PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Rooie » wo aug 07, 2013 9:29 pm

Zenit lijkt me de vervelendste tegenstander, Lyon de makkelijkste...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » wo aug 07, 2013 9:45 pm

Haha die Van Hintum en Jack zijn weer helemaal het spoor bijster. Die analyses zijn echt priceless.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Banjavi » wo aug 07, 2013 9:49 pm

SchaRs inOranje....
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » wo aug 07, 2013 9:52 pm

banjavi schreef:SchaRs inOranje....
Heel PSV in Oranje! :headbang.gif:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » wo aug 07, 2013 10:33 pm

Liever tegen Milan dan tegen Zenith of Arsenal.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » wo aug 07, 2013 10:35 pm

Peter schreef:Derde keer dat ik dit PSV zie (alle officiele duels dus) en ik ben echt niet onder de indruk. Rekik is een goeie, dat is me nu wel duidelijk. Bakkali is erg flegmatiek en een vreselijke aansteller, Maher komt er nog niet aan te pas, Bruma is onzeker en maakt veel foutjes, beide backs zijn matig, Schaars is lang zo dynamisch niet meer. Het is allemaal wat voorbarig, maar de hosanna is dat al helemaal.
Ben er ook niet kapot van. Zoals mijn vriendin zei: 'PSV is net wat minder slecht.'
De tweede helft hebben we niet gezien. Geen behoefte meer aan.

Die buitenspeler van Zulte is wel een handenbindertje. Waarom speelde die jongen in de heenwedstrijd niet.
Omdat zijn eindpass beroerd is misschien?

Wat lijkt jullie een mooie tegenstander voor PSV? :666.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » wo aug 07, 2013 11:16 pm

Zenith lijkt me wel wat. Ik denk dat die een sterk elftal hebben. En het is ook nog eens ver weg en toch ook weer geen hele aansprekende tegenstander. Ja, doe Zenith maar. :666.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » wo aug 07, 2013 11:20 pm

Wat is Schaars trouwens een uitstekende vervanger van Strootman. Minder gemopper tegen de scheids, meer voetbal naar voren :biggthumpup.gif: .

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » wo aug 07, 2013 11:21 pm

Daar zat ik ook aan te denken.

HULK. :smallgrin.gif:

@generaal: alleen een beetje traag.

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: PSV

Bericht door Kilroy » do aug 08, 2013 12:02 am

Ik heb beide CL wedstrijden gedeeltelijk gezien en denk dat ons Ajax aan dit PSV een zeer zware kluif zal krijgen. Ik had na Jol gehoopt dat Ajax Cocu zou benoemen tot coach en m.i. is het helaas de Boer geworden. Me salle sien . . .

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: PSV

Bericht door Iniesta » do aug 08, 2013 5:29 am

Op basis waarvan had en heb je dan precies een voorkeur voor Cocu?

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » do aug 08, 2013 6:21 am

Kilroy schreef:Ik heb beide CL wedstrijden gedeeltelijk gezien en denk dat ons Ajax aan dit PSV een zeer zware kluif zal krijgen. Ik had na Jol gehoopt dat Ajax Cocu zou benoemen tot coach en m.i. is het helaas de Boer geworden. Me salle sien . . .
Kan me nog een 2-0 in de Arena herinneren o.l.v. Cocu. psv kreeg geen poot aan de grond. Maar Cocu doet het goed, elftal van nu is een heel ander verhaal dan dat zootje van Dickie en Van Bommel vorig seizoen...

CL gaat psv natuurlijk niet halen. Slechts tegen Lyon hebben ze kans.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PSV

Bericht door Zuidema » do aug 08, 2013 6:26 am

Opnieuw prima vermaakt met het nieuwe Psv. Het is natuurlijk allemaal niet van Europees topniveau bij Psv en Zulte Waregem was al met al een prachtige sparringpartner met alle ruimte die het weggaf. Maar het avontuur, de enorme drive, het spelplezier en de creativiteit van een stel jonge honden bijmekaar vond ik opnieuw heel plezierig en hartverwarmend om naar te kijken. Verder zag ik een ultrajonge ploeg die desondanks hier en daar heel behoorlijk rap positiespel in een redelijk strakke organisatie liet zien. Het spijt me, maar ik betrapte me er op dat ik door die drive en dat avontuurlijke het spel van Psv weer leuker vond dan het huidige boekhoudersvoetbal van Ajax. Dat dat maar rap mag veranderen, Frank.

Nog even over Bakkali. Ik begrijp dat hij inmiddels op AT als hét zeikerdje van Psv wordt bestempeld? Het zal allemaal wel. Ik vind hem zelf een heerlijk voetballertje om te zien. Had dat boefje graag bij Ajax gehad. En waarom zit ie trouwens niet bij ons? Hebben we lopen pitten?

