FC Twente 2011-2012
Moderator: mods
Re: FC Twente 2011-2012
Natuurlijk hebben Ajax en Feyenoord veel meer fans dan Twente. Wat is je punt nu eigenlijk? Twente doet zijn stinkende best om hun fanbase te laten groeien. Het feit dat jij en je mede ATers hier zo op afgeven zegt mij genoeg overigens. Als je echt dacht dat Twente geen kans van slagen had op de lange termijn had je je er niet druk over gemaakt.Jöhnk schreef:Huh? Ajax en Feyenoord hebben toch juist veeeel meer fans dan Twente?![]()
Twente trekt nu makkelijk fans omdat het succes heeft. Je maakt er meer van dan het is.
Wat je zorgen moet baren is dat je sarcastisch zit te doen over Twente terwijl er nog geen wedstrijd in het nieuwe seizoen gespeeld is. Twente is slechts op 1 positie veranderd en is er waarschijnlijk niet slechter op geworden. Is Ajax er zoveel beter op geworden?Bertje schreef:Wat me wel een beetje zorgen baart is dat doordat wij hier grapjes maken over Twente Ajax straatlengtes achter dreigt te lopen op Twente.
Wat is jouw punt eigenlijk, zou je je moeten afvragen. Jij pocht met de supportersschare van Twente terwijl andere clubs het in dat opzicht dus veel beter doen.Epi Drost schreef:Natuurlijk hebben Ajax en Feyenoord veel meer fans dan Twente. Wat is je punt nu eigenlijk? Twente doet zijn stinkende best om hun fanbase te laten groeien.
Uiteindelijk gaat het om het voetbal. Real Madrid heeft niet zoveel fans over de hele wereld omdat ze de wijken zijn ingegaan, maar omdat ze zoveel gewonnen hebben.
Ik geef helemaal niet af. Hoe kom je erbij. Ik ben het alleen niet met je eens.Het feit dat jij en je mede ATers hier zo op afgeven zegt mij genoeg overigens. Als je echt dacht dat Twente geen kans van slagen had op de lange termijn had je je er niet druk over gemaakt.
Barca heeft chronisch 400 miljoen schuld. Mooi voorbeeld van hoe het moderne voetbal verziekt is wat mij betreft.Rishi schreef:Barca volgt dus eigenlijk Twente?
Maar goed jullie kunnen allemaal rustig gaan slapen in het besef dat Twente geen zak voorstelt in Nederland en Ajax wel, want waar de NOS wel die Van der Sar pot live uitzendt, zendt het de Cl wedstrijd van Twente morgenavond niet uit. Nee ik ben daar niet bitter over (ik ga zelf naar die wedstrijd dus mij maakt het niet uit) maar het is wel om je kapot over te lachen.
Ruiz is niet fit en Rosales nog niet terug, Tiendalli is geschorst voor Europees. Dus waarschijnlijk starten Cornelissen, Berghuis en Buysse. Ik ben benieuwd of Adriaanse met 1 of 2 spitsen gaat spelen.
Heeft met belangstelling te maken, Epi. Alle fans van Twente zitten natuurlijk ook in het stadion!
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik poch helemaal niet met de supportersschare van Twente. Ik maak duidelijk hoe de club ook mensen erbij probeert te betrekken die niet noodzakelijkerwijs voetbalfan zijn. Uit puur commerciele overwegingen. Ik heb zelfs aangegeven hoe dat voor een die hard als ik niet echt geweldig is. Maar ik besef wel dat het moet. Enschede heeft 160,000 inwoners. Het moet uit de breedte komen.Jöhnk schreef:Wat is jouw punt eigenlijk, zou je je moeten afvragen. Jij pocht met de supportersschare van Twente terwijl andere clubs het in dat opzicht dus veel beter doen.Epi Drost schreef:Natuurlijk hebben Ajax en Feyenoord veel meer fans dan Twente. Wat is je punt nu eigenlijk? Twente doet zijn stinkende best om hun fanbase te laten groeien.
Uiteindelijk gaat het om het voetbal. Real Madrid heeft niet zoveel fans over de hele wereld omdat ze de wijken zijn ingegaan, maar omdat ze zoveel gewonnen hebben.
Ik geef helemaal niet af. Hoe kom je erbij. Ik ben het alleen niet met je eens.Het feit dat jij en je mede ATers hier zo op afgeven zegt mij genoeg overigens. Als je echt dacht dat Twente geen kans van slagen had op de lange termijn had je je er niet druk over gemaakt.
Die mensen worden aangetrokken door de successen. En als de successen verdwijnen zijn die mensen de eersten die weg zijn.
Ik ben het met je eens, het is volkomen logisch. Miljoenen mensen willen Van der Sar afscheid zien nemen terwijl Twente hooguit tienduizend fans heeft. Ik kan me niet voorstellen hoe mijn belastinggeld beter besteed zou kunnen worden.Bertje schreef:Heeft met belangstelling te maken, Epi. Alle fans van Twente zitten natuurlijk ook in het stadion!
Vertel dat aan De Graafschap en Heerenveen.Jöhnk schreef:Die mensen worden aangetrokken door de successen. En als de successen verdwijnen zijn die mensen de eersten die weg zijn.
