Ontwerp jij het nieuwe thuisshirt van N.E.C.?
N.E.C. betrekt supporters bij keuze nieuw shirt seizoen 2012/2013.
In het volgend voetbalseizoen 2012/2013 speelt N.E.C. haar thuiswedstrijden in een nieuw tenue. Voor het ontwerp van het nieuwe shirt doet de Nijmeegse eredivisionist een beroep op de creativiteit van haar supporters. De komende weken mag iedereen een ontwerp insturen.. En wie weet speelt N.E.C. dan volgend seizoen in het shirt dat je zelf ontworpen hebt.
Op initiatief van N.E.C, kledingsponsor JAKO en fansite NECToday.nl, dat via „Shirtontwerpen Luchtalarmdag‟ al lange tijd diverse designvoorstellen deed, is gekeken hoe de supporters kunnen worden betrokken bij de totstandkoming van het nieuwe thuisshirt van N.E.C. Wij willen daarom de komende weken iedereen de mogelijkheid bieden een ontwerpvoorstel in te dienen. Daarnaast vragen we onze supporters om mee te denken over de tekst voor in de kraag van het nieuwe thuisshirt. De sluitingstermijn voor het insturen van het shirtontwerp en kraagtekst is dinsdag 22 november. Stuur het ontwerp per mail naar [email protected] of lever het in bij de receptie van N.E.C. in het Goffertstadion.
Een selectiecommissie, bestaande uit onder andere Mark Verhoeven (Oud N.E.C., Manager UEFA 2012 bij Pro Sport), Patrick Pothuizen (oud N.E.C.), Simone Kemming (Supportersvereniging), Henri Peters (fashion expert, eigenaar van De Tempel) en Gábor Babos (aanvoerder N.E.C.) maken vervolgens een keuze voor maximaal vijf thuisshirts. Deze vijf ontwerpen worden op woensdag 30 november gepubliceerd op onder andere de N.E.C. website, sociale media, N.E.C TV en lokale media. Iedereen heeft vervolgens tot en met 8 december de mogelijkheid om een keuze te maken voor zijn of haar favoriete shirt en bijbehorende kraagtekst. Stasiu Teunissen, Marketing Manager bij N.E.C.:" Wij zijn zeer verheugd dat de supporters een belangrijke stem krijgen bij de keuze voor het nieuwe thuisshirt. De komende weken kan iedereen een ontwerp insturen, van professionele ontwerpers tot kinderen op scholen, die gezamenlijk een idee uitwerken voor het nieuwe shirt. We verwachten veel inzendingen en we hebben er alle vertrouwen in dat Nijmegen massaal zal stemmen. Met name de toenemende kracht van de sociale media zal hier een belangrijke rol in gaan spelen. Onder alle inzendingen verloten we 10 gesigneerde thuisshirts voor het seizoen 2012/2013. De ontwerper van het winnende shirt krijgt een prominente rol bij de presentatie van het nieuwe shirt en ontvangt een V.I.P.-pakket bestaande uit onder andere een seizoenkaart, ingelijst gesigneerd shirt en "meet and greet" met de selectie", aldus Teunissen.
Het N.E.C. thuisshirt met de meeste stemmen wordt vervolgens door kledingsponsor JAKO in productie genomen en volgend jaar april/mei gepresenteerd.
Voor het indienen van het shirtontwerp gelden echter wel een aantal uitgangspunten:
De basiskleuren voor het shirt moeten rood, groen en zwart zijn
De huidige verhoudingen en contouren van de kleuren moeten bestaan blijven. Hiermee bedoelen we dat het huidige thuisshirt het vertrekpunt voor ontwerp is. We hechten er veel waarde aan dat het thuisshirt een herkenbare uitstraling heeft die past bij hetgeen waar wij voor staan. Dit houdt in dat we niet zullen kiezen voor een gestreept, geblokt of donkerrood shirt.
Wij zijn ervan overtuigd dat dit initiatief veel creativiteit zal oproepen en dat we hiermee volgend seizoen in "jullie" shirt de thuiswedstrijden zullen spelen.
Blanco tenue
Download hier een PDF-bestand met een blanco shirt, dat gebruikt kan worden voor het ontwerp.
http://www.nec-nijmegen.nl/
NEC 2011-2012
Moderator: mods
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Re: NEC 2011-2012
Ben je een beetje creabea, BanJovi? :)
Ik stel voor om dat "voorschotje.nl" onzichtbaar te maken... je loopt daar alleen maar mee voor aap.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Nee, voor schut... 

banjavi op 23 oktober schreef:Ik ben er gisteren (helaas) geweest en ik ga geen woord meer vuil maken over dit stelletje amateurs voordat ze weer een keer gewonnen hebben... mij zien jullie dus niet meer dit seizoen in dit topic...
Je hebt het lang volgehouden Banjavibanjavi op 3 november schreef:Ik stel voor om dat "voorschotje.nl" onzichtbaar te maken... je loopt daar alleen maar mee voor aap.

Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
- Ramona
Bloed kruupt...

- Ramona
Wat een fijne voetbalavond gisteren!
Well done ook NAC!

Well done ook NAC!

NEC overleeft in De Kuip
Auteur: door Lex Lammers | zaterdag 05 november 2011 | 22:51 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 05 november 2011 | 23:34
Feyenoorder Ron Vlaar (links) in duel met Lasse Schöne van NEC.
Foto: Marco de Swart/EPA
ROTTERDAM - NEC heeft de eerste uitzege van dit seizoen binnen. In Rotterdam won de Nijmeegse eredivisionist zaterdagavond met 1-0 van Feyenoord. Het goudhaantje in het krachtenverslindende duel werd Nick van der Velden.
NEC stond al meteen in de beginfase in De Kuip zwaar onder druk.
Doelman Gábor Babos hield de Nijmeegse equipe daarbij overeind. En intussen kwam het elftal van coach Alex Pastoor op uiterst gelukkige wijze op voorsprong. Nick van der Velden kopte na zes minuten een vrije trap van Lasse Schöne binnen. De middenvelder van NEC stond wel anderhalve meter buitenspel.
Met de 0-1 groeide ook het vertrouwen van de Nijmeegse formatie. NEC combineerde waar dat kon en kreeg ook kansen via Krisztián Vadócz, Van der Velden en Schöne. Feyenoord maakte verder voor rust een onmachtige indruk.
In de tweede helft viel Feyenoord weer hartstochtelijk aan, maar de Rotterdammers konden het gat in de defensie van NEC maar niet vinden.
Een kwartier voor tijd koos Feyenoord-trainer Ronald Koeman daarom voor een vierde spits, Guyon Fernandez. Tien minuten voor tijd kwam Sekou Cissé er ook nog bij. Feyenoord kreeg een hele rits hoekschoppen en de druk op het Nijmeegse doel was enorm. Maar Pavel Cmovs blokte in de slotminuten een inzet van Otman Bakkal en Fernandez kopte een afgemeten voorzet van Cissé naast.
Opstelling NEC: Babos; Will, Van Eijden, Cmovs, Conboy; Van der Velden, Vadócz, Koolwijk (85. Platje); George (62. Ibrahim), Schöne, Latupeirissa (68. Foor).
© Gelderlander 2011, op dit artikel rust copyright.
Toen ik dat schreef hadden ze inmiddels al weer 2x gewonnen... (dat had ik niet verwacht).
Gisteren had ik kaartjes gekregen van mijn baas... dus ik mocht er bij zijn... meemaken.
Sfeertje daar joh... ik heb genoten. :)
Maar niet van het voetjebal... wat was het ouderwets slecht zeg. Pfff...
Maargoed... 3 punten in de pocket. Vandaag Twente en Ajax even winnen en je staat er ineens weer iets beter voor.
Gisteren had ik kaartjes gekregen van mijn baas... dus ik mocht er bij zijn... meemaken.
Sfeertje daar joh... ik heb genoten. :)
Maar niet van het voetjebal... wat was het ouderwets slecht zeg. Pfff...
Maargoed... 3 punten in de pocket. Vandaag Twente en Ajax even winnen en je staat er ineens weer iets beter voor.
- Ramona
Ff een veer voor Babos!
Hij hield zijn doel mooi schoon!
Moet heerlijk voor 'm geweest zijn te winnen in de Kuip...
Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/
Hij hield zijn doel mooi schoon!

Moet heerlijk voor 'm geweest zijn te winnen in de Kuip...

Excellerende Babos: 'Winnen in De Kuip is fantastisch'
Geplaatst op: 06-11-11 om: 01:37 door:
Gábor Babos verloor zijn plek onder de lat van NEC vorig seizoen vanwege een slepende rugblessure aan Jasper Cillessen, maar door het vertrek van laatstgenoemde naar Ajax is de ervaren Hongaar weer eerste keeper van de Nijmeegse formatie. Zaterdagavond hield Babos NEC in de openingsfase met enkele fraaie reddingen op de been tegen Feyenoord (0-1 winst).
''Daarom sta ik daar ook. Daarna hebben wij redelijk goed gespeeld. Zeker in de tweede helft hebben we alleen maar verdedigd en dan valt er vaak nog een tegendoelpunt. Nu gelukkig niet. Dit was echt een teamprestatie'', vond de 36-jarige sluitpost, die inmiddels bezig is aan zijn zesde jaargang in dienst van NEC. ''We zijn nu twee weken vrij, ik zou liever al volgende week een wedstrijd spelen.''
De winstpartij bij Feyenoord was ook voor Babos een persoonlijk succesje, daar hij in het verleden één jaar de clubkleuren van de Rotterdammers vertegenwoordigde en die club uiteindelijk via de achterdeur verliet. ''Winnen in De Kuip is fantastisch. Het spel was vandaag iets minder, maar wat maakt dat uit als je hier wint?'', vroeg hij zich hardop af tegenover Omroep Gelderland.
Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/
- Ramona
Bram Nuytinck 2 seizoenen langer onder contract bij N.E.C.
N.E.C. en Bram Nuytinck (21) hebben overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn contract dat liep tot en met juni 2013. De nieuwe verbintenis loopt tot en met juni 2015.
De talentvolle verdediger kwam in 2001 in de jeugdopleiding bij N.E.C. Hij maakte op 23 december 2009 zijn debuut in het eerste elftal tijdens een bekerwedstrijd tegen FC Groningen. Bram heeft inmiddels 46 wedstrijden op zijn naam staan, waarin hij vijf keer scoorde. Op 2 september 2010 debuteerde hij voor Jong Oranje in de uitwedstrijd tegen Spanje.
Bram Nuytinck: "Het is sinds mijn debuut twee jaar geleden snel gegaan. Ik heb veel geleerd, maar ik ben er ook van overtuigd dat ik bij N.E.C. met deze talentvolle spelersgroep nog flinke stappen kan maken. Daarom ben ik ook blij met het vertrouwen van de club om de overeenkomst met twee jaar te verlengen.
Technisch Directeur Carlos Aalbers is verheugd over de contractverlenging: "Bram heeft de afgelopen seizoenen een uitstekende ontwikkeling doorgemaakt. Het is voor de spelersgroep, de technische staf en supporters een goed signaal dat een talent uit onze eigen jeugdopleiding heeft bijgetekend voor een langere periode. De contractverlenging van Bram past precies in onze visie om te investeren in spelers die zich nog verder kunnen en willen ontwikkelen.
http://www.nec-nijmegen.nl/
- Ramona
http://www.nec-nijmegen.nl/Verklaring N.E.C. over beschuldiging jegens Rens van Eijden
"Naar aanleiding van de berichtgeving in diverse media over de beschuldiging van Feyenoord speler Guyon Fernandez richting N.E.C. speler Rens van Eijden, hebben hoofdtrainer Alex Pastoor, Rens van Eijden en de directieleden Carlos Aalbers en Jacco Swart met elkaar gesproken.
Foto
Rens heeft in dat overleg nogmaals aangegeven, dat hij zonder een woord met Fernandez te hebben gewisseld, twee keer in zijn gezicht geslagen is. Speler, trainer en directie van N.E.C. nemen dan ook afstand van de beschuldiging van Fernandez".
Tja... "Aap" zou-ie gezegd hebben, las ik in een ander draadje. Zelf zegt-ie dus anders.
Indien van wel moet-ie ook gestraft worden; weird blijft wel waarom 't melden van een evt. opmerking pas na 4 dagen kwam.
En dat terwijl hij zelf in een apenpakkie rondloopt... 

- Ramona
Indien Rens idd niks gezegd heeft zou ik die feyenoorder aanklagen wegens smaad!
- Ramona
Voorbeschouwing: NEC - Roda
Geplaatst op: 17-11-11 om: 16:48 door:
Zaterdagavond hervat NEC het seizoen met een competitiewedstrijd tegen Roda JC Kerkrade. De ploeg van Alex Pastoor won de laatste drie duels voor de interlandperiode - FC Volendam (beker), FC Utrecht en Feyenoord kregen klop - en is daardoor opgeklommen naar een dertiende plaats in de Eredivisie. Een zege op Roda, dat een teleurstellende jaargang doormaakt en vertoeft op de vijftiende stek, zou de Nijmegenaren weer de aansluiting met het linkerrijtje verschaffen.
Hoofdtrainer Pastoor zal met gemengde gevoelens terug hebben gekeken op het competitieloze weekeinde. De Amsterdammer kon weliswaar met zijn manschappen in alle rust toewerken naar het treffen met Roda, maar de tussentijdse break belette NEC ook enigszins, daar de formatie eindelijk in vorm begon te raken. Nadat eerstedivisionist Volendam in de derde ronde van het bekertoernooi werd geëlimineerd (1-0), moesten ook FC Utrecht (3-1) en Feyenoord (0-1) hun meerdere erkennen in de club uit de Keizerstad.
NEC speelde in verdedigend opzicht een uitstekende match tegen Feyenoord. Hoewel de Rotterdammers in de eigen Kuip tot enkele kansen kwamen, slaagden zijn er niet in de uitblinkende Gábor Babos te verschalken. De ervaren doelman wist zich gesteund door verdedigers Pavel Cmovs en Rens van Eijden, die beiden een prima indruk maakten, en behoedde de Gelderlanders met enkele fraaie reddingen van een tegendoelpunt. Een buitenspelgoal van Nick van der Velden schonk de bezoekers uiteindelijk de drie punten.
Ondanks de overwinning is het gebrek aan scorend vermogen nog altijd zorgwekkend te noemen. NEC fabriceerde in twaalf wedstrijden slechts elf treffers en houdt daarmee qua productiviteit alleen hekkensluiter Excelsior (10) onder zich. Goed nieuws was er vorige week echter uit de ziekenboeg: Pastoor heeft zowel midvoor Genéro Zeefuik, die wel nog altijd wacht op zijn eerste doelpunt in Nijmeegse dienst, als middenvelder John Goossens weer tot zijn beschikking. Het ligt in de lijn der verwachtingen dat het tweetal komend weekend terug zal keren in de wedstrijdselectie.
Tegenstander Roda finishte vorig seizoen onder de Belgische keuzeheer Harm van Veldhoven op een verdienstelijke zesde plek. Na het vertrek van sterkhouder als Przemysław Tytoń (PSV), Anouar Hadouir (Alemannia Aachen) en Willem Janssen (FC Twente) zijn de prestaties dit jaar echter onder de maat. De Kerkradenaren verloren de laatste drie duels in de Eredivisie en werden bovendien uit de KNVB-beker gekegeld door Ajax (2-4). Daarnaast vergaarde het team van Van Velden nog geen punt buitenshuis.
Waar bij NEC de verdediging dit seizoen vrij solide is (17 doelpunten tegen), daar heeft Roda de meest gepasseerde defensie in de vaderlandse competitie. Rob Wielaert, voormalig mandekker in De Goffert, en consorten slikten al liefst 34 treffers en hielden hun doel nog geen enkele keer schoon. Daarmee lijken de Limburgers een te nemen horde voor NEC richting het linkerrijtje, dat momenteel nog wordt aangevoerd door Heracles Almelo, dat drie punten meer heeft gesprokkeld.
NEC- Roda staat zaterdag (19.30 uur) onder leiding van scheidsrechter Jeroen Sanders. De geboren Doetinchemmer wordt bijgestaan door Dhr. De Vree en Dhr. Brondijk. Dhr. Boot zal als vierde official fungeren.
http://www.forzanec.nl/
- Ramona
'Pastoor degradeert Vadócz tot bankzitter tegen Ajax'
Geplaatst op: 25-11-11 om: 15:58 door:
NEC-hoofdtrainer Alex Pastoor neemt geen halve maatregelen na de weinig indrukwekkende prestatie van vorige week, toen zijn elftal in eigen huis met 1-2 klop kreeg van Roda JC Kerkrade. Krisztían Vadócz, Leroy George en Cayfano Latupeirissa zullen zondagmiddag tegen Ajax plaatsnemen op de bank; Manchester City-huurling Abdisalam Ibrahim, John Goossens en Género Zeefuik krijgen een basisplaats van de 45-jarige keuzeheer, zo meldt De Gelderlander.
Het passeren van Vadócz en George mag opmerkelijk genoemd worden: het tweetal behoorde de laatste weken steevast tot de betere spelers van de Nijmeegse formatie, maar is na de verloren wedstrijd tegen Roda geslachtofferd door Pastoor. Ryan Koolwijk, met wie de coach van NEC al eerder samenwerkte bij Excelsior, en Nick van der Velden blijven wel staan, net als rechtsback Nathaniel Will, die ook zeker geen voldoende scoorde tegen de Limburgers.
