Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Demosthenes

Re: Feyenoord

Bericht door Demosthenes » zo okt 23, 2016 10:01 pm

Iniesta schreef:Ik hoop dat het een succes wordt en Feijenoord zich met Ajax en PSV kan gaan meten. De enige manier om Ajax en het Nederlands voetbal richting Europese top te brengen is voldoende competitie op nationaal niveau.
Een illusie, als er aan de verdeling van het geld niets verandert, blijven de huidige toplanden de dienst uitmaken. De teneur is dat er juist gewerkt worden aan versmalling van het aantal toplanden, want het aantal deelnemers aan de CL zal voor de toplanden toenemen en daarmee worden die clubs weer rijker. Een Europese topcompetitie is niet ver weg, schat ik in.

Hopen dat meer ploegen nationaal zich gaan meten met de top kan alleen als de top internationaal minder in de melk te brokkelen heeft.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo okt 23, 2016 10:41 pm

Jij gelooft niet in het rapport Winnaars van Morgen zeker? De top zal sidderen!

Afbeelding

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do okt 27, 2016 10:33 pm

Kan fnoord alleen maar thuis loten voor de beker? :excited.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr okt 28, 2016 8:38 am

Zeg BZ, nu klink je als een kakkie-supporter die roept dat "Ajax nooit een moeilijke tegenstander loot omdat de KNJB de neuzen de beker gunt". We're beter than that.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr okt 28, 2016 2:10 pm

Ja dat is waar maar vorig jaar hadden ze ook alleen maar thuiswedstrijden, is toch mooi elke keer een recette van een half miljoen ofzo die ze in hun zak steken.

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr okt 28, 2016 2:16 pm

Bekerrecette is toch altijd 50/50 voor beide ploegen?

Edit: Alleen vanaf de achtste finales. Daarom willen die amateurploegen in het begin een grote club. Die geven niet om die 2500 EURO waar ze recht op hebben en op een gegeven moment willen ze liever uit spelen. Uit artikel 38 van het bekerreglement:

bron: http://www.knvb.nl/downloads/bestand/59 ... en-2016-17

Artikel
38

Verdeling inkomsten
Tot en met de 2e ronde heeft de thuisspelende club recht op het financiële resultaat van de wedstrijd.

De bezoekende club heeft recht op een "bezoekersvergoeding" van € 2.500, --per wedstrijd.
De bezoekende club kan na het spelen van de wedstrijd een factuur zenden voor dit bedrag,
vermeerderd met btw, gericht aan de KNVB, afdeling crediteurenadministratie, postbus 555, 3700 AN
Zeist.

Vanaf de achtste finale wordt een resultaatdeling per wedstrijd (zulks met uitzondering van de finale) toegepast waarbij beide deelnemers 50% van het nettoresultaat (zie artikel 39 van dit reglement) ontvangen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo okt 30, 2016 3:58 pm

Feyenoord op 2-2.. zou mooi zijn als ze punten verspelen vandaag!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo okt 30, 2016 4:29 pm

Is gebeurd, de overwinning op Excelsior wordt zo toch nog mooi, ondanks het 'revolutiespel' van Ajax.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo okt 30, 2016 4:30 pm

Kijk, dat is alvast mooi meegenomen. Het blijft niet allemaal goed vallen voor die gasten natuurlijk.
Nil volentibus arduum

Le T.

Bericht door Le T. » zo okt 30, 2016 6:06 pm

Ik denk dat ze zich sterk ontwikkeld hebben ten opzichte van vorig jaar, en nu een reeks van 10 gelijke spelen gaan neerzetten.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo okt 30, 2016 6:18 pm

Ik denk dat ze zich sterk ontwikkeld hebben ten opzichte van vorig jaar, en nu een reeks van 10 gelijke spelen gaan neerzetten.
Iedereen tevreden, Ajax omdat Feyenoord zo 20 punten inlevert en Feyenoord omdat het dan nog steeds ongeslagen is in de competitie: win-win-situatie :ajaxsmiley.gif:

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma okt 31, 2016 12:55 pm

De moeder van Vilhena is vannacht overleden aan kanker op 52-jarige leeftijd.

Knap hoe hij zicht heeft teruggevochten en bleef presteren de laatste maanden en nog meer chapeau om in Rotterdam te blijven i.p.v. transfervrij te vertrekken afgelopen zomer. Hopelijk krijgt hij mooie steunbetuigingen, want zo zijn (nette) voetbalsupporters toch?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di nov 01, 2016 2:25 pm

Weet je nog de klassieker van september 2014? Natuurlijk weet je dat nog! Herhalingen van de vrije trap van Ricardo van Rhijn bezorgen ons nog steeds een glimlach. Een Joodse sponsor van Feyenoord bewaart minder goede herinneringen aan deze dag.

Het is op zich al bijzonder dat Feyenoord een Joodse sponsor heeft. Of had, kunnen we beter zeggen. Shimon Citron is eigenaar van handelsplatform EZ Trader en hij wil af van het sponsorcontract dat hij sloot met de Rotterdammers, lezen we in De Telegraaf.

Waarom? Vanwege antisemitische spreekkoren. Citron nam samen met zijn vrouw plaats op de hoofdtribune van De Kuip en hoorde tot zijn ontsteltenis in de zeventigste minuut ‘Hamas, Hamas, Joden aan het gas’ gezongen worden. Grote kans overigens dat het ook al eerder voorbij kwam, maar goed.

De vader van Citron is een holocaustslachtoffer en als hij ook nog eens sissende geluiden hoort, een knipoog naar een open gaskraan, weet de geldschieter genoeg: Feyenoord krijgt geen cent meer van hem. Kort na afloop belt Citron direct met zijn advocaat.

Zoals zo vaak in dit soort kwesties loopt het een en ander uit op een juridisch geschil, inclusief een arbitragezaak achter gesloten deuren. Een oplossing is er nog altijd niet. Tijdens behandeling van de zaak wordt uit het dossier duidelijk wat Feyenoord van de spreekkoren vindt.

Er zou geen sprake zijn van een antisemitisch spreekkoor omdat het puur is gericht aan Ajax, zo stelt de Stadionclub volgens de wakkere krant. Citron is het hier op zijn beurt niet mee eens en stelt dat hij Feyenoord ‘kapot’ wil maken. Hij schreef zelfs al brieven naar de Uefa.

Feyenoord zelf stelt in een verklaring dat het wel degelijk iets doet tegen kwetsende spreekkoren.

Suggesties dat hij niet wil betalen omdat het slecht gaat met zijn bedrijf wuift Citron weg. Hij geeft aan tegenwoordig Manchester City en Tottenham Hotspur te sponsoren. “Ik ga nooit meer naar Feyenoord.”

De Telegraaf schrijft dat Citron snel uit Nederland is vertrokken, omdat hij bang is voor de gevolgen vanwege publicatie van dit verhaal…
Ajaxlife.

Ik mag deze man wel!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

beelzebub

Bericht door beelzebub » di nov 01, 2016 2:35 pm

Slim, hij zit wel bij de jodenclub van Engeland (Spurs), waarom niet bij ons? :ajaxsmiley.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di nov 01, 2016 2:59 pm

Ik mag deze man wel!
+1

Het gaat Feyenoord om het geld, de bron maakt niet uit. Ben benieuwd hoe standvastig deze man is. Tot nu toe zal het gevoel bij veel Feyenoorders zijn dat ze 'die jood een poot hebben uitgedraaid'.

Toppie

Bericht door Toppie » do nov 03, 2016 7:24 pm

Dat SBS en Rtl7 hebben toch verschrikkelijke voetbal commentatoren :excited.gif: :1evil.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » do nov 03, 2016 7:29 pm

Westerman, het zit hem vast in de achternaam.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo nov 06, 2016 5:54 pm

Feyenoord op achterstand in Deventer. Op naar het 4e gelijkspel op rij.

Sandro

Bericht door Sandro » zo nov 06, 2016 6:18 pm

Of hij valt een keer niet goed aan het eind en ze verliezen. Hope so.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Toppie

Bericht door Toppie » zo nov 06, 2016 6:25 pm

Het is niet veel met de zgn topploegen dit weekend :blush.gif: :blackcat.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo nov 06, 2016 6:27 pm

Gezien het spelbeel gaat de ongeslagen lijstaanvoerder vandaag onderuit bij de hekkensluiter maar je weet nooit. Het zit ze wel vaker onterecht mee. Nou weet ik natuurlijk niet hoe zuiver in de leer Le T is maar ik kan me voorstellen dat in zijn reeks van 10 gelijke spelen best af een toe een nederlaag mag zitten.

Kongolo gescheurde hamstring?

+ 5 minuten... :excited.gif:

999

Bericht door 999 » zo nov 06, 2016 6:41 pm

Lopen we nog in ook nog :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo nov 06, 2016 6:41 pm

Dubbel schreef:Gezien het spelbeel gaat de ongeslagen lijstaanvoerder vandaag onderuit bij de hekkensluiter maar je weet nooit. Het zit ze wel vaker onterecht mee. Nou weet ik natuurlijk niet hoe zuiver in de leer Le T is maar ik kan me voorstellen dat in zijn reeks van 10 gelijke spelen best af een toe een nederlaag mag zitten.

Kongolo gescheurde hamstring?

+ 5 minuten... :excited.gif:

Eindstand 1-0.. :drecul.gif:
Weer op zoek naar een Interim coach..

Le T.

Bericht door Le T. » zo nov 06, 2016 7:59 pm

Dubbel schreef:Gezien het spelbeel gaat de ongeslagen lijstaanvoerder vandaag onderuit bij de hekkensluiter maar je weet nooit. Het zit ze wel vaker onterecht mee. Nou weet ik natuurlijk niet hoe zuiver in de leer Le T is maar ik kan me voorstellen dat in zijn reeks van 10 gelijke spelen best af een toe een nederlaag mag zitten.
Een reeks van 10 gelijke spelen en nederlagen is nog altijd progressie ten opzichte van een reeks van 10 nederlagen, dus ook om die reden kan ik er mee leven.

Maar ik maak me er niet druk over, als je vandaag de tweede helft ziet dan zit er zo ontzettend veel meer voetbal in Ajax dan dat geploeter bij Feijenoord. Verder heb ik altijd wel een boel leedvermaak, haten doe ik alleen die 40.000 supporters die het verpesten voor de rest. De club niet en de spelers alleen die zich misdragen, terwijl het voor het Nederlandse voetbal en dus voor Ajax belangrijk is dat er een duurzame top drie is die een beetje draait, en die andere twee worden uitgedaagd door wisselende kleinere clubs die goed bezig zijn. Dus van mij hoeft de gifbeker dit jaar niet helemaal leeg.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma nov 07, 2016 5:21 pm

Waren het dan echt 10 nederlagen op rij vorig seizoen? Dat hadden we, achteraf gezien, dan best iets uitbundiger kunnen begeleiden.

'Feyenoord was gisteren zichzelf niet' en 'Feyenoord onherkenbaar' lees ik in de Havenslootse media. Tja denk ik dan, misschien waren ze tijdens het begin van het seizoen ook wel niet zichzelf. Zo bijzonder is die ploeg niet en bij een paar blessures is het meteen niveau middenmoot. De waarheid zal in het midden liggen en alleen een wonder kan ze kampioen maken.

Plaats reactie