PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » wo apr 17, 2013 7:40 am

Rishi schreef:Gezien hoe Eriksen wegliep bij Van Bommel? Zelfs Zwolle kon via benson dacht ik profiteren van de zwakte bij Lothar.
Van Bommel is tactisch ook niet zo'n intelligente voetballer natuurlijk. Nooit geweest ook. Er gebeurde nogal eens wat in situaties waar Van Bommel met de rug naartoe staat, nadat hij een verkeerde keuze heeft gemaakt en omdat hij het spelinzicht van een europese topper mist.

Hij wordt geroemd vanwege zijn wedstrijdmentaliteit. Kan ik niet helemaal plaatsen. Bij de 2-2 van Roda drentelt ie wat doelloos rond op het middenveld i.p.v. z'n defensie te ondersteunen. Bij de 1-1 van Willem II verliest ie een luchtduel. Bij de 1-2 van Ajax wil ie druk zetten en verliest zijn tegenstander uit het oog.

In Eindhoven krijgt de defensie de schuld. Lag het tijdens het EK bij Oranje ook uitsluitend aan de defensie? :confused.gif: Twee ploegen die niet tot compact spelen dan wel collectief druk zetten toe komen. Mede doordat Van Bommel het tactisch niet behapstukken kan en loop- / corrigerend vermogen tekort komt. Op, versleten, simpel zat. Vooral nog een jaar doorgaan, dan gaat ie er volgend seizoen nóg harder af.

Prima voetballer geweest, maar europese top natuurlijk niet. Fysiek sterk, harde werker, had een goed loopvermogen en heeft enorm in zichzelf geïnvesteerd. Hij heeft er zonder meer het maximale uitgehaald. Teruggehaald als leider, boegbeeld. Maar dat krijgt de categorie Van Bommel, Winter niet voor elkaar. Dat zijn dienende spelers. En dat is het verschil met Rijkaard, Cocu. Die konden dienen en leiden. Simpelweg omdat ze over veel meer bagage beschikten.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo apr 17, 2013 8:30 am

wimpey schreef:
Rishi schreef:Gezien hoe Eriksen wegliep bij Van Bommel? Zelfs Zwolle kon via benson dacht ik profiteren van de zwakte bij Lothar.
Van Bommel is tactisch ook niet zo'n intelligente voetballer natuurlijk. Nooit geweest ook. Er gebeurde nogal eens wat in situaties waar Van Bommel met de rug naartoe staat, nadat hij een verkeerde keuze heeft gemaakt en omdat hij het spelinzicht van een europese topper mist.

Hij wordt geroemd vanwege zijn wedstrijdmentaliteit. Kan ik niet helemaal plaatsen. Bij de 2-2 van Roda drentelt ie wat doelloos rond op het middenveld i.p.v. z'n defensie te ondersteunen. Bij de 1-1 van Willem II verliest ie een luchtduel. Bij de 1-2 van Ajax wil ie druk zetten en verliest zijn tegenstander uit het oog.

In Eindhoven krijgt de defensie de schuld. Lag het tijdens het EK bij Oranje ook uitsluitend aan de defensie? :confused.gif: Twee ploegen die niet tot compact spelen dan wel collectief druk zetten toe komen. Mede doordat Van Bommel het tactisch niet behapstukken kan en loop- / corrigerend vermogen tekort komt. Op, versleten, simpel zat. Vooral nog een jaar doorgaan, dan gaat ie er volgend seizoen nóg harder af.

Prima voetballer geweest, maar europese top natuurlijk niet. Fysiek sterk, harde werker, had een goed loopvermogen en heeft enorm in zichzelf geïnvesteerd. Hij heeft er zonder meer het maximale uitgehaald. Teruggehaald als leider, boegbeeld. Maar dat krijgt de categorie Van Bommel, Winter niet voor elkaar. Dat zijn dienende spelers. En dat is het verschil met Rijkaard, Cocu. Die konden dienen en leiden. Simpelweg omdat ze over veel meer bagage beschikten.
Perfect geanalyseerd Wimpey! :biggthumpup.gif:

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo apr 17, 2013 8:50 am

Aangezien het zo rommelt in de lokale politiek van zijn woonplaats denk ik dat van Bommel lekker wethouder in Meerssen moet worden.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo apr 17, 2013 8:55 am

@WeekendCees: ik vind middenveld en aanval van PSV helemaal niet zo goed. Over Mark van Bommel hoef ik het niet te hebben, Wimpey heeft al perfect uitgelegd wat het probleem met hem is, maar de andere twee, Toivonen en Strootman, hebben ook zo hun tekortkomingen. Toivonen heeft het buskruit niet uitgevonden, zondag zag je dat Poulsen veel en veel slimmer was. Technisch is hij ook geen wonder, hij moet het van zijn kopkracht hebben, maar zelfs dat kwam er niet uit tegen Poulsen. Strootman kan goed voetballen maar laat zich door het minste of geringste uit zijn spel halen, mentaal vind ik hem erg kwetsbaar.
Dan de aanval: Wijnaldum maakt voortdurend domme keuzes, Mertens is een one track pony en onze vriend Lens kan vooral hard rennen. Matavz is een spook, door hem speel je altijd met een man minder. Depay kan goed voetballen maar die schijnt dan weer geschift te zijn.
Al met al zie ik alleen Strootman doorgroeien naar de top, mits hij dat rare gedrag afleert. De rest is hooguit subtopmateriaal.

Ajax boekt ten opzichte van PSV winst door de voetballende kwaliteiten van de achterhoede, alle verdedigers van Ajax kunnen meer met een bal dan hun collega's aan de andere kant, maar ook op het middenveld is Ajax sterker, vind ik. Eriksen is een toppertje - balvast en altijd in beweging. Dit seizoen neemt hij ook eindelijk, eindelijk het voortouw in plaats van zich te verstoppen. Zondag nam hij revanche op zichzelf na dat doelpunt, mooi om te zien. Hij liet zich niet uit het veld slaan. De Jong is een onderschatte voetballer - slimmer dan alle PSV-middenvelders bij elkaar, hij maakt optimaal gebruik van de ruimte. Technisch is hij misschien niet spectaculair maar hij wel allround. Voor Schöne gaat het in de absolute top iets te snel, maar hij kan goed voetballen. Zoekt altijd de voetballende oplossing en ziet het spel. Tenslotte Poulsen, op hem kun je van alles aante merken hebben (traag, zet geen druk), maar in topwedstrijden blijkt vooral wat hij wel kan: hij staat steeds op de goede plaats en ruimt de rommel op. Is bovendien een leiderstype en wordt ook als zodanig geaccepteerd, in tegenstelling tot Van Bommel.
Het probleem van Ajax ligt voorin, daar kunnen we wel een topper gebruiken. Niet voor niets is De Boer daar al het hele seizoen aan het experimenteren. We scoren te weinig. Dat heeft met individuele klasse te maken - speelrs als Boerrigter en Lukoki zijn geen hoogvliegers. Staat tegenover dat we Fischer hebben, hij heeft meer talent dan alle PSV-aanvallers bij elkaar. Die jongen is nog erg wisselvallig en soms kun je hem wel schieten, maar hij komt er wel.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo apr 17, 2013 8:55 am

@WeekendCees: ik vind middenveld en aanval van PSV helemaal niet zo goed. Over Mark van Bommel hoef ik het niet te hebben, Wimpey heeft al perfect uitgelegd wat het probleem met hem is, maar de andere twee, Toivonen en Strootman, hebben ook zo hun tekortkomingen. Toivonen heeft het buskruit niet uitgevonden, zondag zag je dat Poulsen veel en veel slimmer was. Technisch is hij ook geen wonder, hij moet het van zijn kopkracht hebben, maar zelfs dat kwam er niet uit tegen Poulsen. Strootman kan goed voetballen maar laat zich door het minste of geringste uit zijn spel halen, mentaal vind ik hem erg kwetsbaar.
Dan de aanval: Wijnaldum maakt voortdurend domme keuzes, Mertens is een one track pony en onze vriend Lens kan vooral hard rennen. Matavz is een spook, door hem speel je altijd met een man minder. Depay kan goed voetballen maar die schijnt dan weer geschift te zijn.
Al met al zie ik alleen Strootman doorgroeien naar de top, mits hij dat rare gedrag afleert. De rest is hooguit subtopmateriaal.

Ajax boekt ten opzichte van PSV winst door de voetballende kwaliteiten van de achterhoede, alle verdedigers van Ajax kunnen meer met een bal dan hun collega's aan de andere kant, maar ook op het middenveld is Ajax sterker, vind ik. Eriksen is een toppertje - balvast en altijd in beweging. Dit seizoen neemt hij ook eindelijk, eindelijk het voortouw in plaats van zich te verstoppen. Zondag nam hij revanche op zichzelf na dat doelpunt, mooi om te zien. Hij liet zich niet uit het veld slaan. De Jong is een onderschatte voetballer - slimmer dan alle PSV-middenvelders bij elkaar, hij maakt optimaal gebruik van de ruimte. Technisch is hij misschien niet spectaculair maar hij wel allround. Voor Schöne gaat het in de absolute top iets te snel, maar hij kan goed voetballen. Zoekt altijd de voetballende oplossing en ziet het spel. Tenslotte Poulsen, op hem kun je van alles aante merken hebben (traag, zet geen druk), maar in topwedstrijden blijkt vooral wat hij wel kan: hij staat steeds op de goede plaats en ruimt de rommel op. Is bovendien een leiderstype en wordt ook als zodanig geaccepteerd, in tegenstelling tot Van Bommel.
Het probleem van Ajax ligt voorin, daar kunnen we wel een topper gebruiken. Niet voor niets is De Boer daar al het hele seizoen aan het experimenteren. We scoren te weinig. Dat heeft met individuele klasse te maken - speelrs als Boerrigter en Lukoki zijn geen hoogvliegers. Staat tegenover dat we Fischer hebben, hij heeft meer talent dan alle PSV-aanvallers bij elkaar. Die jongen is nog erg wisselvallig en soms kun je hem wel schieten, maar hij komt er wel.

Iets anders:
Gomes: 'terugkeer naar Nederland serieuze optie'

Doelman Heurelho Gomes stelt in De Telegraaf een terugkeer naar Nederland serieus te overwegen. Intern bij PSV zouden stemmen opgaan om de publiekslieveling terug te halen. Vooralsnog heeft echter alleen FC Twente zich bij de keeper gemeld. Bij FC Twente heeft zijn vriend Pedro Salazar tegenwoordig een rol. "Ik denk dat Tottenham wil meewerken aan een vertrek. In deze fase van mijn carrière is geld niet het belangrijkste. En ik heb nog echt iets te bieden. Ik heb nog vijf, zes goede jaren voor de boeg," zo stelt hij in De Telegraaf.
Volgens hem heeft de neergang van PSV bewezen dat hij gelijk had bij zijn kritiek voor zijn vertrek. Tegelijkertijd gaat dat hem aan het hart, zo stelt hij. "Ik weet niet wat PSV wil, maar ik houd van die club. PSV zit voor altijd in mijn hart."
PN

Leuk voor Zoet. :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » wo apr 17, 2013 9:57 am

wimpey schreef:

Zonder van Bommel vorig seizoen was deze achterhoede ook naadje pet .Lijkt een beetje op AJAX enkele seizoenen geleden.Toen riep men ook steeds dat AJAX eens moest investeren in achterhoede spelers.Ook toen, net als Psv nu, verloren wij ook punten door induviduele fouten van onze verdedigers ...
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 17, 2013 10:33 am

De PSV-spelers zijn niet complementair. Dan lijkt iedereen gelijk een stuk minder. Bij het doelpunt van Eriksen zet Van Bommel druk, omdat hij het in de diepte aflegt tegen Eriksen. Dan moet Hutchinson dus positie houden, in plaats van de inzakkende Fischer te volgen. Maar Hutchinson is een echte middenvelder zonder oog voor de ruimte in zijn rug. Zo kun je nooit elkaars zwakke punten camoufleren.

Bij Ajax kunnen spelers elkaar wel ondersteunen. Iedereen weet inmiddels hoe Blind verdedigend uit de wind wordt gehouden, maar het gebeurt op veel meer plekken. Neem Poulsen. Zijn handelingssnelheid ligt niet al te hoog, dus wanneer hij zelf de pass vooruit moet geven (Toivonen zette steeds druk op Moisander) is hij kwetsbaar voor druk van andere spelers. Dus zakte Eriksen steeds in, weg van de druk van Van Bommel, om zelf de vrije man in te spelen alvorens op de flanken een man meer-situatie te creëren (daar vielen de eerste twee doelpunten van Ajax uit).
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Arthur

Bericht door Arthur » wo apr 17, 2013 11:13 am

Is dat iets wat de spelers zelf zien of kauwt De Boer dat allemaal voor?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 17, 2013 11:17 am

Dat is natuurlijk het werk van de trainer. In essentie dat precies wat een trainer moet doen: je spelers de mogelijkheden geven om optimaal te presteren.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 17, 2013 11:23 am

Van Bommel kent zijn kwaliteiten ook niet.

Lekker proberen om Siem de Jong te passeren in een lopend duel :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo apr 17, 2013 11:23 am

Van Bommel moet hopen dat hij nog een jaartje aan de bak kan bij een club in Italië. In de Eredivisie ligt het tempo gewoon iets te hoog voor hem.

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 17, 2013 11:45 am

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 17, 2013 11:47 am

Wat een prachtige week!
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo apr 17, 2013 12:19 pm

en marcel nog een jaar, en marcel nog een jaar... :frank.gif: :biggrin.gif:

:ajaxscarf.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo apr 17, 2013 1:28 pm

er nog geen meerderheid van de toezichthouders die Sanders of Brands weg zouden willen hebben. De Raad zou wel meer invloed willen uitoefenen op de dagelijkse leiding van de club.
:drecul.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 17, 2013 1:35 pm

Yopi schreef:en marcel nog een jaar, en marcel nog een jaar... :frank.gif: :biggrin.gif:

:ajaxscarf.gif:

Tiiiiiniiiiieeee nog een onderkin, Tiiiiiniiiiieeee nog een onderkin

Laudrup

Bericht door Laudrup » wo apr 17, 2013 2:36 pm

Afbeelding

NOG EEN JAAR BITTE :headbang.gif:
15 mei 2011.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo apr 17, 2013 5:47 pm

Ik had niet verwacht dat Gomes zo hard op zijn bek zou gaan in Engeland. In Nederland blonk hij uit.

Brands zit er mooi mee. :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 18, 2013 6:50 am

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 18, 2013 8:20 am

De column is fantastisch! Grappig en nog de waarheid ook :headbang.gif:
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » do apr 18, 2013 2:35 pm

Niet alles in de column is waar natuurlijk ...
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 18, 2013 2:42 pm

Mwahh.. de grote lijn wel. Namelijk dat Mark helemaal niet zo goed is.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » do apr 18, 2013 2:50 pm

Dat is natuurlijk onzin.Van Bommel is natuurlijk wel een jaartje te lang door gegaan en ook nog eens in een verkeerd elftal.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 18, 2013 3:07 pm

Onzin? EK gemist?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 18, 2013 3:52 pm

Rishi schreef:Onzin? EK gemist?
Van Bommel heeft zichzelf overschat en de eredivisie onderschat.

De sleet zit er al wel langer op trouwens. Na het WK 2010 was het feitelijk voorbij.

Hij heeft er alles uitgehaald en enorm in zichzelf geïnvesteerd. Daar heb ik wel respect voor. Geen jongen met een enorme aanleg, wel de onvoorwaardelijke wil om te slagen en er alles uit te halen. Daar heeft ie het ver mee geschopt.

Plaats reactie