abate die continu de voorzet mag afleveren.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » wo aug 21, 2013 12:08 pm

Bakkali verdedigt meer mee dan Depay. En bovendien lijdt hij veel minder balverlies, omdat zijn acties beter zijn. De druk op de Milanverdediging neemt ook toe met dat ventje in het veld. Een nadeel, is dat áls Bakkali Milan uitschakelt, dit meteen zijn laatste seizoen in Eindhoven is. Dan tekent hij echt niet meer bij.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » wo aug 21, 2013 12:11 pm

Baseman schreef:Je hebt gelijk Joey, eigenlijk kan dit PSV er niets van en mogen ze god op hun blote knietjes danken dat het 1-1 is geworden.
Dat laatste is natuurlijk zeker waar. Vergelijk de kwaliteit van de kansen van psv eens met die van Milan.

Wanneer Milan effe aanzette, zag je enorme ruimtes ontstaan en psv in 2 delen uiteen vallen. Het middenveld van psv was niet best in de omschakeling. Daarom is het me ook een raadsel waarom Schaars tot de uitblinkers wordt gerekend. De beste middenvelder was Nigel, by a mile. Steeds op de juiste plek, uitstekende inspeelpassing.

Rekik, Zoet en Matavz waren de beste psv-ers. Die speelden op CL-niveau.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » wo aug 21, 2013 12:15 pm

generaal schreef: Een nadeel, is dat áls Bakkali Milan uitschakelt, dit meteen zijn laatste seizoen in Eindhoven is.
Hij speelt tegen Milan niet tegen Conboy, generaal. :excited.gif:

Wees blij met die 1-1, want daarmee kwam psv goed weg. Volgende week zal psv veel compacter moeten spelen om een kans te hebben tegen dit Milan. Vraag is of het middenveld van psv dat kan opbrengen. O.b.v. wat ik gisteren zag, lijkt me dat niet: te weinig corrigerend vermogen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » wo aug 21, 2013 12:42 pm

generaal schreef:Bakkali verdedigt meer mee dan Depay. En bovendien lijdt hij veel minder balverlies, omdat zijn acties beter zijn. De druk op de Milanverdediging neemt ook toe met dat ventje in het veld. Een nadeel, is dat áls Bakkali Milan uitschakelt, dit meteen zijn laatste seizoen in Eindhoven is. Dan tekent hij echt niet meer bij.
Bakkali die Milan uitschakelt? Een beetje overdreven, lijkt me. Hij zal in dat geval een bijdrage leveren, maar hij is Messi niet.

Maar inderdaad, we weten hoe ze bij Milan zijn. Voorcontractje en dan gratis overnemen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » wo aug 21, 2013 1:22 pm

wimpey schreef:Vergelijk de kwaliteit van de kansen van psv eens met die van Milan.
Beide teams kregen goede kansen, PSV met name in de 1e helft en Milan met name in de 2e helft.
Wanneer Milan effe aanzette, zag je enorme ruimtes ontstaan en psv in 2 delen uiteen vallen. Het middenveld van psv was niet best in de omschakeling.
Hier ben ik het niet mee eens.
Milan speelde voornamelijk de lange bal op Balotelli en El Shaarawy, waarbij met name de laatste dankzij geweldige aannames regelmatig meteen dreigend kon worden. Verder kwam Abate enkele malen gevaarlijk opzetten, waarbij Depay soms te laat was.
Balotelli was voornamelijk gevaarlijk als hij zich in liet zakken en Rekik hem wat teveel ruimte gaf, al leverde dit maar 1 echte kans op (knap schot dat Zoet net tegen de lat wist te tikken).
Daarom is het me ook een raadsel waarom Schaars tot de uitblinkers wordt gerekend.
Omdat hij een uitstekende wedstrijd speelde.
Hij was in beweging, aanspeelbaar, leed nauwelijks balverlies, gaf bijna altijd de pass vooruit en coachte iedereen.

Hij was voor PSV wat De Jong was voor Milan gisteren, beiden speelden erg sterk en waren erg belangrijk.
Rekik, Zoet en Matavz waren de beste psv-ers. Die speelden op CL-niveau.
Matavz speelde een goede wedstrijd, maar hij hoorde niet bij de beste PSV'ers. Daarvoor was zijn 1e aanname niet goed genoeg en was hij te weinig een balvast aanspeelpunt.
Zoet en Rekik hoorden wel bij de beste PSV'ers, evenals Bruma. Bruma was deze keer zelfs beter dan Rekik (die ontzettend goed is, helemaal gezien zijn leeftijd), maar Bruma kan bij jou geen goed doen.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » wo aug 21, 2013 1:31 pm

Bruma maakte in het begin van de wedstrijd wel een gevaarlijk slippertje, dat echter niet werd afgestraft. En hij kwam af en toe met woeste tackles in, zelfs ver buiten de eigen zestien. Eén keer miste hij bal en man, maar als hij de man had geraakt, had hij minstens geel gekregen. Misschien zelfs rood.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » wo aug 21, 2013 1:39 pm

Bruma maakte in het begin 1 fout ja, maar dat was het dan ook wel.
Verder nam hij inderdaad het risico op een gele kaart bij een sliding op Balotelli, maar daardoor kon Balotelli niet meteen een pass geven op de vrijstaande El Shaarawy. Dat was een hele goede actie van Bruma (die nooit rood op had kunnen leveren).

Rekik pakte wel een gele kaart met een onnodige overtreding van achteren op Balotelli, ver van eigen doel.
Daarnaast gaf hij Balotelli de ruimte bij het schot dat Zoet net tegen de lat kon tikken.
Afgezien daarvan speelde ook hij uitstekend.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Bert » wo aug 21, 2013 2:02 pm

Oké Baseman, Bruma is een topper en hij is helemaal niet mislukt bij Chelsea en HSV. En zijn anticipatie- en oriëntatievermogen zijn ook gewoon top! Kom op man. PSV presteert alleraardigst, speelt heel behoorlijk en ook nog met wat eigen jeugd. Als je dan nog niet kritisch kunt zijn op de mindere aspecten...
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » wo aug 21, 2013 2:18 pm

Baseman schreef: Bruma was deze keer zelfs beter dan Rekik (die ontzettend goed is, helemaal gezien zijn leeftijd), maar Bruma kan bij jou geen goed doen.
Ik heb Bruma de voorbije jaren 'wat' vaker zien spelen dan jij. Het is dezelfde Bruma: een blunder (die S.E.S. niet afstraft dankzij ijzersterk keeperswerk van Zoet). Een indrukwekkend fysiek, deels goede ingrepen, deels ingrepen waarbij het hart groter is dan het verstand.

Doe mij Rekik maar: positioneel beter, waardoor hij vaker uit de duels kan blijven, verwerkt ballen beter en is opbouwend beter. Bruma is simpelweg 'error prone' wanneer hij moet corrigeren en heeft die regelmatige blackouts. Kostte HSV punten. Zal psv ook punten kosten.
Kom op man. PSV presteert alleraardigst, speelt heel behoorlijk en ook nog met wat eigen jeugd. Als je dan nog niet kritisch kunt zijn op de mindere aspecten...
Je mag van Base niet verwachten dat hij kritisch is op psv. Vorig seizoen was Advocaat een trainer die jeugd kansen gaf, kwamen Depay en Brenet terecht niet aan de bak en was Van Bommel nog een van de besten in NL.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PSV

Bericht door InnerHarbour » wo aug 21, 2013 2:21 pm

Ik voel een “niveau” posting van baseman aankomen. :smallgrin.gif:
YNWA

Plaats reactie