NEC 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » do okt 13, 2011 11:04 am

En ik het kader van De Derby... :headbang.gif:

Geel-zwarte reclame NEC-sponsor in Goffert vervangen voor derby

donderdag 13 oktober 2011 | 11:31 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 13 oktober 2011 | 11:47

Afbeelding
Het spandoek van Vaartland wordt vervangen.

NIJMEGEN - Speciaal voor de derby tussen NEC en Vitesse hangt komende zondag niet het gebruikelijke geel-zwarte reclamedoek van sponsor Vaartland.nl onder het uitvak in De Goffert, maar een rood-zwarte variant. Op die manier worden de kleuren van de aartsrivaal zoveel mogelijk uit het stadion geweerd.

Het rood-zwarte doek, dat op de kleuren na identiek is aan het origineel, is gemaakt door Legio Noviomagum. De sfeergroep van NEC hing de eigen creatie in februari van dit jaar al over de geel-zwarte reclame heen, maar stuitte toen op protest van de commerciële afdeling van NEC.

Het originele doek moest destijds blijven hangen. Veel supporters konden de actie echter wel waarderen en dat gold ook voor Vaartland zelf. Een marketing manager van het bedrijf nam contact op met Legio Noviomagum en stelde voor om alleen tijdens de derby hun reclame-uiting te overhangen met de rood-zwarte variant.

Aankomende zondag staat de ontmoeting tussen NEC en Vitesse op het programma en zal voor het eerst de hele wedstrijd niet het door veel NEC-supporters gehekelde geel-zwart in het stadion te zien zijn, maar een reclamedoek in de stadskleuren van Nijmegen.

http://www.vaartland.nl

http://www.legio-noviomagum.nl

© Gelderlander 2011, op dit artikel rust copyright.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do okt 13, 2011 12:17 pm

Wouter schreef:Er kwamen toen meer mensen naar Vitesse dan nu mensen naar NEC. Er komt dus geen hond naar NEC?
Vind je het echt zo belangrijk dat jou cluppie meer supporters trekt?
Da's nou echt iets wat me totaal niet boeit.

van mij part ben ik de enige NEC supporter en de rest van Nederland zou voor Vitesse zijn... wat is de meerwaarde daarvan, voor jou gevoel voor de club?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do okt 13, 2011 12:20 pm

Haha, niet zo zuur banjavi. Je begon er zelf over dat er geen hond bij Vitesse zat.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Ramona

Bericht door Ramona » do okt 13, 2011 12:40 pm

Goed...laat ik de messen was aanscherpen... :hdg.gif: :666.gif:

Vooruitblik: NEC-arnep
don. 13 oktober 2011

Een vooruitblik?! Dat doen jullie toch niet meer? Klopt, maar zondagmiddag staat de derby der derbies op het programma. Daar maken we graag een uitzondering voor. Op het heilige gras van onze Goffert moet er 90 minuten (+ blessuretijd) gestreden en geknokt worden, voor elke centimeter. Want als we alles rondom onze aartsrivaal moeten geloven zijn we sinds jaren weer de underdog, dat werd godverdomme tijd!

Bijna 14 jaar geleden verloren we op eigen veld voor het laatst van onze buren. Het werd toen 0-2. Door wie? Lekker belangrijk! Veel belangrijker was, dat op 25 april 1999 er een einde kwam aan het uitdelen van punten aan die arneppers. Onder leiding van Jimmy Calderwood, een halve oude/nieuwe Goffert, architect Latuheru en killer Jack de Gier won de underdog NEC met 3-1.

Sindsdien verdwijnt de 2e club van Gelderland elk jaar weer met de staart tussen de benen uit de Goffert. En wie er ook in de aanval wordt opgesteld, geen van allen weten ze in Nijmegen te scoren. Miljoenenaankopen Machlas, Peeters, Lazovic, Martel, Babangida en Junker: allen 0 goals. De 'talenten' Amoah, van Beukering, Hersi, Mbamba, Lorca, Claudemir, van Wolfswinkel en Aissati: allen 0 goals. En nog een handjevol losers: Sikora, Laros, De Mul, Benson, Kolk en Jenner: natuurlijk ook geen goals. Dus moeten we onder de indruk zijn van een Bony of Chanturia? Nee natuurlijk niet, die moeten zondagmiddag alleen al de eerste helft bijkomen van de schrik die ze krijgen nadat ze onze Goffert betreden!

