En ook belangrijk: tot hoever wil Marc gaan. Haakt ie na wat gepols en georienteer weer af na een eerste bodronde? Dat kan mijn moeder ook wel, als ze niet in verregaande staat van ontbinding verkeerde. Dat bedoel ik ook met mijn opmerking over een tandje bijschakelen door Marc in een andere topic. Een eerste bod wordt altijd afgekapt, zeker als je voor een duppie op de eerste rang wilt zitten. Maar na dat afkappen in de eerste ronde begint het spel pas. Als je een speler per se wilt hebben, moeten alle registers opengetrokken worden om hem toch voor een schappelijke prijs binnen te krijgen. Niet direct weer afhaken na wat tegenwind.InnerHarbour schreef:Volgens mij heeft Overmars dat ook aangegeven. De vraag is nu: is Maher dat? Ik weet het niet, ik heb hem mooie dingen zien doen maar ook onzichtbaar zien zijn. De leeftijd kan meespelen. We gaan het zien of Overmars hem die extra investering waard vind.Zuidema schreef: Een incidentele forse investering in kwaliteit moet je volgens mij nooit uitsluiten, ook Ajax niet.
PSV
Moderator: mods
Re: PSV 2012-2013
Zeker, maar ik beschouw het als een heilloze weg.Zuidema schreef:Duidelijk, bedankt. En Zeker waar. Alhoewel Brands' strategie natuurlijk niet alleen voor de 20ste eeuw geldt. De komende eeuw zullen we dit her en der ook nog vaak tegenkomen.
Ajax volgt op zich daarin best wel een gezonde koers. Ik hou alleen niet zo van het dogmatisme waarmee dat gepaard schijnt te gaan. Dat alles maar met doorontwikkelende jeugd en wat aanbiedinkjes afgedaan wordt en absoluut niet meer. Hou het blikveld wel breed, alsjeblieft. Een incidentele forse investering in kwaliteit moet je volgens mij nooit uitsluiten, ook Ajax niet. Ook niet als zo'n speler na afloop niet of met weinig winst doorverkocht zal worden. Lopende het contract kan zo'n kwaliteitsimpuls immers ook een belangrijke factor zijn in het behalen van titels, een redelijke Europese campagne en dus een omzet van tientallen CL-miljoenen in 1 of meer seizoenen. Daar zit dan vooral je winst bij zo'n investering.
Je weet wat Cruijff daarover heeft gezegd in de VI?
Cryptisch gezegd, maar je kunt er wel het een en ander uit afleiden.Wat aankopen betreft zullen we voorlopig op de huidige lijn verdergaan. Dat wil zeggen:zuinig zijn met het besteden van transfergeld. Ajax mag nooit meer in de financiële ellende raken zoals dat enkele jaren geleden is gebeurd. Op de langere termijn, als er structureel meer geld in kas zit, kan Ajax meer geld uitgeven aan gerichte versterkingen. Dan kunnen we een keer een topper halen als dat nodig is.
1. Ze vinden Ajax financieel nog niet gezond genoeg. Dat kan allerlei redenen hebben. Zo moet er nog een nieuwe hoofdsponsor gevonden worden.
2. De zuinigheid van nu is geen dogma maar een noodzakelijk kwaad.
3. Ook later: kopen met mate ('gericht') en dan alleen als een speler het team sterker maakt. Geen breedteaankopen of aankopen voor de handel.
Let wel: Cruijff heeft het over het besteden van transfergeld. Niet over uitgeven van transfergeld dat er nog niet is.
De uitgangspunten lijken me duidelijk genoeg. In theorie zal iedereen die onderschrijven. In de praktijk zijn wij supporters ongeduldig en, laat ik het netjes uitdrukken, snel ongerust.
Maar geld uitgeven aan Duarte past in geen enkele logische theorie wanneer je Eriksen verkoopt.
IK GELOOF!!!!!!
Dit is het PSV topic mensen. Er zijn genoeg andere plaatsen om je (on)genoegen over het transferbeleid van Ajax te uiten.
Nil volentibus arduum
Rishi schreef:Maar geld uitgeven aan Duarte past in geen enkele logische theorie wanneer je Eriksen verkoopt.
Dat zou ik zo niet durven stellen.
In topwedstrijden kwam Ajax aan de linkerkant dynamiek tekort.
Daarbij, Eriksen is nog niet verkocht.
PSV heeft wel zitten slapen. Ze hebben Malki uit hun achtertuin laten weglopen.
Ze hem bij een topclub neer en het is een garantie voor goals. Drogba, pas maar op komend seizoen.
Ze hem bij een topclub neer en het is een garantie voor goals. Drogba, pas maar op komend seizoen.

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Uiteindelijk vertrekt Malki voor 1,5 miljoen omdat Roda in de piepzak kwam te zitten dat hij in 2014 gratis de deur uit zou lopen.
Gemiste kans voor veel clubs inderdaad. Als PSV zijnde had ik van een deel van de transfersom van Lens inderdaad Malki opgehaald.
Gemiste kans voor veel clubs inderdaad. Als PSV zijnde had ik van een deel van de transfersom van Lens inderdaad Malki opgehaald.
True. Ben nergens berichten tegengekomen hoe hij zelf zijn ambities zag, wel begreep ik dat hij nog één jaar Roda en dan transfervrij vertrekken ook wel prima vond. Roda was natuurlijk ook liever met dan zonder Malki verdergegaan, maar toch nog een transfersom pakken konden ze niet afslaan.999 schreef:Moet Malki ook willen ..
Wellicht dat voor hem ook nog meeweegt dat hij in Turkije makkelijker familie vanuit Syrië kan laten overkomen dan in Nederland. Toch denk ik dat PSV een prima club was geweest voor Malki. En Malki een prima spits voor PSV.
Malki, ja.
Die spits die de Arena in het voorjaar van 2012 nog een keer in zak en as deed zitten.
Die spits die de Arena in het voorjaar van 2012 nog een keer in zak en as deed zitten.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ze hebben dus ook interesse in Schaars.
Bruma, Maher, Schaars, ....
Dat inzetten op de eigen jeugd gaat goeeehoed.
Bruma, Maher, Schaars, ....
Dat inzetten op de eigen jeugd gaat goeeehoed.

Wel leuk voor groupie Brands dat z'n natte droom v.w.b. Maher in vervulling lijkt te gaan. Alhoewel, Napoli laat volgens het AD niets van zich horen v.w.b. Dries Armando...
Schaars zal Brands nog wel uit z'n AZ-tijd kennen....
De Portugese uitvoering van The Sun is niet de meeste betrouwbare bron...
Maar de geruchten over een vertrek van Strootman naar ManU houden aan en worden zelfs steeds sterker, nu wordt er een bedrag van 15 miljoen GBP genoemd.
Dat is bijna niet af te slaan door PSV en het zou eventuele interesse in Schaars kunnen verklaren.
Duarte, Vd Hoorn, Maher, Van Ginkel...de Ajax jeugd is blijkbaar top.
Oftewel, iedere club koopt. Helemaal als de jeugd nog niet goed genoeg is voor de posities waarin de aankopen passen.
Daarbij zijn Matavz en Locadia beter.
Maar de geruchten over een vertrek van Strootman naar ManU houden aan en worden zelfs steeds sterker, nu wordt er een bedrag van 15 miljoen GBP genoemd.
Dat is bijna niet af te slaan door PSV en het zou eventuele interesse in Schaars kunnen verklaren.
Peter schreef:Dat inzetten op de eigen jeugd gaat goeeehoed.

Oftewel, iedere club koopt. Helemaal als de jeugd nog niet goed genoeg is voor de posities waarin de aankopen passen.
Wat moet PSV met Malki als 3e centrumspits?Cruijff schreef:Als PSV zijnde had ik van een deel van de transfersom van Lens inderdaad Malki opgehaald.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Rustig maar. Jullie TD roept te pas en te onpas dat het kopen voorbij is en dat ze inzetten op de eigen jeugd. Dat wijzen naar Ajax is leuk, maar doet niet ter zake.Baseman schreef: Duarte, Vd Hoorn, Maher, Van Ginkel...de Ajax jeugd is blijkbaar top.
Grappig, die Brands roept al voor de 2e keer dat PSV zich meer moet richten op de eigen jeugd. Maar zodra er weer een zak met geld binnenkomt dan verdwijnen die goede bedoelingen weer als sneeuw voor de zon en gaan ze vrolijk verder met kopuh, kopuh, kopuhhhhhhhhhhhhhhhh!!!
Hilarisch, dat psv.
Hilarisch, dat psv.
15 mei 2011.
Tut tut tut, wanneer je op PN in het Ajax-topic naar psv verwijst, ben je gezien.Baseman schreef:![]()

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Man U interesse heeft in Strootman. O.b.v. waarvan? Jongen heeft 0 ervaring in de CL of grote eindtoernooien en speelde een niet meer dan redelijk seizoen.
Schaars? Wat een netwerk heeft Brands toch.
Dat verhaal over jeugd kansen geven, blabla, begrijp ik echt niet, hoor. Komt niets van terecht, waarom zegt Brands dat dan? Straks heeft elke jeugdspeler zoals gebruikelijk bij PSV een dure aankoop voor zich.
PSV is straks weer favoriet en móet kampioen worden...

Dat verhaal over jeugd kansen geven, blabla, begrijp ik echt niet, hoor. Komt niets van terecht, waarom zegt Brands dat dan? Straks heeft elke jeugdspeler zoals gebruikelijk bij PSV een dure aankoop voor zich.
PSV is straks weer favoriet en móet kampioen worden...

Ik verwacht dat ze het vertrek van Lens en Mertens wel met eigen jeugd gaan opvangen. Depay en Locadia lijken mij prima opties.
Nil volentibus arduum
Dan zouden Strootman & Mertens samen voor ongeveer € 25 miljoen verkocht worden, geen slechte investering geweest!Baseman schreef:De Portugese uitvoering van The Sun is niet de meeste betrouwbare bron...
Peter schreef:Dat inzetten op de eigen jeugd gaat goeeehoed.![]()
Wat moet PSV met Malki als 3e centrumspits?Cruijff schreef:Als PSV zijnde had ik van een deel van de transfersom van Lens inderdaad Malki opgehaald.
Op basis van talent en potentie natuurlijk, Strootman is een uitstekende speler en heeft nog voldoende ruimte voor verbetering.wimpey schreef:Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Man U interesse heeft in Strootman. O.b.v. waarvan?
Dat de meerderheid hier denkt dat Strootman er weinig van kan, wil niet zeggen dat het ook waar is.
Echt waar zeg, hoe moeilijk is lezen?Yopi schreef:Dat verhaal over jeugd kansen geven, blabla, begrijp ik echt niet, hoor. Komt niets van terecht, waarom zegt Brands dat dan?
Lens en Mertens worden opgevolgd door Locadia en Depay, maar in de jeugd van PSV lopen geen spelers rond die al goed genoeg zijn voor het middenveld en de verdediging. Dat bleek vorig seizoen wel met de middenvelders Ritzmaier en Van Ooijen. Koch is een CV die niet goed genoeg is, Hendrix is wel een groot talent als CV maar hij is pas net 18.
Alsof de jeugd serieus nemen inhoudt dat je meteen alle spelers vervangt door jeugdspelers

Denk jij dan dat Locadia en Depay een basisplaats krijgen?
Om de jeugd een kans te geven moet je ook eens niet kopen. We zullen zien.

Om de jeugd een kans te geven moet je ook eens niet kopen. We zullen zien.
Ik vind Strootman een prima speler. Hij wordt door Ajacieden 'minder' gemaakt dan ie is en door psv-ers 'beter'.Baseman schreef: Dat de meerderheid hier denkt dat Strootman er weinig van kan, wil niet zeggen dat het ook waar is.
Maar Man U kan wel beter krijgen, ook voor dat geld. Bender van Bayer bijv. is een betere spelers en voor een club als Man U haalbaar.
De jeugd krijgt vaak een kans als een potentiele aankoop niet wil of een transfer niet doorgaat. Zou Blind speler van het jaar zijn geworden als Poulsen (die van AZ) was vastgelegd? Voor Koch/Hendrix zou het goed zijn als Bruma toch maar niet komt. 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent