Het ging niet om de speler zelf, maar om het dalende niveau in Nederland, die speler is daar een voorbeeld van.T82 schreef:Off topic: Danny Verbeek is voor NAC een een meer dan goede speler.Demosthenes schreef:Ik schrik ook van het enthousiasme bij NAC over een (gehuurde) speler (spits) die bij Standard Luik niet aan de bak komt
FC Twente
Moderator: mods
-
Re: FC Twente
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Het gaat niet om de speler maar de speler is wel een voorbeeld. Ah ja...
-
Ja, ik denk dat andere ploegen ook bezig zijn met spelers van dat niveau, dat staat ook in dat bericht, ik noem zeker vijf clubs.T82 schreef:Het gaat niet om de speler maar de speler is wel een voorbeeld. Ah ja...
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
www.rtvoost.nlMihaylov bijna van Fiorentina, Douglas naar Moskou
Nikolai Mihaylov staat op het punt om een contract te tekenen bij het Italiaanse Fiorentina.
De Bulgaarse keeper van FC Twente mag vertrekken uit Enschede. Hij heeft nog een contract voor een jaar en zal dus een transfersom opleveren. Het is niet bekend hoeveel Fiorentina gaat betalen. Douglas Franco Texeira is dicht bij een overgang naar Dinamo Moskou. De verdediger die transfervrij weg mag uit Enschede staat op het punt om een driejarig contract te tekenen in de Russische hoofdstad.
Nacer Chadli
Het wachten is nog op de transfer van Nacer Chadli. Die werd maandag nog wel op de elftalfoto van FC Twente gezet maar iedereen gaat ervanuit dat hij ook snel zal verkassen. Tottenham Hotspur is de belangrijkste gegadigde. Glynor Plet en Joshua John werden niet gefotografeerd. De aanvallers mogen dan ook op zoek naar een andere club. Voor John is FC Kopenhagen in de markt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Chadli voor +/- 7 miljoen naar the Spurs, mooie transfer voor hem! Hopen dat hij fysiek sterk genoeg is voor de PL. Eredivisie stroomt aardig leeg, alleen Ajax en Feyenoord houden de boel voorlopig intact.
www.rtvoost.nlMunsterman: "Geld Chadli niet investeerbaar"
FC Twente kan het verdiende geld van de transfer van Nacer Chadli naar Tottenham Hotspur niet investeren in nieuwe spelers. Dat zei voorzitter Joop Munsterman in het programma Zondagsport op Radio Oost.
De club verwachtte vorig jaar al een vertrek van Chadli en Douglas en anticipeerde daarop met de komst van Dusan Tadic en Andreas Bjelland, zegt de voorzitter. "Dat betekent dat je in het voren investeringen hebt gedaan op spelers die nu vertrekken." Met de transfer van Chadli is een bedrag van zeven miljoen euro gemoeid, maar dat geld is dus al eerder uitgegeven. Munsterman geeft daarnaast ook aan dat de club meer met eigen jeugd wil gaan werken en de doorstroom daarvan wil bevorderen.
Salvador Dali
Salvador Dali
De eredivisie wordt weer verder uitgehold zo. 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- Daily Blind
Zeggen we elk jaar.. maar nieuw talent neemt de plek gewoon weer in ook bij Twente. Goede aanvallers in de opleiding.beelzebub schreef:De eredivisie wordt weer verder uitgehold zo.
Zoals deze aankoop:
www.ad.nlTwente haalt Corona naar Grolsch Veste
Na langdurig onderhandelen heeft FC Twente eindelijk de gewenste, spectaculaire versterking voor de aanval binnen. De 20-jarige Mexicaan Jesus Manuel Corona tekent een dezer dagen alsnog een vierjarige verbintenis bij de club uit Enschede. De Tukkers tellen ruim 3,5 miljoen euro neer voor de baltovenaar van CF Monterrey, een bedrag dat wordt opgehoest door externe financiers, zo meldt AD Sportwereld.
Omdat de aanhouder wint en geduld vaak een schone zaak is, kan FC Twente binnenkort over de diensten van Jesus Manuel Corona beschikken. De club uit Enschede meldde zich twee maanden geleden al bij het management van de getructe aanvaller en kwam vervolgens in het gebruikelijke traject van loven, bieden, bluffen en touwtrekken terecht.
Vorige week leek de overgang definitief geblokkeerd, door de inmenging van Europese topclubs met een grotere status (Borussia Dortmund, FC Porto), maar uiteindelijk kwam de 'gecompliceerde transfer', zoals voorzitter Joop Munsterman het nog eufemistisch uitdrukte, alsnog tot stand.
De moeilijkheid zat 'm niet alleen in de grote belangstelling voor de Mexicaanse topspeler-in-de-dop, maar ook in de financiering van zijn komst. Omdat FC Twente onder druk van de hoge hypotheeklast op de Grolsch Veste gedwongen is financieel een pas op de plaats te maken, had de club niet zelf het kapitaal de aanvaller in te lijven. Derhalve moest een 'pool' van externe financiers worden gerealiseerd die de afkoopsom zou moeten dragen.
Dat lukte uiteindelijk. Op termijn hopen de participerende zakenlieden dat hun investering rendement zal opleveren. Op dezelfde basis nam FC Twente vorig jaar Felipe Gutiérrez, de revelatie van het huidige seizoen, over van het Chileense Universidad Catolica.
FC Twente heeft grote verwachtingen van Jesus Corona, ook wel bekend onder zijn bijnaam 'El Tecatito'. De balvirtuoos, die als aanvallende middenvelder of vleugelspits kan worden ingezet, staat in Mexico te boek als een exceptioneel talent. De speler van Monterrey FC blonk onlangs nog uit op het WK onder 20 jaar in Turkije.
Salvador Dali
Salvador Dali
Hoe goed is die gozer? De nieuwe Ruiz? De nieuwe Bony? De nieuwe Suarez? En dan natuurlijk: why the fuck scouten wij dit soort spelers dan niet?
Voorlopig eerst afwachten of hij er 15-20 inknalt.
Voorlopig eerst afwachten of hij er 15-20 inknalt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ze kennen die jongen heus wel.
Kunnen allerlei redenen voor zijn. Niet goed genoeg, past niet bij Ajax, zit bij de verkeerde makelaar, enz.
Kunnen allerlei redenen voor zijn. Niet goed genoeg, past niet bij Ajax, zit bij de verkeerde makelaar, enz.
Je gaat er dus al automatisch vanuit dat het TH een 'goede' beslissing heeft genomen. Ze kennen hem. Hij komt niet naar Ajax. Daar zullen goede redenen voor zijn.
Maar als die jongen er inderdaad zoveel inschopt - en dat is vooralsnog een echte 'als' - kun je ook concluderen dat het TH fout zat. En dus geen goede beslissing heeft genomen.
Misschien dit soort gevallen dus mee gaan wegen bij het beoordelen van het TH: slaagt hij, dat dan ook als 'misser' van het TH registreren.
Maar als die jongen er inderdaad zoveel inschopt - en dat is vooralsnog een echte 'als' - kun je ook concluderen dat het TH fout zat. En dus geen goede beslissing heeft genomen.
Misschien dit soort gevallen dus mee gaan wegen bij het beoordelen van het TH: slaagt hij, dat dan ook als 'misser' van het TH registreren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Dat is te makkelijk. Bij Twente slagen is geen garantie dat ie bij Ajax ook zou slagen. Sommige spelers hebben nou eenmaal een tussenstap nodig. Denk bijvoorbeeld dat Suarez ook niet meteen was geslaagd bij Ajax. Jammer maar helaas. Daarbij heeft Ajax nou eenmaal een aantal andere talenten op die plaats spelen dus moet je daar ook vertrouwen aan geven, ondanks dat iemand anders misschien wel iets beter lijkt op dit moment.Zeux schreef:Je gaat er dus al automatisch vanuit dat het TH een 'goede' beslissing heeft genomen. Ze kennen hem. Hij komt niet naar Ajax. Daar zullen goede redenen voor zijn.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Ach, als hij indruk maakt bij Twente kunnen we hem altijd nog halen als 8-10 miljoen aankoop.
Maar even serieus. Ajax heeft natuurlijk op een aantal posities in jonge spelers geïnvesteerd. Speelt deze jongen bijvoorbeeld niet op dezelfde positie als Lucas Andersen? Dan zou het raar zijn om hem te halen want ik denk dat het de bedoeling is dat die jongen dit jaar wel echt de aansluiting gaat maken.
Ik ben wel benieuwd hoe Twente het gaat doen dit jaar. Ze zijn alvast heel behoorlijk uit de startblokken gekomen.

Maar even serieus. Ajax heeft natuurlijk op een aantal posities in jonge spelers geïnvesteerd. Speelt deze jongen bijvoorbeeld niet op dezelfde positie als Lucas Andersen? Dan zou het raar zijn om hem te halen want ik denk dat het de bedoeling is dat die jongen dit jaar wel echt de aansluiting gaat maken.
Ik ben wel benieuwd hoe Twente het gaat doen dit jaar. Ze zijn alvast heel behoorlijk uit de startblokken gekomen.
Nil volentibus arduum
Volgens mij ontbeert Ajax een killer-spits. We kunnen - zoals Marillion zegt - blijven hopen op de jonkies die van heinde en verre zijn gehaald, maar volgens mij hebben we dit probleem nu al een paar jaar.Raymon schreef:Dat is te makkelijk. Bij Twente slagen is geen garantie dat ie bij Ajax ook zou slagen. Sommige spelers hebben nou eenmaal een tussenstap nodig. Denk bijvoorbeeld dat Suarez ook niet meteen was geslaagd bij Ajax. Jammer maar helaas. Daarbij heeft Ajax nou eenmaal een aantal andere talenten op die plaats spelen dus moet je daar ook vertrouwen aan geven, ondanks dat iemand anders misschien wel iets beter lijkt op dit moment.Zeux schreef:Je gaat er dus al automatisch vanuit dat het TH een 'goede' beslissing heeft genomen. Ze kennen hem. Hij komt niet naar Ajax. Daar zullen goede redenen voor zijn.
En waarom zou een killer-spits wel bij Twente slagen en niet bij Ajax? Hij moet tegen dezelfde verdedigers en doelmannen en zijn taak is vrij eendimensionaal: op het juiste moment in de zestien komen (of daar omheen) en die bal in het net krijgen. Scoren.
Maar goed, eerst even zien of deze gozer echt zo'n wereldster-in-de-dop is als het bericht doet geloven.
Ik zeg niet dat die jongen geen aanwinst had kunnen zijn. Weet ik veel, ik ken hem niet. :confused.gif
Kan best de juiste beslissing zijn, zelfs als hij goed kan voetballen. Soms deugen de randvoorwaarden niet.
Kan best de juiste beslissing zijn, zelfs als hij goed kan voetballen. Soms deugen de randvoorwaarden niet.
De optie dat het TH het verkeerd heeft gezien is er voor jou niet?Yopi schreef:Ik zeg niet dat die jongen geen aanwinst had kunnen zijn. Weet ik veel, ik ken hem niet. :confused.gif
Tuurlijk kan het TH ernaast zitten en de Mexicaanse Messi over het hoofd gezien hebben. Net als het zou kunnen dat die Melech straks veel beter is (ik noem maar een naam).Zeux schreef:De optie dat het TH het verkeerd heeft gezien is er voor jou niet?Yopi schreef:Ik zeg niet dat die jongen geen aanwinst had kunnen zijn. Weet ik veel, ik ken hem niet. :confused.gif
Ik ben wel heel benieuwd hoe, in dit geval, jouw reactie zou zijn als die jongen deze week door Ajax aangeschaft zou zijn ipv bij Twente. Was het dan ook een speler geweest die niet te missen zou zijn of was de toon dan 'wat moeten we er mee, ze kunnen van iedereen wel zeggen dat het een voetbalwonder is'? Dat is namelijk wel de toon die ik hier lees bij elke aankoop.
Ook denk ik dat het bij een Twente makkelijker is voor zo'n jongen dan bij Ajax. Bij Twente willen ze graag kampioen worden als het even kan, bij Ajax moet je kampioen worden. Zowel de pers, de supporters op fora als deze, de supporters in het stadion hebben een stuk minder geduld met spelers dan bij een Twente. Dat is ook niet erg, daarom is Ajax een topclub en doet Twente leuk mee. Maar het klimaat is voor een 20 jarige Mexicaan een stuk milder om te wennen dan bij Ajax lijkt me.
Voorlopig denk ik niet dat er hier ook maar één iemand actief is die de kwaliteiten van deze jongen echt kan inschatten. Of zit de Mexicaanse competitie tegenwoordig ook in één of ander voetbalabonnement? Meer dan speculeren kunnen we dus niet doen.
Nil volentibus arduum
Laten we het eens omdraaien:Zeux schreef: De optie dat het TH het verkeerd heeft gezien is er voor jou niet?
de optie dat het TH het juist heeft gezien is er voor jou niet. Daar hoeft niet eens een vraagteken achter.
Ik merk vooral dat we een nogal chronisch probleem kwa pure spitsen hebben. Dus een jongen van het niveau Ruiz, Bony, Suarez, zie ik wel zitten.M schreef:Tuurlijk kan het TH ernaast zitten en de Mexicaanse Messi over het hoofd gezien hebben. Net als het zou kunnen dat die Melech straks veel beter is (ik noem maar een naam).Zeux schreef:De optie dat het TH het verkeerd heeft gezien is er voor jou niet?Yopi schreef:Ik zeg niet dat die jongen geen aanwinst had kunnen zijn. Weet ik veel, ik ken hem niet. :confused.gif
Ik ben wel heel benieuwd hoe, in dit geval, jouw reactie zou zijn als die jongen deze week door Ajax aangeschaft zou zijn ipv bij Twente. Was het dan ook een speler geweest die niet te missen zou zijn of was de toon dan 'wat moeten we er mee, ze kunnen van iedereen wel zeggen dat het een voetbalwonder is'? Dat is namelijk wel de toon die ik hier lees bij elke aankoop.
Ook denk ik dat het bij een Twente makkelijker is voor zo'n jongen dan bij Ajax. Bij Twente willen ze graag kampioen worden als het even kan, bij Ajax moet je kampioen worden. Zowel de pers, de supporters op fora als deze, de supporters in het stadion hebben een stuk minder geduld met spelers dan bij een Twente. Dat is ook niet erg, daarom is Ajax een topclub en doet Twente leuk mee. Maar het klimaat is voor een 20 jarige Mexicaan een stuk milder om te wennen dan bij Ajax lijkt me.
Is Corona die jongen? Ik weet het ook niet - zoals Marillion terecht zegt -, maar Twente pikt hem op voor 3,5 miljoen. Die durft het risico aan voor dat geld. Ik denk: good for them. Ajax is extreem behoudend met aankopen - alles op de jeugd - jullie houden daarvan, ik houd mijn hart vast.
'Stilstand is achteruitgang', is een mooi motto in het bedrijfsleven. Kwa eerste team staan we tot nu toe stil dit jaar. En dat baart mij zorgen.
-
Stel dat die speler en 20 maakt, 20 assists heeft, wat zal dan het standpunt zijn? (Als hij net zo vaak speelt als die speler uit Kazachstan of die uit Iran is het niet zo'n probleem) Dan nog blijft de vraag of hij bij Ajax zou zijn geslaagd en kan het door posters vooraf gewenste standpunt ingenomen worden.
Hij is wel bekend bij Ajax, hij heeft zelfs op een wk onder 20 gespeeld, als ik de berichten heb onthouden, een speler die op zo'n wk speelt is al jaren bekend. Ik was gisteren op een toernooi voor spelers onder 16 (Ajax B2 is tweede geworden, UVS uit Leiden won de finale na strafschoppen) en daar zaten Ajax, PSV, AZ en Feyenoord. Ik denk dat meer clubs aanwezig waren, er waren nogal wat liefhebbers" die alle namen kenden en aantekeningen maakten. Ajax zal hem niet goed genoeg vinden, te duur vinden, niet ingepast zien, niet nodig hebben of misschien wilde hij niet, geen idee wat de reden is. Ton Pronk had jaren geleden een archief van 1.500 jeugdspelers, dat aantal zal echt niet zijn gedaald.
Hij is wel bekend bij Ajax, hij heeft zelfs op een wk onder 20 gespeeld, als ik de berichten heb onthouden, een speler die op zo'n wk speelt is al jaren bekend. Ik was gisteren op een toernooi voor spelers onder 16 (Ajax B2 is tweede geworden, UVS uit Leiden won de finale na strafschoppen) en daar zaten Ajax, PSV, AZ en Feyenoord. Ik denk dat meer clubs aanwezig waren, er waren nogal wat liefhebbers" die alle namen kenden en aantekeningen maakten. Ajax zal hem niet goed genoeg vinden, te duur vinden, niet ingepast zien, niet nodig hebben of misschien wilde hij niet, geen idee wat de reden is. Ton Pronk had jaren geleden een archief van 1.500 jeugdspelers, dat aantal zal echt niet zijn gedaald.
Je moet mijn punt abstracter zien, denk ik: we missen een pure spits. Siggy heeft er nu een paar inliggen. Gaat hij de 20 aantikken dit jaar? En als hij het niet doet, wie dan wel? Zo iemand hebben we wat mij betreft wel nodig. Blijf je dan hopen op de (aangekochte) jeugd of ga je voor zo'n speler als Corona, die - in ieder geval op internationale schaal - relatief weinig kost?
Blijkbaar heeft Ajax Corona gezien en te licht gevonden. Twente durft er 3,5 miljoen aan uit te geven. Zo tegen de Kerst weten we of het TH danwel Twente het goed heeft gezien.
Wat betreft het wel of niet kunnen slagen bij Ajax blijf ik zeggen dat dit bij een pure spits minder precies ligt dan bij bijvoorbeeld een (tactische) middenvelder. De spits moet maar één ding doen: scoren. En Twente of Ajax maakt dan niet uit, omdat tegen dezelfde clubs, met dezelfde verdediging wordt gespeeld.
Blijkbaar heeft Ajax Corona gezien en te licht gevonden. Twente durft er 3,5 miljoen aan uit te geven. Zo tegen de Kerst weten we of het TH danwel Twente het goed heeft gezien.
Wat betreft het wel of niet kunnen slagen bij Ajax blijf ik zeggen dat dit bij een pure spits minder precies ligt dan bij bijvoorbeeld een (tactische) middenvelder. De spits moet maar één ding doen: scoren. En Twente of Ajax maakt dan niet uit, omdat tegen dezelfde clubs, met dezelfde verdediging wordt gespeeld.