Ook die opstelling lijkt me niet kloppend. Te offensief naar Koeman-begrippen. Die gaat echt niet met 3 aanvallers van dat kaliber spelen, want dan wordt ie geslacht. Gokje: 4-3-1-2.
Moderator: mods
AR, weet je wat jij moet doen? Wat meer naar voetbal kijken en er wat minder over zwetsen. Wat hierboven staat klopt namelijk van geen kant.Ajax Rules schreef:Ja, sorry Bert, maar tenzij voetbal in de laatste drie jaar een totaal andere sport is geworden (raar dat ik daar nog nooit van heb gehoord), klopt deze opstelling gewoon niet.
- Bij balverlies staan er vijf man voor de bal
- Sowieso valt het elftal in twee afzonderlijke blokken uiteen, waardoor er op sommige plekken te weinig druk is op de bal en elders juist teveel.
- In balbezit speelt iedereen op dezelfde hoogte waardoor er te weinig afspeelmogelijkheden en driehoekjes zijn (jaja, I know, ouderwets).
- In de opbouw komt onevenredig veel op de schouders van een speler
- De verdedigers hebben weinig afspeelpunten.
- Etc.
Mark my words: 4-1-4-1 is niet het systeem van de toekomst, en vooralsnog ben ik nog sceptisch tav te claim dat het op dit moment een populair systeem is onder zichzelf respecterende trainers.
Okee, duidelijk. Het is eigenlijk helemaal niet zo aanvallend. Ik werd in dat geval wel misleid door het feit dat mensen als Cisse en Biseswar in die linie opgesteld werden. Sowieso raar dat mensen als Cisse en Biseswar enerzijds en Fer en El Ahmadi anderzijds in de zelfde linie / op dezelfde hoogte spelen.Bertje schreef: 4-1-4-1 is juist een systeem waarin je vier middenvelders terugzakken als ouderwets 'flat' middenveld.
te vinden op http://home.tiscali.nl/eijlders01/voetb ... stemen.htmTot ca.1860: Systeem 1 - 10. Eén keeper en 10 aanvallers. De pass was nog een onderontwikkeld onderdeel van het voetbalspel, de dribbel was allesoverheersend en tactiek bestond nog niet. De keeper bracht de bal in het spel en tien ( of elf, of twaalf, of vijftien, afhankelijk wat afgesproken was ) man probeerden al dribbelend te scoren.
Ik kijk alleen Ajax, Bert. Ik ben geen 20 meer en heb geen tijd voor de wedstrijden Excelsior. De enige luxe die ik mezelf nog kan veroorloven is elke dag een puur uur op AT vertoeven.Bertje schreef:Ga nou maar eens een wedstrijd kijken, AR.
Bizarre posting. Naar Excelsior? Waarom zou hij? Kan me niet voorstellen dat AR z'n kwaliteit van leven verbetert als hij voortaan af en toe een wedstrijdje van Excelsior meepakt.banjavi schreef:@ AR:
Ik ben ook geen 20 meer, maar gelukkig heb ik wel een mooi leven op weten te bouwen en heb wel tijd voor dat soort leuke dingen ...
Toch doe je wat fout jongen...
get a life
Dagje minder AT en voilà! Dan zie je zelf ook dat wat je zegt van geen kant klopt. Voetbal is namelijk nog altijd iets wat in de praktijk gebracht dient te worden. Wedstrijden worden niet hier op AT gespeeld.Ajax Rules schreef:Ik kijk alleen Ajax, Bert. Ik ben geen 20 meer en heb geen tijd voor de wedstrijden Excelsior. De enige luxe die ik mezelf nog kan veroorloven is elke dag een puur uur op AT vertoeven.
Nee... een uurtje per dag Ajaxtalk... dat verbetert je leven...Dubbel schreef:Bizarre posting. Naar Excelsior? Waarom zou hij? Kan me niet voorstellen dat AR z'n kwaliteit van leven verbetert als hij voortaan af en toe een wedstrijdje van Excelsior meepakt.banjavi schreef:@ AR:
Ik ben ook geen 20 meer, maar gelukkig heb ik wel een mooi leven op weten te bouwen en heb wel tijd voor dat soort leuke dingen ...
Toch doe je wat fout jongen...
get a life
Hoe belangrijk denk je dat je bent zeg... kolere...De enige luxe die ik mezelf nog kan veroorloven is elke dag een puur uur op AT vertoeven
Geen probleem...banjavi schreef:Sorry AR..
Had gisteren een vreselijke kutdag en had ergens behoefte om me af te reageren... sloeg natuurlijk nergens op.
4-3-3 met punt naar achteren waarbij de buitenspelers wat inzakken. Dat is het hele eiereten.Rishi schreef:4-1-4-1 heb ik ook gemist hoor..