PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Jöhnk » vr mei 10, 2013 1:55 pm

Volgens Thijs Slegers heeft PSV in de winterstop geprobeerd om Stekelenburg te huren van Roma.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mei 10, 2013 2:11 pm

Wat een club zeg :excited.gif: :smallgrin.gif: :drecul.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr mei 10, 2013 2:44 pm

Ook zo mooi: volgens Mark van Bommel heeft PSV 'onnodig' de titel verspeeld en nu ook 'onnodig' de bekerfinale verloren.

En Dick Advocaat liet optekenen dat hij, zijns inziens, toch echt wel het maximale uit PSV gehaald heeft, dit seizoen.

Zelfreflectie: het is niet iedereen gegeven. Ik hoop echt dat dat de spirit blijft daar, want dan komen ze hier dus nooit meer uit.

Sowieso hilarisch: dat eeuwige woordje 'onnodig'... Het betekent écht helemaal niks. Volslagen holle retoriek. Als je een voetballer vraagt wat hij over een slechte uitslag te melden heeft, zegt hij in een reflex 'onnodig' of 'zuur'. Dat zijn echt de modewoorden van de dag om professioneel op een nederlaag te reageren. Daar denken ze verder helemaal niks bij; is gewoon aangeleerd, zoals een afgerichte hond gaat zitten wanneer je 'zit' roept.

Typerend: Ajax - PSV in de ArenA, eerder dit seizoen. Ajax was in die fase echt hartstikke kwetsbaar. PSV zag er overtuigender uit, had een vrij zwakke achterhoede maar uitstekende spitsen en in elk geval heel veel opties in de voorhoede.

Dan denk je: val aan, dwing Ajax tot fouten, leg het zwaartepunt in de linie waar je goed bent. Een seizoen eerder hadden ze ook al het loon van de angst betaald.

Maar nee. PSV toonde de hele wedstrijd lang geen en-ke-le keer de ambitie ook maar over de middenlijn te komen. Laf, afwachtend, bescheten reactievoetbal was het, een beetje speculeren op een counterkansje - en ze hadden niet eens in de gaten hoezeer ze daar een onzeker Ajax mee in de kaart speelden. 3-1 dus.

En dan komt Van Bommel voor de camera - en die noemt de nederlaag 'onnodig'. Waarom? Omdat ze bij een gunstige tussenstand één kans hadden gekregen in de omschakeling (ik meen Lens, die erdoor was). Dat ze die misten; dáármee was de nederlaag verklaard. Eigenlijk hadden ze alles goed gedaan; ze waren alleen niet scherp geweest gedurende die ene beslissende seconde. 'Onnodig' dus.

Ongelooflijk. Dan heb je dus geen theelepel zelfrespect meer over. Dat getuigt echt van een kolossaal minderwaardigheidscomplex, dat zich zó diep in je systeem genesteld heeft dat je het niet eens meer als zodanig identificeert.

Je doet jezelf negentig minuten lang tekort, probeert voetballend helemaal niks en legt zó'n potje belabberd uitgevoerd amateurcatenaccio op de mat... en dan is dát je analyse.

Dan snap je er dus echt helemaal geen reet van. Dan zul je de oorzaak van de ellende dus nooit herkennen, ook al komt God het je hoogstpersoonlijk in 46 talen uitleggen.

Maar ik hoop dat ze zo over voetbal en de weg naar winst blijven denken, daar in Eindhoven. Ik hoop het van ganser harte.

K.
Still alive...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mei 10, 2013 3:03 pm

Khraa schreef:Helemaal niet nodig! Ze gaan namelijk Tyton verkopen voor 1,5 miljoen, voor Marcelo krijgen ze geld en ze verkopen Lens en Toivonen ook voor ettelijke miljoenen (tja het regelmatig niet kunnen inloggen op Ajaxtalk leid je naar vreemde plekken, in dit geval ramptoerisme op Psv Netwerk)

Ja, kostelijk is dat. Vooral als er bedragen bij staan.

