NEC 2011-2012
Moderator: mods
Re: NEC 2011-2012
Als NEC nog niet eens fatsoenlijk van Fortuna gaan winnen wordt NEC volgend jaar ook geen kampioen van de eerste divisie hoor... dan gaat het Sparta achterna...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Elke club z'n eigen azijnzeiker! 

- Ramona
Voorbeschouwing
"Prachtige uitdaging voor N.E.C."
Het woord 'crisis' wil hij niet noemen. Wel beseft N.E.C.-trainer Alex Pastoor dat het na vijf nederlagen op rij tijd wordt voor een overwinning. Zaterdagavond op bezoek bij ADO Den Haag ziet hij kansen voor zijn ploeg. "We moeten de goede lijn van de laatste twee wedstrijden qua veldspel doortrekken."
De wedstrijden tegen Vitesse zijn voor de supporters de belangrijkste van het jaar. Het was daarom pijnlijk dat zondag op eigen veld werd verloren van de 'buurman' uit Arnhem. Na opnieuw een nederlaag stelt N.E.C. enigszins teleur met een vijftiende plek in de Eredivisie. Rondom de club vallen regelmatig de woorden 'crisis' en 'onrust'. Binnen de club wil Pastoor daar echter niets van weten. "We moeten ons op ons werk blijven richten. Dat wordt wel lastig als je naar die geluiden gaat luisteren. Persoonlijk trek ik me niets aan van mensen die maar iets roepen en de situatie niet goed kennen. Ik blijf me met de rest van de technische staf altijd concentreren om de ploeg beter te maken, maar dat zou ik ook doen als we vijf keer achter elkaar hadden gewonnen. We kijken met vertrouwen naar het veldspel tegen PSV en Vitesse. Dat vertrouwen moeten we uitbouwen en verbeteren."
Pastoor is tevreden over het veldspel, maar kan dat niet zijn over het aantal gescoorde doelpunten. In negen duels waren spelers van N.E.C. pas zeven keer trefzeker. "Het is een feit dat we te weinig scoren, ook al krijgen we zoals tegen PSV en Vitesse meer kansen. Het is zaak om aandacht te blijven besteden aan het afmaken." Een man die voor de goals moet gaan zorgen, is Melvin Platje. De aanvaller, afgelopen zomer overgekomen van FC Volendam, is echter voorin nog niet onomstreden. "Die jongen heeft een 'kontje' nodig in de zin van een doelpunt. Maar als ik kijk naar Björn Vleminckx, die ging ook moeizaam van start."
Zaterdagavond fluit de Belgische arbiter Alexandre Boucaut om 19.45 uur voor de aftrap. Hoe Pastoor gaat spelen, wordt morgen duidelijk. De ziekenboeg is namelijk goed gevuld en vooral achterin kampen de Nijmegenaren met personele problemen. Niels Wellenberg is geblesseerd aan zijn knie, Kevin Conboy zit een schorsing uit en Nathaniel Will is op de weg terug van een hamstringblessure. "Will kan worden ingezet als het moet. Als het niet hoeft, speelt hij niet. Het plan is om hem maandag bij de beloften een helft of een uur mee te laten doen." Rémy Amieux viel maandag met de beloften uit met een enkelblessure en kan helaas ook niet spelen in Den Haag. Naast dit viertal ontbreken ook Genero Zeefuik, Nick van der Velden, Abdisalam Ibrahim en John Goossens. "Wie verzint nou zoiets met Van der Velden? Hij heeft gelukkig weer deelgenomen aan de groepstraining, maar heeft maandag nog een onderzoek. Zeefuik is geopereerd en zijn we drie tot vier weken kwijt. John Goossens is aan de betere hand en ik hoop over twee weken weer over hem te beschikken."
Met de spelers waar Pastoor wel over kan beschikken, gaat hij de strijd aan in het Kyocera Stadion. Een zware strijd beseft hij. "ADO uit is altijd hectisch. Ze hebben er een goed elftal staan. Vooral op het middenveld loopt veel kwaliteit rond, zowel aanvallend als verdedigend. Voorin is ADO erg gevaarlijk met de gebroeders Verhoek en Chery. Het zal voor ons geen hindernis worden die je met twee vingers in de neus neemt. Wij gaan in Den Haag echter niet alleen tegenhouden. Ik kies voor spelers die nu de kar moeten gaan trekken. Er ligt een prachtige uitdaging voor de ploeg."
Door: Leon Voskamp
http://www.nec-nijmegen.nl/

Wat een mooie geelgroene smileys, Ramona...
- Ramona
Iig beter dan...

Nog een leuk verhaal op het Vitesseforum:
Is toch altijd het verhaal van de derby: Nijmeegse schuimbekken tegenover Arnhemse humor.
Een vriend van me belde gisteravond even naar Nek.
"Ik wil graag een seizoenkaart". "Dat kan meneer", antwoorde de medewerker, "Voor welk vak?". "Voor het uitvak graag" antwoorde hij. "Het uitvak...???? Waarom het uitvak"?? "DAAR IS HET FEESTJE!!!!

Is toch altijd het verhaal van de derby: Nijmeegse schuimbekken tegenover Arnhemse humor.
- Ramona
Nu wel ja!
Maar ik geef toe; moest ook glimlachen.

Maar ik geef toe; moest ook glimlachen.

Wouter schreef:Nog een leuk verhaal op het Vitesseforum:
Een vriend van me belde gisteravond even naar Nek.
"Ik wil graag een seizoenkaart". "Dat kan meneer", antwoorde de medewerker, "Voor welk vak?". "Voor het uitvak graag" antwoorde hij. "Het uitvak...???? Waarom het uitvak"?? "DAAR IS HET FEESTJE!!!!
![]()

Die kop die die gozer ernaast trekt is toch pure humor? 

-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Agassi.
Nu op het NOS Journaal wat over voorschotje.nl. Schijnt niet helemaal zuiver te zijn. (joh)

Nu op het NOS Journaal wat over voorschotje.nl. Schijnt niet helemaal zuiver te zijn. (joh)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Zie ik NEK daar nou onder de degradatiestreep staan, nóg lager op de lijst dan De Grafschaap?
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
Tja, hadden ze Ulderink maar moeten halen in plaats van Pastoor. 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Ramona
Komt allemaal goehoeeeed! 

Ik ben er gisteren (helaas) geweest en ik ga geen woord meer vuil maken over dit stelletje amateurs voordat ze weer een keer gewonnen hebben... mij zien jullie dus niet meer dit seizoen in dit topic...
Wat een ellende... echt een rampteam is dit. BAH!!!
Wat een ellende... echt een rampteam is dit. BAH!!!
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
Bron: GelderlanderStadionverbod van zes jaar voor vijf relschoppers
dinsdag 25 oktober 2011 | 15:02 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 25 oktober 2011 | 15:46
NIJMEGEN - De KNVB heeft dinsdag vijf relschoppers die na afloop van de wedstrijd tussen NEC en Vitesse voor ongeregeldheden zorgden een stadionverbod van zes jaar opgelegd. Daar komt een stadionomgevingsverbod van burgemeester De Graaf bovenop.
Het omgevingsverbod geldt voor twee jaar, de maximale termijn hiervoor. Het verbod houdt in dat de supporters de komende 24 maanden niet rondom het Goffertstadion mogen zijn tijdens thuiswedstrijden van NEC. Het stadionverbod geldt voor alle stadions in Nederland.
De straffen zijn uitgedeeld naar aanleiding van de rellen die uitbraken na de Gelderse derby van zondag 16 oktober. Daarbij raakte vijf agenten en een aantal politiepaarden gewond.
Vlak na het duel pakte de politie al negen relschoppers op, de afgelopen dagen kwamen er daar nog eens drie bij. Donderdag plaatst de politie foto’s online van enkele nog niet geïdentificeerde personen die betrokken waren bij de ongeregeldheden.
Nog even en er zit daadwerkelijk geen hond meer op de tribune bij NEC...
Daar zijn de stoute jongetjes:
http://www.politie.nl/gelderland-zuid/n ... itesse.asp
Tegenwoordig word je toch makkelijker gepakt dan vroeger, denk ik. Een jaar of tien geleden waren de rellen vergelijkbaar, maar toen heeft de politie geen fotootjes on line kunnen zetten.
http://www.politie.nl/gelderland-zuid/n ... itesse.asp
Tegenwoordig word je toch makkelijker gepakt dan vroeger, denk ik. Een jaar of tien geleden waren de rellen vergelijkbaar, maar toen heeft de politie geen fotootjes on line kunnen zetten.
- Ramona
Zou jij iemand aangeven, Wouter?
Hangt van de situatie af. Met deze gasten heb ik in elk geval geen greintje medelijden.
- Ramona
Plaats 't 'maar' hier, aangezien het weinigen zal boeien.
Maar leuk leuk...een derby...
Maar leuk leuk...een derby...
b]NEC treft Achilles in bekertoernooi[/b]
vrijdag 28 oktober 2011 | 06:40 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 28 oktober 2011 | 08:51
Aanvoerder en doelpuntenmaker Twan Smits viert een feestje met zijn ploeggenoten na de 1-0 bekerzege op MVV. Foto: Erik van 't Hullenaar
DEVENTER - In de achtste finales van de KNVB-beker blijjft in ieder geval een club uit de regio NIjmegen over. NEC speelt na de overwinning donderdagavond op Volendam tegen Achilles 29 uit Groesbeek. De leider in de zondagtopklasse van de amateurs stuurde dinsdagavond MVV terug naar Maastricht.
Verder sneuvelen er in het bekertoernooi in elk geval twee topclubs. De loting heeft Ajax en AZ aan elkaar gekoppeld en Twente aan PSV.
Loting: Ajax-AZ, RKC-Go Ahead Eagles, Eindhoven-Vitesse, Heracles-De Graafschap, Heerenveen-FC Oss, NEC-Achilles'29, Twente-PSV, Sparta-GVVV.
© Gelderlander 2011, op dit artikel rust copyright.
- Ramona
28 oktober '11 18:11
N.E.C. kan Zoltán Szélesi eindelijk aan selectie toevoegen
Na wekenlange onderhandelingen heeft N.E.C. eindelijk Zoltán Szélesi aan de selectie kunnen toevoegen. De transfervrije speler heeft een contract getekend tot het einde van dit seizoen met een optie voor 1 jaar. N.E.C. is vanaf half augustus al bezig om Szélezi aan zich te binden, maar dit werd vertraagd doordat de Griekse voetbalbond en de FIFA hem niet eerder vrij wilden geven.
De 29-jarige Hongaarse international begon zijn loopbaan als speler bij Újpest FC, waar hij van 1998 tot 2004 in het eerste elftal speelde. In 2002 won hij de Hongaarse beker en Supercup. Daarnaast speelde hij drie seizoenen voor de Duitse club Energie Cottbus en aansluitend tot 2009 bij het Franse RC Strasbourg. Sinds de zomer van 2010 speelde de rechtsback bij de Griekse club Olympiakos Volos, maar wilde daar vertrekken omdat de club wegens corruptie is teruggezet naar een lagere divisie.
Zoltán Szélesi is enorm opgelucht dat na maanden van onzekerheid een einde is gekomen aan een vervelende periode: "De afgelopen drie maanden waren voor mij erg zwaar. Ik ben zeer teleurgesteld in de autoriteiten dat ze mij niet eerder hebben vrijgegeven. Nu is alles gelukkig rond en kan ik me weer volledig richten op het voetbal. Ik ben N.E.C. enorm dankbaar voor alle tijd en energie die ze in deze transfer hebben gestoken en het vertrouwen wat ze al die tijd in me hebben gehad. Ik wil nu graag zo snel mogelijk laten zien wat ik in huis heb en een bijdrage leveren aan sportief succes", aldus de nieuwste aanwinst van de Nijmeegse eredivisionist.
Szélesi zal bij N.E.C. gaan spelen met nummer 2.
http://www.nec-nijmegen.nl/
2-0 voor tegen FC Utrecht.
- Ramona
3-1! Eindelijk! 

Mooi dat NEK onze tegenstander van vlg. week nog effe dieper de shit in heeft gedrukt.Ramona schreef:3-1! Eindelijk!
On coke.Thijs schreef:Agassi.![]()
- Ramona
Mooi!

Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/John Goossens hervat groepstraining
Geplaatst op: 02-11-11 om: 22:13 door:
Door: Jeroen
De ziekenboeg van NEC stroomt langzaam weer iets leeg. Zo heeft John Goossens woensdag de groepstraining herbat. De linkermiddenvelder dacht oorspronkelijk maandag al zijn rentree op de grasmat te maken, meldde hij tegenover ELF Voetbal. Maar dit werd nu twee dagen later. De Noord-Hollander liep op de tweede speeldag in eigen huis tegen Excelsior een beschadiging op aan de buitenband van de rechterknie. Sinds die maandagavond 17 augustus stond hij buitenspel en revalideerde hij bij de KNVB in Zeist.
Hij is nu weer helemaal fit. Op de training ontbraken wel Bram Nuytinck (knieblessure) en Ryan Koolwijk (heup), meldt De Gelderlander. Genero Zeefuik was wel op het veld te bewonderen, maar hij volgde een individueel programma. Datzelfde betrof Remy Amieux.
Niels Wellenberg was ook afwezig. De rechtsback kampt al maanden met een knieblessure en ging twee weken geleden onder het mes. Daarbij werd hij opnieuw verholpen aan de meniscus. Zijn krukken heeft hij niet meer nodig, meldde hij zondag tegenover ELF Voetbal. "Het is nu een kwestie van rustig terugkomen."
Bron: ELF Voetbal
-
Ik hoop dat hij snel weer kan spelen, in de Ajaxjeugd zelden een speler gezien met zo'n perfecte trap/vrije trap.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".