Goossens en Zeefuik zijn terug van blessures en zullen naar alle waarschijnlijkheid met Schöne voor het aanvallende geweld moeten zorgen komend weekeinde. De verdediging blijft intact, wat inhoudt dat Will, Rens van Eijden, Pavel Cmovs en Kevin Conboy voor doelman Gábor Babos zullen opereren.
Vermoedelijke opstelling NEC: Babos; Will, Van Eijden, Cmovs, Conboy; Van der Velden, Ibrahim, Koolwijk, Goossens; Schöne; Zeefuik.
Goossens weer fit: 'Ik ben superblij'
Geplaatst op: 25-11-11 om: 18:12 door:
John Goossens maakt zondagmiddag tegen Ajax naar alle waarschijnlijkheid zijn rentree namens NEC. De middenvelder liep al op de tweede speeldag dit seizoen een knieblessure op en misten nadien liefst elf competitiewedstrijden.
Komend weekeinde lijkt Goossens samen met Lasse Schöne en Género Zeefuik de aanval van de Nijmeegse ploeg te vormen. "Ik ben superblij. Mijn knie voelt goed en ik ben helemaal terug. Ik heb het voetbal echt gemist'', zegt de 23-jarige Heemstedenaar in gesprek met Omroep Gelderland.
Zonder Goossens viel NEC ver terug op de ranglijst. "Ik voelde me machteloos en was ook teleurgesteld'', vervolgt hij. ''Iedereen bij de club baalt ervan, we hadden hier echt geen rekening meegehouden. Het is zogezegd klote. Daarom moeten we nu puntjes af gaan snoepen van Ajax, toch een titelkandidaat."
Ajax-kapitein: 'Het zal weer een gek potje worden'
Geplaatst op: 25-11-11 om: 17:45 door:
Ajax kroonde zich vorig seizoen voor de dertigste maal in de clubhistorie tot landskampioen van Nederland. Eén van de meest moeizame overwinningen richting de titel kwam tot stand in Nijmegen, waar NEC uiteindelijk met 1-2 werd verslagen door doelpunten van Miralem Suljemani en Toby Alderweireld. De zege was gelukkig, daar de thuisploeg in de eerste helft een voorsprong had genomen via Lasse Schöne en nadien enkele riante mogelijkheden om zeep hielp.
Ajacied Jan Vertonghen kan zich het duel in de 31ste speelronde nog goed voor de geest halen. ''Die wedstrijd moesten we winnen met het oog op het kampioenschap'', vertelt de aanvoerder op het digitale thuis van zijn club. ''Vleminckx miste de kans op 2-0 dankzij een geweldige redding van Kenneth Vermeer. Later maakte Micky Sulejmani de 1-1 na een steekpass van Christian Eriksen. Dat was het keerpunt voor ons. Uiteindelijk maakte Toby Alderweireld de winnende treffer.''
De Belgische verdediger vervolgt: ''NEC heeft wat meer voetbal dan de afgelopen jaren en wat aan werklust ingeleverd met het vertrek van onder meer Björn. Ze hebben echter een heel leuk team. Het zal weer een gek potje worden'', verwacht Vertonghen.
http://www.forzanec.nl/
-
Het zal toch niet zo zijn dat NAC gelijkspeelt door een afstandsschot van Schilder en NEC scoort door een afstandsschot van Goossens (Heeft een beter schot dan Schilder) Ik ga nog steeds gebukt onder het RKC-syndroom (Vertonghen)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Een mooi afstandsschot van Goossens die uit de kruising wordt geplukt door Cillissen... is dat wat? :)
-
Ja 

Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Maar dan moet Will er wel een verdwaalde bal inkoppen... gelukje.. ;)
-
Als back zal dat in zijn eigen doel zijn; geen probleem.banjavi schreef:Maar dan moet Will er wel een verdwaalde bal inkoppen... gelukje.. ;)

wie vent weet niet eens wat een doel is joh... :).
-
Hoe wist jij dat Cillissen zou keepen, al was Goossens er tegen die tijd al uit? Prachtige voorzet van Goossens, goed dat die NEC-speler een beetje onhandig was.banjavi schreef:Een mooi afstandsschot van Goossens die uit de kruising wordt geplukt door Cillissen... is dat wat? :)
goed dat die NEC-speler een beetje onhandig was.

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
De held van Feest zit zo bij Studio Voetbal. Genieten van de clichés van Pastoor. 

Ik had altijd echt het idee dat het een prima kerel was bij Excelsior... maar nu hij in Nijmegen zit zie ik dat het een ongelofelijke galbak is... bah... vreselijk figuur.
- SylvievdVaart
Wat een piepertje, die Pastoor.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy