Ik geef slechts duiding aan de uitspraak van Dickie. Uiteraard druipt de verongelijktheid er verder van af. Maar het is niet helemaal irrationeel, wat hij zegt. Ook relativeert het de enorme lofzang op De Boer, hoewel die natuurlijk wel een prima boegbeeld is voor Ajax. Maar zou een Martin Jol, Henk ten Cate of Marco van Basten niet gewoon hetzelfde gepresteerd hebben in deze omstandigheden? Of andersom geredeneerd: had De Boer het spannender gemaakt in de jaren dat Ajax géén kampioen werd?Rishi schreef:Dat zegt toch ook niemand in Amsterdam?
Maar het is natuurlijk te zielig dat je, wanneer je twee keer zoek bent gespeeld door Ajax, zulke dingen zegt. Triest gewoon. Gewoon Ajax feliciteren, je bek houden en oprotten! Of blijven natuurlijk in het geval van Lothar![]()
PSV
Moderator: mods
Re: PSV 2012-2013
Wil Advocaat met die opmerking zeggen dat hij gefaald heeft? DAt ben ik namelijk met hem eens.
Verder vind ik dat hij weinig recht van spreken heeft, aangezien hij met zijn ploeg twee keer het onderspit gedolven heeft in een rechtstreekse confrontatie met Ajax. In die twee wedstrijden was Ajax duidelijk de betere ploeg.
Verder vind ik dat hij weinig recht van spreken heeft, aangezien hij met zijn ploeg twee keer het onderspit gedolven heeft in een rechtstreekse confrontatie met Ajax. In die twee wedstrijden was Ajax duidelijk de betere ploeg.
Ik durf de stelling wel aan dat FdB een veel betere trainer is dan Dickie.Yopi schreef:Wil Advocaat met die opmerking zeggen dat hij gefaald heeft? DAt ben ik namelijk met hem eens.
Frank heeft natuurlijk zelf de omstandigheden gecreerd. Dat maakt hem een betere trainer dan de namen die jij noemt. Dus ja, met Frank zou het spannender zijn geweest.generaal schreef:Ik geef slechts duiding aan de uitspraak van Dickie. Uiteraard druipt de verongelijktheid er verder van af. Maar het is niet helemaal irrationeel, wat hij zegt. Ook relativeert het de enorme lofzang op De Boer, hoewel die natuurlijk wel een prima boegbeeld is voor Ajax. Maar zou een Martin Jol, Henk ten Cate of Marco van Basten niet gewoon hetzelfde gepresteerd hebben in deze omstandigheden? Of andersom geredeneerd: had De Boer het spannender gemaakt in de jaren dat Ajax géén kampioen werd?Rishi schreef:Dat zegt toch ook niemand in Amsterdam?
Maar het is natuurlijk te zielig dat je, wanneer je twee keer zoek bent gespeeld door Ajax, zulke dingen zegt. Triest gewoon. Gewoon Ajax feliciteren, je bek houden en oprotten! Of blijven natuurlijk in het geval van Lothar![]()
IK GELOOF!!!!!!
Vergelijkingen tussen trainers zijn haast niet te maken. De omstandigheden van een seizoen zijn immers altijd anders. Zowel bij de eigen club als bij de tegenstanders. Het enige dat we kunnen stellen is dat Frank de Boer het de afgelopen 2,5 jaar uitstekend heeft gedaan bij Ajax. Kwa resultaat heeft hij er het maximale uitgehaald. Dan doe je het dus uitstekend.
Zo'n redenering van Advocaat dat Ajax de titel aan PSV heeft te danken is ook flauwekul. Je geeft die punten als club weg omdat je niet goed genoeg bent. Dan kun je wel gaan redeneren naar wat er was gebeurd als ze sommige wedstrijden wel hadden gewonnen maar die vraag kan Ajax zich toch net zo hard stellen? Wat als Ajax niet zoveel gelijk had gespeeld? Tja, dan hadden we ook meer punten gehad.
Wat PSV zou moeten doen is kritisch naar zichzelf kijken. Waarom is het de afgelopen jaren nou misgegaan en wat moet er gebeuren om dat in de toekomst te voorkomen. Verder is de club gebaat bij rust maar die komt er niet wanneer je overal overspannen op blijft reageren.
Zo'n redenering van Advocaat dat Ajax de titel aan PSV heeft te danken is ook flauwekul. Je geeft die punten als club weg omdat je niet goed genoeg bent. Dan kun je wel gaan redeneren naar wat er was gebeurd als ze sommige wedstrijden wel hadden gewonnen maar die vraag kan Ajax zich toch net zo hard stellen? Wat als Ajax niet zoveel gelijk had gespeeld? Tja, dan hadden we ook meer punten gehad.
Wat PSV zou moeten doen is kritisch naar zichzelf kijken. Waarom is het de afgelopen jaren nou misgegaan en wat moet er gebeuren om dat in de toekomst te voorkomen. Verder is de club gebaat bij rust maar die komt er niet wanneer je overal overspannen op blijft reageren.
Nil volentibus arduum
Advocaat zal bedoelen dat PSV een tijd boven Ajax heeft gestaan en het daarom heeft weggegeven.
Daar zit een kern van waarheid in, maar zeker dit seizoen past bescheidenheid beter bij PSV. Ook gezien de afgelopen jaren, waarin PSV het constant na de winterstop uit handen gaf en Ajax constant een hele sterke reeks neer wist te zetten.
Ik hoop dat Sanders en Brands open staan voor de mening van anderen, al lijkt het daar wel op.
Sanders heeft het financieel uitstekend gedaan, maar hij kan wel een klankbord gebruiken voor het voetbal gedeelte.
Brands heeft eenzelfde situatie meegemaakt bij AZ wat betreft de disbalans in de spelersgroep, toen loste hij dat goed op (samen met Gerbrands). Hopelijk nu weer.
Cocu geeft nu aan dat hij volgend seizoen wil vasthouden aan de besloten trainingen, wat natuurlijk opvallend is. En wat ik ook onverwacht vind.
Blijkbaar moet je dan dus kampioen worden en/of CL spelen, waarbij met name dat laatste ontzettend moeilijk is geworden door de loodzware VCL. Tegenwoordig is het (helaas) meer dan alleen de kampioen CL speelt.
In mijn ogen is de grote ster van Ajax de trainer...dat zegt iets over de spelersgroep (met name dit jaar vind ik die niet geweldig), maar ook zeker iets over Frank de Boer (hij is echt een ontzettend goede trainer).
Maar op dit moment is Frank de Boer absoluut de betere trainer, waarbij ik ook verwacht dat hij Advocaat gaat overtreffen.
Daar zit een kern van waarheid in, maar zeker dit seizoen past bescheidenheid beter bij PSV. Ook gezien de afgelopen jaren, waarin PSV het constant na de winterstop uit handen gaf en Ajax constant een hele sterke reeks neer wist te zetten.
Volgens mij vallen die grote veranderingen reuze mee, daarbij is de huidige directie al bezig met een aantal veranderingen.Yopi schreef:Baseman, ik begrijp dat de oppositie bij PSV grote veranderingen bij de club wil doorvoeren in overleg met de huidige directie. Zie jij daar mogelijkheden toe? En hoe moeten we het inschatten, heeft de oppositie genoeg aanhang?
Ik hoop dat Sanders en Brands open staan voor de mening van anderen, al lijkt het daar wel op.
Sanders heeft het financieel uitstekend gedaan, maar hij kan wel een klankbord gebruiken voor het voetbal gedeelte.
Brands heeft eenzelfde situatie meegemaakt bij AZ wat betreft de disbalans in de spelersgroep, toen loste hij dat goed op (samen met Gerbrands). Hopelijk nu weer.
Sanders heeft wel degelijk inspraak over de beslotenheid van de trainingen, al heeft hij zijn uitspraak hierover al een tijd geleden gedaan.wimpey schreef:Stukje lezen... Sanders beweert wat, zijn nieuwe trainer beweert / wil het tegendeel. De man is AD, het gaat hem niet aan of een training besloten is of niet.
Cocu geeft nu aan dat hij volgend seizoen wil vasthouden aan de besloten trainingen, wat natuurlijk opvallend is. En wat ik ook onverwacht vind.
Wat is jouw invulling dan van de term topclub?Is Feyenoord nog een topclub? Of Twente na de 2 voorbije seizoenen? Of psv na 5 jaar zonder landstitel en CL?
Blijkbaar moet je dan dus kampioen worden en/of CL spelen, waarbij met name dat laatste ontzettend moeilijk is geworden door de loodzware VCL. Tegenwoordig is het (helaas) meer dan alleen de kampioen CL speelt.
Dit vind ik een heel duidelijke nee.generaal schreef:Maar zou een Martin Jol, Henk ten Cate of Marco van Basten niet gewoon hetzelfde gepresteerd hebben in deze omstandigheden?
In mijn ogen is de grote ster van Ajax de trainer...dat zegt iets over de spelersgroep (met name dit jaar vind ik die niet geweldig), maar ook zeker iets over Frank de Boer (hij is echt een ontzettend goede trainer).
Dat is veel te vroeg om te zeggen, daarbij heeft Advocaat een indrukwekkende CV en prijzenkast.wimpey schreef: Ik durf de stelling wel aan dat FdB een veel betere trainer is dan Dickie.
Maar op dit moment is Frank de Boer absoluut de betere trainer, waarbij ik ook verwacht dat hij Advocaat gaat overtreffen.
Wat betreft de VCL, dit heeft iemand gepost op het PN:
Deelnemers 3e voorronde:
- PSV
- nr. 3 Frankrijk: staat nog open, Lyon staat er op dit moment. St. Etienne staat 1 punt achter met 1 wedstrijd meer gespeeld. Lille en Nice hebben ook nog kans, die staan 3 punten achter op Lyon (Lille wel met 1 wedstrijd meer gespeeld). Kan dus nog alle kanten op, er zijn nog een aantal speelronden te gaan daar.
- nr. 2 Rusland: zal CSKA of Zenit worden, die 2 vechten om het kampioenschap. CSKA staat 3 punten voor met 3 wedstrijden te gaan.
- nr. 2 Oekraïne: Metalist Kharkiv of Dinamo Kiev. Metalist staat 3 punten voor met nog 3 wedstrijden te gaan.
- nr. 2 Griekenland: Moet nog bepaald worden in de play-offs; PAOK heeft hierbij de grootste kans (en is de sterkste ploeg, ivm Atromitos, Asteras en PAS).
- nr. 2 Turkije: bijna zeker Fenerbahçe.
- nr. 2 België: Grote strijd daar tussen Zulte Waregem, Genk, Anderlecht, Standard en Brugge.
- nr. 2 Denemarken: bijna zeker Nordsjaelland.
- nr. 2 Zwitserland: Zal waarschijnlijk tussen Basel en Grasshopper zijn.
- nr. 2 Oostenrijk: Red Bull Salzburg.
Als we naar al deze mogelijke tegenstanders kijken, hebben alleen Lyon, CSKA, Zenit en Dinamo Kiev een hogere plek op de UEFA coefficienten lijst dan PSV. Dat betekent dat PSV sowieso als eerste geplaatst zal zijn en deze ploegen zal ontlopen. Als Basel kampioen van Zwitserland wordt (en Grasshopper dus naar de vCL gaat) ontloopt PSV ook Fenerbahçe, aangezien Fener dan de 5e geplaatste ploeg wordt. De mogelijke tegenstanders zullen dan de nr. 2 uit België, PAOK, Nordsjaelland, Grasshopper of RB Salzburg zijn. Deze ronde moet dus te doen zijn voor PSV (zo niet verdienen we de groepsfase niet eens..).
Deelnemers 4e voorronde:
nr. 4 Engeland: wordt Arsenal, Chelsea of Tottenham.
nr. 4 Spanje: gaat op dit moment tussen Sociedad en Valencia; Sociedad staat 2 punten voor met 1 wedstrijd minder gespeeld.
nr. 4 Duitsland: Waarschijnlijk Schalke, Frankfurt heeft ook nog een kans.
nr. 3 Italië: een groot aantal teams strijden hiervoor: vooral AC Milan, Fiorentina, AS Roma en Udinese.
nr. 3 Portugal: Paços Ferreira of Sporting Braga.
En de 5 winnaars uit de 3e voorronde.
Als we naar deze mogelijke tegenstanders kijken: de club uit Engeland zal sowieso hoger dan PSV staan. Valencia staat wel hoger, maar Sociedad niet. Ook Schalke staat hoger dan PSV. AC Milan staat hoger dan PSV, maar de andere genoemde Italiaanse clubs staan lager. De clubs uit Portugal staan ook lager dan PSV. Het kan dus zo zijn dat PSV ook hier als eerste geplaatst wordt. In dat geval is de makkelijkste tegenstander voor PSV een van de Portugese teams, of een van de ploegen uit de vorige voorronde. De kans is echter groter dat PSV als tweede geplaatst wordt (er komen ook ploegen samen met PSV uit de vorige voorronde die hoger geplaatst zijn). In het ergste geval zal de tegenstander van PSV een van de Engelse clubs, CSKA/Zenit, Schalke of Milan worden..
De 3e voorronde moeten we wel doorkomen, maar het zal dus heel, heel erg lastig zijn en zullen we ook wat geluk nodig hebben om de 4e door te komen. Maar wie weet.
In het worst case scenario is PSV op z'n slechts als vierde geplaatst voor de derde voorronde voor niet kampioenen.
Zie de site van Bert Kassies: http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... l2013.html
PSV staat er nog niet bij, want het is nog officieus. Ze kunnen met 20-0 verliezen en Feyenoord met dezelfde cijfers winnen.
Ajax staat van de geplaatste ploegen nu al dertiende, maar nog wel een beter coeffiecient dan Dortmund
. In pot 2 blijven gaat een lastig verhaal worden voor de loting.
Zie de site van Bert Kassies: http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... l2013.html
PSV staat er nog niet bij, want het is nog officieus. Ze kunnen met 20-0 verliezen en Feyenoord met dezelfde cijfers winnen.
Ajax staat van de geplaatste ploegen nu al dertiende, maar nog wel een beter coeffiecient dan Dortmund

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Je doet de spelersgroep van Ajax tekort. Ajax heeft naar Nederlandse begrippen een prima selectie. Ajax heeft in de eerste seizoenshelft veel puntverlies geleden, maar dat puntverlies is toe te schrijven aan twee factoren: De Boer raakte dragende spelers kwijt én deelname aan de CL zorgde voor een zware fysieke en mentale belasting. Toen de problemen die daarmee samenhingen eenmaal achter de rug waren, heeft Ajax amper nog iets weggegeven. De Boer is erg belangrijk, zeker, maar de spelers konden het ook brengen en ze konden het opbrengen.Baseman schreef:In mijn ogen is de grote ster van Ajax de trainer...dat zegt iets over de spelersgroep (met name dit jaar vind ik die niet geweldig), maar ook zeker iets over Frank de Boer (hij is echt een ontzettend goede trainer).
PSV daarentegen... kon het seizoen in met een bijna ongewijzigde selectie, kreeg Advocaat erbij, kreeg Van Bommel erbij, en nog ging het niet. En dat terwijl PSV zich bijna geheel op de titelstrijd kon concentreren, want het avontuur in de EL duurde niet lang. Het falen van PSV is een kwestie van (gebrek aan) kwaliteit, met name in de verdediging. Voor dit seizoen stelden we hier op AT al vast dat PSV waarschijnlijk geen kampioen zou worden met 'sterkhouders' als Marcelo, Bouma, Derijck en Manolev, maar door het opzichtige geblunder van Brands moest ook Advocaat het met deze spelers proberen. Tja, dan wordt het niets.
Ik zie de spanningen binnen de spelersgroep van PSV eerder als een gevolg van collectief falen dan als oorzaak daarvan. Als PSV alles wint, houden alle PSV'ers van elkaar, zo gaat dat nu eenmaal. Winnende ploegen zijn vriendenploegen, en verliezers haten elkaar.
Advocaat heeft er een zootje van gemaakt. 8 keer verliezen: hallo. Ik heb geen psv-speler groot progressie zien maken onder Advocaat. En het elftal evenmin.
Vraag is of psv zonder Advocaat (met Rutten of Cocu) en zonder Van Bommel niet beter af zou zijn geweest. Aantal beslissende fouten van Van Bommel dit seizoen was legio.
Vraag is of psv zonder Advocaat (met Rutten of Cocu) en zonder Van Bommel niet beter af zou zijn geweest. Aantal beslissende fouten van Van Bommel dit seizoen was legio.
Een club die sportief top is.Baseman schreef: Wat is jouw invulling dan van de term topclub?

Vind je Arsenal een topclub? Ik niet.
Een topclub kan een tijdje geen top zijn. Al wordt Ajax zes keer achter elkaar geen kampioen, Ajax is en blijft een topclub.
Ik weet niet of PSV beter af geweest was zonder Advocaat en Bommel, Willem. Advocaat en Bommel hebben de rommel niet kunnen opruimen, maar de rommel was er een jaar geleden ook al.
Iets anders: PSV kan dus Maccabi Tel Aviv loten in de VCL?
Ik weet niet of PSV beter af geweest was zonder Advocaat en Bommel, Willem. Advocaat en Bommel hebben de rommel niet kunnen opruimen, maar de rommel was er een jaar geleden ook al.
Iets anders: PSV kan dus Maccabi Tel Aviv loten in de VCL?

Oneens. In naam, ja. Maar zo bezien zijn Forest en The Rangers ook nog topclubs. Maar goed, ik bepaal de criteria niet...Yopi schreef:Een topclub kan een tijdje geen top zijn. Al wordt Ajax zes keer achter elkaar geen kampioen, Ajax is en blijft een topclub.

Je haalt Advocaat niet binnen om tot dezelfde conclusie te komen. Maar om er wat aan te doen. Dat is faliekant mislukt. De man heeft 0 indruk op me gemaakt. Net als die versleten aanvoerder van 'm trouwens... Ik hoop dat El Capitano nog een jaar doorgaat. Zou voor Eriksen een argument kunnen zijn om nog een jaar bij Ajax te blijven.Ik weet niet of PSV beter af geweest was zonder Advocaat en Bommel, Willem. Advocaat en Bommel hebben de rommel niet kunnen opruimen, maar de rommel was er een jaar geleden ook al.

Het is geen toeval dat Frank De Boer 3 jaar achtereen kampioen is geworden...dat heeft minder met de beschikbare spelers te maken, dat zit hem vooral in zijn werkwijze. Met name dit seizoen was Ajax zonder Frank de Boer echt geen kampioen geworden.Yopi schreef:Toen de problemen die daarmee samenhingen eenmaal achter de rug waren, heeft Ajax amper nog iets weggegeven. De Boer is erg belangrijk, zeker, maar de spelers konden het ook brengen en ze konden het opbrengen.
Mwoah, er is wel meer aan de hand.Het falen van PSV is een kwestie van (gebrek aan) kwaliteit, met name in de verdediging.
De door iedereen afgemaakte verdediging van PSV heeft maar liefst 2 tegengoals meer moeten incasseren dan de geroemde verdediging van Feyenoord, met 3 Oranje spelers achterin. De sterke verdediging van Vitesse heeft zelfs 1 tegengoal meer.
Het had zeker geholpen als PSV een betere CV had gehad, zoals het ook had geholpen als Toivonen en Narsingh geen langdurige blessures hadden opgelopen.
Maar een evenwichtigere selectie had meer geholpen, met minder prima donna's en meer harde werkers. Gelukkig heeft PSV dit ook vastgesteld.
De aanstelling van Advocaat blijkt nu ook geen gelukkige te zijn geweest.
Hij is het blijkbaar niet meer gewend om te trainen op structuur, vastigheden en spelpatronen, wat de huidige groep wel nodig heeft. Daarin heeft hij zich vergist. Maar achteraf is het altijd makkelijk praten natuurlijk.
Wat een onzinwimpey schreef:Aantal beslissende fouten van Van Bommel dit seizoen was legio.

-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Nee, kampioenen zitten in een andere 'poule'. PSV zit in de groep met 'nummers 2, 3 en 4' van de eerste 16 landen ofzo. Die gaan geheel los van elkaar richting CL.Yopi schreef: Iets anders: PSV kan dus Maccabi Tel Aviv loten in de VCL?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Het gemiddelde aantal punten per wedstrijd van de Boer is lager dan van Jol en lager dan Ten Cate. Zo beschouwd zit er iets in dat PSV de titel heeft weggegeven. 

I think I lost my fucking headache
@Baseman: ik kan me toch moeilijk aan de indruk onttrekken dat PSV zwakkere verdedigers heeft dan Vitesse en Feyenoord. Daarnaast ga je compleet voorbij aan het feit dat de verdedigers van PSV opbouwend weinig brengen.
En het gaat er ook niet om hoeveel tegengoals er in z'n totaliteit zijn gevallen maar wanneer die goals vallen.
IK GELOOF!!!!!!
Dat heeft Advocaat nooit gehad. Zijn vorige 'succesperiode' bij PSV was met een fantastische selectie, en zelfs daarmee wist hij nog flink klop te krijgen. Advocaat maakt van het geheel niet meer dan de som der delen, zo'n trainer is het gewoon niet, het is een opteller, geen vermenigvuldiger van kwaliteiten.Baseman schreef:De aanstelling van Advocaat blijkt nu ook geen gelukkige te zijn geweest.
Hij is het blijkbaar niet meer gewend om te trainen op structuur, vastigheden en spelpatronen, wat de huidige groep wel nodig heeft. Daarin heeft hij zich vergist. Maar achteraf is het altijd makkelijk praten natuurlijk.
Het voetbal van Zenith onder hem heeft mij verrast, en hem zelf waarschijnlijk ook dan. Ik hield er rekening mee dat hij gegroeid was, maar blijkbaar was dat een toevalstreffer.
Wollt ihr den totalen Mensch?
PSV polst Van der Hoorn. (Telegraaf)
Wat een netwerk heeft Brands toch!

In het AD van vandaag staat dat Cocu nog niet getekend heeft. Hij wil Faber en Van der Weerden als assistenten, de leiding van PSV vindt dat deze staf wel erg weinig ervaring heeft.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Cocu doet er verstandig aan om nu kritisch te zijn. Als hij instapt met een verkeerde technische staf en onvoldoende steun vanuit de directie dan gaat hij nat. En die jongen is natuurlijk gewoon financieel onafhankelijk. Het is niet dat hij er wel in moet stappen.
Die Van der Hoorn was te verwachten na zijn actie van een paar weken terug:

Die Van der Hoorn was te verwachten na zijn actie van een paar weken terug:
Dan ziet Marcelo er ineens weer een heel stuk degelijker uit.Marillion schreef:Een opzichtige sollicitatie voor een plekje in de defensie bij PSV volgend seizoen!

Nil volentibus arduum
Doet denken aan Ajax begin 2008. Nu goeroe Breukie-boy nog in de rol van JC destijds en het beeld is compleet.Duke schreef:In het AD van vandaag staat dat Cocu nog niet getekend heeft. Hij wil Faber en Van der Weerden als assistenten, de leiding van PSV vindt dat deze staf wel erg weinig ervaring heeft.
Even een crosspost van utrecht draadje. Marillion had dus gelijk.Yopi schreef:PSV polst Van der Hoorn. (Telegraaf)
http://www.dailymotion.com/video/xz01ts ... Wrpl0rcdom
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Ik weet dat Van Bommel bijna heilig is in Eindhoven en dat liefde verblindt. Een paar voorbeelden van persoonlijk falen...Baseman schreef:Wat een onzinwimpey schreef:Aantal beslissende fouten van Van Bommel dit seizoen was legio.
Willem II-uit: bij 1-1 verliest Van Bommel een kopduel. Bij RJC-uit sukkelt ie wat rond op het middenveld i.p.v. bij de 2-2 z'n defensie te ondersteunen. psv - Ajax was geniaal. Bij de 0-1 de assist. Bij de 1-2 zet ie druk op de man aan de bal en geeft Eriksen alle ruimte. Bij de 2-3 geeft ie een voorzet die uit de 16 wordt weggekopt, waarna Eriksen alle ruimte heeft om de blunder van Pieters en Waterman in te leiden.
Het gehele seizoen kon het bij psv vriezen of dooien. Er was weinig afstemming tussen spelers onderling. Dat mag je in 1e instantie Dickie verwijten. Maar Van Bommel schoot dus qua inzicht, loop-, duel- en organiserend vermogen regelmatig tekort.