PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Lionel

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Lionel » ma mei 13, 2013 10:37 am

Als ze meer dan 15 miljoen voor die 3 krijgen vind ik het al veel.
IK GELOOF!!!!!!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma mei 13, 2013 10:41 am

Zat Brands bij Gronn op de tribune? Wie zou hij hebben bekeken? V. Dijk?

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 13, 2013 10:42 am

Waarom zou Brands bij de laatste wedstrijd van Mark aanwezig moeten zijn, Yopi? Het is toch in het belang van PSV dat hij alvast scout? De wedstrijd van PSV ging nergens meer over.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mei 13, 2013 10:46 am

Rishi schreef:Waarom zou Brands bij de laatste wedstrijd van Mark aanwezig moeten zijn, Yopi? Het is toch in het belang van PSV dat hij alvast scout? De wedstrijd van PSV ging nergens meer over.

Ik had het over Sanders. Niemand van het bestuur was er.

Dat verhaal over City is dus onzin.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mei 13, 2013 10:46 am

De wedstrijd van Groningen ging ook nergens over.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 13, 2013 10:48 am

Yopi schreef:
Rishi schreef:Waarom zou Brands bij de laatste wedstrijd van Mark aanwezig moeten zijn, Yopi? Het is toch in het belang van PSV dat hij alvast scout? De wedstrijd van PSV ging nergens meer over.

Maar zat ook Sanders in Groningen dan?

@ Johnk: Maar dan kan je nog wel iemand scouten. Nu liep Sig al binnen een paar minuten bij hem weg. Kopen die jongen!
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mei 13, 2013 10:49 am

Yopi schreef:

PSV zal, net als andere Nederlandse clubs, aankloppen en om spelers bedelen. Verder gaat het blijkbaar niet. De samenwerking tussen Feyenoord en City is ook nooit geintensiveerd. Ik denk dat ze de eredivisie bij City een ballencompetitie vinden. Guidetti werd na een jaartje ook teruggefloten, terwijl die het goed naar zijn zin had.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mei 13, 2013 10:53 am

Elabdellaoui was ook een schot in de roos bij Feyenoord. :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mei 13, 2013 10:56 am

Brands: 'Advocaat heeft de naam dat hij niet graag met de jeugd werkt. Het tegendeel is bewezen. Hij heeft een aantal jonge spelers de kans gegeven'.

Huh????? :confused.gif:

Er is ook geen sprake van stilstand bij PSV, vindt Brands. Huh?

Hij stelt zich heel defensief op. Het ligt allemaal niet aan hem want aan het begin van het seizoen vond iedereen dat PSV een sterke selectie had.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 13, 2013 11:10 am

Locadia stond de afgelopen twee wedstrijden in de basis :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 13, 2013 11:22 am

Yopi schreef: Dat verhaal over City is dus onzin.
Kwam City in die persco überhaupt ter sprake?
Le T. schreef: en de aankomende trainer niet met Van Bommel had gepraat.
Die kan Lothar in zijn zak steken trouwens. Cocu zat niet op hem te wachten. :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 13, 2013 11:24 am

Peter schreef:Elabdellaoui was ook een schot in de roos bij Feyenoord. :smallgrin.gif:
Eintracht Braunschweig koopt hem nu wel. Gepromoveerd naar de BuLi.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mei 13, 2013 11:36 am

wimpey schreef:Kwam City in die persco überhaupt ter sprake?

Een journalist vroeg ernaar. Brands zei dat hij niet wist waar het verhaal vandaan kwam. Hij had wel een gesprek gevoerd met City maar van samenwerking was geen sprake.

Wat een persconferentie, geniaal. Ik zit nog na te genieten. Er verandert niets, het ligt aan de pers en aan de communicatie dat de supporters denken dat het niet goed ging. Brands zei nog maar eens dat de verdediging van PSV niet de oorzaak was van een hoop puntverlies, ter verhoging van de feestvreugde.
Verder had de komst van Dick Advocaat niet gezorgd voor stagnatie, welnee. Swinkels van de RVC werd er zelfs bijgehaald om dat nog eens uit te leggen. Toen werd gesuggereerd door de pers dat Dick Advocaat toch echt geen man was die de jeugd een kans gaf en dat in het beleidsplan stond dat de jeugd een kans moest krijgen, hielden ze keihard vol dat Advocaat juist wel... ach, laat maar.

Een TD die zich erachter verschuilt dat iedereen aan het begin van het seizoen vond dat PSV een goede selectie had, geeft zichzelf een brevet van onvermogen. Hij wordt immmers dik betaald om het beter te zien dan de gemiddelde supporter of journalist.

Voor ons Ajacieden een en al goed nieuws. :headbang.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 13, 2013 11:45 am

Yopi schreef: Brands zei nog maar eens dat de verdediging van PSV niet de oorzaak was van een hoop puntverlies, ter verhoging van de feestvreugde.
Ik begrijp Brands wat dat betreft wel. Tot op zekere hoogte. :smallgrin.gif: Je kunt die defensie niet exclusief de schuld geven, wanneer er 3 linies in het veld staan. I.p.v. een compact spelend elftal.

Wanneer Eriksen en Siem het middenveld van psv compleet aan flarden lopen, bewegen en denken, krijg je goals om de oren. Of denk aan kakkies - psv. Janmaat mocht doen en laten wat ie wilde, Mertens legde hem geen strobreed in de weg. Soms was de defensie de oorzaak, vaak ook het gevolg...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mei 13, 2013 11:50 am

Daar zou je gelijk in hebben als niet keer op keer de verdedigers van PSV om sullige wijze doelpunten hadden weggegeven. Marcelo, Pieters tegen Ajax, enz.

Het omgekeerde geldt ook: dat het middenveld het zwaar had door de matige verdediging (opbouwend, duelkracht).

peter

Bericht door peter » ma mei 13, 2013 11:52 am

Precies. Die goal van Eriksen was exemplarisch. Een simpele 1-2 en Eriksen kan zo doorstoten naar het 16m-gebied. Uiteraard wordt daar slecht uitgestapt en is van een blok geen sprake, maar het feit dat hij 30 meter mag doorlopen omdat van Bommel zit te snurken is eigenlijk vele malen erger.

Brands heeft geen zelfkritiek en dat begint nu echt pijnlijk te worden. Komt allemaal voort uit het feit dat die man geen visie heeft. Hij doet maar wat en houdt z'n hoofd boven water door de supporters te paaien. Zul je zien dat hij nu met Gomes op de proppen komt om zo de aandacht af te leiden van zijn totale falen.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 13, 2013 11:53 am

Yopi schreef: Het omgekeerde geldt ook: dat het middenveld het zwaar had door de matige verdediging (opbouwend, duelkracht).
Defensie had het ook zwaar door het matige middenveld. Technisch vernuft in die linie lag met Strootman, Bommel, Wijnaldum en Toi-boi dichtbij nul.

PSV zoekt fysieke trainer

Van onze Telesportredactie
Phillip cocu is met de clubleiding naarstig op zoek naar aanvulling voor de technische staf. Zo is Ronald Spelbos al benaderd voor de functie van analist.

"De staf zal verder worden uitgebreid", zei Cocu tijdens een speciaal belegde persconferentie van PSV. "Ook op het fysieke gedeelte zal nog een trainer worden toegevoegd, aangezien ik veel meer met individuele programma's wil gaan werken."
Cocu is klaar voor zijn nieuwe uitdaging bij PSV. "Je moet de juiste stappen hebben bewandeld. Dat heb ik volgens mij nu gedaan. Tenminste dat gevoel heb ik."

--> een goed voorbeeld doet volgen :biggthumpup.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » ma mei 13, 2013 11:56 am

Joey heeft een punt, maar hoort ook echt wat hij wil horen en legt alles over Brands negatief uit...
Daarnaast kan Brands ook moeilijk hardop zeggen dat de verdedigers van PSV hebben gefaald en dat men gaat proberen ze te vervangen.

Verder had Sanders een duidelijk verhaal en maakte Cocu een hele goede indruk.

Hier trouwens de integrale tekst van de persconferentie:
http://www.psv.nl/Nieuws/Nieuwspagina/I ... ie-PSV.htm

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 13, 2013 11:57 am

Peter schreef: Brands heeft geen zelfkritiek en dat begint nu echt pijnlijk te worden. Komt allemaal voort uit het feit dat die man geen visie heeft.
Dickie gaf een paar dagen geleden een interview. Ze hadden in de winterstop wat aan de defensie willen doen. Hij tegen Brands: hoe heet die jongen ook alweer? Moreno. Ja, Moreno.

Ik moest wel lachen toen ik dat hoorde. Die Brands heeft echt een netwerk van Alkmaar tot Alkmaar. En Dickie herinnert zich de naam van een speler niet, die hij in Alkmaar in zijn elftal had.

Cocu moet verdomd goed oppassen daar. Hij komt daar in een organigram terecht dat, voor hem, een seizoen à la Wouters of MVB doet vrezen. Afbreukgevaar is enorm.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mei 13, 2013 11:59 am

Goed voorbeeld doet goed volgen, ja. Verbaast me niets. :smallgrin.gif:

Peter schreef:Precies. Die goal van Eriksen was exemplarisch. Een simpele 1-2 en Eriksen kan zo doorstoten naar het 16m-gebied. Uiteraard wordt daar slecht uitgestapt en is van een blok geen sprake, maar het feit dat hij 30 meter mag doorlopen omdat van Bommel zit te snurken is eigenlijk vele malen erger.
Dan voer ik aan dat de derde goal...
Van allebei een beetje, maar de verdedigers van PSV kunnen er niets van. Brands heeft Marcelo gehaald, dat zou al genoeg reden moeten zijn voor ontslag. Marcelo is niet hier of daar zwak in, hij kan niets.

Brands heeft geen zelfkritiek en dat begint nu echt pijnlijk te worden. Komt allemaal voort uit het feit dat die man geen visie heeft. Hij doet maar wat en houdt z'n hoofd boven water door de supporters te paaien. Zul je zien dat hij nu met Gomes op de proppen komt om zo de aandacht af te leiden van zijn totale falen.

Nee, Gomes komt niet.

Niet alleen Brands heeft geen zelfkritiek, hetzelfde geldt voor Tiny Sanders. En voor de RVC, want die staat helemaal achter de directie. Ze hebben zich ingegraven daar.

@Baseman: zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Cocu zal het zwaar krijgen op deze manier. De mensen boven hem zijn vooral bezig met overleven. Het hoeft maar even tegen te zitten en hij is de klos. Dat gun ik hem niet.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mei 13, 2013 12:02 pm

Er is trouwens geen sprake van Gomes, begrijp ik. Tyton en Zoet gaan het doen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » ma mei 13, 2013 12:03 pm

'Koopclub' PSV mikt voortaan op eigen jeugd

Gepubliceerd op zaterdag 11 juni 2011 om 12:08

De eigen jeugd heeft de toekomst bij PSV, zegt technisch manager Marcel Brands in gesprek met AD Sportwereld. De Eindhovense club heeft vanwege fikse financiële problemen geen geld meer om spelers te kopen en gortige salarissen te betalen.

“PSV was altijd een kopende club, maar dat moet veranderen”, reageert Brands. “Wij hebben veel geïnvesteerd in de jeugdopleiding, daar moeten we de vruchten van plukken. We willen toe naar een selectie met achttien of negentien voetballers, aangevuld met vier of vijf talenten uit de jeugdopleiding.”

“Je moet een jochie van twaalf jaar dat bij PSV komt perspectief kunnen bieden. Hij moet zien dat het écht mogelijk is om het eerste te halen”, stelt Brands. “Het gebeurt al, met Zakaria Labyad, Género Zeefuik en Stijn Wuytens. Het is belangrijk dat de talenten een opening zien naar het eerste elftal.”

De koerswijziging gaat per direct in, belooft Brands. “Wie weet maakt Erik Pieters in de toekomst een prachtige transfer naar het buitenland. Dan hebben we Abel Tamata uit de eigen jeugd klaar staan. Als je mikt op kwartfinale Champions League, kies je eerder voor een ervaren jongen. Wij slaan een andere weg in. Alleen voor spelers met een grote toegevoegde waarde betalen we meer dan een miljoen euro salaris. Dat doen we dus niet voor tien man. Dat is een duidelijk signaal. We zullen creatief moeten zijn, maar ook realistisch. Het is ons doel om in eigen land prijzen te pakken. Dat kan nog altijd met ons budget”, besluit de manager optimistisch.
Schrijnend.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 13, 2013 12:04 pm

Baseman schreef: Verder had Sanders een duidelijk verhaal en maakte Cocu een hele goede indruk.
Een pré bij Cocu vind ik dat hij geen behoefte had aan nog een seizoen Van Bommel. :biggthumpup.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 13, 2013 12:08 pm

Peter schreef: Schrijnend.
23 maanden later is dat verhaal weer uit de Kliko gehaald. :biggthumpup.gif:

Wanneer ik psv-fan zou zijn, zou ik mijn hoop vestigen op Cocu. Hoewel die er vorig seizoen weinig van bakte. Meer strohalmen zie ik niet daar.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mei 13, 2013 12:10 pm

Jöhnk schreef:
Yopi schreef:

PSV zal, net als andere Nederlandse clubs, aankloppen en om spelers bedelen. Verder gaat het blijkbaar niet. De samenwerking tussen Feyenoord en City is ook nooit geintensiveerd. Ik denk dat ze de eredivisie bij City een ballencompetitie vinden. Guidetti werd na een jaartje ook teruggefloten, terwijl die het goed naar zijn zin had.
Hebben we het over het City dat van Ajax verloor en er tegen gelijk speelde?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie