Raar he.Baseman schreef:Dat valt inderdaad tegenPlaats eens een positieve column dan.![]()

psv'ers lijken het heel normaal te vinden dat de gemeente hun club effe van een failliesement redt. De gemeenten Roosendaal, Haarlem en Sittard waren bijv. veel minder toeschietelijk... FC Eindhoven was ook platzak, meen ik. Heeft de gemeente ook weinig voor gedaan. De grond onder het stadion aan de Aalsterweg is blijkbaar geen rode knoop waard.

Wat verwarrend is, is dat de gemeente er 50 miljoen inpompt, sponsoren 30 miljoen, dat psv een verlies van bijna 20 miljoen over het voorbije boekjaar draait... maar vervolgens doodleuk binnen een paar dagen 18 miljoen uittrekt voor een trio spelers van middenmoters. Dat komt op de buitenstaander niet goed over. Het doet nl. de vraag stellen of ze bij psv überhaupt iéts hebben bijgeleerd van al die jaren van wanbeleid.
Net als met die columns heb ik ook hier weinig positief nieuws voor je: ik heb nog geen verhaal gelezen dat die grond méér waard zou zijn dan hetgeen de gemeente ervoor betaalt. Men kán ook niets met die grond, want die is in gebruik... Hoe je het ook wendt of keert: de gemeente matst je club hier op enorme wijze. Je mag als psv-fan je handen dichtknijpen dat de gemeente je club van de verdrinkingsdood redt.Wat betreft die taxateur, het bedrijf dat op 48,4 miljoen uitkwam is ook onafhankelijk en staat erg goed bekend. Dat een andere taxateur op een ander bedrag uitkomt is erg leuk voor die taxateur, maar doet niet ter zake. Er zal vast ook wel een taxateur te vinden zijn die hoger uitkomt.
Overheidssteun: you bet. Geen projectontwikkelaar zou die grond kopen in de wetenschap dat die de komende 20 jaar onaantastbaar is, omdat een voetbalclub-in-verval er gebruik van maakt. De gemeente doet dat wel.
Ik ben persoonlijk tegen. psv heeft zichzelf in de shit gewerkt, dan mogen ze het ook zelf opknappen. Once bitten, twice shy. En ik zou er ook zo over denken wanneer het Ajax zou overkomen. Dan trek je als club maar een kleiner jasje aan. En probeer je door inventief en financieel conservatief beleid er maar weer bovenop te komen.