FC Twente
Moderator: mods
Re: FC Twente 2012-2013
Wat ik vooral zo vreemd vind, is dat Munsterman blijkbaar weer gaat bepalen wie er trainer wordt. Die man heeft toch helemaal geen verstand van voetbal? 

Pastoor?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Is Pastoor niet in beeld om Verbeek op te volgen als die naar Twente gaat?
Verbeek schijnt vroeger een fanatieke vak P-er te zijn geweest.
Verbeek schijnt vroeger een fanatieke vak P-er te zijn geweest.
Wie moet het anders doen? McLaren was ook manager technische zaken. Zo'n groot waterhoofd qua management hebben ze niet bij Twente en hun Cruijff (Drost) is er niet meer.Jöhnk schreef:Wat ik vooral zo vreemd vind, is dat Munsterman blijkbaar weer gaat bepalen wie er trainer wordt. Die man heeft toch helemaal geen verstand van voetbal?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Met Adriaanse heeft Munsterman juist laten zien dat hij zichzelf belangrijker vond dan de club. Die was lastiger voor hem en likte te weinig naar boven. Munsterman heeft hem ontslagen om zijn eigen werk prettiger te maken. Dan moet je Verbeek ook niet nemen. Er zijn bepaalde trainers waar je als bestuurder een persoonlijke opoffering voor moet doen, gewoon omdat het moeilijke eigenzinnige figuren zijn, maar dat zijn wel vaak de beste trainers.Cruijff schreef:Waarom niet? Is niet eigenwijzer dan Adriaanse.
En zal zeker de jeugd een kans geven en zorgen voor aanvallend voetbal.
Wollt ihr den totalen Mensch?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Mooie analyse en nog waar ook. Maar goed dat roept iedereen, dat ze niet meer de spelers hebben van 3 jaar terug.
Wat ik wel interessant vind; Een trainer maakt een ploeg niet veel beter, hooguit slechter.
Wat ik wel interessant vind; Een trainer maakt een ploeg niet veel beter, hooguit slechter.

Niemand is echter groter dan de club. Een ijdeltuit als Van Gaal is ook maar een passant. Hij stootte zich bij Bayern en Barcelona aan dezelfde steen: hij achtte zich groter dan de club. Dacht bij Bayern 30 jaar clubcultuur in de vorm van Hoeness en Rummenigge te moeten omzeilen. Wanneer je dan niet presteert en goed voetbal brengt, ben je snel gezien.Le T. schreef: Er zijn bepaalde trainers waar je als bestuurder een persoonlijke opoffering voor moet doen, gewoon omdat het moeilijke eigenzinnige figuren zijn, maar dat zijn wel vaak de beste trainers.
Verschil tussen Bayern en Twente is dat Munsterman er de ballen verstand van heeft. Met een ijdeltuit als voorzitter hoef je inderdaad niet ook nog met een ijdeltuit als trainer aan te komen kakken, want dat gaat geheid verkeerd. Zie Adriaanse. Verbeek is ook een figuur die alles naar zijn hand wil zetten.
Daar ging het ook om het bestuur zelf, misschien niet zozeer om de ego's als wel om de macht. Maar je kunt je afvragen of dat wel een beslissing in het clubbelang was of in het belang van het bestuur. Je weet immers dat als je Van Gaal haalt er maar beperkt plek is voor dat (vermeende) voetbalverstand van het bestuur en dat je je niet mag bemoeien met de opstelling, ook niet die van keepers. Dat is ook een kwestie van woord houden, als je als bestuur zegt dat je wil bepalen welke keeper hij opstelt dan komt Van Gaal gewoon niet. En dan zouden ze zich nu nog met jaren 80 countervoetbal richting de kop van de ranglijst en de 8e finale CL worstelen. Ze hebben dan het voordeel dat ze iemand als Heynkes kunnen vinden die op zijn oude dag nog even meegaat in de koerswijziging naar aanvallend voetbal, maar heel veel clubs hebben die mogelijkheden niet. Daarnaast was Van Gaal niet nodig om Bayern de bijnaam FC Hollywood te geven.wimpey schreef:Niemand is echter groter dan de club. Een ijdeltuit als Van Gaal is ook maar een passant. Hij stootte zich bij Bayern en Barcelona aan dezelfde steen: hij achtte zich groter dan de club. Dacht bij Bayern 30 jaar clubcultuur in de vorm van Hoeness en Rummenigge te moeten omzeilen. Wanneer je dan niet presteert en goed voetbal brengt, ben je snel gezien.Le T. schreef: Er zijn bepaalde trainers waar je als bestuurder een persoonlijke opoffering voor moet doen, gewoon omdat het moeilijke eigenzinnige figuren zijn, maar dat zijn wel vaak de beste trainers.
Gerbrands heeft ook meer verstand van volleybal. De vraag is of je het jezelf makkelijk wil maken, of dat je het als je taak ziet om de beste trainer optimaal te laten werken, waardoor je je in een dienende rol moet schikken. Plooien gladstrijken, brandjes blussen, masseren, sussen, oplossingen aanreiken, ben je bereid met veeleisende mensen te werken of niet? Dan moet je je ijdelheid opzij zetten tot het moment dat je ook even een stuk zilverwerk mag vasthouden, en daar heb je een bepaald karakter en een sterk karakter voor nodig.Verschil tussen Bayern en Twente is dat Munsterman er de ballen verstand van heeft. Met een ijdeltuit als voorzitter hoef je inderdaad niet ook nog met een ijdeltuit als trainer aan te komen kakken, want dat gaat geheid verkeerd. Zie Adriaanse. Verbeek is ook een figuur die alles naar zijn hand wil zetten.
Dat is het verschil tussen Van Praag en Jaakke/Kales, tussen Kesler en Van Oostveen, tussen het bestuur dat Ferguson in het zadel hield en het bestuur dat Dalgliesh het nog maar eens liet proberen, tussen een bond die Rehhagel in het zadel zet en houdt en een bond die kiest voor Advocaat en Van Hanegem erbij om de pers te plezieren met diens grollen, het verschil tussen succes en middelmaat, tussen ambitie en gemakzucht dus.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Toch knap hoe Van Gaal hier weer bij betrokken wordt, wat een bijzondere kwaliteiten heeft die man toch. 

Salvador Dali
Salvador Dali
Dat EK is hem opgebroken. Twente, dat zal niet de bedoeling zijn geweest.
Munsterman met zijn grote namen... pffff.
Munsterman met zijn grote namen... pffff.
De geruchten worden wel steeds sterker. Bijzondere keuze.
Twente ontkent de komst van Bert van Marwijk overigens.
Twente ontkent de komst van Bert van Marwijk overigens.
Salvador Dali
Salvador Dali
Munsterman houdt blijkbaar van slaapverwekkend angsthazenvoetbal onder een trainer die wil kopen totdat hij erbij neervalt.
Waarom begint Bertje eigenlijk niet per direct (of anders over een paar weken)? Dat soort dingen begrijp ik nou nooit.
Waarom begint Bertje eigenlijk niet per direct (of anders over een paar weken)? Dat soort dingen begrijp ik nou nooit.
Tja, Kees van Wonderen ook terug bij Twente. Schreuder, Van Wonderen.. de vooruitgeschoven pionnen van Bertje?
Eerst kopen, Jöhnk.
Trainers willen niet opgescheept zitten met de rommel van hun voorgangers, wat in de praktijk betekent dat er eerst spelers weg moeten en andere spelers moeten worden gehaald. Van Marwijk kan nu eisen stellen. Als hij meteen begint en het gaat fout heeft hij in de zomer weinig meer te vertellen.
Trainers willen niet opgescheept zitten met de rommel van hun voorgangers, wat in de praktijk betekent dat er eerst spelers weg moeten en andere spelers moeten worden gehaald. Van Marwijk kan nu eisen stellen. Als hij meteen begint en het gaat fout heeft hij in de zomer weinig meer te vertellen.
Zou wat zijn. Z'n lievelingetje Afellay naar Twente, die moet toch weg bij Schalke. Kan-ie mooi in Gelsenkirchen blijven wonen. 

- InnerHarbour
Bange Bertje naar Twente, wordt genieten daar, de man speelt het liefst met drie verdedigende middenvelders. 

Laatst gewijzigd door InnerHarbour op wo feb 27, 2013 3:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA
Van Wonderen schijnt niet zo goed met Van Marwijk te kunnen, dus dat zou er op duiden dat het gerucht niet klopt.
Salvador Dali
Salvador Dali
Bron?Duke schreef:Van Wonderen schijnt niet zo goed met Van Marwijk te kunnen

De Twente watcher van TubantiaLeon ten Voorde @leontenvoorde
Van wonderen en van marwijk waren niet elkaars grootste vrienden bij Feyenoord. En Kees is al eens vertrokken om n trainer. Dus...
Salvador Dali
Salvador Dali
WTF. Kees vindt het niet fijn en dus gebeurt het niet? 

Wacht maar tot hij een bosloop van commando Verbeek krijgt.
Zegt iemand dat?Yopi schreef:WTF. Kees vindt het niet fijn en dus gebeurt het niet?
Salvador Dali
Salvador Dali
Dit wijst toch in die richting, hè?
Duke schreef:Van Wonderen schijnt niet zo goed met Van Marwijk te kunnen, dus dat zou er op duiden dat het gerucht niet klopt.
- Jinne
- Site Admin
Wie zou het dan moeten doen binnen Twente?Jöhnk schreef:Wat ik vooral zo vreemd vind, is dat Munsterman blijkbaar weer gaat bepalen wie er trainer wordt. Die man heeft toch helemaal geen verstand van voetbal?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!