Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Lionel

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » ma sep 22, 2014 9:03 am

Een gestolen overwinning is soms wel lekker maar niet zoals gisteren. Gisteren was het triest.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander

Bericht door Alexander » ma sep 22, 2014 9:49 am

Die 3-2 van Maduro was denk ik de lekkerste zege ooit. Godverdomme, wat werd ik toen gek voor de buis.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma sep 22, 2014 9:51 am

Volgens mij stond ik toen ergens langs het spoor, was dat die?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma sep 22, 2014 9:53 am

Jep. Tenminste, weet niet of jij toen naast het spoor stond maar het was inderdaad de ´Rel-dag'.

Inderdaad lekkerste overwinning ooit. Die van gisteren had ook zo lekker kunnen zijn als Van Rhijn natuurlijk die bal in blessuretijd er zo in lepelde, haha.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Alexander

Bericht door Alexander » ma sep 22, 2014 10:05 am

https://www.youtube.com/watch?v=ivOYeqdG7G4

Gevonden. Stond wel wat kwaliteit op het veld zeg, die dag.

Na deze wedstrijd stonden er nog een paar honderd Ajax supporters langs de Kuip. Goede zet was dat wel van de politie.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma sep 22, 2014 10:18 am

Marillion schreef:
GangstaRiB schreef:
Marillion schreef:Het was in ieder geval sympathiek dat hij weigerde naar die bal te duiken bij de 0-1. Want zo onhoudbaar was hij in mijn ogen niet. Die bal komt van grote afstand en zat niet strak in de hoek.
Je onderschat de snelheid van die bal.
We hebben het over een bal die niet strak in de hoek zit en komt vanaf zeker 30 meter. En dat in combinatie met een keeper die bekend staat om zijn geweldige reflexen. Ik vond het prima hoor. Maar hij was in mijn ogen absoluut niet onhoudbaar.

Laat die Kazim ondertussen maar roepen. Zolang hij open kansen vanaf 3 meter naast schiet hoor je mij niet klagen. :biggthumpup.gif:
Bekijk de goal nog maar eens een paar keer; die bal daalt ineens als een idioot en gaat sneller dan je denkt. Of fox kun je de vrije trap ook bekijken vanuit de rug van Van Rhijn; dan zie je het helemaal goed.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma sep 22, 2014 10:38 am

Alexander schreef:https://www.youtube.com/watch?v=ivOYeqdG7G4

Na deze wedstrijd stonden er nog een paar honderd Ajax supporters langs de Kuip. Goede zet was dat wel van de politie.
Maxwell, escude, grygera. Trabelsi.... Kwijl!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma sep 22, 2014 10:59 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Of fox kun je de vrije trap ook bekijken vanuit de rug van Van Rhijn; dan zie je het helemaal goed.
Sowieso gouden filmpjes, je moet dat camerastandpunt rechtsonder eens bekijken.

Heb 'm al zeker 10 keer afgespeeld om het afzonderlijke gebaal van elke Feyenoord-supporter te bestuderen, haha. :blush.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Arthur

Bericht door Arthur » ma sep 22, 2014 11:09 am

WP_LeGeNd schreef:
Alexander schreef:https://www.youtube.com/watch?v=ivOYeqdG7G4

Maxwell, escude, grygera. Trabelsi.... Kwijl!!!
Zelfs dat team van Feyenoord was met terugwerkende kracht erg sterk. Die zouden nu makkelijk kampioen worden.

Alexander

Bericht door Alexander » ma sep 22, 2014 11:16 am

Mwa, ik zie ook jongens van Goor, Saidi en nog wat hele matige verdedigers rondlopen. Die de Graaf van RBC viel ook nog in, die kon er ook helemaal kut jota van.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma sep 22, 2014 11:29 am

Alexander schreef:Mwa, ik zie ook jongens van Goor, Saidi en nog wat hele matige verdedigers rondlopen. Die de Graaf van RBC viel ook nog in, die kon er ook helemaal kut jota van.
Alleen Ono, Kuyt en Kalou waren goed, de rest was minder dan wat er nu rondloopt.
Laatst gewijzigd door WP_Legend op ma sep 22, 2014 11:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur

Bericht door Arthur » ma sep 22, 2014 11:31 am

Ono vond ik ook een goeie. De rest zou nu veel makkelijker meekunnen dan toen, want het niveau hier is de afgelopen 10 jaar natuurlijk gigantisch gedaald.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma sep 22, 2014 11:36 am

Arthur schreef:Ono vond ik ook een goeie.
Ik had net mijn quote aangepast ;)
Arthur schreef: De rest zou nu veel makkelijker meekunnen dan toen, want het niveau hier is de afgelopen 10 jaar natuurlijk gigantisch gedaald.
Dat betwijfel ik ten zeerste, Babos, Basto, Ostlund, Loovens, Zuiverloon, Acuna, De Graaf, Pardo, Smolarek... dat is allemaal prut hoor...

Baseman

Bericht door Baseman » ma sep 22, 2014 12:03 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Bekijk de goal nog maar eens een paar keer; die bal daalt ineens als een idioot en gaat sneller dan je denkt.
Klopt.
De fout van Vermeer is ook niet zozeer dat Van Rhijn scoort, maar vooral dat hij die muur daar opstelde.
Bij zo'n afstand werkt de muur meer tegen je dan voor je, dat zou hij toch ook moeten weten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 22, 2014 12:39 pm

Dat denk ik ook. Probeer maar eens van 30 meter een doelpunt te maken als de keeper een bal gewoon ziet aankomen. Lukt je niet.

Ik wil overigens ook niet stellen dat het een blunder was. Maar onhoudbaar was die bal absoluut niet.
Nil volentibus arduum

Arthur

Bericht door Arthur » ma sep 22, 2014 1:06 pm

Anders had Ajax zelf wel een muurtje neergezet, zoals tegen PSG.

Baseman

Bericht door Baseman » di sep 23, 2014 7:27 am

Als Ajax zelf een muur neergezet zou hebben, dan had een verdediger van Feyenoord 'gewoon' Vermeer moeten helpen door op de doellijn te gaan staan in de hoek achter de muur. Op die manier moet de vrije trap over de muur en in de kruising om een goal op te leveren. Ik blijf me verbazen over de vele keepers die vrije trappen overlaten aan de muur en aan de speler die ze neemt. Ook blijf ik me verbazen over de muurtjes die neergezet worden, vaak bestaan deze uit te veel spelers die ook nog allemaal tegen elkaar staan. Hierdoor ziet de keeper vaak de bal niet meer en is hij dus altijd te laat mocht de vrije trap hard en zuiver genoeg over de muur geschoten worden, of hij gokt en zit mis als de bal in de hoek van de keeper komt (zoals bij de goal van Schöne tegen PSG).

Zaken waar ik als amateurkeeper op geoefend heb, zodat ik betere beslissingen kon maken bij allerlei verschillende vrije trappen tegen. Maar waar de profs vaak belachelijk weinig verstand van hebben en bijna altijd hetzelfde doen, onbegrijpelijk.

Arthur

Feyenoord

Bericht door Arthur » di sep 23, 2014 8:21 am

Als je een speler op de doellijn zet heft die buitenspel op en gaan de aanvallers allemaal vlak voor Vermeers neus staan om de bal een laatste zetje te geven.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di sep 23, 2014 8:26 am

De moeder aller muurtjes werd eerder dit seizoen ook al door Feyenoord opgesteld in de Europa League. Die stond echt voor de helft naast het doel en daar lieten ze ook nog doodleuk een paar spelers van de tegenstander er tussen staan. En dan opkijken dat die bal er daar tussendoor gaat en je keeper kansloos is. :smallgrin.gif:

Hier goed te zien, vanaf 1:15.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 23, 2014 8:31 am

Het was een geplaatst schot van een meter of 30. Die moet dus altijd voor de keeper zijn.

Bij Cillissen gaat ie er niet in. Hij heeft geen charisma, het ziet er niet spectaculair uit, maar technisch is ie verdomd goed. Op een blunder is ie eigenlijk nooit te betrappen. Met afstand de beste in zijn vak in NL.

Baseman

Bericht door Baseman » di sep 23, 2014 8:49 am

Arthur schreef:Als je een speler op de doellijn zet heft die buitenspel op en gaan de aanvallers allemaal vlak voor Vermeers neus staan om de bal een laatste zetje te geven.
Nee, want die aanvallers vormen namelijk het muurtje.
Dat is dus het grote nadeel van zelf een muur neerzetten en juist daarom kan de tegenpartij er voordeel uit halen.
wimpey schreef:Met afstand de beste in zijn vak in NL.
Overdrijven is ook een vak.

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 23, 2014 9:01 am

Baseman schreef:
wimpey schreef:Met afstand de beste in zijn vak in NL.
Overdrijven is ook een vak.
Cillessen maakt geen blunders en pakt punten voor zijn team. Noem me nog eens een keeper in NL die dat doet.

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 23, 2014 9:20 am

Niet overdrijven zegt ie dan.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » di sep 23, 2014 12:24 pm

wimpey schreef:Cillessen maakt geen blunders en pakt punten voor zijn team. Noem me nog eens een keeper in NL die dat doet.
Zoet, ook de keeper die heel dicht in de buurt komt van het niveau van Cillessen.
Ik vind beiden erg weinig voor elkaar onder doen.

Iedere keeper maakt blunders trouwens, alleen de goede keepers beperken ze tot een minimum en zorgen ervoor dat ze geen structurele fouten maken.

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 23, 2014 12:26 pm

Schei toch uit. Cilissen is de beste Nederlandse keeper. Zoet is nummer 6 ofzo.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie