PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PSV

Bericht door Zuidema » di jul 30, 2013 10:41 pm

beelzebub schreef:Had niet verwacht dit voor 2025 te zeggen, maar ik voel gewoon sympathie voor dit PSV. :ajaxsmiley.gif:
Idem. Gun het ze ook wel, zolang ze Ajax maar geen last bezorgen. :666.gif:

Ik vermaakte me best wel. Helaas aanmerkelijk meer dan afgelopen zaterdag in de Arena. Foute boel, Frank. Ondanks de verzachtende omstandigheden van de snelkookpan.

Hoe dan ook, de grote opruiming heeft kennelijk geholpen. Alle wannabees en chokers eruit. En nu een leuk fris, bloedjong en supergretig ploegje. Zou Psv eindelijk eens doorkrijgen hoe lekker het is om jeugd een kans te geven ipv die peperdure speudo-vedetten van de afgelopen jaren? Wat dat je alleen al aan spirit, aan drive in je team oplevert? Maar natuurlijk ook wisselvalligheid en verbijsterende zeperds. Onlosmakelijk verbonden aan de ontwikkeling van talent. Het zal soms flink slikken zijn op weg naar een stukje rijpheid.

Kleine relativering over vanavond: dit was natuurlijk wel een wedstrijd voor het miljoenenbal. En de eerste officiele wedstrijd voor eigen publiek. Genoeg redenen dus om extra diep het gaspedaal in te drukken, je helemaal leeg te knokken. Jezelf bewijzen voor eigen publiek, een goed resultaat neerzetten in het belangrijkste toernooi van Europa, noem maar op. Dat kan het beeld wat vertekenen. We zagen nu het nieuwe PSV op 200% thrust. Ik verwacht niet dat deze drive altijd in de competitie aanwezig zal zijn. Grote vraag wat mij betreft: kan dit Psv straks nationaal ook op slechts 75% afdoende resultaten halen? Ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » di jul 30, 2013 10:41 pm

Yopi schreef:Goede inschatting van generaal. :biggthumpup.gif:

Vergeet niet dat PSV vorig seizoen ook zulke wedstrijden heeft gespeeld. Ze hebben niet voor niets meer dan honderd doelpunten gemaakt. De problemen begonnen op het moment dat de tegenstander druk zette. Of ze erop vooruit gegaan zijn moet nog blijken.

Het team oogt natuurlijk wel sympathieker. Dat kan al snel, want Van Bommel, Strootman, Mertens en Toivonen zijn zeldzame etterbakken.
Dat is vooralsnog wat mij betreft ook de belangrijkste winst. In de loop van het seizoen zal blijken wat het elftal kan. Maar ze zijn alvast een stuk sympathieker en die etterbakken wonnen ook niets. Veel slechter kan het dus niet.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » di jul 30, 2013 11:15 pm

Zuidema schreef:
beelzebub schreef:Had niet verwacht dit voor 2025 te zeggen, maar ik voel gewoon sympathie voor dit PSV. :ajaxsmiley.gif:
Idem. Gun het ze ook wel, zolang ze Ajax maar geen last bezorgen. :666.gif:

Ik vermaakte me best wel. Helaas aanmerkelijk meer dan afgelopen zaterdag in de Arena. Foute boel, Frank. Ondanks de verzachtende omstandigheden van de snelkookpan.

Hoe dan ook, de grote opruiming heeft kennelijk geholpen. Alle wannabees en chokers eruit. En nu een leuk fris, bloedjong en supergretig ploegje. Zou Psv eindelijk eens doorkrijgen hoe lekker het is om jeugd een kans te geven ipv die peperdure speudo-vedetten van de afgelopen jaren? Wat dat je alleen al aan spirit, aan drive in je team oplevert? Maar natuurlijk ook wisselvalligheid en verbijsterende zeperds. Onlosmakelijk verbonden aan de ontwikkeling van talent. Het zal soms flink slikken zijn op weg naar een stukje rijpheid.

Kleine relativering over vanavond: dit was natuurlijk wel een wedstrijd voor het miljoenenbal. En de eerste officiele wedstrijd voor eigen publiek. Genoeg redenen dus om extra diep het gaspedaal in te drukken, je helemaal leeg te knokken. Jezelf bewijzen voor eigen publiek, een goed resultaat neerzetten in het belangrijkste toernooi van Europa, noem maar op. Dat kan het beeld wat vertekenen. We zagen nu het nieuwe PSV op 200% thrust. Ik verwacht niet dat deze drive altijd in de competitie aanwezig zal zijn. Grote vraag wat mij betreft: kan dit Psv straks nationaal ook op slechts 75% afdoende resultaten halen? Ben benieuwd.
Ik ben ook benieuwd naar het niveau van dat Zulte. Volgende week moeten ze er staan. 2-0 is in principe een veilige marge tegen koekenbakkers................................................
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » di jul 30, 2013 11:47 pm

Ja, tuurlijk is het afwachten hoe het verder gaat met dit Psv na 1 zo'n wedstrijd, net zoals wij dat na de vertoning van AJAX tegen AZ moeten afwachten hoe het verder gaat met AJAX ...

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV

Bericht door GangstaRiB » wo jul 31, 2013 7:45 am

Die Brenet speelde 2 jaar geleden nog bij Zeerburgia? Is die ooit afgetest door Ajax of nooit opgemerkt? Hoe hij die 2de goal voorbereidde, man, wat een snelheid aan de bal.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » wo jul 31, 2013 7:57 am

Ik vind het vooral opmerkelijk dat 'toptrainer' Advocaat de voorkeur gaf aan Zanka boven Brenet tijdens kakkies - psv. :excited.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PSV

Bericht door InnerHarbour » wo jul 31, 2013 8:15 am

Niet gezien maar durven ze in Eihoven nu uit te spreken dat ze voor het kampioenschap gaan?
YNWA

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: PSV

Bericht door beelzebub » wo jul 31, 2013 8:26 am

GangstaRiB schreef:Die Brenet speelde 2 jaar geleden nog bij Zeerburgia? Is die ooit afgetest door Ajax of nooit opgemerkt? Hoe hij die 2de goal voorbereidde, man, wat een snelheid aan de bal.

Almeerder he, die worden altijd onderschat. :ajaxsmiley.gif:

En eentje voor de dames en homo's onder ons; Die Cocu is er met de jaren wel iets op vooruit gegaan, net zoals van der Sar.
Cocu en Sturing hadden in de jaren negentig dezelfde kapper. :666.gif:

AfbeeldingAfbeelding
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » wo jul 31, 2013 8:33 am

GangstaRiB schreef:Die Brenet speelde 2 jaar geleden nog bij Zeerburgia? Is die ooit afgetest door Ajax of nooit opgemerkt? Hoe hij die 2de goal voorbereidde, man, wat een snelheid aan de bal.
Ajax heeft een poging gedaan hem alsnog te halen:

http://psv.netwerk.to/nieuws/artikel/29812__rss.php

Een kanttekening: tegen deze tegenstander leek iedereen goed. Zelfs Wijnaldum.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door Arthur » wo jul 31, 2013 8:54 am

Die goal van Depay was natuurlijk een mooi schot, maar het is bizar hoeveel tijd hij daar krijgt. Hij mag de bal zelfs nog even goed leggen zonder dat er iemand ingrijpt.

Dus wat mij betreft was het een prima wedstrijd van PSV gisteren en hebben een aantal jonkies getoond veel potentie te hebben, maar bij het beoordelen van de prestatie moeten ze in Eindhoven zeker niet vergeten dat de tegenstander er weinig van kon.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » wo jul 31, 2013 9:00 am

Yopi schreef: Een kanttekening: tegen deze tegenstander leek iedereen goed. Zelfs Wijnaldum.
Op Maher na. Gaf het gisteren al aan: wanneer Eriksen speelt als Maher gisteren, staan de Eriksen-bashers met de stompe aks klaar.

Maher is niets meer of minder dan een talent. Hetgeen natuurlijk prima past bij zijn leeftijd, maar niet bij de enorme hype die er rond die jongen is ontstaan.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » wo jul 31, 2013 9:10 am

wimpey schreef:Op Maher na. Gaf het gisteren al aan: wanneer Eriksen speelt als Maher gisteren, staan de Eriksen-bashers met de stompe aks klaar.

Maher is niets meer of minder dan een talent. Hetgeen natuurlijk prima past bij zijn leeftijd, maar niet bij de enorme hype die er rond die jongen is ontstaan.
Eriksen is veel verder. Kun je niet vergelijken.

Maher voelde zich duidelijk niet senang. Bij AZ werkte het hele team om hem zijn acties te laten maken. Nu ging de bal steeds naar de zijkant.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » wo jul 31, 2013 9:21 am

Bij AZ was hij te belangrijk geworden. Alles ging naar hem en Maher mocht zijn acties regelmatig veel te ver doorvoeren. Nu zal hij moeten leren dat het bij PSV anders zal gaan. Geef 'm wat tijd. Voetballen kan hij wel.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » wo jul 31, 2013 9:24 am

Natuurlijk, maar dan moet hij wel karakter tonen. Als hij de vedette gaat uithangen wordt het niets.

Maher zal de pest in hebben dat Strootman vertrokken is. Nu staat hij op het middenvelder met Schaars, die de snelste niet is, en met Wijnaldum.

Mr. Ajax
Berichten: 14589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PSV

Bericht door Mr. Ajax » wo jul 31, 2013 9:49 am

Die keeper van Zulte is toch vast en zeker omgekocht?? Bij die 2-0 rolt die bal echt slap langs zijn voet, hij staat ernaar te kijken... Vind ik toch een bizarre goal hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: PSV

Bericht door beelzebub » wo jul 31, 2013 9:51 am

Het is anders wel een knappe goal van Locadia. Hij houdt die bal mooi laag aan de grond en schiet 'm semi tegendraads in.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Mr. Ajax
Berichten: 14589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PSV

Bericht door Mr. Ajax » wo jul 31, 2013 9:57 am

beelzebub schreef:Het is anders wel een knappe goal van Locadia. Hij houdt die bal mooi laag aan de grond en schiet 'm semi tegendraads in.

Hij schiet hem wel mooi in een keer, maar het schot zelf is toch helemaal niet hard en rolt echt centimeters naast de voet van de keeper, die lijkt alsof hij 'aan de grond genageld is'...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV

Bericht door GangstaRiB » wo jul 31, 2013 10:05 am

Yopi schreef:
wimpey schreef:Op Maher na. Gaf het gisteren al aan: wanneer Eriksen speelt als Maher gisteren, staan de Eriksen-bashers met de stompe aks klaar.

Maher is niets meer of minder dan een talent. Hetgeen natuurlijk prima past bij zijn leeftijd, maar niet bij de enorme hype die er rond die jongen is ontstaan.
Eriksen is veel verder. Kun je niet vergelijken.

Maher voelde zich duidelijk niet senang. Bij AZ werkte het hele team om hem zijn acties te laten maken. Nu ging de bal steeds naar de zijkant.
Inderdaad. Je zag duidelijk dat Maher niet wist waar ie moest lopen. Bij AZ was hij de man, nu stelen andere jonkies de show. Maar goed, dit team van PSV is pas net bij elkaar. Laten we de boel over een half jaar beoordelen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » wo jul 31, 2013 10:20 am

Maher heeft er goed aan gedaan van club te wisselen. Nu moet hij laten zien dat hij het fysiek ook kan bolwerken. Voetballen kan hij natuurlijk wel.

Niet elke tegenstander geeft zoveel ruimte weg aan de zijkanten als ZW. Dan moet je iets anders proberen en komt Maher aan bod.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » wo jul 31, 2013 10:57 am

Yopi schreef:
wimpey schreef:Op Maher na. Gaf het gisteren al aan: wanneer Eriksen speelt als Maher gisteren, staan de Eriksen-bashers met de stompe aks klaar.

Maher is niets meer of minder dan een talent. Hetgeen natuurlijk prima past bij zijn leeftijd, maar niet bij de enorme hype die er rond die jongen is ontstaan.
Eriksen is veel verder. Kun je niet vergelijken.

Maher voelde zich duidelijk niet senang. Bij AZ werkte het hele team om hem zijn acties te laten maken. Nu ging de bal steeds naar de zijkant.
Inderdaad. Wimpey is er weer veel te vlug bij :) ..

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » wo jul 31, 2013 11:11 am

999 schreef: Inderdaad. Wimpey is er weer veel te vlug bij :) ..
Anderen hebben die jongen alvast een status toegedicht die niet bij hem past. Groot talent, niet meer, niet minder.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV

Bericht door Duke » wo jul 31, 2013 11:17 am

Wat heeft het voor zin om Eriken en Maher te vergelijken? :confused.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » wo jul 31, 2013 12:07 pm

Het zijn inderdaad heel verschillende spelers.

Wimpey doelt op het verschil in de manier waarop deze twee spelers benaderd worden, neem ik aan. Eriksen moest voor zijn twintigste al de kar trekken bij Ajax en het Deense elftal. Lukte hem dat niet, dan werd hij afgebrand. Maher daarentegen heeft altijd leuke dingen mogen doen bij AZ. Als zijn ploeg verloor lag dat aan iedereen behalve aan hem.

Nu komt Maher in de volgende fase. Hij moet het gaan waarmaken. Anders krijgt hij te maken met kritiek. Voor hem een nieuw fenomeen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV

Bericht door zeux » wo jul 31, 2013 12:16 pm

Yopi schreef:
Nu komt Maher in de volgende fase. Hij moet het gaan waarmaken. Anders krijgt hij te maken met kritiek. Voor hem een nieuw fenomeen.
Helemaal waar!

Als Maher zijn verwachtingen niet waarmaakt, zal ook hij (bakken) kritiek gaan krijgen. Precies zoals Eriksen kritiek krijgt, wanneer hij slapper speelt dan hij zou kunnen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: PSV

Bericht door Rijkaard » wo jul 31, 2013 12:47 pm

Maher komt er wel, had gisteren een mindere dag, maar is gewoon een goede voetballer die volgens mij ook bereid is voor zijn sport te leven. Overigens zijn we het er nu wel over eens dat Zulte echt geen........ voorstelt. Die worden dit jaar in Belgie ook gewoon 6/7 hoor. Vorig jaar viel alles op zijn plaats. Dit is gewoon een prima loting voor PSV. Ondanks al dat gezwets van "kenners" vooraf.

Dat PSV dit jaar nog punten gaat verspelen als ze onder druk komen te staan ben ik ook van overtuigd! Ik denk dat Park op het middenveld voor Wijnaldum wel een nuttige toevoeging voor PSV zal zijn. (Althans de Park uit zijn PSV/ManU tijd, heb hem bij QPR niet zien spelen.)
Is 1995 echt zolang geleden??

Plaats reactie