De TV rechten

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma nov 03, 2008 11:49 am

het gaat om het binnenkomen van het signaal. Het kastje kan wel pal onder de TV staan, maar hoe meer coaxkabel tussen "de muur" en kastje hoe meer signaalverlies je hebt. Ik weet niet of er een universele versterker op de markt is die dit probleem kan tacklen, anders ben je dus aangewezen op de versterker van UPC en die is vrij prijzig: €65,-!!!

999

Bericht door 999 » ma nov 03, 2008 12:46 pm

Als je op andere digitale kanalen prima beeld hebt, ligt het probleem, mijn inziens, bij UPC.Dan reserveren ze te weinig bandbreedte voor deze live wedstrijden.

Je zou het eens kunnen testen met door digitaal te kijken naar een andere sportzender b.v Eurosport.

Verder gaat het eigenlijk niet zozeer om het digitale signaaal op zich, je hebt beeld of je hebt het niet.Zo werkt digitaal.Waar je wel eens na kan kijken is hoe de KWALITEIT is ( pagina 26 van de installatie handleiding PDF ) van het signaal wat binnenkomt.Is dat b.v. 100%, of zit je daar ver onder.Als je daar ver onderzit dan kan dat problemen opleveren met, meestal alleen, Platte digitale TV, en hoe groter hoe meer kans op .. verder heeft het weinig zin om er een verster tusen te hangen als je MEDIABOX meteen is aangesloten op het punt waar de kabel binnen komt.Ga je na dat kastjes slecht signaal versterker, versterkt je dat dus ook ..

Als voorbeeld het bandbreedte verhaal.Canal+ reserveerde vorig seizoen voor zijn 2e kanaal minder bandbreedte, en dat was dus ook goed te zien op het beeldscherm.Ruis, ghosting enz.
Laatst gewijzigd door 999 op ma nov 03, 2008 12:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Nihad

Bericht door Nihad » ma nov 03, 2008 1:46 pm

Bij Ziggo is het zo dat Eredivisie Live op een zwakkere transportstroom zit dan andere zenders, waardoor ze storingsgevoeliger zijn. Bij signaalverlies zal dat het zich meest laten gelden op die zenders. Dit uit zich in blokvorming, happering en E48/E52 meldingen.

Advies is dan vaak om de antenne kabel te vervangen voor een die goed geisloeerd is, zoals Hirschmann coax kabels.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 03, 2008 1:50 pm

Hoe is het trouwens bij Ziggo, Nihad? Ik zag vorige week dat Antoinette Hertzenberger een bezoek aan jullie heeft gebracht, werk jij daar ook ergens?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Nihad

Bericht door Nihad » ma nov 03, 2008 3:15 pm

Ja, daar werk ik! :headbang.gif:

Ja, het bezoekje van Radar op onze afdeling heeft wel wat los gemaakt. Toppunt was wel het interviewtje met Vincent in de rookkamer. Super droog. :smallgrin.gif:

En bij Ziggo verder....ja wat zal ik zeggen. Het is belachelijk druk. Maar dat is bekend.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 03, 2008 3:17 pm

Was Vincent die jongen die (vrij vertaald) vertelde dat er niets van deugde bij Ziggo? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

columbus

Bericht door columbus » ma nov 03, 2008 7:24 pm

Nou, ben benieuwd. Vanmiddag naar UPC gebeld. Er scheen hier in de buurt een storing te zijn geweest. Ze hebben iets gedaan met bandbreedte zoals Voetske al aangaf. Als het goed is moet het nu weer allemaal vlotjes lopen!

We will see...

999

Bericht door 999 » do mar 26, 2009 3:04 pm

SERIE A OOK KOMEND SEIZOEN WEER BIJ SPORT1

Sport1 heeft de exclusieve rechten voor de Italiaanse Serie A verlengd voor het voetbalseizoen 2009/10. Alle thuiswedstrijden van de twaalf topclubs in de Serie A, waaronder die van AC Milan, Internazionale, Juventus en AS Roma, zijn te zien bij Sport1.

Sport1 brengt wekelijks meerdere duels live via de tv-kanalen en via live-streaming op sport1.nl. Ook de highlights blijven we uitzenden, waardoor jij niets hoeft te missen van wat de sterren in Milaan, Turijn en Rome op de mat leggen.

Buiten het voetbal in de Serie A pakt Sport1 komende zomer uitgebreid uit met Zuid-Amerikaans voetbal. De Braziliaanse en Argentijnse competitie, waar tal van toekomstige sterren rondlopen, zijn live te zien. Ook de strijd om de Copa Libertadores, de Zuid-Amerikaanse Champions League, zendt Sport1 uit.
Blij met de punten ...

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mar 26, 2009 5:59 pm

Aandelen? :smallgrin.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 26, 2009 6:05 pm

De wedstrijden uit de Serie A zijn doorgaans prima geschikt voor wanneer je de slaap niet kunt vatten. Binnen een kwartiertje ben je weg... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » do mar 26, 2009 6:35 pm

De Dominee schreef:Aandelen? :smallgrin.gif:
Ik zit in de raad van Commissarissen :hypocrite.gif:
Blij met de punten ...

elliquido

Bericht door elliquido » do mar 26, 2009 8:42 pm

Buiten het voetbal in de Serie A pakt Sport1 komende zomer uitgebreid uit met Zuid-Amerikaans voetbal. De Braziliaanse en Argentijnse competitie, waar tal van toekomstige sterren rondlopen, zijn live te zien. Ook de strijd om de Copa Libertadores, de Zuid-Amerikaanse Champions League, zendt Sport1 uit.

dat is mooi nieuws !!!
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 26, 2009 10:43 pm

HEEEL MOOI
IK GELOOF!!!!!!

