Wat heeft Maher psv uiteindelijk gekost? 6,5 miljoen? 8 miljoen? Lijken me prima bedragen voor zo'n speler, zeker wanneer je die voor vijf jaar vast weet te leggen (en dus over drie jaar met mooie winst kan verkopen als je het goed aanpakt). Ik lees in de berichtgeving rond de transfer dat Maher ook "water bij de wijn" heeft moeten doen (blijkbaar waren de persoonlijke eisen van Maher/Lens goed onderhandelbaar).Le T. schreef:Gewoon niet dus. Of je wil hem hebben en je gaat proberen hem te krijgen en dus met AZ praten, of je vindt het geheel vrijblijvend een goede voetballer, en dan wil je hem dus niet echt hebben en stuur je wat mistige communicatie met niet steekhoudende en wisselende argumenten de wereld in, en laat de supporters de rest erbij fantaseren. "Zouden hem er best bij willen hebben" telt niet in een transferperiode.Jinne schreef:We wilden Maher wel hebben, maar niet heel graag (en dus iedere prijs).
Ik denk dat dat voor niemand de reden was. Wat natuurlijk wel meespeelt is dat Maher in Nederland wilde blijven en je dus maar één concurrent hebt en dat is een concurrent die je aankunt. Dat je afhaakt in een internationale biedingenoorlog is een ander verhaal.En hier op het forum wilden de fans hem ook vooral omdat hij anders naar PSV ging. Dat moet nou niet de voornaamste reden zijn om een speler te halen.
Ajax wilde het niet. Helder. Kunnen prima en valide argumenten bij zijn ('wij willen zo'n bedrag niet uitgeven', 'we hebben andere (betere) opties voor die plek'), maar dàt is dan ook het verhaal: het TH heeft een heel bewuste keuze gemaakt om Maher niet te halen.
Wanneer over drie jaar blijkt - en dat is inderdaad een 'als'- dat Maher én de pannen van het dak heeft gespeeld bij psv én bijgevolg het nodige oplevert bij een transfer, dan kan kunnen we er dan rouwig over zijn dat Maher niet naar Ajax is gegaan, maar dan moet daar het TH op aangekeken worden en niemand anders.