Feyenoord
Moderator: mods
Re: Feyenoord
Misschien is een 3-2 wel beter. Sta je met twee ploegen redelijk los op een (voorronde)-CL plekje.
De goede verdediging van Feyenoord is in twee speelrondes nu al 5x gepasseerd.
De goede verdediging van Feyenoord is in twee speelrondes nu al 5x gepasseerd.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- Ajaciedjuh

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Ajaciedjuh
Tjonge jonge 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Wat een prutsers. 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- AT Toto winner 15/16
Haha heerlijk dit. Wat zijn fnoorders toch ook geboren losers. Zit in hun dna.
Dat hoor je anders nooit op TV, alleen hoe goed ze zijn.brigade zuid schreef:Haha heerlijk dit. Wat zijn fnoorders toch ook geboren losers. Zit in hun dna.
Dat komt doordat ze hun status van topclub kwijt zijn. Dan ligt de lat een stuk lager.Jöhnk schreef:Dat hoor je anders nooit op TV, alleen hoe goed ze zijn.brigade zuid schreef:Haha heerlijk dit. Wat zijn fnoorders toch ook geboren losers. Zit in hun dna.
Die 4-3 kondigde zich al ruim van te voren aan. Je ziet dat Nelom totaal onnodig veel te ver van Depay staat. 1 hoge bal goed geplaatst en je bent het bokje. En het gebeurde inderdaad.Ajaciedjuh schreef:Tjonge jonge
Ik ben het er trouwens niet mee eens dat winst van Psv gunstig is voor ons. F. is niet goed genoeg, die valt uiteindelijk toch wel weg. Psv is de ploeg waar we mee hebben af te rekenen voor de titel. Elk puntverlies van hen is dus van belang.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Feyenoord
Die fase komt nog wel. Tijd zat en Psv moet nu al bijna wekelijks tot de laatste minuut strijden voor de overwinningen. Als daar straks de druk van het kampioenschap bijkomt betwijfel ik zeer of ze daar dit keer wel ineens tegen bestand zijn.
- InnerHarbour
Goed druk op de bal gezet door die overschatte Clasie zodat de Jong die lange bal niet kon geven bij die 4-3 

YNWA
Helemaal kut dit resultaat natuurlijk. Ongelofelijk hoe Feye dit weggeeft hoor, zelden zoiets gezien. Wat een amateurs zijn dat.
Maart is toch de magic month van psv?Arthur schreef:Die fase komt nog wel. Tijd zat en Psv moet nu al bijna wekelijks tot de laatste minuut strijden voor de overwinningen. Als daar straks de druk van het kampioenschap bijkomt betwijfel ik zeer of ze daar dit keer wel ineens tegen bestand zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Toch redden ze het elke keer weer op de een of andere manier. Dat tekent toch ook wel hun veerkracht. De 4-3 vanavond zal ze ook wel weer een boost geven. Achterin blijft Psv natuurlijk uitzonderlijk kwetsbaar en dat zal ze zeker nog punten gaan kosten. Daar staat tegenover dat Ajax verdedigend/controlerend ook nog steeds niet zijn zaakjes op orde heeft. We kunnen ons met 4 punten achterstand, een slechter doelsaldo en nog een zware pot in Eindhoven niet al teveel zeperds meer veroorloven.Arthur schreef:Die fase komt nog wel. Tijd zat en Psv moet nu al bijna wekelijks tot de laatste minuut strijden voor de overwinningen. Als daar straks de druk van het kampioenschap bijkomt betwijfel ik zeer of ze daar dit keer wel ineens tegen bestand zijn.
Het choken aan het eind van seizoen kan Psv inderdaad parten gaan spelen, daar heb je zeker een punt. Aan de andere kant verwacht ik dat Psv Europees met Zenit eruit vliegt, waar Ajax volgens mij in ieder geval nog 2 rondes voor de boeg heeft. Het zou mij in ieder geval zwaar verbazen als Legia ons uitschakelt. Die extra belasting kan ons weer extra punten kosten in de competitie en ons conditioneel opbreken aan het eind van het seizoen. Dat we daardoor niet meer fris genoeg zijn als de prijzen verdeeld gaan worden. Die EL vind ik eigenlijk ook niet zo interessant, de titel en de 20+ CL-miljoenen vind ik veel belangrijker. We hebben nu toch niet een ploeg om de EL-finale te halen en als we door een 'te lange' EL-campagne naast de titel grijpen zou ik daar ongelooflijk van balen.

Dat is PSV denken Zuidema.
Van Europese wedstrijden leren ze veel en worden de jongens sterker. Bovendien is een goede campagne goed voor je clubcoefficient, wat je volgend jaar in de CL of EL een betere uitgangspositie bij de loting kan opleveren.

Van Europese wedstrijden leren ze veel en worden de jongens sterker. Bovendien is een goede campagne goed voor je clubcoefficient, wat je volgend jaar in de CL of EL een betere uitgangspositie bij de loting kan opleveren.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Hehe...beelzebub schreef:Dat is PSV denken Zuidema.![]()

Ik spreek hier natuurlijk mijn voorkeur uit als supporter die wat belangen en factoren tegen mekaar afweegt. Als sporter wil je vanzelfsprekend voor alle prijzen gaan. Tenminste, dat hoop ik toch wel bij Ajax.
Dat laatste heb je inderdaad gelijk in. Het opkrikken van het coëfficiënt is zeker welkom. Ik vraag me wel af of Ajax in de EL van Steaua, RBS en andere tragedies veel heeft opgestoken. We zijn volgens mij een jaar later bijvoorbeeld nog steeds niet Salzburg-proof. Verre van zelfs. En ik heb eigenlijk ook het gevoel dat de spelers de CL aanmerkelijk inspirerender en belangrijker vinden dan de EL. Dat heeft toch allemaal een veel grotere impact, tenzij je natuurlijk een grote club treft in de EL. Dan wordt de eerzucht wel weer aangesproken.Van Europese wedstrijden leren ze veel en worden de jongens sterker. Bovendien is een goede campagne goed voor je clubcoefficient, wat je volgend jaar in de CL of EL een betere uitgangspositie bij de loting kan opleveren.
Oké, compromietje: dan maar wat punten pakken in de EL voor een gunstiger loting in de CL (hoeveel heb je dan eigenlijk nodig?). Maar daarna alsjeblieft rap die EL uit, zodat we zonder veel schade toch nog net op tijd de titel enz kunnen binnenharken.

Precies hetzelfde scoreverloop + ruststand als destijds bij psv - Ajax in 2009/10.
Ik heb de eerste helft niet gezien, maar de 2e helft was bizar. Willems en Zoet die "Kopfball Ungeheuer" Basacikoglu tot 2 keer toe niet onder controle kunnen houden.
En dan in blessuretijd gooien de kakkies alles naar voren bij een corner. Die Vilhena dan heel lekker neemt.
Lekkere timing bij Nelom ook.
De Jong trouwens ijzersterk.
Ik zag de 1-1 voorbij komen, dat leek me een presentje van Kuipers.
Het muntje valt bij psv steeds net goed momenteel. Positiespel is nog steeds niet veel. Dat lijkt me trainbaar, voor een beetje trainer tenminste... psv smijt zo spelend met z'n krachten. Dat kon ze na de winterstop nog wel eens duur komen te staan met die smalle selectie.
Ik heb de eerste helft niet gezien, maar de 2e helft was bizar. Willems en Zoet die "Kopfball Ungeheuer" Basacikoglu tot 2 keer toe niet onder controle kunnen houden.
En dan in blessuretijd gooien de kakkies alles naar voren bij een corner. Die Vilhena dan heel lekker neemt.

De Jong trouwens ijzersterk.

Het muntje valt bij psv steeds net goed momenteel. Positiespel is nog steeds niet veel. Dat lijkt me trainbaar, voor een beetje trainer tenminste... psv smijt zo spelend met z'n krachten. Dat kon ze na de winterstop nog wel eens duur komen te staan met die smalle selectie.
Mooi al dat gehuil van al die Feyenoorders op het vasthouden van De Jong bij de 1-1, helemaal aangezien Kongolo precies hetzelfde deed. Alleen is De Jong veel slimmer:
http://i58.tinypic.com/rhpfg6.jpg
http://i58.tinypic.com/rhpfg6.jpg
Ik heb het vaker gezegd, maar die de Jong is wel een handige spits hoor. Maakt er in NL altijd 20+.
Voor Nederlandse begrippen een goede spits.
Dat is ook meteen het verschil met vorig seizoen: De Jong voor Locadia. Locadia kan er niets van.
Dat is ook meteen het verschil met vorig seizoen: De Jong voor Locadia. Locadia kan er niets van.
-
Ik vond Feyenoord het grootste deel van de wedstrijd beter. PSV is defensief vrij zwak. De keren dat Feyenoord vrij voor de keeper kwam is ongehoord.
Whitey on the moon.
De 2 (cijfermatig) beste verdedigingen van Nederland tegen elkaar...daar was weinig van te merken
Feyenoord speelde een sterke 1e helft, PSV een sterke 2e helft. PSV was over de gehele wedstrijd wel gevaarlijker, het aantal schoten op doel is 9-4 in het voordeel van PSV.
De Jong was briljant gisteren
Zijn pass op Jozefzoon bij de 4-3 was ook echt geweldig.

Feyenoord speelde een sterke 1e helft, PSV een sterke 2e helft. PSV was over de gehele wedstrijd wel gevaarlijker, het aantal schoten op doel is 9-4 in het voordeel van PSV.
De Jong was briljant gisteren

Zijn pass op Jozefzoon bij de 4-3 was ook echt geweldig.
- Ajaciedjuh
1e en 3e goal hadden afgekeurd moeten worden. Desalniettemin is het niet verwonderlijk dat feyenooit weer een belangrijke wedstrijd verliest.
Ondanks dat Ajax veel meer punten heeft dan vorige jaren, staan we bij de winterstop 4 punten achter psv. Naast De Jong is het grote verschil vooral Andres Guardado. Klasse speler als hij niet op 6 speelt.
Ondanks dat Ajax veel meer punten heeft dan vorige jaren, staan we bij de winterstop 4 punten achter psv. Naast De Jong is het grote verschil vooral Andres Guardado. Klasse speler als hij niet op 6 speelt.
Wat is er mis met de 3e goal?
Kuipers gaf na afloop aan dat er geen sprake was van (hinderlijk) buitenspel.
Kuipers gaf na afloop aan dat er geen sprake was van (hinderlijk) buitenspel.
1e goal wel. 3e goal was toch niets mis mee? De kakkies speelden als elftal beter voetbal dan psv. Maar psv heeft veel meer individuele klasse. Bovendien waren de zwakke schakels bij de kakkies nog net wat zwakker dan die bij psv. Kazim houdt geen bal vast. En de timing van Nelom bij de 4-3.Ajaciedjuh schreef:1e en 3e goal hadden afgekeurd moeten worden. Desalniettemin is het niet verwonderlijk dat feyenooit weer een belangrijke wedstrijd verliest.

Zo goed was Guardado gisteren niet. Hij viel in de BuLi door de mand, staat er bij Valencia naast. Veelzeggend dat hij in NL een 'grote meneer' is.Naast De Jong is het grote verschil vooral Andres Guardado. Klasse speler als hij niet op 6 speelt.
psv heeft een smalle selectie en smijt al een tijdje met z'n krachten omdat Cocu er geen fatsoenlijk positiespel in krijgt. Eens kijken of ze in Maart / April nog energie over hebben.