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » do mar 26, 2009 10:54 pm

Marillion schreef:De wedstrijden uit de Serie A zijn doorgaans prima geschikt voor wanneer je de slaap niet kunt vatten. Binnen een kwartiertje ben je weg... :smallgrin.gif:
Het klinkt misschien raar, maar ik vind de serie A juist de mooiste competitie om naar te kijken. :blush.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 26, 2009 11:45 pm

Jij kan verder alleen de Jupiler , de Belgische en de Japanse competitie ontvangen?
IK GELOOF!!!!!!

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » do mar 26, 2009 11:47 pm

Kon ik de Japanse competitie maar ontvangen!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mar 27, 2009 9:52 am

Hoeladans schreef:
Marillion schreef:De wedstrijden uit de Serie A zijn doorgaans prima geschikt voor wanneer je de slaap niet kunt vatten. Binnen een kwartiertje ben je weg... :smallgrin.gif:
Het klinkt misschien raar, maar ik vind de serie A juist de mooiste competitie om naar te kijken. :blush.gif:
Scoor je punten mee. :)

Serie A wordt nog altijd gezien als saai en dergelijke, maar als ik dan vraag hoeveel wedstrijden men kijkt, dan is het antwoord steevast 'Nul, want dat is niet om aan te zien'. Tsja, dat is wel erg makkelijk, natuurlijk. Er wordt over de hele wat minder gescoord, maar de tijd dat de helft van de potjes in 0-0 eindigde is wel voorbij.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mar 27, 2009 10:23 am

Maar toch.. ik probeer vol goede moed best eens een wedstrijdje serie A uit te zitten en soms lukt het ook wel zoals laatst de Milanese derby.. maar over het algemeen vind ik het toch vrij saai, geef mij maar gewoon de Premier League.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 27, 2009 11:19 am

@ Peter; ik kijk geregeld naar de Italiaanse competitie maar het is gewoon te saai voor woorden. Zelfs een samenvatting van een half uur van Roma-Juve waarin 5x gescoord wordt is niet om aan te zien.

Het tempo, de sfeer, het spel..het is gewoon niet om aan te zien! Zelfs van Zlatan kun je niet genieten als je naar Inter zit te kijken.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mar 27, 2009 12:00 pm

Inter speelt prima voetbal. Dat werd wel duidelijk in Manchester.

Maar de PL is heilig, blijkbaar. Dat terwijl Liverpool misschien wel het meest aftandse voetbal van heel Europa speelt.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 27, 2009 12:03 pm

Ik kijk juist graag naar Italiaanse ploegen. Ik houd van de stijl en de sfeer van de Serie A.
Spanje vind ik ook een mooie competitie. Engeland zegt me daarentegen heel weinig. Ik heb weinig respect voor Engelse clubs omdat ze heel Europa en Zuid-Amerika leegkopen en weigeren hun eigen spelers op te leiden. Ik hoop ook altijd dat het Engelse elftal in de pan gehakt wordt. (Go, Modric! :neutral.gif: )
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » vr mar 27, 2009 12:42 pm

Meeste PL. clubs spelen cafe voetbal.Ook al hebben ze dan een of twee voetballers in hun team staan.Liverpool is niet om aan te gluren b.v.En als het effe niet loopt .. kick and rush .. en dan ook echt kick and rush
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mar 27, 2009 12:45 pm

Het meest frustrerende elftal vind ik toch Chelsea. Zó'n topselectie hebben en dan zó spelen. :excited.gif:

999

Re: De TV rechten

Bericht door 999 » di apr 07, 2009 7:34 am

Voetbalkanaal vecht voor behoud leden

AMSTERDAM, dinsdag

Het voetbalkanaal Eredivisie Live zet alle zeilen bij om zijn abonnees tijdens de naderende zomerstop te behouden.

Door het ontbreken van live competitiewedstrijden verliest het kanaal in juni en juli zijn grootste publiekstrekker. Het is de vraag of de 350.000 abonnees de zender trouw blijven als circa twee maanden geen eredivisievoetbal te zien is terwijl in die periode wel abonnementsgeld wordt afgeschreven.

Verscheidene kijkers hebben al het voornemen uitgesproken het abonnement van circa 15 euro per maand op te zeggen in deze competitieloze periode.

Ze pikken de draad dan weer op bij het begin van de nieuwe voetbaljaargang, die dit jaar met de eerste wedstrijd op 31 juli overigens extreem vroeg begint.

Eredivisie Live poogt zijn abonnees met een clubgerichte programmering de hele zomer vast te houden. Zo gaat het kanaal oefenduels live uitzenden. Voorts komen er per club uitgebreide terugblikken op het huidige voetbalseizoen en is het de bedoeling alle transfers op de voet te volgen.

Volgens woordvoeder Maarten van Rooijen van het vorig jaar opgerichte Eredivisie Live is het afwachten wat de abonnees doen.
„Het is ook voor ons de eerste keer. We hopen op weinig uitval door een stevige programmering.”

Behalve veel aandacht voor Nederlandse clubs zijn er ook veel programma’s met buitenlands topvoetbal.
Blij met de punten ...

999

Re: De TV rechten

Bericht door 999 » vr mei 29, 2009 7:00 am

Champions League blijft bij de NOS

De NOS zal ook de komende drie jaar
de Champions League uitzenden.De NOS
wil niet zeggen hoeveel betaald wordt
voor de rechten,maar volgens directeur
De Jong is het aanzienlijk minder dan
de vorige keer.

Hij wil niet zeggen of er concurrerende