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » do aug 08, 2013 6:48 am

Zuidema schreef: Het spijt me, maar ik betrapte me er op dat ik door die drive en dat avontuurlijke het spel van Psv weer leuker vond dan het huidige boekhoudersvoetbal van Ajax. Dat dat maar rap mag veranderen, Frank.
:smallgrin.gif: Het zal je niet zijn ontgaan dat psv andere middenvelders heeft dan Ajax. Siem en Eriksen zijn niet van de akties / opzoeken duels, maar van de combinatie, passing en beweging. Ander type speler, ander spelletje.

Maar psv doet het leuk tot dusver. M.n. Rekik en Bakkali bevallen me zeer. En Cocu maakt een prima indruk. Ik zou de tegenstand trouwens niet uit het oog verliezen, want psv kreeg van ADO en Zulte zeer veel ruimte. Er komt ook nog oppositie van een iets ander kaliber. Frank's team van accountants bijv. :smallgrin.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV

Bericht door GangstaRiB » do aug 08, 2013 7:04 am

wimpey schreef:
Zuidema schreef: Het spijt me, maar ik betrapte me er op dat ik door die drive en dat avontuurlijke het spel van Psv weer leuker vond dan het huidige boekhoudersvoetbal van Ajax. Dat dat maar rap mag veranderen, Frank.
:smallgrin.gif: Het zal je niet zijn ontgaan dat psv andere middenvelders heeft dan Ajax. Siem en Eriksen zijn niet van de akties / opzoeken duels, maar van de combinatie, passing en beweging. Ander type speler, ander spelletje.

Maar psv doet het leuk tot dusver. M.n. Rekik en Bakkali bevallen me zeer. En Cocu maakt een prima indruk. Ik zou de tegenstand trouwens niet uit het oog verliezen, want psv kreeg van ADO en Zulte zeer veel ruimte. Er komt ook nog oppositie van een iets ander kaliber. Frank's team van accountants bijv. :smallgrin.gif:
Frank's team van Ariërs zul je bedoelen. :icon_wink.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Jinne » do aug 08, 2013 7:17 am

Zuidema schreef:Nog even over Bakkali. Ik begrijp dat hij inmiddels op AT als hét zeikerdje van Psv wordt bestempeld? Het zal allemaal wel. Ik vind hem zelf een heerlijk voetballertje om te zien. Had dat boefje graag bij Ajax gehad. En waarom zit ie trouwens niet bij ons? Hebben we lopen pitten?
Als ie uit de regio Amsterdam had gekomen had je dat kunnen zeggen, maar PSV heeft hem opgepikt in Luik.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Jinne » do aug 08, 2013 7:18 am

Iniesta schreef:Op basis waarvan had en heb je dan precies een voorkeur voor Cocu?
Vast het frisse etiket dat nu door de media op het team wordt geplakt en Kilroy print zich nu in dat ie dat 3 jaar geleden ook al dacht.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PSV

Bericht door Zuidema » do aug 08, 2013 7:28 am

wimpey schreef: :smallgrin.gif: Het zal je niet zijn ontgaan dat psv andere middenvelders heeft dan Ajax. Siem en Eriksen zijn niet van de akties / opzoeken duels, maar van de combinatie, passing en beweging. Ander type speler, ander spelletje.
Daar is op zich natuurlijk niks mis mee, zeker niet met Eriksen in een hoofdrol. Maar ik mis toch wat elementen in het spelletje van Ajax, die ik nu bij Psv wel tegenkom en die het voetjebal voor mij een stuk aantrekkelijker maken. Jammer.
M.n. Rekik en Bakkali bevallen me zeer. En Cocu maakt een prima indruk.
Inderdaad: Rekik. Daar noem je er nog eentje. Heel verrassend. Waar komt die ineens vandaan? Cocu is zeker goed bezig, maakt op mij een wat FdB-achtige indruk qua presentatie. Relaxed, professioneel, nuchter, bezig met een groot plan op de langere termijn. Mag ik op zich wel lijen. Toch wel een heel verschil met die schuchtere mus bij zijn korte debuut een tijdje terug. Hij zal Frank wel goed bestudeerd hebben in het afgelopen jaar.

Het puinruimen zal bij Psv waarschijnlijk nog niet afgelopen zijn. Opperzeikerd Toivonen moet natuurlijk nog opzouten en spook Matavz liet gisteravond opnieuw zien dat hij niks te zoeken heeft in het nieuwe Psv. We klagen over Sigi en wat mij betreft terecht, maar hoe die gast opgelegde kansen verprutst, man, man, man. Hopelijk voor Psv kan die Dove-club nog een koper subsidieren.
Ik zou de tegenstand trouwens niet uit het oog verliezen, want psv kreeg van ADO en Zulte zeer veel ruimte.
Doe ik ook niet. Ado heb ik helaas niet kunnen zien, kan ik niet beoordelen. Maar zoals ik hierboven al schreef mocht er in beide wedstrijden wel heel erg veel van Zulte. Dan is het natuurlijk lekker tikken. Toch laat Psv in alles wel zien dat er een goed stuk potentieel in de ploeg zit en dat er een frisse wind door Eindhoven waait. In een paar maanden tijd zo'n omslag, het kan verkeren.
Er komt ook nog oppositie van een iets ander kaliber. Frank's team van accountants bijv. :smallgrin.gif:
Oh, beslist. Het overgrote deel daarvan zal niet veel verschillen van Zulte Waregem. Sowieso is dit Psv erg jong en zal het nog tegen zeperds aanlopen. En ik ga er ook wel vanuit dat een saai maar degelijk Ajax (in ieder geval met alle sterkhouders, Eriksen voorop) teveel van het goede zal zijn voor dit Psv. Maar het zal zeker een heet middagje in Eindhoven worden.

Overigens ben ik het zeer eens met je analyse dat Ajax momenteel niet goed 'staat' en je voorstel voor de oplossing daarvan. Hopelijk ziet Frank ook spoedig het licht. Maar dat is iets voor een andere topic.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PSV

Bericht door InnerHarbour » do aug 08, 2013 7:35 am

Zuidema schreef: Inderdaad: Rekik. Daar noem je er nog eentje. Heel verrassend. Waar komt die ineens vandaan?
Gewoon uit de jeugd van Svv Scheveningen. :ajaxsmiley.gif:

BTW, ben ik de enige die Cocu de uitstraling van een dood vogeltje vind hebben?
YNWA

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: PSV

Bericht door Laudrup » do aug 08, 2013 7:59 am

Het opportunisme viert weer hoogtij merk ik. Ben zeer benieuwd hoe PSV zich manifisteert tegen een fatsoenlijke tegenstander.
15 mei 2011.

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » do aug 08, 2013 8:03 am

Zuidema schreef: Maar ik mis toch wat elementen in het spelletje van Ajax, die ik nu bij Psv wel tegenkom en die het voetjebal voor mij een stuk aantrekkelijker maken. Jammer.
RJC en AZ kropen met 11 man op eigen helft, Zuidema. Dat mis ik in je verhaal. De ruimte die Ajax krijgt is wel effe wat minder dan de ruimte die dit psv tot dusver kreeg. Zulte en ADO speelden allesbehalve compact. Daarom gaat m.i. de vergelijking tussen Ajax en psv mank. Ander type spelers, andere spelopvatting, andere ploegen tegenover zich. Tegenstanders gaan er vooralsnog vanuit dat er tegen psv wat te halen valt. Tegen Ajax wordt puur reactievoetbal gespeeld. Dat maakt nogal een onderscheid.

Het Ajax van nu heeft eerder teveel aanvallend ingestelde spelers dan te weinig. Ik mis de balans van eind vorig seizoen. Een Bojan teveel, een Schöne te weinig m.i. Niet perse die namen, maar qua gedachte... Meer opportunisme, aktes, doelgerichtheid. Minder balans, omschakelend vermogen. Bevalt me niet zo.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: PSV

Bericht door Nihad » do aug 08, 2013 8:45 am

Laudrup schreef:Het opportunisme viert weer hoogtij merk ik. Ben zeer benieuwd hoe PSV zich manifisteert tegen een fatsoenlijke tegenstander.
Precies.

Gasten hebben 3 potjes gespeeld tegen tegenstanders van het niveau FC Bal op het Dak 7 en doen het dan aardig. Zegt mij niks. Seizoen is nog lang.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: PSV

Bericht door Laudrup » do aug 08, 2013 9:24 am

Boabdil schreef:
Laudrup schreef:Het opportunisme viert weer hoogtij merk ik. Ben zeer benieuwd hoe PSV zich manifisteert tegen een fatsoenlijke tegenstander.
Precies.

Gasten hebben 3 potjes gespeeld tegen tegenstanders van het niveau FC Bal op het Dak 7 en doen het dan aardig. Zegt mij niks. Seizoen is nog lang.
Op het AN is het ook een grote cirkle jerk wat PSV betreft. En dan die zelfpijper Jack van Gelder :excited.gif:

Ik kan mij herinneren dat Ajax onder de Boer ook zo goed begon en dat iedereen dol enthousiast was.

Dus nogmaals: laten we eerst maar eens afwachten hoe PSV presteert tegen een goede tegenstander.
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » do aug 08, 2013 9:31 am

Natuurlijk is het afwachten hoe het elftal zich gaat ontwikkelen. Het enthousiasme komt gewoon doordat de omslag zo groot is. Vorig seizoen had PSV een mopperende coach die stampvoetend als een klein kind om aankopen stond te zeuren en een zeldzame verzameling irritante spelers op het veld. Nu de bescheiden Cocu met een jonge groep. Los van de resultaten, dat is nogal een verschil.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: PSV

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do aug 08, 2013 9:49 am

Marillion schreef:Zenith lijkt me wel wat. Ik denk dat die een sterk elftal hebben. En het is ook nog eens ver weg en toch ook weer geen hele aansprekende tegenstander. Ja, doe Zenith maar. :666.gif:
Hebben ze daar in St. Petersburg weer een uitvak met maar liefst 2 supporters!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie