Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Hadden ze daar niet ook een keer zo'n oostblokker die kakkie in hart en nieren was na twee invalbeurten? In mijn klok en klepelgeheugen zou zijn vader zijn salaris betalen ofzo. Hilarische shit!
Haha ja Babovic was ook een heerlijke.Marillion schreef:Ja, Babovic. Dat was ook een mooie. En het gaat er altijd in als zoete koek he?

Heb toen genoten van de column van Menno Pot die toen nog op Sportgeschiedenis.nl met Jurryt vd Vooren de rubriek ´De Klassieker´ had. Hier een linkje naar zijn ´Ajax heeft ons genaaid´ uitspraken van Babovic in Sportweek.
En dan hier een link naar de column van Menno. Waar eerst van Hooijdonk goed op de hak wordt genomen en ik vooral moest glimlachen over onderstaande passage over Babovic.Stefan Babovic speelt komende zondag met Feyenoord tegen Ajax. Voor beide clubs is dat een hele belangrijke wedstrijd. In de vorige Klassieker kreeg de nieuweling een rode kaart nadat hij Jan Vertonghen had geraakt met zijn elleboog. De Serviër blijft erbij dat het een ongeluk was.
De publiekslieveling begrijpt nog steeds niks van die rode kaart. "Onbegrijpelijk. Ik blijf erbij dat het een ongeluk was. Ajax heeft ons gewoon genaaid." Babovic zint dan ook op wraak. "De mensen van Ajax hebben er met hun verklaringen alles aan gedaan om me na die rode kaart zo lang mogelijk van het veld te houden."
"Vertonghen en de andere spelers maakten mij zwart. Alleen maar omdat ik een Feyenoord-speler ben. Dat vind ik heel oncollegiaal. Zondag wil ik sportieve wraak nemen. Als ik speel, komt alles wat ik in me heb eruit. Dan ga ik helemaal los", aldus de aanvallende middenvelder tegenover Sportweek.

Ik vermoed overigens dat Stefan Babovic je column gelezen heeft: die jankte drie dagen voor de Klassieker al, tegenover een interviewer van Sportweek: een Calimero-verhaal zoals alleen Feyenoorders dat kunnen ophangen, schuimbekkend van verongelijktheid, rode waas al bij voorbaat voor de ogen, redenerend vanuit een minderwaardigheidscomplex van haast buitenaardse spanwijdte.
“Ajax heeft ons gewoon genaaid”… Ja hoor, Jan Vertonghen nepte de boel: die speelde met een fles ketchup onder zijn shirt en smeerde daarmee zijn gezicht in nadat de elleboog van Stefan Babovic hem per ongeluk een beetje geschampt had.
Ik zie trouwens nu pas dat hij er in de 80e minuut nog ingekomen is gisteren, die Babovic. Als hij nog ‘sportieve wraak’ heeft genomen, heb ik het helaas gemist. Als in die tien minuten inderdaad alles uit Babovic is gekomen wat erin zit, en als hij inderdaad ‘helemaal los’ is gegaan, dan zou ik een ander beroep overwegen, als ik hem was.