FC Twente 2011-2012
Bekijk het positief, Epi. Nu kan Joop de wedstrijd zelf opnemen en naderhand de samenvatting in alle buurtcentra van Twente laten zien.
Vergelijk de prijzenkast van Van der Sar anders eens met die van FC Twente.
Het afscheid van een recordinternational en internationaal topkeeper is blijkbaar belanghebbender dan een wedstrijd in de marge van Twente.
Wat hebben de Graafschap en Heerenveen met succes te maken?
Het afscheid van een recordinternational en internationaal topkeeper is blijkbaar belanghebbender dan een wedstrijd in de marge van Twente.
Die buurtcentra zien veel liever Ajax voetballen. Die kijken in de veronica gids of er nog ergens een wedstrijd van Ajax A1 live te bekijken is.Jabu schreef:Bekijk het positief, Epi. Nu kan Joop de wedstrijd zelf opnemen en naderhand de samenvatting in alle buurtcentra van Twente laten zien.
Het is je ontgaan dat die twee clubs geen succes hebben en toch hun stadion uitverkopen? Ik krijg niet de indruk dat je het commerciele streven van het binden van maatschappelijke organisaties aan je club begrijpt. Het punt is juist dat je daarmee mensen aan je club bindt voor wie voetbalsucces niet relevant is.Jöhnk schreef:Vergelijk de prijzenkast van Van der Sar anders eens met die van FC Twente.
Het is de eerste keer dat de NOS de CL voorronde van een Nederlandse club niet live uitzendt. Misschien dat ze dat niet doen omdat ze moeten bezuinigen. Dat ze dan vervolgens wel alle middelen inzetten om die Van der Sar pot live te verslaan valt niet goed bij Twente fans. Als je je Ajax bril eens afzet snap je dat misschien.
Maar die bind je dus niet op de manier zoals jij die beschrijft. Op die manier bind je successupporters.Epi Drost schreef:Het is je ontgaan dat die twee clubs geen succes hebben en toch hun stadion uitverkopen? Ik krijg niet de indruk dat je het commerciele streven van het binden van maatschappelijke organisaties aan je club begrijpt. Het punt is juist dat je daarmee mensen aan je club bindt voor wie voetbalsucces niet relevant is.
Misschien verkoopt FC Twente zichzelf niet goed genoeg?Het is de eerste keer dat de NOS de CL voorronde van een Nederlandse club niet live uitzendt. Misschien dat ze dat niet doen omdat ze moeten bezuinigen. Dat ze dan vervolgens wel alle middelen inzetten om die Van der Sar pot live te verslaan valt niet goed bij Twente fans. Als je je Ajax bril eens afzet snap je dat misschien.

Ik begrijp best dat dat niet goed valt bij de Twente supporters, want die hebben een Twente bril op.
FC Twente 2011-2012
En het zou natuurlijk ook kunnen dat de kijkcijfer belangen van de NOS niet noodzakelijkerwijs parallel lopen aan het Twente evangelie.
Het kan natuurlijk ook met de kosten van de rechten van een wedstrijd te maken hebben.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
We hebben het hier niet over een commerciele omroep. Ook mijn belastinggeld betaalt mee aan de NOS.Jabu schreef:En het zou natuurlijk ook kunnen dat de kijkcijfer belangen van de NOS niet noodzakelijkerwijs parallel lopen aan het Twente evangelie.
Overigens vind ik het sowieso bizar dat een publieke omroep bakken met geld aan voetbal uitgeeft maar dat is een andere, politieke discussie.
Mijn conclusie was juist, je snapt het echt niet.Jöhnk schreef: Maar die bind je dus niet op de manier zoals jij die beschrijft. Op die manier bind je successupporters.
Waarom zouden kijkcijfers niet meetellen bij de publieke omroep? Als de belastingbetaler een programma betaalt, is het misschien ook handig als de belastingbetaler ernaar kijkt. Zeker als dat een heel duur programma is.
FC Twente 2011-2012
Blijkbaar verwachten ze dus niet voldoende animo voor die wedstrijd en bij het afscheid van Vd Sar wel. Wat zouden anders de motieven van de NOS kunnen zijn?Epi Drost schreef:We hebben het hier niet over een commerciele omroep. Ook mijn belastinggeld betaalt mee aan de NOS.Jabu schreef:En het zou natuurlijk ook kunnen dat de kijkcijfer belangen van de NOS niet noodzakelijkerwijs parallel lopen aan het Twente evangelie.
Laatst gewijzigd door jabu op ma jul 25, 2011 7:56 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik denk het niet. De NOS redenering is er kijken meer mensen naar Ajax dan naar Twente. Prima hoor als dit een commerciele omroep was. Maar dat is het niet. Kijk hier komen anti-Randstad gevoelens vandaan. Het heeft geen moer te maken met Ajax zelf. Wel met het randstad centrisme van de publieke omroep.Duke schreef:Het kan natuurlijk ook met de kosten van de rechten van een wedstrijd te maken hebben.
FC Twente 2011-2012
Twente is dus nu ook al landelijk maatschappelijk relevant?