Dat gaat dan zo:
Ik verwacht niet dat we de hoofdprijs krijgen voor onze spelers, maar 25 miljoen moeten we toch kunnen vangen voor Toivonen (10), Lens (10) (10) en Pieters(5). Dan kunnen we nog Matavz verkopen (8-10) en Mertens (10-15), komen we al op 45 miljoen. Daar kun je best goede spelers voor halen, te beginnen verdedigers! Ik denk dat we ook best zaken kunnen doen met AZ. We ruilen gewoon Marcelo tegen Viergever, hebben zij meteen een vervanger. En Maher wil weg, dus die ruilen we tegen Wijnaldum, desnoods met een miljoen of zo erbij. Zijn broer speelt daar al dus dat komt goed uit.

Als vervangers halen we vooral dan jonge Nederlandse voetballers die we over een paar jaar voor veel geld kunnen verpatsen. Wat denken jullie van dit team?

Gomes

Van der Hoorn Viergever Van Dijk Willems

Van Ginkel Van Bommel Strootman Maher

Luuk de Jong ????

Voor de laatste positie in de spits denk ik aan een tropische verrassing. We hebben al zo lang geen Ronaldo of Romario gehad! Misschien kunnen we Piet de Visser vragen of hij nog iemand weet!
Ik twijfel een beetje of Luuk de Jong haalbaar is maar ik denk het wel! Zo goed doet hij het daar niet. En anders kopen we gewoon Dost.

Forza PSV!

:666.gif:

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr mei 10, 2013 3:06 pm

Vestigt die jongen nou serieus zijn hoop op Piet de Visser...? :drecul.gif: :drecul.gif:

K.
Still alive...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mei 10, 2013 3:07 pm

Kowalczyk schreef:Typerend: Ajax - PSV in de ArenA, eerder dit seizoen. Ajax was in die fase echt hartstikke kwetsbaar. PSV zag er overtuigender uit, had een vrij zwakke achterhoede maar uitstekende spitsen en in elk geval heel veel opties in de voorhoede.

Dan denk je: val aan, dwing Ajax tot fouten, leg het zwaartepunt in de linie waar je goed bent. Een seizoen eerder hadden ze ook al het loon van de angst betaald.

Maar nee. PSV toonde de hele wedstrijd lang geen en-ke-le keer de ambitie ook maar over de middenlijn te komen. Laf, afwachtend, bescheten reactievoetbal was het, een beetje speculeren op een counterkansje - en ze hadden niet eens in de gaten hoezeer ze daar een onzeker Ajax mee in de kaart speelden. 3-1 dus.

Was inderdaad heel merkwaardig. PSV heeft een zwakke verdediging, dus legden ze zich 90 minuten toe op verdedigen. :confused.gif:

Ook de nieuwe messias, Cocu, liet PSV zo spelen in Amsterdam. Dom hoor.

Van Bommel redeneert als een supporter, vind ik. Hij vergeet dat niet alleen PSV wel eens een kans mist of een ongelukkig doelpunt tegen krijgt, al dan niet in de laatste minuut. Echt, ook andere ploegen zit het wel eens tegen. Zijn analyse na Ajax-PSV was exemplarisch voor die houding. Hij dacht alleen maar aan die ene gemiste kans. Daarbij vergetende dat PSV blij mocht zijn dat het na de eerste helft nog meedeed, dat het uit het niets op 1-1 kwam, en dat Ajax daarna nog twee keer scoorde.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr mei 10, 2013 3:14 pm

Jöhnk schreef:Van Bommel redeneert als een supporter, vind ik. Hij vergeet dat niet alleen PSV wel eens een kans mist of een ongelukkig doelpunt tegen krijgt, al dan niet in de laatste minuut. Echt, ook andere ploegen zit het wel eens tegen. Zijn analyse na Ajax-PSV was exemplarisch voor die houding. Hij dacht alleen maar aan die ene gemiste kans. Daarbij vergetende dat PSV blij mocht zijn dat het na de eerste helft nog meedeed, dat het uit het niets op 1-1 kwam, en dat Ajax daarna nog twee keer scoorde.
Exact.

Op dat ene momentje speculeren... Je kunt het doen, je kunt er je huisspecialiteit van maken. Italianen zijn er jarenlang heel goed in geweest: die ene uitval met Inzaghi als eindstation, bij wijze van spreken. Het kan best je clubcultuur zijn en, mits goed uitgevoerd, vind ik het ook helemaal geen verkapte vorm van valsspelen, zoals veel Nederlanders. De winnaar heeft altijd gelijk.

Maar de consequentie van zo'n voetbalvisie is wel dat je, zelfs 'moreel', met lege handen en een bek vol tanden staat wanneer het niet lukt. Dan heb je dus dor, lelijk, afwachtend en initiatiefloos resultaatvoetbal gespeeld - zonder kraak of smaak en nog zonder resultaat ook. Dan rest je nog maar één ding: een papieren zak over je hoofd trekken en zo snel mogelijk afdruipen. Je kunt dan geen enkele aanspraak meer maken op een complimentje of schouderklopje. Dan heb je er dus niet 'alles aan gedaan', je hebt niet 'alles gegeven' of 'het publiek vermaakt' - niks van dat alles: je hebt gewacht, gespeculeerd... en gefaald. Punt.

Een speler die dan nog over een soort van onrecht of gemiste kans gaat lopen miepen, wordt echt lachwekkend en sneu.

En dan zijn we dus weer bij de babbels van Mark van Bommel aanbeland.

K.
Still alive...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mei 10, 2013 3:15 pm

Kowalczyk schreef:Vestigt die jongen nou serieus zijn hoop op Piet de Visser...? :drecul.gif: :drecul.gif:

K.

Ik zuig dit uit mijn duim, Ko. :blush.gif:

Ik wilde aangeven wat de tendens is. :blush.gif:

(Blijkbaar heb ik de juiste toon getroffen.)

Maar echt, er zijn er genoeg die de oude connectie terug willen. Lemic, De Visser, Chelsea, Gomes.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr mei 10, 2013 3:19 pm

@ Yopi:
Compliment. Ik dacht echt dat je 't gekopieerd had van PSV Netwerk. :ajaxsmiley.gif:

K.
Still alive...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mei 10, 2013 3:34 pm

Verwachten jullie trouwens nog iets van de revolutie? Ik lees net toevallig het interview met Hiddink in de VI, en dat gaat dus helemaal nergens over. Hij weet niks over de spelers of het elftal, want hij heeft niks gezien. Zijn belangrijkste aanbeveling is dat PSV niet moet trainen achter gesloten deuren. En hij zegt: laat Van Breukelen maar schuiven.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 10, 2013 3:38 pm

Nou, dan zitten Guus en ik volledig op één lijn. Laat van Breukelen inderdaad maar schuiven!
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mei 10, 2013 3:39 pm

Ik verwacht er niets van. Hans van Breukelen heeft er het gewicht niet voor.

Hiddink wil vooral zijn eigen straatje schoonvegen. Hij is nog steeds boos dat hij destijds op een zijspoor gerangeerd is. Denk maar niet dat hij iets substantieels gaat doen in Eindhoven. Daar heeft hij echt geen zin in.

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 10, 2013 3:40 pm

Kowalczyk schreef: En dan zijn we dus weer bij de babbels van Mark van Bommel aanbeland.
Die na Ajax - psv doodleuk aangaf dat de tactiek prima was, want Ajax had dat druk zetten geen uur volgehouden. :biggthumpup.gif:

8 keer onnodig verliezen in een seizoen is wel erg onnodig. Zo onnodig dat het niet bij onnodig ophoudt. Zoals je al aangaf: hopen dat dat dichtgestickerde idee daar de ronde blijft doen dat het onnodig was i.p.v. op een gebrek aan kwaliteit zou kunnen duiden.

Ik denk trouwens dat een rookie als Cocu niet het relikwie Van Bommel zit te wachten. Der Lothar is toch hét symbool voor weer een mislukt seizoen en een anoniem 100-jarig bestaan. :biggthumpup.gif:

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr mei 10, 2013 4:47 pm

ik verwacht zowel bij Ajax-F-P helemaal geen spectaculaire transfers.. De NL bondscoach heeft namelijk zeer duidelijk aangegeven dat hij alleen die spelers mee neemt naar het WK die wekelijks spelen..
Strootman die heeft nu een basis plek bij PSV.. Die blijft lekker zitten..Gaat het WK echt niet op het spel zetten.
Geldt trouwens voor de verdedigers van F.. Ook..
Weer op zoek naar een Interim coach..

gaizka

Bericht door gaizka » vr mei 10, 2013 5:11 pm

mattie schreef:ik verwacht zowel bij Ajax-F-P helemaal geen spectaculaire transfers.. De NL bondscoach heeft namelijk zeer duidelijk aangegeven dat hij alleen die spelers mee neemt naar het WK die wekelijks spelen..
Strootman die heeft nu een basis plek bij PSV.. Die blijft lekker zitten..Gaat het WK echt niet op het spel zetten.
Geldt trouwens voor de verdedigers van F.. Ook..
Dat ligt eraan hoe lang de contracten van de betreffende spelers nog lopen, zowel bij Ajax als Feyenoord (en ik denk ook bij PSV) belanden spelers met een aflopend contract op de bank als ze niet willen verlengen. Hoe lang loopt het contract van Strootman nog?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 10, 2013 6:09 pm

Tot juni 2016 dus dat duurt nog even. Ik zie hem ook nog wel een jaar blijven. Van Bommel stopt er natuurlijk mee. Dan kan hij mooi een seizoen lang de baas spelen in Eindhoven en is hij in principe zeker van een wk selectie.

Overigens denk ik dat het in de praktijk wel mee valt met het op de bank zetten van spelers hoor. Dan doen clubs toch vooral met spelers die ze ook wel kunnen missen. De betere spelers worden echt wel opgesteld.
Nil volentibus arduum

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mei 10, 2013 6:32 pm

Dickie doet zijn verhaal. Het gaat over drie dingen: kopen, kopen en kopen.

http://nos.nl/video/505347-advocaat-psv ... eiten.html

Advocaat: we zijn met....hoe heet ie ook alweer?

journalist: Moreno

Advocaat: Moreno bezig geweest

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mei 10, 2013 7:41 pm

Dickie is blij dat hij in zijn carriere altijd bij clubs heeft gewerkt waar je voor miljoenen kon kopen. Dat zegt 'ie dus letterlijk haha. Wat een kerel. Tiny en Brands hebben hem natuurlijk ook beloofd om er (weer) miljoenen in te pompen, maar blijkbaar was de bodem van de schatkist wel bereikt na een halfjaartje.

Afbeelding

Gelukkig heeft men toch nog iets om op terug te kijken! :ajaxscarf.gif:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr mei 10, 2013 8:20 pm

Daar kunnen ze een mooie dvd mee maken!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr mei 10, 2013 8:42 pm

Zijn ze voor die Supercup wel gehuldigd eigenlijk?

Iniesta

Bericht door Iniesta » vr mei 10, 2013 9:16 pm

Volgens Dick kunnen ook niet alle clubs zeggen dat ze in alle competities hebben meegedaan

Khraa

Bericht door Khraa » vr mei 10, 2013 9:21 pm

Tja en meedoen is toch belangrijker dan winnen!
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mei 10, 2013 10:41 pm

Kowalczyk schreef:Ook zo mooi: volgens Mark van Bommel heeft PSV 'onnodig' de titel verspeeld en nu ook 'onnodig' de bekerfinale verloren.

En Dick Advocaat liet optekenen dat hij, zijns inziens, toch echt wel het maximale uit PSV gehaald heeft, dit seizoen.

Zelfreflectie: het is niet iedereen gegeven. Ik hoop echt dat dat de spirit blijft daar, want dan komen ze hier dus nooit meer uit.

Sowieso hilarisch: dat eeuwige woordje 'onnodig'... Het betekent écht helemaal niks. Volslagen holle retoriek. Als je een voetballer vraagt wat hij over een slechte uitslag te melden heeft, zegt hij in een reflex 'onnodig' of 'zuur'. Dat zijn echt de modewoorden van de dag om professioneel op een nederlaag te reageren. Daar denken ze verder helemaal niks bij; is gewoon aangeleerd, zoals een afgerichte hond gaat zitten wanneer je 'zit' roept.

Typerend: Ajax - PSV in de ArenA, eerder dit seizoen. Ajax was in die fase echt hartstikke kwetsbaar. PSV zag er overtuigender uit, had een vrij zwakke achterhoede maar uitstekende spitsen en in elk geval heel veel opties in de voorhoede.

En dan komt Van Bommel voor de camera - en die noemt de nederlaag 'onnodig'. Waarom? Omdat ze bij een gunstige tussenstand één kans hadden gekregen in de omschakeling (ik meen Lens, die erdoor was). Dat ze die misten; dáármee was de nederlaag verklaard. Eigenlijk hadden ze alles goed gedaan; ze waren alleen niet scherp geweest gedurende die ene beslissende seconde. 'Onnodig' dus.

Ongelooflijk. Dan heb je dus geen theelepel zelfrespect meer over. Dat getuigt echt van een kolossaal minderwaardigheidscomplex, dat zich zó diep in je systeem genesteld heeft dat je het niet eens meer als zodanig identificeert.

Je doet jezelf negentig minuten lang tekort, probeert voetballend helemaal niks en legt zó'n potje belabberd uitgevoerd amateurcatenaccio op de mat... en dan is dát je analyse.

Dan snap je er dus echt helemaal geen reet van. Dan zul je de oorzaak van de ellende dus nooit herkennen, ook al komt God het je hoogstpersoonlijk in 46 talen uitleggen.

Maar ik hoop dat ze zo over voetbal en de weg naar winst blijven denken, daar in Eindhoven. Ik hoop het van ganser harte.

K.
Vrijwel eens. PSV speelde laf, afwachtend en speculerend, terwijl Ajax in die fase van de competitie rijp was voor de slacht. Toch heb ik me zelden zo hulpeloos in mijn vakkie 115 gevoeld als toen Lens bij een 1-1 stand in mijn beleving een half uur in zijn eentje onderweg was naar Kenneth Vermeer, zo lang dat je al scenario's kon bedenken als "professionele overwinning PSV in de Arena", om vervolgens die wereldkans te missen (en Ajax binnen de kortste keren de 2-1 maakte). Een vriendje zei vervolgens tegen me, toen we uitgejuicht waren na de voorsprong, dat de afgelopen minuten waarschijnlijk beslissend waren voor de competitie. In feite heeft hij gelijk gekregen. Zo dicht ligt dat dus bij elkaar.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 11, 2013 9:15 am

Dat is inderdaad de andere kant van al die uitgebreide bespiegelingen over opbouw van een selectie, rust binnen de club en weet ik wat allemaal niet meer. Het is in meer of mindere mate waarschijnlijk allemaal waar, het klinkt in ieder geval logisch. Maar soms kan een wedstrijd met één of twee momenten ook een totaal andere kant op vallen. En als de verschillen op de ranglijst dan eigenlijk heel klein zijn dan heeft zoiets gewoon invloed op het seizoen.

Niet dat je daar als club dan maar meteen een excuus voor je falen uit moet halen. Er vinden immers in één seizoen tientallen zo niet honderden van dat soort momenten plaats bij alle clubs. Je kunt alleen maar proberen om de selectie zo goed mogelijk te sturen zodat ze goed om gaan met die cruciale momenten. Maar wat nu als Boerrigter niet profiteert van het falen van Pieters en Waterman? Als Lens wel dat doelpunt maakt in Amsterdam? Twee van die cruciale momenten die andersom uitvallen, waarbij de rest van de variabelen gelijk blijft. Dan heb je dus gewoon een andere stand op de ranglijst, in extremis zelfs een andere kampioen. Ondanks dat bejubelde beleid in Amsterdam en de vermeende chaos in Eindhoven. Leuk om daar soms eens over na te denken.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za mei 11, 2013 9:47 am

Exactly my point, Marillion. Alles is relatief in de Nederlandse competitie.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie