PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » do aug 02, 2012 10:12 am

Scherrer schreef:Met Advocaat, Van Bommel en Narsingh erbij maakt PSV wel echt een flinke stap naar voren.
Echt? Ik zie nog steeds een crap defensie, een statisch middenveld en geen spits. Ik ben niet onder de indruk.

Van Dickie ook niet. Werd met de sterkste ploeg in de zwakste poule van het EK uitgeschakeld.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do aug 02, 2012 10:31 am

wimpey schreef:
Scherrer schreef:Met Advocaat, Van Bommel en Narsingh erbij maakt PSV wel echt een flinke stap naar voren.
Echt? Ik zie nog steeds een crap defensie, een statisch middenveld en geen spits. Ik ben niet onder de indruk.

Van Dickie ook niet. Werd met de sterkste ploeg in de zwakste poule van het EK uitgeschakeld.
Maar Dickie is wel wat anders dan Fredje Slisbek. Een héél stuk beter. Gaat niet choken na een slecht resultaat. Gaat de boel verdedigend bovendien een heel stuk beter neerzetten.

Van Bommel is over the hill, maar natuurlijk wel enorm ervaren, geslepen, gemeen en iemand die het middenveld van PSV verdedigend een enorme boost geeft. Steekt er in de matige Eredivisie nog steeds gemakkelijk boven uit. Een echte leider ook. Hij gaat een enorm verschil maken in dat bleekneuzen team. Ben heel bang dat andere spelers nu veel meer laten zien met hem in de ploeg.

Narsingh is een goede versterking op rechts. Beter dan Lens, Labyad of Wijnaldum op die plek. Dus een verbetering.

Wij zijn onze aanvoerder en beste speler kwijt, die lijkt te worden vervangen door Daley Blind. Op linksback gaat Dijks ploeteren. Op linksbuiten waarschijnlijk Ebecilio. Tsja, dan weet ik het wel.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 02, 2012 10:32 am

Het is ook zeker geen wonderploeg. Ik denk dat het elftal nog wel eens in twee stukken kan breken. Als je met Van Bommel en Strootman speelt loop je het risico dat die twee naar achteren gaan lopen terwijl de offensief ingestelde spelers hun defensieve taken verwaarlozen. En uiteraard is de defensie nog altijd zwak.

Maar Advocaat is in mijn ogen toch echt wel een trainer die zichzelf heeft bewezen hoor. Met Rusland op een eindtoernooi blijkt vaker lastig. De ene keer is het geweldig en twee dagen later kun je je haast niet voorstellen dat je naar dezelfde ploeg zit te kijken. Is denk ik vooral een mentaal probleem.

Ik verwacht dat PSV met Advocaat wat stabieler zal worden. Als ze daarmee een aantal "kleinere wedstrijden" over de streep trekken komen ze natuurlijk een heel eind. Zeker omdat de concurrentie (Ajax dus) tijd nodig zal hebben om het vertrek van Vertonghen op te vangen. En dan moeten we nog hopen dat Anita blijft.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do aug 02, 2012 9:47 pm

Welnee Scherrer, Ebecilio zal vrijwel nooit linksbuiten spelen. De keren dat Derk niet beschikbaar is staat Viktor Fischer meer dan paraat.

En Dijks is niet minder dan Pieters of Willems, ik zie hem in ieder geval als een vooruitgang ten opzichte van wat er de afgelopen 2 seizoenen gemiddeld genomen door de gelegenheid linksbacks van Ajax is gepresteerd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za aug 04, 2012 12:11 pm

Vrij brak in elkaar geknutseld filmpje, maar man man man wat een grote jongen ben je wanneer je spelers van Willem II, Ado, Heracles en NAC rode kaarten dient aan te naaien:

Ola Toivonen vindt zichzelf een slimme speler.

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 09, 2012 9:14 am

CSKA zou interesse hebben in Toivonen. Lijkt me gezien aanwezigheid van Wernblom en Elm en afketsen transfer Suarez idd niet zo'n rare gedachte...

D_skilled

Bericht door D_skilled » do aug 09, 2012 9:22 am

Suarez speelt wel op een andere positie dan Toivonen. Op de plek van Toivonen heeft CSKA al Honda en Dzagoev.

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 09, 2012 9:30 am

D_skilled schreef:Suarez speelt wel op een andere positie dan Toivonen. Op de plek van Toivonen heeft CSKA al Honda en Dzagoev.
Er wordt ook nog een rits andere mensen genoemd, o.a. Mirallas... Newcastle zou ook interesse hebben in het geval Cisse of Ba zou vertrekken.

Wat zou je van een vertrek van Toivonen vinden, D?

D_skilled

Bericht door D_skilled » do aug 09, 2012 9:35 am

wimpey schreef:
D_skilled schreef:Suarez speelt wel op een andere positie dan Toivonen. Op de plek van Toivonen heeft CSKA al Honda en Dzagoev.
Er wordt ook nog een rits andere mensen genoemd, o.a. Mirallas... Newcastle zou ook interesse hebben in het geval Cisse of Ba zou vertrekken.

Wat zou je van een vertrek van Toivonen vinden, D?
Ik zou er niet rouwig om zijn als ze Maher daarvoor in de plaats halen. :biggthumpup.gif: Toivonen geeft niet thuis in de topwedstrijden en is iets teveel aanvaller om op 10 te spelen.

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 09, 2012 9:44 am

D_skilled schreef: Ik zou er niet rouwig om zijn als ze Maher daarvoor in de plaats halen. :biggthumpup.gif: Toivonen geeft niet thuis in de topwedstrijden en is iets teveel aanvaller om op 10 te spelen.
15-20 goals zie ik Maher niet maken. En wat doe je met Wijnaldum wanneer je Maher haalt? Dure klant voor de bank. En daarvan heeft psv er in de persoon van Matavz al een.

Over het afg. seizoen heeft psv weer dik verlies gedraaid, dit seizoen geen CL en psv blijft maar geld uitgeven. Lijkt me geen gezonde situ.

D_skilled

Bericht door D_skilled » do aug 09, 2012 9:49 am

wimpey schreef:
D_skilled schreef: Ik zou er niet rouwig om zijn als ze Maher daarvoor in de plaats halen. :biggthumpup.gif: Toivonen geeft niet thuis in de topwedstrijden en is iets teveel aanvaller om op 10 te spelen.
15-20 goals zie ik Maher niet maken. En wat doe je met Wijnaldum wanneer je Maher haalt? Dure klant voor de bank. En daarvan heeft psv er in de persoon van Matavz al een.

Over het afg. seizoen heeft psv weer dik verlies gedraaid, dit seizoen geen CL en psv blijft maar geld uitgeven. Lijkt me geen gezonde situ.
Wijnaldum is geen 10. Dat lijkt me wel duidelijk. Geen overzicht, loopt teveel met de bal, scoort moeizaam. Maher versnelt het spel, heeft veel overzicht en kan een steekball geven op de snelle voorwaartsen. Dodelijke combinatie mijn inziens.

Ik verwacht dat PSV het moeilijk gaat krijgen tegen ultra-verdedigende ploegen en wanneer ze het spel moeten maken. Enerzijds omdat een aantal spelers beter renderen met ruimte en anderzijds niet de creativiteit hebben om een hechte defensie te ontwrichten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 09, 2012 10:10 am

Volgens mij is Wijnaldum door Advocaat toegezegd dat hij zich mag richten op het centrum. Voor de rechterkant is Narsingh gehaald.
Nil volentibus arduum

jabu

Bericht door jabu » vr aug 10, 2012 3:15 pm

Eerst stelde Advocaat dat hij moet spelen waar de trainer hem wenst op te stellen en niet zonder meer op 10.
Baseman schreef:
wimpey schreef:Wanneer ik de kenners mag geloven, kan die Zanka er weinig van.
Ik hoor juist andere verhalen van 'de kenners'.
Maar we komen er vanzelf achter.
Ik hoop niet dat het dezelfde kenners zijn die beweerden dat Toivonen, Labyad, Manolev, Engelaar en Wijnaldum voor mooie bedragen zouden verkassen, want voorlopig ziet het er niet goed voor Zanka uit:
Advocaat laat Jörgensen buiten selectie PSV

HOOFDDORP - Mathias 'Zanka' Jörgensen maakt geen deel uit van de selectie van PSV voor het duel met RKC Waalwijk van zaterdagavond.

De Deense aanwinst is gepasseerd door coach Dick Advocaat, die de voorkeur geeft aan Timothy Derijck.

"Zanka heeft nog wat meer tijd nodig. Hij komt terug van een zware blessure, alhoewel het daar mij niet om gaat. Het gaat er om wie het het beste laat zien op de training", zegt Advocaat op de website van PSV.

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 10, 2012 7:04 pm

psv denkt dus kampioen te worden met Marcelo, Bouma, Derijck en Zanka als CVs. Dat gaat er bij mij dus niet in.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » vr aug 10, 2012 7:45 pm

wimpey schreef:psv denkt dus kampioen te worden met Marcelo, Bouma, Derijck en Zanka als CVs. Dat gaat er bij mij dus niet in.
Wie dan wel?

Ajax met Blind en Dijks als basisspelers?
Feyenoord zonder Guidetti, Vlaar en El Ahmadi?
Twente met Brama, Wisgerhof en Rosales?
Heerenveen dan, zonder zijn 3 top-aanvallers?
Of AZ die Poulsen, Elm en Holman kwijt zijn?

Je overschat de Eredivisie. De verdediging van PSV is matig, maar Advocaat gaat het ongetwijfeld stabieler neerzetten dan Rutten en met daarnaast ook de ervaring en klasse van Lothar er vlak voor gaan ze véél minder goals weggeven.

wimpey

Bericht door wimpey » za aug 11, 2012 8:20 am

Rutten: Engelaar onbetaalbaar voor Vitesse
Met een in de steigers staand elftal begint Vitesse morgen aan de competitie. De aanstaande transfer van middenvelder Theo Janssen (Ajax) was gisteren nog niet afgerond. Ook de naam van PSV'er Orlando Engelaar werd door oefenmeester Fred Rutten zelf genoemd, als een speler die hij vanwege zijn ervaring en multifunctionaliteit graag bij Vitesse zou zien. 'Maar ik ken zijn salaris, hij is nooit haalbaar', aldus de trainer, die blijft hameren op versterking in elke linie.

:drecul.gif: Dit is toch niet te vatten! Rutten probeert die slomo nu voor de 4e keer over te nemen! Maar laat Engelaar maar lekker bij psv op het salarishuis blijven drukken! :hypocrite.gif:

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » za aug 11, 2012 11:04 am

tel daarbij op de leegloop bij Ajax en de kant welke Ajax opgaat, kan het wel eens een leuk seizoen voor hun gaan worden.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Baseman

Bericht door Baseman » za aug 11, 2012 12:46 pm

Jabu schreef:want voorlopig ziet het er niet goed voor Zanka uit:
Mwoah, hij is net terug van een zware blessure en moet wennen aan de competitie en het team.
Niet onlogisch. Hij speelde tegen Benfica een goede wedstrijd trouwens, dus de kwaliteiten zijn er.
Scherrer schreef:De verdediging van PSV is matig, maar Advocaat gaat het ongetwijfeld stabieler neerzetten dan Rutten en met daarnaast ook de ervaring en klasse van Lothar er vlak voor gaan ze véél minder goals weggeven.
Grotendeels mee eens :biggthumpup.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » za aug 11, 2012 7:47 pm

Genoten Base?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za aug 11, 2012 7:48 pm

Hahahahahahahahahahahahaha! :blub.gif:
Baseman schreef:
Scherrer schreef:De verdediging van PSV is matig, maar Advocaat gaat het ongetwijfeld stabieler neerzetten dan Rutten en met daarnaast ook de ervaring en klasse van Lothar er vlak voor gaan ze véél minder goals weggeven.
Grotendeels mee eens :biggthumpup.gif:
Ja ik ga ook voor een groot deel met jullie mee. Vorig seizoen 2 tegendoelpunten in Waalwijk, vanavond 3 stuks! :drecul.gif: :biggthumpup.gif: :excited.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » za aug 11, 2012 9:04 pm

wimpey schreef:psv denkt dus kampioen te worden met Marcelo, Bouma, Derijck en Zanka als CVs. Dat gaat er bij mij dus niet in.
:hypocrite.gif:

Nét terug van vakantie. Home sweet home! :ajaxscarf.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » za aug 11, 2012 9:28 pm

Het lijkt me wat vroeg om PSV af te schrijven, RKC is natuurlijk wel dé ploeg van Brabant.
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » za aug 11, 2012 9:33 pm

LucaS schreef:Het lijkt me wat vroeg om PSV af te schrijven, RKC is natuurlijk wel dé ploeg van Brabant.
Marcelo en Bouma zijn bij RKC niet in de basis staan joh. Ik las dat het edele duo weer lekker bezig was. :biggthumpup.gif:

Dick Advocaat had trouwens volledig gelijk: „Maar Van Bommel is heel belangrijk voor deze ploeg, die door hem een soort onoverwinnelijke uitstraling krijgt.” :biggrin.gif:

Zou echt té lekker zijn om die chokers morgen meteen op 3 punten te zetten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za aug 11, 2012 9:54 pm

Mooi begin van het seizoen. Alleen jammer dat Van Bommel niet gelijk opent met twee keer geel. Want die had hij natuurlijk gewoon moeten krijgen.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za aug 11, 2012 10:40 pm

Laten we eerlijk zijn jongens. Als je tegenover Van Peppen staat, ga je choken. Zo simpel is dat.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie