AZ 2011-2012
Moderator: mods
Re: AZ 2011-2012
Ik had liever gehad dat AZ had gewonnen. Extra druk programma is alleen maar goed voor hun prestaties in de competitie en overwinningen zijn goed voor het Nederlandse voetbal.
Nil volentibus arduum
Wie had vooraf aan het seizoen verwacht dat AZ de Nederlandse competitie na 10 duels zou domineren?! 

- SylvievdVaart
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
- SylvievdVaart
Anyway...
Wel aardig voor Verbeek, vind ik. Verder vind ik AZ een schijtclub. Dus.
Uijteraard wel knap, die eerste plaats momenteel.

Wel aardig voor Verbeek, vind ik. Verder vind ik AZ een schijtclub. Dus.
Uijteraard wel knap, die eerste plaats momenteel.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Wint dat kutAZ ook nog in de laatste minuut.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
0-1 voor. Poeh, ze vertonen trekken van een serieuze kampioenskandidaat.
- Ajaciedjuh
Klote
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Schijtpot, schijtploeg. Kampioenskandidaat my ass.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Maher weer belangrijk. Supertalent.
Grootste talent op de Nederlandse velden die Maher.
AZ staat er nu wel erg goed voor. Hebben ook al een vrij moeilijk programma gehad (PSV thuis, Groningen uit, Ajax uit, Twente uit, Heracles uit). Toch zie ik ze het niet het hele seizoen volhouden.
AZ staat er nu wel erg goed voor. Hebben ook al een vrij moeilijk programma gehad (PSV thuis, Groningen uit, Ajax uit, Twente uit, Heracles uit). Toch zie ik ze het niet het hele seizoen volhouden.
Laatst gewijzigd door CdE op zo okt 30, 2011 6:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- SylvievdVaart
Kutploeg. Bah.
Dat zeiden we destijds ook...CdE schreef:Grootste talent op de Nederlandse velden die Maher.
Pfff. Hele wedstrijd niet gezien. Leuk talent, meer nog niet.D_skilled schreef:Maher weer belangrijk. Supertalent.
Leuk talent, lol. Z'n rendement is voor een ventje van achttien uitstekend. Een jaar jonger dan Eriksen en nu al bepalender.
Ach niet zo lang geleden flikte Sulejmani ook regelmatig zoiets bij Heerenveen .. ..
Blij met de punten ...
Een leuk talent ja. Speelt een paar potjes op het hoogste niveau en laat af en toe zien dat hij (heel) goed kan voetballen. Is ook vaak genoeg onzichtbaar.D_skilled schreef:Leuk talent, lol. Z'n rendement is voor een ventje van achttien uitstekend. Een jaar jonger dan Eriksen en nu al bepalender.
Dus laat al die superlatieven ff achterwege aub. Dat het een talent is zien we allemaal wel.
Zo, dat programma liegt er inderdaad niet om. Knap werk dat je dan zo fors bovenaan staat met eigenlijk een heel gemiddeld ploeggie. Toch geloof ik ook niet dat ze dit volhouden. Zoals al eerder gezegd: elke ploeg komt in een seizoen een slechte fase tegen. Ineens worden er punten verloren, zelfvertrouwen kakt in, verkramptheid slaat toe. Zaak is dan de schade beperkt te houden en de weg naar boven weer te vinden. AZ zal dat zeker ook gaan ondervinden. Ben benieuwd hoe ze daar doorheen komen. Sowieso lijkt AZ me een nogal energieverslindend spelletje te spelen, dat breekt ze ergens volgens mij op. En hoe houdt AZ zich in de laatste speelrondes, als ze nog meedoen voor de titel en absoluut moeten winnen. Nu zitten ze in een flow en is alles nog leuk en meegenomen, hoe gaat dat als aan het eind de druk echt gaat toeslaan?CdE schreef: AZ staat er nu wel erg goed voor. Hebben ook al een vrij moeilijk programma gehad (PSV thuis, Groningen uit, Ajax uit, Twente uit, Heracles uit). Toch zie ik ze het niet het hele seizoen volhouden.
Even serieus, de klasse druipt er toch gewoon van af? Niemand zegt dat Maher al een topspeler is, maar het is natuurlijk wel een exceptioneel talent.De Dominee schreef:Een leuk talent ja. Speelt een paar potjes op het hoogste niveau en laat af en toe zien dat hij (heel) goed kan voetballen. Is ook vaak genoeg onzichtbaar.D_skilled schreef:Leuk talent, lol. Z'n rendement is voor een ventje van achttien uitstekend. Een jaar jonger dan Eriksen en nu al bepalender.
Dus laat al die superlatieven ff achterwege aub. Dat het een talent is zien we allemaal wel.
Maar het is een echt talent. Als hij dit doorzet het hele seizoen hebben we onze vervanger van Eriksen gevonden.999 schreef:Ach niet zo lang geleden flikte Sulejmani ook regelmatig zoiets bij Heerenveen .. ..
Niet zo pessimistisch, het kan nog best wat worden met Eriksen. Gisteren speelde hij best een heel aardige wedstrijd. Als hij dat nou vaker gaat doen dan 1 keer in de tien wedstrijden, wordt hij misschien wel beter dan Maher.De Dominee schreef:Maar het is een echt talent. Als hij dit doorzet het hele seizoen hebben we onze vervanger van Eriksen gevonden.999 schreef:Ach niet zo lang geleden flikte Sulejmani ook regelmatig zoiets bij Heerenveen .. ..
Wollt ihr den totalen Mensch?
Bepalender dan Eriksen huh? Ik snap even niet hoe je daarbij komt.D_skilled schreef:Leuk talent, lol. Z'n rendement is voor een ventje van achttien uitstekend. Een jaar jonger dan Eriksen en nu al bepalender.

Ik ook niet. Tegen Ajax was ie bijv. helemaal niets. En had ie er met rood af gekund.Oscarito schreef:Bepalender dan Eriksen huh? Ik snap even niet hoe je daarbij komt.D_skilled schreef:Leuk talent, lol. Z'n rendement is voor een ventje van achttien uitstekend. Een jaar jonger dan Eriksen en nu al bepalender.
Maher is net als Labyad een groot talent, maar Eriksen is toch wel effe verder. Landskampioen, CL gespeeld, WK meegemaakt. Maher en Labyad spelen EL en eredivisie.
Ik zie AZ geen kampioen worden. Ze hebben een flow. En daar donderen ze op een gegeven moment vanaf.
De laatste tijd in ieder geval. Uiteraard heeft Eriksen een grotere staat van dienst en zal Maher zich ook over een langere periode moeten bewijzen. So far so good dus. Hij komt net kijken en z'n rendement mag er wezen.
Maher is een heel andere speler dan Eriksen. Eriksen doet bijvoorbeeld bij balverlies veel meer.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
D_skilled schreef:Maher weer belangrijk. Supertalent.
Ik denk dat AZ inderdaad niet het hele seizoen in deze roes blijft zitten, maar ze zijn toch vrij sterk en uitgebalanceerd. Ook als ze even wat minder draaien zullen ze behoorlijk veel punten blijven pakken. En ik steek mijn hand er niet voor in het vuur dat Ajax geen meerdere uitglijders gaat maken de komende 23 wedstrijden.wimpey schreef:Ik ook niet. Tegen Ajax was ie bijv. helemaal niets. En had ie er met rood af gekund.Oscarito schreef:Bepalender dan Eriksen huh? Ik snap even niet hoe je daarbij komt.D_skilled schreef:Leuk talent, lol. Z'n rendement is voor een ventje van achttien uitstekend. Een jaar jonger dan Eriksen en nu al bepalender.
Maher is net als Labyad een groot talent, maar Eriksen is toch wel effe verder. Landskampioen, CL gespeeld, WK meegemaakt. Maher en Labyad spelen EL en eredivisie.
Ik zie AZ geen kampioen worden. Ze hebben een flow. En daar donderen ze op een gegeven moment vanaf.
Toch niet helemaal hetzelfde, na een behoorlijk mislukt eerste half jaar (geen basisplaats) zat Sulejmani een korte tijd in een flow en dribbelde hij iedereen voorbij. Zijn rendement (zeker tegen grote tegenstanders) bleef relatief laag. Ook toen hij bij Heerenveen in topvorm was gingen de meeste van zijn doelpogingen net naast, op de paal of over het doel.999 schreef:Ach niet zo lang geleden flikte Sulejmani ook regelmatig zoiets bij Heerenveen .. ..
Klopt, het spel van AZ is energieverslindend, maar vooral ook voor de tegenstander. Ajax bleek (of leek) 2 weken geleden niet minder fit dan AZ, maar tot nu toe is AZ ook in de slotfase van wedstrijden vrij sterk bezig en hebben ze geen slappe knieën gekregen. Tevens is ook de vraag hoe gaat het als bij Ajax de druk echt gaat toeslaan? gerechtvaardigd. Behalve dan op 15 mei 2011 heb ik de afgelopen jaren geen onder hoogspanning geleverde topprestatie van Ajax meer gezien.Zuidema schreef:Sowieso lijkt AZ me een nogal energieverslindend spelletje te spelen, dat breekt ze ergens volgens mij op. En hoe houdt AZ zich in de laatste speelrondes, als ze nog meedoen voor de titel en absoluut moeten winnen. Nu zitten ze in een flow en is alles nog leuk en meegenomen, hoe gaat dat als aan het eind de druk echt gaat toeslaan?
Ja ik vind hem ook exceptioneel talentvol. Zowel het spel als het rendement is voor een 18-jarige groots. Bij Ajax - AZ was hij inderdaad niet op zijn top, toch beslist hij nog even bijna de wedstrijd met die pass buitenkantje rechts naar Benschop. Maar ook toptalenten hebben een paar grote wedstrijden nodig om van te leren. Van der Vaart zakte bij zijn 1e Klassieker behoorlijk door het ijs (3-1 verlies), Maher was in de Arena niet op zijn allerbest, maar echt falen deed ie niet.Jöhnk schreef:Even serieus, de klasse druipt er toch gewoon van af? Niemand zegt dat Maher al een topspeler is, maar het is natuurlijk wel een exceptioneel talent.
Eriksen faalde al een aantal keren wel écht, maar een discussie daarover hoort niet in de AZ topic. Je ziet echt aan alles bij Maher dat hij gewoon een pure klasbak wordt of al is. Zo'n goal als vandaag maakt niemand bij ons in de Ajax selectie sinds Suarez vertrokken is. Dit staaltje technisch overzicht behouden in de kleine ruimte gaat de pet te boven voor Sulejmani en zie ik nog niet zo 1, 2, 3 uitgevoerd worden door Eriksen. Laat staan door Siem de Jong.