Feyenoord
Moderator: mods
Re: Feyenoord
Lionel schreef:Ik kan er wel van genieten. Lullig voor de stad Rome maar ik hoop dat ze al die idioten neerslaan. Zijn we daar voorlopig van verlost.
Inderdaad. Wat mij betreft *** (EDIT Peter: onnodig)

Lastig om in te schatten of die gast met 't bebloede gezichie op de 10e (op twee na laatste) foto kakkerlakken tuig is of een Italiaanse stille.
Een paar jaar wat minder eten zal hem eigenlijk alleen maar goed doen.zeux schreef:
IK GELOOF!!!!!!
Volgens mij een Italiaanse stille. Die ME-er daarnaast gaat echt niet zo dicht bij een raddraaier staan. Dat scum krijgt duidelijk een wezenlijk ander soort 'zorg en toewijding'. Ik vermoed ook dat de ME-er op die foto om een medic schreeuwt.Cruijff schreef: Lastig om in te schatten of die gast met 't bebloede gezichie op de 10e (op twee na laatste) foto kakkerlakken tuig is of een Italiaanse stille.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Wat een tuig. Kijk eens naar die ene met zijn witte petje en zijn tongetje. Wat een ongelooflijke loser.
Ook knap; een uitstekend resultaat neerzetten, wat volledig ondersneeuwt dankzij het wangedrag van de eigen supporters.
Een niet vol stadion vergelijken met tokkie mongolen die voor de zoveelste keer een stad verbouwen.
Maar hou vooral vol dat de naam van Feyenoord hier niet onder lijdt en dat 'de gewone' Feyenoord supporters hier niet op aangekeken worden...daarbij kan dit weer gebruikt worden voor tegenstanders van voetbal en het aanscherpen van combi regelingen.
En die lafaard van een Gudde durft nog te zeggen dat dit alleen supporters betreft die zonder kaartje zijn gekomen, 'de gewone Feyenoord supporter' doet zoiets niet
Wauw, wat een ongelooflijk non-argument.wimpey schreef:Stadion van psv zou ook vol moeten zitten voor een pot tegen een Europese topclub. Maar je hoeft jezelf er niet op aan te kijken dat het niet zo is.
Een niet vol stadion vergelijken met tokkie mongolen die voor de zoveelste keer een stad verbouwen.
Maar hou vooral vol dat de naam van Feyenoord hier niet onder lijdt en dat 'de gewone' Feyenoord supporters hier niet op aangekeken worden...daarbij kan dit weer gebruikt worden voor tegenstanders van voetbal en het aanscherpen van combi regelingen.
En die lafaard van een Gudde durft nog te zeggen dat dit alleen supporters betreft die zonder kaartje zijn gekomen, 'de gewone Feyenoord supporter' doet zoiets niet

Die Feyenooit kanslozen , vallen ook onder IS Hooligans wat een kut volk Maffia in Rome
Hmmz. Blijkbaar is het in de kont steken met een mes een Romeinse specialiteit:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/8068088.stm
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Klopt, deden ze bij ons ook al toen wij er waren in 2003.
Eigenlijk is mijn conclusie dat ze aardig de tyfus zijn geslagen.
Eigenlijk is mijn conclusie dat ze aardig de tyfus zijn geslagen.
www.nusport.nlUEFA stelt geen onderzoek in naar rellen Feyenoordfans in Rome
De UEFA gaat geen maatregelen nemen tegen Feyenoord naar aanleiding van de ongeregeldheden in Rome.
Fans van de Rotterdamse club misdroegen zich donderdag in het centrum van de Italiaanse hoofdstad voorafgaand aan het Europa League-duel tussen AS Roma en Feyenoord (1-1).
"We veroordelen alle gewelddadige incidenten die in de stad hebben plaatsgevonden. Maar het ligt niet binnen de rechtsbevoegdheid van de UEFA om daar maatregelen tegen te nemen, omdat het niet tijdens de wedstrijd in het stadion gebeurde," zegt een woordvoerder van de Europese voetbalbond vrijdag.
De UEFA stelt dat alleen de Italiaanse politie maatregelen kan treffen.
Feyenoord hoeft door het besluit niet te vrezen om vanwege de rellen uit de Europa League gezet te worden.
Woensdag was het ook al onrustig in de Romeinse binnenstad. Verschillende supporters werden aangehouden en drie fans werden woensdag veroordeeld tot bijna anderhalf jaar celstraf. Andere fans kregen een grote geldboete opgelegd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik heb alleen de eerste helft van Roma-F. gezien. Daarin was Roma heer en meester. Het speelde wel een beetje arrogant, vond ik. Alsof ze met minimale inspanning (paar countertjes) die boertjes uit het noorden konden afdrogen.
Wat is er gebeurd in de tweede helft?
beelzebub schreef:Hmmz. Blijkbaar is het in de kont steken met een mes een Romeinse specialiteit:
Klopt, in 2003 in Rome schrokken wij daar behoorlijk van. We waren met ons groepje gewoon in volledig Ajax tenue dwars door de AS Roma groeperingen gewandeld, ik was toen nog 19 en een aantal metgezellen zelfs pas 17.El Clavo schreef:Klopt, deden ze bij ons ook al toen wij er waren in 2003.
Aangekomen bij het uitvak zagen we jongens volledig onder het bloed zitten, in de bil gestoken, dat is weliswaar niet een vitaal orgaan van je lichaam zoals je nieren, je lever of hart etc. maar het gaf wel ontzettend veel bloed. Akelig gezicht.
Ik heb alleen de eerste 25 minuten gezien. Maar jouw omschrijving van de eerste 45 minuten scheppen een beeld waardoor je je wel een voorstelling van kunt maken hoe zo'n wedstrijd dan verder verloopt.Yopi schreef:Ik heb alleen de eerste helft van Roma-F. gezien. Daarin was Roma heer en meester. Het speelde wel een beetje arrogant, vond ik. Alsof ze met minimale inspanning (paar countertjes) die boertjes uit het noorden konden afdrogen.
Een AS Roma dat op 60% denkt een Europese tegenstander te ontmantelen en verzuimt om na de 1-0 ook de 2-0 te maken, gaat gaandeweg de wedstrijd meer weerstand krijgen, ziet het momentum keren en dan is het altijd een logische voetbalwet dat je, mits je keeper geen Cillessen heet, dan ook minimaal 1 tegengoal krijgt.
En wat zegt Gudde erover:De Italiaanse pers vergelijkt vrijdag het gedrag van de Feyenoord-supporters de afgelopen dagen in Rome met vijandelijke invallen in Italië in het verleden. De Europese voetbalbond UEFA kan echter geen maatregelen nemen tegen de Rotterdamse club.
Volgens persbureau ANSA herinnert de chaos aan de Sacco di Roma (Plundering van Rome) in 1527, toen tienduizenden Duitse en Spaanse huurlingen moordend en verkrachtend door de Heilige Stad togen.
Premier Matteo Renzi had donderdag al de toon gezet door te spreken van "tekenen van barbaarsheid".
Volgens Il Messaggero, de plaatselijke kwaliteitskrant van Rome, is het "centrum verwoest door Hollandse ultra's". De krant Corriere dello Sport ziet de hoofdstad eruit als "gewond door de Hollandse furie" die "chaos en verwoesting" heeft achtergelaten.
De publieke omroep RAI hekelt dat twee van de mooiste pleinen van de wereld het doelwit zijn geweest.
De krant Il Tempo heeft het over een 'guerilla' aan de Piazza di Spagna (Spanjeplein), waar de hooligans huishielden. De krant zet zelfs per hoge uitzondering een kop in het Nederlands, "Nederlandse beesten", paginabreed op de voorpagina en geeft daar zelf de vertaling ''Olandesi animali'' tussen haakjes bij.
Verkracht
Kunsthistorici van de gemeente Rome hebben vrijdagochtend de Barçaccia-fontein op de Piazza di Spagna onderzocht, waar de Feyenoord-supporters donderdag hebben huisgehouden. De experts hebben ''permanente beschadigingen'' vastgesteld.
Er ontbreken stukjes van de marmeren beelden. De deskundigen reppen over een ''verkrachting'' van het meesterwerk van Bernini, aldus de krant Corriere della Sera.
Voordat de experts aan de slag konden met de marmeren beelden, moesten bierflessen, ballons, vlaggen en sjaals worden verwijderd. De omgeving van de fontein is afgezet om naar de ontbrekende stukjes marmer te zoeken.
http://www.nu.nl/buitenland/3996492/fey ... in-rome-13
Wat een laffe pisvlek.Gudde denkt niet dat Feyenoord moet vrezen dat de UEFA de club zwaar zal straffen. "De UEFA oordeelt over wat er in het stadion gebeurt en, dat heb je zelf gezien, dat was zo vlekkeloos als wat. Ik denk wel dat AS Roma een forse boete krijgt voor alle knallen en vuurwerk. Wij zijn verantwoordelijk voor de fans in het uitvak. Die supporters, door ons geregistreerd, hebben de ploeg fantastisch ondersteund. Maar wij horen ook verhalen dat er tegen alle afspraken in toch zo'n zeshonderd Feyenoordsupporters zonder officieel kaartje ergens in het stadion hebben gezeten. Zijn dat de supporters die voor de rellen en ellende hebben gezorgd of de door ons geregistreerde? Die feiten heb ik niet, dus ik vind het moeilijk om daarover te oordelen."
En dan ook durven te wijzen naar supporters van AS Roma

Baseman: zowel in het journaal als in diverse kranten heeft Gudde toch echt, in verschillende bewoordingen, heel scherp afstand genomen van 'fans' / 'mensen' / 'landgenoten' die zich als debielen hebben gedragen.
Jij basht zo'n man weer op een heel makkelijke manier door quotes te verzamelen van iemand die door randdebielen die hij persoonlijk kent noch wenst in een positie is gebracht waarin je het met je reactie nooit goed kunt doen.
En verder moet je gewoon lekker je mond gaan spoelen of hem in ieder geval dichthouden als psv (famous for not travelling) fan in het algemeen en saaie met je lelijke muts thuis op de bank naar duffe Amerikaanse series kijkende en nooit naar Europese uitwedstrijden afreizende huisvader in het bijzonder.
Jij basht zo'n man weer op een heel makkelijke manier door quotes te verzamelen van iemand die door randdebielen die hij persoonlijk kent noch wenst in een positie is gebracht waarin je het met je reactie nooit goed kunt doen.
En verder moet je gewoon lekker je mond gaan spoelen of hem in ieder geval dichthouden als psv (famous for not travelling) fan in het algemeen en saaie met je lelijke muts thuis op de bank naar duffe Amerikaanse series kijkende en nooit naar Europese uitwedstrijden afreizende huisvader in het bijzonder.

Die Gudde kan het geen zak schelen, zolang er maar geen maatregelen genomen worden tegen F.
Een historisch monument beschadigen, bweh. Zeephoofden.

Een historisch monument beschadigen, bweh. Zeephoofden.

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Die Gudde is ook geen knip voor de neus waard.
@Cruijff: Doe eens normaal joh. Nergens voor nodig om zo op de man te discussieren.
@Cruijff: Doe eens normaal joh. Nergens voor nodig om zo op de man te discussieren.

- InnerHarbour
Cruijff schreef: En verder moet je gewoon lekker je mond gaan spoelen of hem in ieder geval dichthouden als psv (famous for not travelling) fan in het algemeen en saaie met je lelijke muts thuis op de bank naar duffe Amerikaanse series kijkende en nooit naar Europese uitwedstrijden afreizende huisvader in het bijzonder.

YNWA
Pigneto
Ja, ja, schandalig, maar mogen de góede Feyenoorders misschien ook effe trots op hun ploeg zijn zónder door het stof te moeten?
Terwijl Nederlandse hooligans zich misdroegen in Rome, moest ik denken aan de goede Feyenoorders. Feyenoorders die zich niet misdroegen, gewoon omdat ze, tja... in het algemeen eigenlijk nooit ruzie krijgen met wie dan ook. Ook niet met de politie in buitenlandse steden. Heel gek.
Van dat type liepen er duizenden rond, gisteren in Rome.
(Nee, ik was er niet bij. Ja, ik ben Ajacied. Dat weten mensen. Maar het doet er in dit verband geen fluit toe.)
Begrijp me niet verkeerd: ik ben niet zo iemand die altijd maar weer zalvend beweert dat het een ‘kleine groep’ is die dit soort problemen veroorzaakt. Dat is het probleem juist: het is een gróte groep. Maar de groep góede Feyenoorders was nog groter.
Ballenbak
Ik weet hoe ze AS Roma uit de ballenbak tevoorschijn zagen komen en meteen dachten: wow, de 'Giallorossi'. Beroemde kleuren. Groot stadion. Rome! Totti! Dáár willen we heen!
Ik weet hoe ze toch ook even met hun vrienden stilstonden bij de grote kans op rellen: er gaan er natuurlijk duizenden, ook gasten met stadionverboden, zonder kaartjes, want in Italië zitten stadions nooit vol en kun je op vrijwel elke straathoek aan tickets komen.
Ik weet hoe ze zich vervolgens welgemoed voornamen het gedonder te ontlopen (wat inderdaad vrij eenvoudig is) en vaststelden dat ze dit prachtige Europese tripje toch echt niet wilden missen.
Ik weet hoe je vooraf research doet over de stad in kwestie. Rome. Eens kijken. De grote meute zal wel bij de Spaanse Trappen en op het Campo de’ Fiori staan. Daar zal het dus in de loop van de middag fout gaan (door de politie natuurlijk!), dus daar moeten we wegblijven. Waar dan naar toe? Pigneto! Leuke wijk, veel kroegen, buiten het centrum.
Droeve schaamte
Ik ken de sms’jes en appjes die je in de loop van de middag ontvangt van vrienden, vanuit de binnenstad: ''Het wordt hier nu vervelend. Wegwezen. Waar zitten jullie?''
Ik weet hoe je vervolgens even je 'dataroaming' aanzet, NU.nl checkt en voelt hoe de droeve schaamte bezit van je hart neemt. Waarom nou toch weer? Verdomme. Waaróm?
Ik weet hoe leuk je het kunt hebben in Pigneto of een ander zorgvuldig geselecteerd wijkje buiten de gebaande paden: je komt er supporters van je eigen club tegen die net zo zijn als jijzelf en supporters van de tegenpartij in wie je instinctief gelijkgestemden herkent.
Ik weet hoe je, zodra de berichten van het slagveld zich beginnen te verspreiden, geneigd bent om tegen al die jongens te zeggen ''we zijn niet allemaal zo'' en hoe ze je dan aankijken: dat hoef je niet te zeggen, we weten het en we kennen het.
Ik weet hoe je je vervolgens naar het stadion begeeft en (onvermijdelijk) even voorbij de barse cordons van oproerpolitie moet, die natuurlijk ook niet kan weten dat je de hele middag vreedzaam in Pigneto hebt gezeten.
En ik weet hoe je je, ondanks je schaamte en verontwaardiging, tóch helemaal te pletter staat te genieten als je club onverhoopt een prachtwedstrijd op de mat legt en een knap resultaat behaalt, zoals Feyenoord gisteravond in Rome.
Verantwoording
Het van vreugde exploderende uitvak bij zo’n doelpunt, het meeslepende gevecht, het gezang... Ik weet hoe je, ondanks de schaamte, gloeiend van trots de nacht in loopt, gauw weer naar Pigneto.
Ik weet hoe het thuisfront de volgende dag van je eist dat je 'afstand neemt' van het geweld en hoe je dat ook doet, tot je op zeker moment geen zin meer hebt om verantwoording af te leggen voor wandaden waaraan je part noch deel had en waarvan je (al gelooft geen thuisblijver dat) zelfs amper iets hebt meegekregen. En ik weet hoe een bepaald slag die houding vervolgens opvat als 'bagatelliseren' of 'goedpraten'.
Enfin, zulke Feyenoorders liepen er heel veel in Rome.
Ik ken de cocktail van trots en schaamte waarmee ze vandaag of morgen thuiskomen, ik heb met ze te doen, maar ik begrijp ook waarom ze het ondanks alles tóch te gek vonden en de volgende keer weer meegaan.
Door: NU.nl/Menno Pot
Zwakke column. Ko trapt vooral open deuren in.
Maar hij beschrijft wel een gevoel dat veel normale voetbalsupporters zullen herkennen.
Wat moet je er ook tegen doen als club of supporter die gewoon naar Rome gaat met goede bedoelingen. Je kunt hier niets aan doen maar mensen kijken je er wel op aan. Of is er iemand hier die even kan uitleggen hoe je voorkomt dat zo'n verzameling randdebielen naar Rome gaat en daar de boel kort en klein slaat?
Wat moet je er ook tegen doen als club of supporter die gewoon naar Rome gaat met goede bedoelingen. Je kunt hier niets aan doen maar mensen kijken je er wel op aan. Of is er iemand hier die even kan uitleggen hoe je voorkomt dat zo'n verzameling randdebielen naar Rome gaat en daar de boel kort en klein slaat?
Nil volentibus arduum
Verklaar je nader...Yopi schreef:Zwakke column. Ko trapt vooral open deuren in.
...Of wellicht interessanter: schrijf jij maar even een betere.
Dat hij PSV en mij beledigt doet me niets, dat hij het echter ook nodig vindt om mijn vrouw erbij te betrekken vind ik zielig en triest.Peter schreef:@Cruijff: Doe eens normaal joh. Nergens voor nodig om zo op de man te discussieren.
Ook erg jammer trouwens dat zoiets hier is toegestaan.
Trek het je niet aan. Hij kent jouw 'muts' niet eens.