Steve McClaren vertrekt bij FC Twente
Home » Nieuws » Steve McClaren vertrekt bij FC Twente
26-02-2013
Steve McClaren vertrekt per direct bij FC Twente. De trainer/coach en Manager Technische Zaken van de Enschedese club levert op eigen initiatief zijn contract in, dat nog doorliep tot 2014. De clubleiding van FC Twente respecteert de beslissing van Steve McClaren.
Steve McClaren: “After the defeat to Heerenveen on Saturday the board of FC Twente and I tried to find a solution to the difficult period the team has been going through. We talked about the expectations of the Club, how European qualification was key each season and finishing in the top 4.
Despite being joint top at the winter break and second four weeks ago, recent results and performances have seen criticism, protest and demonstration from both supporters and the media.
We talked about how we could change the situation and relieve the pressure on the team which was clearly effecting its performance.
Saturday’s result has seen further adverse reactions and with two home games coming up we feel the team needs the support and backing from the supporters.
I also needed assurances about my position both now and in the future which I know in the present situation is difficult. After much discussion and deliberation those assurances weren’t forthcoming and we have agreed it’s in the best interest of the Club that I leave.
We agree the Club is bigger than any one individual and Twente is too big in my heart to stand in the way of its progress!
I leave the team, with ten games to go, still able to achieve. Its expectations of a Top 4 finish which I am positive they will do! I leave a proud man to have managed Twente, it’s brought me many good memories and one of the greatest days in my career when winning the Title in 2010.
The support received from the Club, Staff, Players and Fans has always been much appreciated and l depart sad and disappointed it’s ended in these circumstances but wish the staff and the team success in the future.’’
Steve McClaren was twee periodes actief voor FC Twente. In juni 2008 werd McClaren aangesteld als Trainer/Coach – Manager Technische Zaken van FC Twente. In het eerste seizoen eindigde FC Twente op een tweede plaats in de Eredivisie, behaalde de club de voorronde van de UEFA Champions League en bereikten de Tukkers de KNVB bekerfinale. Een jaar later beleefde FC Twente met Steve McClaren haar succesvolste seizoen uit de clubhistorie met het behalen van het kampioenschap van Nederland.
Na de successen bij FC Twente zette Steve McClaren zijn trainerscarrière medio 2010 voort bij het Duitse VfL Wolfsburg. In juni 2011 werd McClaren aangesteld als de nieuwe trainer van Nottingham Forest. In oktober 2011 vertrok hij bij de club uit de First Division en keerde begin januari 2012 terug bij FC Twente.
Voorzitter Joop Munsterman: “We zijn van mening dat de tegenvallende prestaties van FC Twente onder leiding van Steve McClaren omgebogen zouden kunnen worden. Steve heeft echter aangegeven dat het in het belang van een ieder beter is de club per direct te verlaten. Wij hebben begrip voor zijn beslissing en respecteren deze. Het is teleurstellend afscheid te moeten nemen van de trainer onder wiens leiding FC Twente de landstitel behaalde in 2010. De trainingen en wedstrijden zullen vooralsnog worden geleid door Alfred Schreuder, geassisteerd door Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder.”
FC Twente
Moderator: mods
Re: FC Twente 2012-2013
fctwente.nl ook
Too bad. Should have gotten the sack after the Ajax game. 

- InnerHarbour
En zo kan Jopie volhouden dat hij niet opnieuw de trainer ontslagen heeft.
YNWA
- Jinne
- Site Admin
Schreuder die het nu overneemt?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Net als Boog met Jol plus huishouding.InnerHarbour schreef:En zo kan Jopie volhouden dat hij niet opnieuw de trainer ontslagen heeft.

Ik neem aan dat Mert van Barwijk McC opvolgt?
Bert gaat toch naar PSV?
Ron Jans? Fred Rutten vind ik wel wat voor Twente.
Ron Jans? Fred Rutten vind ik wel wat voor Twente.
IK GELOOF!!!!!!
- Ajaciedjuh
Slecht nieuws voor de wedstrijd van as zaterdag. Je ziet vaak extra krachten vrijkomen.wimpey schreef:Too bad. Should have gotten the sack after the Ajax game.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Hij krijgt een afkoopsom mee?wimpey schreef:Net als Boog met Jol plus huishouding.InnerHarbour schreef:En zo kan Jopie volhouden dat hij niet opnieuw de trainer ontslagen heeft.![]()
Hoopt Van Marwijk niet op iets groters?Ik neem aan dat Mert van Barwijk McC opvolgt?
Jammer dat McClaren nu opstapt. Had dat liever volgende week gezien, na de nederlaag tegen Ajax.
Hij krijgt gewoon geld mee. Daar ben ik 100% van overtuigd.
Een week na mijn voorspelling issie weg. Als een club zegt vertrouwen in de coach te hebben weet je dat ze aan het jokkebrokken zijn.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Wanneer stapt Jopie op of heeft de achterban nog vertrouwen in hun furby?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Hij heeft het geld. Dus ze zullen het met hem moeten doen.beelzebub schreef:Wanneer stapt Jopie op of heeft de achterban nog vertrouwen in hun furby?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
Jopie is natuurlijk wel de enige reden waarom Twente uberhaupt meedoet in de top van Nederland.beelzebub schreef:Wanneer stapt Jopie op of heeft de achterban nog vertrouwen in hun furby?
Whitey on the moon.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... mee__.html
Ah, kijk nu, Joop heeft McC niet ontslagen, maar hij krijgt wel geld mee. Net zoals Boog destijds Jol niet ontsloeg.
Ah, kijk nu, Joop heeft McC niet ontslagen, maar hij krijgt wel geld mee. Net zoals Boog destijds Jol niet ontsloeg.

Inderdaad zeer geloofwaardig van zo'n aimabele man als Munsterman 

www.telegraaf.nlMunsterman: ik zou Steve nooit ontslaan
De beslissing van Steve McClaren om op te stappen als trainer bij FC Twente is volledig door hemzelf genomen. Dat verzekerde woensdag Joop Munsterman, de voorzitter van de club. "Hij had mijn woord dat ik hem nooit zou ontslaan.”
Tot maandag was de Brit volgens Munsterman ook strijdbaar. "Hij geloofde er nog in. Ineens kwam de ommekeer. Dat drong eerlijk gezegd maandagavond tot mij door. Hij is er van overtuigd dat veel druk van fans en media wordt weggenomen bij de spelers als hij opstapt.”
Munsterman teleurgesteld
De mening van Munsterman op het besluit van McClaren? "Ik had het graag anders gezien. Wat nu is gebeurd, vind ik heel teleurstellend. Maar we zijn allemaal volwassen mensen en ik respecteer zijn besluit. Maar Steve had de garantie dat hij het seizoen bij ons kon afmaken. Natuurlijk waren we samen op zoek naar de oorzaken voor de tegenvallende resultaten. Maar daar waren we ongetwijfeld uitgekomen.”
McClaren werd ruim een jaar geleden voor de tweede keer aangesteld bij FC Twente. Destijds volgde hij de ontslagen Co Adriaanse op. Sinds de winterstop vielen de resultaten tegen. Dit jaar won FC Twente nog geen wedstrijd.
www.tctubantia.nlMcClaren onder druk opgestapt
Steve McClaren heeft weliswaar de eer aan zichzelf gehouden, maar de trainer is onder grote druk van het bestuur opgestapt.
Zoals deze krant afgelopen week al meldde, bleven er afgelopen week gesprekken plaatsvinden tussen McClaren en het bestuur. Dit ondanks het vertrouwen dat voorzitter Joop Munsterman op maandag uitsprak naar de trainer (‘McClaren wordt niet ontslagen’).
Het bestuur zette McClaren steeds verder onder druk om zelf op te stappen. De trainer dit deed uiteindelijk dinsdagmorgen.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Vriendje Derksen gaat dat bij VI TV vast nog wel even verder inmasseren, hoe oprecht en straight Munsterman is en hoe het dus Steve's éígen beslissing was, want op Joop kun je vertrouwen!DelToro schreef:Inderdaad zeer geloofwaardig van zo'n aimabele man als Munsterman
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Munsterman: ik zou Steve nooit ontslaan
Boog: ik zou Jol nooit ontslaan

Boog: ik zou Jol nooit ontslaan

Wie wordt de trainer voor nu? Kluivert?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
Alfred Schreuder, maar die heeft nog geen diploma dus de regel is dat hij slechts voor de komende vier wedstrijden op de bank mag zitten. Misschien dat de KNVB later nog dispensatie geeft, al zijn ze in vergelijkbare gevalletjes hier weleens erg streng in geweest.
Bert van Marwijk kandidaat...? Ik begreep dat hij geen PSV coach gaat worden aangezien Phillip Cocu die stek al is toegezegd. Gertjan Verbeek is in mijn ogen de man waar Tukkers het meesten aan hebben. Die kan wel een leuk seizoen 2013/2014 bij Twente neerzetten.
Bert van Marwijk kandidaat...? Ik begreep dat hij geen PSV coach gaat worden aangezien Phillip Cocu die stek al is toegezegd. Gertjan Verbeek is in mijn ogen de man waar Tukkers het meesten aan hebben. Die kan wel een leuk seizoen 2013/2014 bij Twente neerzetten.
Verbeek lijkt me niet de man waar Munsterman voor zal kiezen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Waarom niet? Is niet eigenwijzer dan Adriaanse.
En zal zeker de jeugd een kans geven en zorgen voor aanvallend voetbal.
En zal zeker de jeugd een kans geven en zorgen voor aanvallend voetbal.
Dat moeten we afwachten. Bij AZ ligt Verbeek niet onder het vergrootglas. Stel je voor dat de trainer van Ajax wekelijks al die uitspraken over de KNVB en andere clubs zou doen. Die man zou binnen twee maanden afgebrand zijn. Ook worden de prestaties van Verbeek geromantiseerd omdat hij momenteel niet onder het vergrootglas ligt. Ik vind het een gok van Twente.
Verbeek staat een paar punten boven de degradatiestreep. Trainertje hoor.Jöhnk schreef: Ook worden de prestaties van Verbeek geromantiseerd omdat hij momenteel niet onder het vergrootglas ligt.

Ik zou voor Ruud Brood gaan. Prima trainer.