Voetbalpraatprogramma's op TV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di nov 27, 2007 2:04 pm

Nihad schreef:
GangstaRiB schreef:
Nihad schreef:Ja, UPC. Maar de meeste mensen in Nederland hebben -godzijdank- geen UPC.
Nou dat valt dan nog best tegen... UPC heeft een aardig netwerk opgebouwd en is helemaal niet zo slecht als iedereen denkt. Ik ben al jarenlang een tevreden klant. Maar goed, dat terzijde. Ook andere aanbieders (@home, Casema) bieden digitale tv aan met de optie om Sport 1 erbij te nemen. Zit je toch al bijna op een landelijke dekking!
Daar gaat het niet om. Het gaat om video-on-demand en dat is er vrijwel niet.

Het gaat er om dat als Pietje Groningen-Utrecht wil zien, hij dat ook kan kiezen. Maar het moet wel technisch mogelijk zijn. Versatel was bijvoorbeeld ook niet overal beschikbaar. Daarbij moet je consumenten ook nog eens dwingen een duurder digitale decoder aan te laten schaffen.
Video-on-demand werkt op dit moment perfect bij UPC. Op dit moment bestel je films, maar het lijkt me een kleine moeite om wedstrijden aan te bieden.

999

Bericht door 999 » vr nov 30, 2007 8:32 pm

Nou, als Derksen zo door blijft gaan weet ik wel wie er volgend seizoen/contract GEEN ere-divisie wedstrijden meer mag uitzenden ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 30, 2007 8:33 pm

Haha, Derksen vindt dat Danny Blind zijn trainer Aandewiel op gluiperige wijze geliquideerd heeft. Genee: 'Het scholletje...' Derksen: 'Jij zegt het.' Volgens Derksen is Aandewiel gesneuveld op zijn presentatie ('straalde niets uit') en was iedereen tevreden over hem als trainer.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr nov 30, 2007 8:34 pm

Voetske schreef:Nou, als Derksen zo door blijft gaan weet ik wel wie er volgend seizoen/contract GEEN ere-divisie wedstrijden meer mag uitzenden ..
Inderdaad. Hij is verdomd eerlijk en heeft ook wel gelijk, maar uit commercieel oogpunt is dit natuurlijk erg dom. Je hoeft het niveau van de Eredivisie nu ook weer niet compleet af te kraken.

999

Bericht door 999 » vr nov 30, 2007 9:30 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:Nou, als Derksen zo door blijft gaan weet ik wel wie er volgend seizoen/contract GEEN ere-divisie wedstrijden meer mag uitzenden ..
Inderdaad. Hij is verdomd eerlijk en heeft ook wel gelijk, maar uit commercieel oogpunt is dit natuurlijk erg dom. Je hoeft het niveau van de Eredivisie nu ook weer niet compleet af te kraken.
Je kunt ook eerlijk zijn op een iets meer beschaafde manier, Derksen veel keren op het schofterige af ...
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr nov 30, 2007 10:03 pm

Ja, zoals hij vandaag onze Danny beledigde, dat kan niet. :1evil.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 30, 2007 10:05 pm

:smallgrin.gif:

Harde man, die Blind.

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 01, 2007 9:04 am

Ik zet dit maar in deze topic. Waar moet ik anders heen?

Onrechtvaardig, maar gelukkig ben ik niet van Perez afhankelijk

Eerlijk gezegd was het interview met Kenneth Perez in Voetbal International me ontgaan. Het was mijn tennismaat Piet die me anderhalf uur voor Excelsior-PSV in een restaurant opmerkzaam maakte op een citaat. ‘Ik ga nooit meer in een programma met Hugo Borst zitten.’

,,Dat is helemaal niet te geloven, Piet,’’ riep ik ziedend. ,,Wie heeft er hier nou kankerneger geroepen?’’

Ruim een jaar geleden schreef ik een column over Perez, omdat hij zich beledigend, zo niet racistisch, had uitgelaten tegen assistent-scheidsrechter Nicky Siebert. Het was eigenlijk niet míjn nieuws. Bij AT 5 werkte als sportverslaggeefster Martine Vlietman, tegenwoordig maakt ze deel uit van de redactie van Holland Sport. Zij tipte mij destijds. Ik vroeg waarom ze het zelf niet gebruikte. Mocht niet van de hoofdredactie van AT5. Die wilde de relatie met Ajax niet op het spel zetten. Zo werkt dat dus tegenwoordig. Amsterdam, multiculturele stad, Ajax multiculturele club, AT 5, multiculturele zender – en dan zwijgen als een godenzoon een zwarte man voor kankerneger uitmaakt, wat zeg ik: in de doofpot stoppen.

Op een vrijdagmiddag laat belde ik Perez en confronteerde hem met wat hij had geschreeuwd naar de assistent-scheidsrechter. Eerst zei hij dat hij zoiets niet kon hebben gezegd, maar toen ik zei dat ik de band wel 25 keer had beluisterd, bekende hij. ,,Dan zal het wel zo zijn. Dat is erg. Het spijt mij. Maar móet je dat echt schrijven morgen?’’

Ja. Dat vond ik wel – en nog. Als topvoetballer heb je je maar te gedragen. Bovendien had ik wel eerder gehoord dat Perez in het veld lelijke dingen roept tegen anderen. Nou, dit was het stuitende en sluitende bewijs - sterker, dit was erger.

Later die avond werd ik gebeld door Ajax-trainer Henk ten Cate. Hij wilde precies weten hoe het zat. Hij had geen probleem met de publicatie. Ik heb nooit begrepen dat hij of het bestuur Perez toen niet onmiddellijk heeft geschorst. Twee dagen later deed Perez mee op het Kasteel. Hem werd alleen opgedragen om voor straf een clinic in de Bijlmer te verzorgen maar omdat jongeren uit Amsterdam-zuidoost Perez niet ‘moesten’ heeft Ajax wat kinderen uitgenodigd op De Toekomst en die hebben van de Deense voetballer een voetbaltraining gekregen.

Terug naar vorige week zaterdag, Excelsior-PSV. Na de wedstrijd heb ik Perez boos gezegd dat ík wél bereid ben om met hem aan tafel te zitten en dat ik dan eens zou uitleggen wat racisme is.

Hij liep door, zwijgend.

Die avond las ik het interview in VI. Goed verhaal, openhartig, intelligent. Zijn grote ambitie is om straks een Nederlandse Match of the Day te presenteren. Perez heeft wel een enorme passage over journalistiek laten schrappen uit het VI-verhaal en hij wilde ook dat de regels over mij eruit gingen. Maar die bleven staan.

De zondag na Excelsior stuurde Perez mij de volgende sms.

Beste Hugo, ik respecteer en waardeer je journalistieke werk. Toen en nu. Ik voel alleen niet de behoefte om met je te praten of in hetzelfde programma te zitten. Dat heb ik aangegeven in VI. Niets meer en niets minder. Als die opmerking je heeft geraakt, excuus. Het zou je hoe dan ook sieren als je ook mijn standpunt zou respecteren. Mvg K.Perez

Ogenschijnlijk is het beschaafde sms, goed geschreven ook. En toch wringt er iets. Het klopt niet. Hoe kun je iemand respecteren om zijn journalistieke werk, toen en nu, maar niet met diegene willen praten? Ik snap het wel: ik heb met die column de glazen ingegooid van de toekomstige voetbalpresentator. Ik kan zijn sms dan ook niet anders opvatten dan dat Perez zijn naasten heeft gezworen om Borst die zijn – vooruit - slip of the tongue wereldkundig heeft gemaakt te straffen en voor altijd te negeren.

Kortom, de boodschapper heeft het toch gedaan.

Tja. Dat vind ik onsportief, onrechtvaardig. Gelukkig ben ik niet van Kenneth Perez afhankelijk. Mij straft hij niet met zijn weigering naast me te komen zitten. Het maakt mij alleen maar vastbeslotener om dit soort uitwassen altijd op te schrijven in de krant of te roepen op tv.

Ik ben er klaar mee nu. Ik wens de prachtige voetballer Kenneth Perez oprecht een paar mooie laatste jaren en hoop hem ooit op tv te begroeten als de Nederlandse (Deense) Gary Lineker. Als je het mij vraagt ben ik straks zijn ideale sidekick: zijn (journalistieke) geweten.
AD

999

Bericht door 999 » za dec 01, 2007 11:01 am

Ach, ach, die Borst.Er is niks te schrijven en mhr. voelt zich gekrenkt omdat Perez zegt dat ie niet met Borst aan tafel wil zitten.Dit kun je ook doortrekken naar Derksen toe.Want daar waar in het begin van deze programma's er regelmatig prominenten uit de voetbal wereld te vinden waren die hun zegje kwamen doen, zijn het nu tig keer dezelfde onintersante personen die terug komen in die programma's.

Wat zijn Borst, en Derksen nu eigenlijk ?.Behalve een paar partijdige schreeuwers waarvan de nieuwtjes die ze brengen voor 99,9% bestaat uit gebakken luchtfietserij danwel de zoveelste herhaling van nieuws-zetten.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 01, 2007 1:09 pm

Borst heeft volkomen gelijk.

Dat interview met Perez was trouwens hartstikke leuk om te lezen. De openheid van Perez en de goede vraagstelling van Genee leverden eindelijk weer eens een diepgaand interview op wat de moeite van het lezen waard was.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 01, 2007 1:12 pm

Borst is een roddeltante. Hij heeft geen verstand van voetbal, dus moet hij het hebben van de achterklap. Het stapgedrag van Patrick Kluivert en zo.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 01, 2007 1:14 pm

Jij vindt niet dat hij als journalist de uitspraken van Perez naar buiten had moeten brengen?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 01, 2007 1:18 pm

Hij doet maar, maar het wachten is nog steeds op de eerste inhoudelijke opmerking van deze man.

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 01, 2007 1:18 pm

Ja. Dat vond ik wel – en nog. Als topvoetballer heb je je maar te gedragen. Bovendien had ik wel eerder gehoord dat Perez in het veld lelijke dingen roept tegen anderen. Nou, dit was het stuitende en sluitende bewijs - sterker, dit was erger.

AD
Eigenlijk vind ik dit bijna bewijs dat Perez geen racist is. Hij roept erge dingen tegen anderen. Rooie lamlul, witte typhushond en kankerneger. Chique? Bepaald niet, maar de treurige reactie van typhusHenk en Babel wordt hier alleen maar treuriger van. Perez had gecorrigeerd moeten worden op dat gedrag, of niet. Maar niet pas/alleen toen het opeens een neger betrof.
Laatst gewijzigd door LucaS op za dec 01, 2007 1:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 01, 2007 1:19 pm

Perez moet bij zichzelf te rade gaan. Door zulke achterlijke dingen te roepen stelt hij zichzelf buiten de orde.
Het interessantste van het artikel vond ik trouwens dat AT5 blijkbaar in de zak zit bij Ajax. :aai.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 01, 2007 1:20 pm

Nee hoor, Ten Cate en Babel stelden hem buiten de orde. Bij PSV en AZ ging het prima

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 01, 2007 1:21 pm

LucaS schreef:Eigenlijk vind ik dit bijna bewijs dat Perez geen racist is. Hij roept erge dingen tegen anderen. Rooie lamlul, witte typhushond en kankerneger. Chique? Bepaald niet, maar de treurige reactie van typhusHenk en Babel wordt hier alleen maar treuriger van. Perez had gecorrigeerd moeten worden op dat gedrag, of niet. Maar niet pas/alleen toen het opeens een neger betrof.
Volgens Perez is dat verhaal over Babel overigens niet waar. Kan hij nu weer van je blacklist af en een plekje naast Ten Cate-hater Perez krijgen? :hypocrite.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 01, 2007 1:21 pm

Toen was hij niet aan het ******negeren.
Perez is een goede voetballer maar een mafketel. Daar komen ze bij PSV ook nog wel achter. Als ze het nog niet weten.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 01, 2007 1:24 pm

Perez geeft het in dat interview zelf ook toe dat hij sociaal niet sterk is.

En nogmaals Lucas, je held Perez (raar dat we vergeten dat hij degene was die iemand racistisch bejegende en niet Babel of Ten Cate) heeft zelf aangegeven dat dat verhaal over Babel onzin is.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 01, 2007 1:25 pm

LucaS schreef:Nee hoor, Ten Cate en Babel stelden hem buiten de orde. Bij PSV en AZ ging het prima
Perez had het niet moeten zeggen, dat zal je met me eens zijn.

Maar ik geef hem gelijk dat hij niet bij Borst in een programma gaat zitten. Zou ik ook niet doen, die man is een parodie op een journalist.

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 01, 2007 1:27 pm

Thomas schreef:Perez geeft het in dat interview zelf ook toe dat hij sociaal niet sterk is.

En nogmaals Lucas, je held Perez (raar dat we vergeten dat hij degene was die iemand racistisch bejegende en niet Babel of Ten Cate) heeft zelf aangegeven dat dat verhaal over Babel onzin is.
Ik zeg nu juist dat het stukje van Borst dat ik quote, ernstig doet vermoeden dat Perez inderdaad geen racist is. Ik vind het hypocriet van ten Cate (en Babel) dat Perez blijkbaar altijd grof is in de mond, maar dat het pas uitmaakt als het een neger betreft.

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 01, 2007 1:27 pm

Bizar om anderen de schuld te geven van het probleem. Perez heeft zich misdragen, niet Babel of Ten Cate of Borst.
Natuurlijk is Borst een roddeltante. Maar wat niet is, kan hij niet onthullen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 01, 2007 1:29 pm

Jöhnk schreef:Perez had het niet moeten zeggen, dat zal je met me eens zijn.

Maar ik geef hem gelijk dat hij niet bij Borst in een programma gaat zitten. Zou ik ook niet doen, die man is een parodie op een journalist.
Alleen is dat niet de hoofdreden dat hij niet bij hem in de studio gaat zitten. Het is vooral rancune. Want Borst is de bad guy omdat hij de man die zich racistisch uitliet blootstelde aan heel Nederland. Vandaar dat ik de reacties over Borst en zijn geringe voetbalintelligentie niet helemaal snap hoor. Daar gaat het in dit geval helemaal niet om. Het gaat erom dat Perez hem probeert af te schilderen als de lul. En dat is in mijn ogen gekkenwerk.
LucaS schreef:Ik zeg nu juist dat het stukje van Borst dat ik quote, ernstig doet vermoeden dat Perez inderdaad geen racist is. Ik vind het hypocriet van ten Cate (en Babel) dat Perez blijkbaar altijd grof is in de mond, maar dat het pas uitmaakt als het een neger betreft.
En jij weet of Ten Cate dat wist van Perez?

Wellicht had Ten Cate Perez ook in dit geval niet eens laten straffen als Borst het niet naar buiten had gebracht. Dat lijkt me zeer waarschijnlijk, aangezien Ten Cate Perez de wedstrijd na dit incident meteen weer opstelde.

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 01, 2007 1:29 pm

Bizar om als iemand anderen constant grof aanduidt pas te gaan zeiken als het neger betreft. Een beetje hypocriet ook

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 01, 2007 1:31 pm

Tja, racisme is net iets erger dan gewoon een belediging.

Plaats reactie