Vrijdagochtend gaan we aftellen, 50 uur tot de derby. Zaterdagochtend om 10:30 uur de laatste training (komt allen!!!) en zondagmiddag om 12:30 uur is het eindelijk zo ver! Wiedemeijer fluit, NEC mist Will, Wellenberg en Ibrahim wegens blessures. En wie er aan de overkant wel of niet naar Nijmegen durft te komen interesseert ons niet. De messen moeten geslepen worden, we moeten er met z'n allen staan zondag. Van Wijchen tot Lent, van Vak 080 tot Vak Z en van Babos tot Platje! We zijn weer de underdog, maar we gaan gewoon winnen. COME ON NEC!!!

Afbeelding

http://www.detrouwehonden.nl/

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do okt 13, 2011 1:37 pm

Thijs schreef:Haha, niet zo zuur banjavi. Je begon er zelf over dat er geen hond bij Vitesse zat.
Deze discussie is bij mij in ieder geval ontstaan omdat ik vroeg of er al meer supporters waren dan vorig jaar. (vorig jaar was het nog steeds redelijk leeg allemaal toen het allemaal niet zo goed liep als verwacht).

Toen Wouter begon dat "natuurlijk meer supporters hadden dan NEC" begon ik me serieus af te vragen of dat nou zo belangrijk is... "meer supporters dan je rivaal"...

Vandaar deze opmerkingen.

Wouter

Bericht door Wouter » do okt 13, 2011 6:16 pm

Nee hoor banjavi, je begon er zelf over. In deze posting:
banjavi schreef:zie je wel dat Vitesse uit successupporters bestaat... :)

Straks is Jordania weg en de supporters zeggen massaal hun seizoenskaart weer op... niet te geloven dat volk. Tot het zielige aan eigenlijk.

Nog even en ze gaan echt denken dat ze volgend jaar echt kampioen worden.

Ik zou willen zeggen tegen al die lui...

Nah, laat ik dat ook maar niet doen.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do okt 13, 2011 6:28 pm

Ook goed... er staan volgens mij geen onwaarheden in die post.

Heb ik hier in ook iets beweerd dat het mooi was dat NeC meer supporters zou hebben gehad dan?

Wellicht dat ik mijn mening verkeerd heb verwoord in deze... mijn excuses dan.

:-)

Ramona

Bericht door Ramona » vr okt 14, 2011 3:26 pm

Supporters leggen pepers in kleedkamer van NEC

vrijdag 14 oktober 2011 | 10:38 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 14 oktober 2011 | 12:47

Afbeelding
Dit troffen de NEC-spelers vandaag aan na afloop van de training. Foto: Joris-Jan Voermans.

NIJMEGEN - Zojuist is de ‘derbycountdown’ begonnen. Precies vijftig uur voor de aftrap van het duel tussen NEC en Vitesse vond het digitale startschot plaats van deze unieke actie, waarbij de Nijmeegse club, haar sponsors en supporters samenwerken.

Legio Noviomagum bezocht voor de gelegenheid de kleedkamers.

De groep, die acties bij uit- en thuiswedstrijden van NEC organiseert om de sfeer te verhogen, roept de spelers op zondag alles te geven. Het is volgens de fanatieke NEC-aanhangers tijd voor meer ‘peper in de reet’, zo luidt hun statement. Om die reden legden zij tijdens de ochtendtraining een grote hoeveelheid pepers in de kleedkamer van de spelers, begeleid met een aanmoedigende tekst en een spandoek op het trainingsveld.

De officiële countdown begon tevens tijdens de training van vrijdagochtend. Vanaf dat moment zijn er tal van activiteiten rondom het Goffertstadion. Vrijdagmiddag wordt een persconferentie gegeven waarin trainer Alex Pastoor vooruitblikt op de beladen wedstrijd, waarna een speciale derby-borrel wordt gehouden voor zowel supporters als sponsors.

Kickoff Aftellen voor de Strijd der Titanen

:headbang.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » vr okt 14, 2011 3:49 pm

Is het in Nijmegen normaal dat mannen dat soort dingen in hun reet steken? :hypocrite.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » vr okt 14, 2011 3:55 pm

Boeit me geen reet als ze het zondag maar hebben! :hdg.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » vr okt 14, 2011 4:04 pm

Ik heb vooral hoop op Bony. Vorig seizoen waren de centrale verdedigers van NEC hem in Arnhem geen moment de baas.

Ramona

Bericht door Ramona » za okt 15, 2011 7:47 am

Nicky Hofs krijgt nachtelijk bezoek van NEC-fans

zaterdag 15 oktober 2011 | 08:31 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 15 oktober 2011 | 08:31

Afbeelding
De schutting van Nicky Hofs is rood-groen-zwart geschilderd.

NIJMEGEN - ‘Welkom terug’. Met die tekst op zijn huis en een rood-groen-zwart geverfde schutting werd Nicky Hofs zaterdagochtend wakker, nadat NEC-aanhangers de Vitesse-speler ’s nachts een bezoekje hadden gebracht. Hofs was jarenlang het boegbeeld van de Arnhemse club en keerde dit jaar, na één seizoen in de Cypriotische competitie te hebben gevoetbald, terug op het oude nest.

Twee jaar geleden, toen hij op huurbasis uitkwam voor Vitesse, kon Hofs ook al rekenen op nachtelijk Nijmeegs bezoek. Toen vond de kleine middenvelder een aantal dode makrelen en een varkenskop op de stoep, begeleid door een spandoek met de tekst 'Zondag gehaktdag'.

De Gelderse derby wordt jaarlijks aangegrepen door NEC-fans om ludieke acties te houden.

:666.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za okt 15, 2011 10:32 am

Sneu volk... bwergh

Ramona

Bericht door Ramona » za okt 15, 2011 10:58 am

Ach sneu, maar van bezittingen van mensen blijf je af...howel ik wel moest gniffelen. :blush.gif: :smallgrin.gif:
Had 't dan met doeken gedaan; hopelijk issut afwasbare verf ofzo.

Ramona

Bericht door Ramona » za okt 15, 2011 11:01 am

Wat ik wel sneu vind is dat Pietje niet op een gemaakte afspraak met de pers samen met Babos kwam opdraven. Ze hebben een klein uurtje zitten wachten, zonder maar iets te vernemen. Dat is sneu.

Enfin...de sfeer zit er goed in. :smallgrin.gif: :cheer.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » za okt 15, 2011 11:13 am

Goed, de training vanochtend! :biggthumpup.gif:

"Oud en Nieuw" op training NEC
Geplaatst op: 15-10-11 om: 11:29 door:

Door: Jeroen

Een explosie van berichten op Twitter rond 10.35 uur in Nijmegen. "Wat een knallen", "Waar komt dat vuurwerk vandaan?", zelfs in Nijmegen Oost was het te horen. Heel Nijmegen weet nu dat morgen de wedstrijd van het jaar op het programma staat: de derby tegen NEC. Nog 25 uur zijn er te gaan tot de Nijmegenaren het opnemen tegen de club aan de andere kant van de Waal.

Nog nooit was het zo druk geweest op een training van NEC. Zeker 1000 supporters trotseerden het herfstzonnetje. Legio Noviomagum en de HKN zorgden voor een groots vuurwerk toen de spelersgroep voet op het trainingsveld zette. Een enorme rookpartij zette het hele veld blank van rook. Het zingen van pro-NEC en anti-Vitesse liederen zorgden voor een mooie sfeer op De Eendracht. Als de spelers nu niet meer op scherp staan en het belang van de derby kennen...

Afbeelding

Vanmiddag staat er vanaf 12.30 uur nog meer op het programma. Vanaf 12.30 uur is de Brasserie en het voorplein het toneel voor de gehele familie. Er staan diverse activiteiten op het programma, waaronder wederom een NEC kennisquiz met medewerking van diverse oud-NEC helden en diverse attracties voor de kinderen. Bovendien maken alle supporters samen een reusachtig spandoek als aanmoediging voor de spelers. De middag eindigt om 16.00 uur.

Vanaf 20.30 uur organiseert de HKN in Goffertzicht een speciale Derby-night waarvoor iedereen is uitgenodigd.

Afbeelding

Zondag 16 oktober, op de wedstrijddag, staat natuurlijk bol van de sfeeracties in en rondom het stadion. De Supportersvereniging is vanaf 10.30 uur (nog 2 uur tot aan de derby) gastheer op Multifunctioneel Sportcomplex "De Eendracht" voor een speciale warming-up met Live DJ. Alle supporters zijn welkom.

Voor aanvang van de wedstrijd zal de derby stemming er goed worden ingebracht met onder meer muziek en sfeeracties van Zifo, Legio, de HKN en de Supportersvereniging, zowel op de tribunes als op het veld.•Na afloop van de derby organiseert de Supportersvereniging een mooi supportersfeest in De Eendracht (voor leden en introducées).

http://www.forzanec.nl/

Wouter

Bericht door Wouter » za okt 15, 2011 12:27 pm

http://nos.nl/audio/303987-necvitesse-e ... derby.html

Dit bedoel ik nou als ik zeg dat NEC een Calimeroclub is.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za okt 15, 2011 3:11 pm

Is toch ook zo... wij zijn klein en nietig en jullie zijn groot en superieur met een koning aan het hoofd en dat vind ik ook niet eerlijk... hoorrr

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za okt 15, 2011 8:35 pm

Update - Hofs kan bezoek niet waarderen en doet aangifte

Update 15 oktober 12:10 uur - Directie NEC keurt actie bij huis Nicky Hofs af

De directie van NEC keurt de actie bij het huis van Hofs af. Via een bericht op de website van NEC laat de club weten: "De directie van NEC wil nadrukkelijk stellen dat het bekladden van iemands eigendom geen ludieke actie is, maar het schade aanbrengen aan iemand zijn bezit. Wij keuren daarmee dan ook deze actie echt af en roepen een ieder op om met gezonde spanning en lading naar de derby toe te leven en deze morgen als echte supporters mee te maken."

Update 15 oktober 12:15 uur - Hofs kan bezoek niet waarderen en doet aangifte
Nicky Hofs is niet gediend van de actie van de NEC-supporters die afgelopen nacht een bezoekje brachten aan zijn woning. De Vitesse-speler heeft aangifte gedaan bij de politie, zo meldt Omroep Gelderland.

Foto: De Trouwe Honden
En terecht Nicky... debiele aktie... mensen moeten zich kapotschamen die dit ook maar bedenken!! Stelletje simpele zielen.. BAH!

Je zou bijna hopen dat hij de winnende maakt morgen...

bijijijna...

Wouter

Bericht door Wouter » za okt 15, 2011 9:10 pm

Ach, het hoort niet, maar deze dingen gebeuren altijd rond de derby. Vorig jaar kreeg Hofs een varkenskop in zijn tuin, in een iets verder verleden werd Gentenaar in zijn eigen huis ingesloten en nog langer geleden werden de ruiten bij Goffertzicht ingegooid. Vergeleken met sommige acties van toen is dit kinderspel.

Het is wel heel erg onorigineel en weinig ludiek.

Khraa

Bericht door Khraa » za okt 15, 2011 9:12 pm

Ze hadden het schilderwerk alleen wel wat zorgvuldiger mogen doen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Fregge

Bericht door Fregge » za okt 15, 2011 9:16 pm

Ik vind het juist voetbalhumor.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za okt 15, 2011 9:20 pm

Ik vind dat ze met hun poten van andermans spullen af moeten blijven.
Dit heeft niets met humor te maken.

Houdt die akties bij je eigen team of maak leuke spandoeken... laat het daar bij.
Dat vuurwerk op de training van NEC vind ik tenminste nog iets aardigs.

Ik houd gewoon niet van dit soort ongein

Het zou een stoere aktie zijn van diegene die het hebben gedaan om alles weer netjes in orde te maken.

Ramona

Bericht door Ramona » za okt 15, 2011 10:30 pm

De derby in vogelvlucht
zat. 15 oktober 2011

Schrijver en journalist Menno Pot noemde het een paar jaar geleden al de meest intense derby van Nederland. Nee, we hebben het hier niet over Ajax-Feyenoord, wat in de ogen van zelfverklaard Ajacied Pot eigenlijk de naam derby niet mag dragen vanwege de afstand tussen de steden. We hebben het hier uiteraard over NEC-Vitesse. Of ‘Over De Waal’ (ODW) versus ‘Vistas’. Of ‘Schijtmeegse bosflikkers’ tegen ‘Rijnstront Arnep’ aka de ‘Rijnjankers’. Weinig subtiel, maar het toont wel precies aan waar het om draait in deze derby: diepgewortelde burenhaat, puur en simpel.

Het is eigenlijk best opvallend dat de diepe rivaliteit ‘pas’ een jaar of 25 geleden echt is losgebarsten. De ingrediënten voor de derby waren immers al veel langer aanwezig. SBV Vitesse werd opgericht in 1892 als elitaire cricketclub, waarvan de leden een klein half jaar later besloten om zich ook maar eens te wagen aan het uit Engeland overgewaaide spelletje voetbal. NEC werd in 1900 (toen nog onder de naam Eendracht) opgericht op de Waalkade als voetbalclub voor het volk. De hoofdstad van Gelderland versus de oudste stad van Gelderland, elitaire poen versus noeste arbeidersmentaliteit, de toon leek meteen al gezet.

Als je in de jaren ’20 echter had geïnformeerd naar ‘de derby’, dan zou iedereen in Nijmegen je verwezen hebben naar de stadsderby’s tussen NEC en Quick. Slechts twee competitieduels werden in dat decennium afgewerkt tussen NEC en Vitesse, in de klasse Oost 2B in 1922-1923, en aangezien Vitesse dat seizoen ook nog kampioen werd in die klasse bleef het daar bij. Pas in het seizoen ’35-’36, na degradatie van Vitesse terug naar de tweede klasse, troffen de clubs elkaar weer. Ditmaal was het NEC dat kampioen werd, op drie punten afstand van de nummer 2: Vitesse. De clubs zouden elkaar vervolgens tot na de 2e Wereldoorlog niet meer treffen.

In 1947 bezorgde NEC de arneppers een historische afstraffing, door in de eigen Goffert met maarliefst 7-1 te winnen. Er was echter nog altijd bitter weinig voedingsbodem voor onderlinge sentimenten. In de periode die volgde hadden de beide clubs zogezegd een knipperlichtrelatie; pas vanaf de jaren ’60 zouden de twee rivalen elkaar met grotere regelmaat gaan treffen. Van echte burenhaat was dus nog altijd geen sprake. Die zou pas oplaaien in het tijdperk van Vitesse onder Karel Aalbers, medio jaren ‘80. De megalomane voorzitter van Vitesse stuwde, met geld dat er later helemaal niet bleek te zijn, de arnepse club tot grote hoogtes. ‘Hollywood aan de Rijn’ was geboren en Aalbers luidde een periode in van luchtkastelen en grootspraak die zijn gelijke niet kende in het nuchtere Nederland.

Wat echter door NEC en andere Gelderse clubs als meest stuitend werd ervaren, was de obsessie van Aalbers voor een ‘FC Gelderland’. De provincie zou te klein zijn voor meerdere profclubs, zo beweerde hij. Aalbers werd ook in verband gebracht met de ondergang van FC Wageningen, dat in 1992 met een schuld van 500.000 gulden vergeefs bij de gemeente Wageningen aanklopte om hulp. Aalbers zou volgens de overlevering contacten hebben gehad bij de gemeente Wageningen en een negatief advies hebben uitgebracht voor een dergelijke steun. Het nieuwe voetbalcomplex Gelredome (beter bekend als de Glasbak), dat wel kon rekenen op scheepsladingen gemeente- en provinciesteun, werd pontificaal gestald aan de zuidrand van de stad in een schaamteloze poging om supporters van over de Waal naar Vitesse te lokken.

Het hek was nu van de dam en vooral in Nijmegen kolkte het bloed bij de naam Vitesse. Het grote geld bleek in de jaren ‘90 helaas goed bestand tegen het gif dat van de tribunes neerdaalde op de spelers en keer op keer moesten de NEC-supporters lijdzaam toezien hoe hun ploeg het onderspit delfde tegen de arneppers.

Toch was een ommekeer aanstaande. In 1997 zagen een schamele 5000 toeschouwers in de oude Goffert hun ploeg nog met 0-2 onderuit gaan. Het zou echter de laatste keer zijn. Twee jaar later, op 25 april 1999, was het NEC dat met 3-1 aan het langste eind trok en daarna ook niet meer zou verliezen in de eigen Goffert. Regisseur van de eerste overwinning in competitieverband op de arneppers in 10 jaar? Niemand minder dan huidig assistant-trainer Jack de Gier, die destijds de 2-0 en de 3-1 aantekende nadat Bart Latuheru de score geopend had. De tegentreffer kwam op naam van John van de Brom, nu hoofdcoach bij de noorderburen. Uit kregen we in het daaropvolgende seizoen met 5-1 (1-1 door Danny Hesp) nog wel een ongenadig pak slaag, maar in de volgende thuiswedstrijd was het wederom Jack de Gier die NEC een 1-0 overwinning bezorgde.

De daaropvolgende ontmoeting in de Goffert is nog altijd een ware cultklassieker onder de NEC fans. Op 27 augustus 2000 denderde NEC met 4-1 over de aartsrivaal heen. Ditmaal deed De Gier het niet zelf, maar liet hij de afwerking aan zijn nieuwe maatje in de spits: Gorgi Hristov. Maarliefst drie maal deed de Macedonische nieuwkomer het net achter Edwin Zoetebier bollen. Een nieuwe cultheld was geboren in de Goffert. Dat Hristov na zijn flitsende seizoenstart in de daaropvolgende jaren mede door blessureleed nooit meer echt zou vlammen in het rood, zwart en groen deerde de meeste NEC-supporters niet; Hristov zou voor altijd een held blijven.

Dat is ook de status die de derby tegenwoordig met zich meebrengt. Spelers kunnen zich in een enkele wedstrijd onsterfelijk maken bij de achterban. Een dramatisch seizoen kan met een briljant moment weggepoetst worden, misstappen vergeven, schlemielen getransformeerd tot helden. Het is te hopen dat dit inmiddels ook goed doorgedrongen is bij onze huidige spelersgroep. Voor het eerst sinds jaren is de krachtsverhouding immers niet meer zo in ons nadeel gekanteld geweest. Voor het eerst sinds lange tijd zijn we weer eens de onvervalste underdog in ons eigen stadion. Aan de overkant van de Waal herrijzen de luchtkastelen nog hoger dan in de dagen van Karel Aalbers. De dubieuze miljoenen van maffiabaas Jordania hebben Vitesse in staat gesteld om flink in te kopen, terwijl NEC dit seizoen elke cent in de spaarpot moest stoppen om het hoofd boven water te houden.

De armlastige volksclub tegen het poenerige speeltje van de Oostblokmaffia, de club van het volk tegen de club van oom Merab. Alle ingrediënten voor een spectaculaire derby zijn aanwezig. Wat rest is een gezonde dosis bloed, zweet en tranen van de elf rood-zwart-groene spelers op het veld aankomende zondag en een twaalfde man op de Gofferttribunes. Dan zal ook deze editie van DE derby der Nederlandse derby’s eindigen zoals het hoort: met een klinkende overwinning voor ons NEC!

http://www.detrouwehonden.nl/

:smallgrin.gif: :666.gif: :hdg.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za okt 15, 2011 10:47 pm

Noem zo'n lap tekst maar vogelvlucht...

Plaats reactie