PSV
Moderator: mods
Re: PSV
Dan willen ze hem wel érg graag kwijt.
Om 11.30 trouwens live de loting voor de VCL op http://www.uefa.com
Update: 11.45, lees ik op PN
BNR
Wat een opportunist.
Om 11.30 trouwens live de loting voor de VCL op http://www.uefa.com
Update: 11.45, lees ik op PN
PSV-directeur: Ajax dit seizoen maatje te groot voor PSV
PSV moet als club altijd het kampioenschap ambiëren, maar dit seizoen komt dat nog te vroeg. De Eindhovense club is dit jaar niet opgewassen tegen Ajax dat volgens PSV-algemeen directeur Tiny Sanders de belangrijkste kampioenskandidaat is.
"PSV moet altijd zeggen dat het kampioen wil worden, dat hoort bij club", zegt Sanders bij BNR Paul van Liempt. Maar hij denkt dat de ploeg van trainer Philip Cocu een maatje te klein is voor Ajax. "Ajax is veel ervarener en heeft een veel grotere kans om kampioen te worden."
Dat PSV dit jaar genoegen lijkt te nemen met een tweede plaats, is ingecalculeerd met het aanstellen van Cocu en een jonge spelersgroep. "Voor dit seizoen is de prioriteit dat het elftal groeit en het de fans aanspreekt", aldus Sanders.
Op twee manieren tweede worden
De algemeen directeur stelt dat je als club op twee manieren tweede kunt worden. Hij noemt Zulte Waregem als voorbeeld, de Belgische club waar PSV van won in aanloop naar de laatste playoff-wedstrijd van de Champions League. "Zij zijn ook tweede geworden in België en hebben dat gefeest met hun fans als een enorme prestatie. Wij zijn ook tweede geworden en dat werd in zijn algemeenheid ook door ons gezien als een buitengewone teleurstelling. Tweede worden op zich zegt niets. Het gaat meer om de manier waarop je het doet."
Voor dit seizoen is zo ver mogelijk komen op het internationale podium ook van belang. "Juist bij deze ploeg is het ontzettend belangrijk dat er Europese ervaring opgedaan wordt. Je ziet ook de honger van de ploeg om alles te winnen en te doen. Die honger is er en dat is heel leuk."
PSV kan zonder Champions League
Hoewel deelname aan de groepsfase van de Champions League na twee overwinningen op Zulte Waregem een stap dichterbij is, heeft de club en deelname aan het miljoenenbal niet nodig. "Financieel gezien is het niet noodzakelijk. Na alle veranderingen de afgelopen paar jaar, zijn wij financieel onafhankelijk van het spelen van Champions League. Het afgelopen jaar en het jaar daarvoor zijn wij gezond geëindigd. Wij kunnen een positieve balans krijgen zonder Champions League."
Maar dat neemt niet weg dat Sanders het geweldig zou vinden als zijn club wél de groepsfase bereikt. "We hebben 12 jaar op rij Champions League gespeeld en de afgelopen jaren niet meer. Voor onze fans zou het terecht zijn als we weer terugkomen. PSV hoort daar qua statuur ook bij. Ik denk dat het niet iets vrijblijvends is en niet iets waarvan wij denken dat het niet erg is als het niet lukt."
Op de vraag hoe de prioriteitenlijst qua prijzen er bij PSV uitziet antwoordt Sanders bevestigend dat het kampioenschap het belangrijkste is, gevolgd door Europees succes en op de derde plek het winnen van de beker. "Het belangrijkste sportief voor iedere club is kampioen worden", benadrukt hij nog maar eens. "Het wordt weer tijd."
BNR
Wat een opportunist.

- Ajaciedjuh
Thijs schreef:ARSENAL
Daaaggg

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Ajaciedjuh
Nog beter zelfs!Jinne schreef:Milan toch?

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Ajaciedjuh
We kunnen voorzichtig alvast een miljoentje of 4 extra bij ons eigen vermogen schrijven. 

Nog altijd een prima selectie, Yopi. Die weten wel raad met die kinderdagopvang van psv.Yopi schreef:Peter, zeg het maar. Wat zijn de zwakke punten van Milan?
http://www.transfermarkt.de/de/ac-maila ... ein_5.html
In duitse media heeft hij laten weten bij Milan te willen blijven.Yopi schreef:Wil Boateng niet terug naar Duitsland?
Doyen zal nagelbijtend en klappertandend kijken of z'n investering dat wel overleeft.Nigel de Jong tegen Maher. Ik ben benieuwd.

Als De Jong speelt, Yopi. Afgelopen seizoen speelde Ambrosini doorgaans centraal, maar hij is nu weg. Milan kwam vorig seizoen in iedere competitie uiteindelijk wat tekort, maar was niet zo slecht als de tendens is. Bovendien is Allegri, ondanks alle kritiek, een prima coach.
Milan heeft enkele hele sterke punten, maar ook enkele duidelijke zwakheden. De defensie mist mobiliteit, het middenveld mist pure creativiteit en de aanval is voor goals tamelijk afhankelijk van El Shaarawi en sinds de winter ook Balotelli. Toch zijn ze een behoorlijk stevig collectief (Abate, Mexes, Montolivo, Boateng, Pazzini) met natuurlijke een flinke dosis brille van de genoemde aanvallers en bijvoorbeeld Robinho. Ik ben wel heel benieuwd hoe Allegri het centrale middenveld invult, zonder Ambrosini. Bijvoorbeeld De Jong is een totaal ander type speler, veel meer 'ballhawk'.
In principe is Milan te sterk voor PSV.
Milan heeft enkele hele sterke punten, maar ook enkele duidelijke zwakheden. De defensie mist mobiliteit, het middenveld mist pure creativiteit en de aanval is voor goals tamelijk afhankelijk van El Shaarawi en sinds de winter ook Balotelli. Toch zijn ze een behoorlijk stevig collectief (Abate, Mexes, Montolivo, Boateng, Pazzini) met natuurlijke een flinke dosis brille van de genoemde aanvallers en bijvoorbeeld Robinho. Ik ben wel heel benieuwd hoe Allegri het centrale middenveld invult, zonder Ambrosini. Bijvoorbeeld De Jong is een totaal ander type speler, veel meer 'ballhawk'.
In principe is Milan te sterk voor PSV.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Kans bestaat natuurlijk dat Milan nog aankopen doet. Honda?
PSV heeft ook nog de pech eerst een thuiswedstrijd te moeten spelen. Milan zal die jochies laten uitrazen en wachten op die paar momenten.
De kansen liggen tegen Italiaanse tegenstanders over het algemeen op de vleugels, maar Depay en Bakkali mogen niet verwachten dat ze steeds zo vrij zullen staan.
Beelden van Milan:
http://www.gazzetta.it/Calcio/Squadre/M ... 2271.shtml
PSV heeft ook nog de pech eerst een thuiswedstrijd te moeten spelen. Milan zal die jochies laten uitrazen en wachten op die paar momenten.
De kansen liggen tegen Italiaanse tegenstanders over het algemeen op de vleugels, maar Depay en Bakkali mogen niet verwachten dat ze steeds zo vrij zullen staan.
Beelden van Milan:
http://www.gazzetta.it/Calcio/Squadre/M ... 2271.shtml
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
PSV kan wel eens geluk hebben, want Balotelli heeft zich eergisteren geblesseerd en kan maar zo deze tweeluik missen. En dat scheelt dus een slok op een borrel. Even opgezocht en ik lees nu dat het allemaal meevalt.
Honda komt pas in januari. En de zaak Ljalic is zoveel gedoe, dus die zal ook wel niet komen.
El Shaarawy staat al droog sinds de winter, maar wie weet dat hij nu wel een beter gaat draaien met Balotelli. Balotelli heeft nog amper wat gedaan in de voorbereiding, dus dat is ook allemaal nog even afwachten. Milan kent een alles behalve goede voorbereiding. Veel blessures achterin, waardoor men nu die Silvestre van Inter heeft gehuurd (als noodverbandje). Achterin en op het middenveld is men dus ook nog duidelijk zoekende en zodoende kan ik je niet vertellen wie er nu gaan spelen. Daar liggen dan ook gelijk de kansen, want het is geen ingespeeld elftal. Centraal duo staat wel vast met Zapata en Mexes. De Sciglio zal wel back staan (en is een groot talent). Andere backpositie (rechts dan wel links) is ongewis. Heb daar iedereen al zien spelen. Middenveld is ook afwachten. Poli is er bij gekomen en vind ik wel een goeie speler. Zou het middenveld kunnen vormgeven met Montolivo (aanvallend) en De Jong. Ik denk dat Allegri kiest voor drie aanvallers (De Farao, Balotelli en Niang). Al is dat ook weer ongewis, want ik lees her en der dat ze Niang wel willen slijten aan Genoa (op huur). Volwassen, krachtig elftal. Wil wel eens zien of Bruma en Rekik die Balotelli in toom weten te houden. Het duel Brenet/El Shaarawy wordt erg lastig. Montolivo zal een sleutelrol (ga er van uit dat 'ie op '10' start) betekenen. Daar moet het vandaan komen.
Kanseninschatting: 65/35
Honda komt pas in januari. En de zaak Ljalic is zoveel gedoe, dus die zal ook wel niet komen.
El Shaarawy staat al droog sinds de winter, maar wie weet dat hij nu wel een beter gaat draaien met Balotelli. Balotelli heeft nog amper wat gedaan in de voorbereiding, dus dat is ook allemaal nog even afwachten. Milan kent een alles behalve goede voorbereiding. Veel blessures achterin, waardoor men nu die Silvestre van Inter heeft gehuurd (als noodverbandje). Achterin en op het middenveld is men dus ook nog duidelijk zoekende en zodoende kan ik je niet vertellen wie er nu gaan spelen. Daar liggen dan ook gelijk de kansen, want het is geen ingespeeld elftal. Centraal duo staat wel vast met Zapata en Mexes. De Sciglio zal wel back staan (en is een groot talent). Andere backpositie (rechts dan wel links) is ongewis. Heb daar iedereen al zien spelen. Middenveld is ook afwachten. Poli is er bij gekomen en vind ik wel een goeie speler. Zou het middenveld kunnen vormgeven met Montolivo (aanvallend) en De Jong. Ik denk dat Allegri kiest voor drie aanvallers (De Farao, Balotelli en Niang). Al is dat ook weer ongewis, want ik lees her en der dat ze Niang wel willen slijten aan Genoa (op huur). Volwassen, krachtig elftal. Wil wel eens zien of Bruma en Rekik die Balotelli in toom weten te houden. Het duel Brenet/El Shaarawy wordt erg lastig. Montolivo zal een sleutelrol (ga er van uit dat 'ie op '10' start) betekenen. Daar moet het vandaan komen.
Kanseninschatting: 65/35
Mooie testcase, met PSV als duidelijke underdog. AC Milan gaat waarschijnlijk wel door, maar als PSV enigszins overeind blijft, is dat weer een mooie boost voor het zelfvertrouwen. En dat tegen de lastigste tegenstander van het hele seizoen (als PSV verliest). Ik ben er blij mee, hoewel PSV meer kans zou maken tegen Lyon en Schalke.
- Ajaciedjuh
De lastigste krijgen ze in speelronde 7 vd competitie hoor.