Wat is raar praten? Het is gewoon dialect. Misschien is het Kinderen voor kinderen-Nederlands wel "raar praten". Of Amsterdams of Haags.
Vitesse
Moderator: mods
Re: Vitesse
Amsterdams natuurlijk niet.
Zulke zaken zijn willekeurig. Waarom is Fries een taal en Limburgs niet?

Dit is erg neerbuigend. Los van alles, een groot deel van de stedelijke bevolking bestaat uit provincialen.Het is opvallend hoe dorpse chauvinisten altijd zo'n giga calimero-complex hebben
Hoezo neerbuigend? Het is wat ik constateer.Yopii schreef: ↑za aug 10, 2024 12:07 pmAmsterdams natuurlijk niet.![]()
Dit is erg neerbuigend. Los van alles, een groot deel van de stedelijke bevolking bestaat uit provincialen.Het is opvallend hoe dorpse chauvinisten altijd zo'n giga calimero-complex hebben
De essentie van calimero-gedrag is dat het niet nodig is. Een 'selfinflicted' minderwaardigheidscomplex.
Dat ik iets een lelijk taaltje vind, zegt toch niets over de mensen die het spreken? Laat staan dat het een oordeel over hen zou zijn. Spreek het, spreek het met trots, maar laat mij het gewoon lelijk vinden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Zelf vind ik het dialect van Arnhem en omgeving niet mooi of lelijk, maar vooral grappig. 

-
Een afgeleide van het Haagse accent,.. ben dan zelf weer geboren in Deventer. Geloof me, dat is ook niet best.
Maar, terug van vakantie, schijnt gezellig te zijn geweest in een vol GelreDome de lijn van vorig seizoen is doorgezet dat is een mooi gegeven. Net de samenvatting gekeken, viel me niet eens echt tegen. De komende maanden gaan we de nodige potjes verliezen dat is wel zeker, na de winterstop een periode pakken en meedoen met de play-offs!!
Trouwens Wouter, verbaasd wel wat dat de kaarten voor Noord en Zuid dezelfde prijs zijn.
Maar, terug van vakantie, schijnt gezellig te zijn geweest in een vol GelreDome de lijn van vorig seizoen is doorgezet dat is een mooi gegeven. Net de samenvatting gekeken, viel me niet eens echt tegen. De komende maanden gaan we de nodige potjes verliezen dat is wel zeker, na de winterstop een periode pakken en meedoen met de play-offs!!
Trouwens Wouter, verbaasd wel wat dat de kaarten voor Noord en Zuid dezelfde prijs zijn.
Mojje luustere! Ernhems is echt wel lelijk hoor. Ajuus.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Geboren in Deventer, maar geen Kowet-fan? Wat is hier misgegaan?

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Hejje de goedwies kapot? Of hejje 't te werrum?
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Ik neem aan dat je je , uhhhh… geleuter, via een vertaalprogramma neerplept. Bedoel, ik kom uit Nijmegen, maar spreek weinig van dat dialect, wat ik overigens ook lelijk vind. :))
Wat is daar verbazingwekkend aan?

Is bij Ajax niet anders dat Noord en Zuid exact hetzelfde kosten. In het Gelredome is het dan zo dat beide tribunes vergelijkbare tribunes met stoelen zijn. Of het merendeel van de tribune op of voor de stoelen staat en aan de andere zijde op de stoelen zit moet voor de prijs niets uitmaken.
Ik heb gewoon een fout gemaakt in deze Ernhemse tekst! Een r aan het eind van een woord (maar). Dat kan helemaal niet in het Ernhems! Wat een blunde(r).Wouter schreef: ↑za aug 10, 2024 12:45 amBinnen mum van tijd heeft zich een nieuw soort superioriteitsgevoel ontwikkeld in Arnhem, die niets meer met sportieve prestaties te maken heeft.
"Meeh as zeventien duuzend mensen vandaog he? En dan steet half Ernhem nog op de camping in Frankrek euk, jung. Tegen Excelsioh zin we straks met twintigduuzend, mottuh ze die doekuh weah weghaluh. Zelfs dat GWK'tje met zin Zeus-complex vroeg hoe duuh een seizoenkaart is. Hoeveel toeschouwes trokkuh die lui van Ovuh de Waal in de eerste divisie? Vief duuzend of zo? Ja, die hebben een grote bakkes sinds die Boekhoorn is uutgekekuh op zin panda's en die dierentuin daoh ODW is gaan financieren, maar dah hele Nimwegen is niks jung. Wis je dah orang oetan Bosjesman betekent? Daarom doet die Boekhoorn dah, jung, die houdt gewoon van apen. Veuh de rest is het niks en wurdt het niks daoh. Met dah ministadionnetje van ze. Theet kan dah hok daoh in zijn eentje al vulluh, jung. Alleen met zin reet al. Laat ie een scheet en is er geen Nimwegenoah meeh euvuh, kjel."
Als die mensen nou allemaal eerder wat vaker waren langsgekomen was het misschien zo ver niet gekomen. Maar leuk om te zien dat het weer leeft.
Degradatie is voor diverse clubs uiteindelijk heel gezond gebleken. Misschien is dat voor Vitesse ook wel het geval.

Degradatie is voor diverse clubs uiteindelijk heel gezond gebleken. Misschien is dat voor Vitesse ook wel het geval.
Nil volentibus arduum
Inmiddels weer honderd erbij.
- Jinne
- Site Admin
Wat is de prijs van de kaart in vergelijking met vorige seizoenen ?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Onveranderd.
Beetje duur dus voor de KKD, maar ja, met zoveel belangstelling...
Er zitten ook nadelen aan. Krijg net weer een mailtje met het advies om morgen vooral op tijd te komen ivm de verwachte drukte. Vorige keer was de rij ook al langer dan ooit. 

Is het niet heerlijk om in de rij te kunnen staan voor een wedstrijd van Vitesse?
Nil volentibus arduum
Nee. De rij stond bijna tot in de McDonalds. Komt overigens ook doordat ze vanwege bezuinigingen het stadion later open doen dan voorheen.
Een drankje in het Gelredome zal er ook niet goedkoper op zijn geworden neem ik aan.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Die Hoogerwerf valt wel tegen, zeg. Was vandaag na Van Duivenbooden de zwakste bij Vitesse.
Bramel is wel een talentvolle keeper. Achterin is het ook best goed. Maar voorin hebben ze te weinig creativiteit.
Bramel is wel een talentvolle keeper. Achterin is het ook best goed. Maar voorin hebben ze te weinig creativiteit.
Was een redelijk talent bij Ajax, geen toptalent, al dacht hij zelf van wel. Heeft daarna jaren stilgestaan. Wat verwacht je dan?Die Hoogerwerf valt wel tegen, zeg. Was vandaag na Van Duivenbooden de zwakste bij Vitesse.

Als Vitesse hem kan betalen, heeft hij blijkbaar weinig opties.