Voetbalpraatprogramma's op TV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo aug 19, 2007 10:44 pm

Je kan over de onderlinge wedstrijden beginnen, maar vind jij dat Ajax over de afgelopen twee seizoenen gezien beter voetbal speelde dan AZ? Ik vind dat AZ veel beter positiespel en veel attractiever voetbal speelt. Dat het uiteindelijk niet genoeg is voor de prijzen wijt ik meer aan het feit dat de meeste AZ-spelers 'net-niet' zijn dan aan de trainerskwaliteiten van Van Gaal.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13402
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo aug 19, 2007 10:48 pm

Nou, dan zal ik wel vreemd zijn, maar ik vind AZ onder van Gaal helemaal niet zo mooi voetballen. Het voetbal van AZ onder Adriaanse was veel aantrekkelijker. Ik heb AZ gisteren weer gezien en dat was echt geen spektakel stuk ofzo.

Ik vind AZ een overdreven hype.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 19, 2007 10:54 pm

AZ geeft ook gewoon miljoenen uit aan spelers, hoor. Als ze een mindere spelersgroep hebben is dat hun eigen schuld.

Overigens durft Borst dus gewoon op nationale televisie te liegen over wat Huntelaar gezegd heeft. Typisch dat hij zijn uitspraak niet hoefde te verantwoorden. Huntelaar heeft zelfs meerdere malen explicitiet gezegd dat hij geen spijt had van zijn overgang naar Ajax.

Bah, Borst, bah.
Laatst gewijzigd door Bert op zo aug 19, 2007 10:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo aug 19, 2007 10:56 pm

joey schreef:Een de hemel ingeprezen messias. En een trainer die al ik weet niet hoe lang niets gewonnen heeft.
Ik weet wel zeker dat Van Gaal een betere trainer is dan HtC, Henk heeft helemaal nog nooit wat gewonnen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 19, 2007 10:58 pm

Jabu schreef:Je kan over de onderlinge wedstrijden beginnen, maar vind jij dat Ajax over de afgelopen twee seizoenen gezien beter voetbal speelde dan AZ? Ik vind dat AZ veel beter positiespel en veel attractiever voetbal speelt. Dat het uiteindelijk niet genoeg is voor de prijzen wijt ik meer aan het feit dat de meeste AZ-spelers 'net-niet' zijn dan aan de trainerskwaliteiten van Van Gaal.
Tja, het is maar hoe je het uitlegt...

AZ begon vorig seizoen met een monsteroverwinning. Meteen was het: AZ speelt zo goed. Ajax begint dit seizoen met een monsteroverwinning. Dan is het: De Graafschap is zo slecht.
Van Gaal zit op een wolk, niemand durft hem aan te pakken. Al gedraagt hij zich nog zo idioot, het hoort er blijkbaar bij. Als Ten Cate Perez op de bank zet, is het huis te klein. Maar Van Gaal piepelt Koevermans, dat is geen probleem.
Ik zag Ajax thuis de thuiswedstrijd in de plee-offs simpel binnenhalen door tactisch falen van LVG. Waarom liet hij zijn ploeg zo verdedigend spelen? Daar heeft hij de spelers niet voor. Maar dat hoor ik dan amper ergens terug, dan ligt de nederlaag aan de scheidsrechter.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo aug 19, 2007 10:59 pm

Bertje schreef:AZ geeft ook gewoon miljoenen uit aan spelers, hoor. Als ze een mindere spelersgroep hebben is dat hun eigen schuld.

Overigens durft Borst dus gewoon op nationale televisie te liegen over wat Huntelaar gezegd heeft. Typisch dat hij zijn uitspraak niet hoefde te verantwoorden. Huntelaar heeft zelfs meerdere malen explicitiet gezegd dat hij geen spijt had van zijn overgang naar Ajax.

Bah, Borst, bah.
Wat beweert hij dan dat Huntelaar gezegd zou hebben?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo aug 19, 2007 11:03 pm

Ach, we kunnen lang discussieren over de benadering door de media en over het budget van de verschillende clubs, dat zal mijn mening dat Van Gaal een betere trainer is dan HtC er niet mee doen veranderen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 19, 2007 11:06 pm

Jabu schreef:Ach, we kunnen lang discussieren over de benadering door de media en over het budget van de verschillende clubs, dat zal mijn mening dat Van Gaal een betere trainer is dan HtC er niet mee doen veranderen.
Dat verwacht ik ook niet.
Ik vind LVG ook een goede trainer, maar hij heeft zo zijn beperkingen. Vandaar dat hij trainer is van AZ en niet van een grote club.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 19, 2007 11:07 pm

Daniel_vT schreef:
Bertje schreef:AZ geeft ook gewoon miljoenen uit aan spelers, hoor. Als ze een mindere spelersgroep hebben is dat hun eigen schuld.

Overigens durft Borst dus gewoon op nationale televisie te liegen over wat Huntelaar gezegd heeft. Typisch dat hij zijn uitspraak niet hoefde te verantwoorden. Huntelaar heeft zelfs meerdere malen explicitiet gezegd dat hij geen spijt had van zijn overgang naar Ajax.

Bah, Borst, bah.
Wat beweert hij dan dat Huntelaar gezegd zou hebben?
Huntelaar zou gezegd hebben dat hij beter naar AZ had kunnen gaan. Misschien dat Borst dat zelf eens heeft geschreven, maar Huntelaar heeft altijd het tegendeel beweerd. Of je daar veel waarde aan moet hechten is natuurlijk de vraag, maar Huntelaar heeft nooit (publiekelijk) aangegeven dat hij beter naar AZ had kunnen gaan.
Jabu schreef:Ach, we kunnen lang discussieren over de benadering door de media en over het budget van de verschillende clubs, dat zal mijn mening dat Van Gaal een betere trainer is dan HtC er niet mee doen veranderen.
Dan moet je met een ander argument komen.

Wouter
Berichten: 18931
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo aug 19, 2007 11:41 pm

Niet omdat hij tegen Ajax is (dat doet me niets, moet hij zelf weten), maar ik vind Derksen een enge man. Een intrigant met een dubbele agenda.
Ik heb via via wel eens gehoord dat Derksen nogal onsympathieke maniertjes heeft, dat hij eerst bij spelers allerlei uitspraken probeert te ontlokken over de trainer, en vervolgens de trainer belt met "Weet je wat speler a over je gezegd heeft?". Dat soort werk.

Henk ten Cate en Louis van Gaal zijn beiden hele goede trainers. Het zou toch vreemd zijn als Ten Cate op basis van één slecht resultaat tegen Slavia Praag eruit gemieterd zou worden. Ajax is duidelijk beter dan twee jaar geleden. En ik denk dat Ajax het nog goed gaat maken tegen Slavia ook.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo aug 19, 2007 11:49 pm

Ik moet met een ander argument komen? Jij bent degene die aangeeft dat AZ veel geld uitgeeft aan spelers.

Ik heb al in een eerdere post aangegeven dat ik Van Gaal geen goede TD vond. Ook heb ik aangegeven dat naar mijn mening AZ een mindere spelersgroep dan Ajax heeft. Hoe dat zo gekomen is maakt mij niet zo veel uit. Dat zegt namelijk niets over de trainerskwaliteiten van Van Gaal of Ten Cate. (Dan kan je beter een vergelijking tussen Brands en Van Geel gaan trekken) Net zoals de benadering door de pers of het aantal gewonnen prijzen geen maatstaf zijn. Of wil jij ontkennen dat AZ verzorgder voetbal speelt met meer automatismen dan Ajax? Kom jij maar met een argument waaruit blijkt dat Ten Cate een betere trainer is dan Van Gaal. Dan overtuig je mij van mijn ongelijk.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma aug 20, 2007 9:24 am

Hoe weet jij zo zeker dat Borst liegt, Bert? Misschien heeft Huntelaar dat wel gewoon tegen hem gezegd. Waarom zou Borst overigens liegen?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 20, 2007 9:32 am

Waarom niet? Die 'analisten' hebben zo hun vrienden. En hun vijanden. Die mensen zijn toch totaal niet objectief?
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma aug 20, 2007 9:36 am

Dat is wat anders dan glashard liegen. Dingen weglaten of ongenuanceerd zijn, dat is 'ze' inderdaad niet vreemd, maar glashard liegen zie ik niet vaak.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma aug 20, 2007 9:41 am

Nee, maar ik weet niet of dat echt bewust gebeurt.

Ook onder de Ajaxsupporters bemerk ik een aparte benadering. Alles is klote, gras is altijd groener bij de buren, etc.

Het valt me ook op hoe snel men jaloers is op een gammele club met gammel beleid, overschatte aankopen en een gammele TD als Peter Bosz. 'Feyenoord is kampioenskandidaat; Ajax kan dat worden mits er een aantal goede aankopen gedaan worden,' las ik hier ergens. Tsjaa...zo snel gaat het blijkbaar in de voetballerij.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma aug 20, 2007 9:43 am

Ajax heeft op zich een betere selectie dan feyenoord. Maar hij is wel onevenwichtig. We speelden gisteren met een middenveld bestaand uit drie min of meer defensief ingestelde spelers. Dat is niet best wat mij betreft
I think I lost my fucking headache

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma aug 20, 2007 9:45 am

LucaS schreef:Dat is wat anders dan glashard liegen. Dingen weglaten of ongenuanceerd zijn, dat is 'ze' inderdaad niet vreemd, maar glashard liegen zie ik niet vaak.
Ach, voorbeelden genoeg; denk maar aan de spitsen die Ajax volgens de analisten al gehaald heeft (niet deze zomer!), aan de transfers van drente naar Chelsea, dan weer naar RM, aan hugo borst die zegt het gevoel te hebben te zijn misbruikt en onjuiste informatie heeft verspreid. Ik herinner me nog dat hugo op zondagavond zeker wist dat Co A. ging tekenen in de SU of Oekraïne op het moment dat Co onderweg was naar Porto. Wat was er ook al weer dat KJH scheringa had gebeld (wie verspreidde dat gerucht?), maar dat diezelfde scheringa moest vertellen dat het niet juist was (paar maanden geleden). Welke analist kwam met Rommedahl en Urzaiz aanzetten? Ze bleken verrast te zijn. Een ingewjde analist weet het te melden.

Het is eenvoudig voor hugo om aan te tonen dat KJH liegt, de bandopname laten horen.

Mijn opmerkingen kun je ook af doen als vergissingen i.p.v. leugens.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 20, 2007 9:54 am

LucaS schreef:Dat is wat anders dan glashard liegen. Dingen weglaten of ongenuanceerd zijn, dat is 'ze' inderdaad niet vreemd, maar glashard liegen zie ik niet vaak.
Wat is liegen? De zaken heel anders voorstellen dan ze zijn, dingen suggereren, conclusies trekken uit conclusies die je zelf hebt getrokken op basis van wishfull thinking, is dat liegen? Die 'analisten' kletsen maar raak, het slaat allemaal nergens op.
Iemand loog wel dat KJH zichzelf had aangeboden bij AZ. Het is ontkend door KJH én Scheringa. Was het niet Borst die dat beweerde?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma aug 20, 2007 9:55 am

Nee, stond in de VI.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma aug 20, 2007 10:06 am

Ik vind fout geinformeerd zijn wat anders dan liegen. Borst heeft het over iets dat huntelaar tegen hem heeft gezegd.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 20, 2007 10:10 am

Ik ben afgehaakt toen de hele vaderlandse pers Dick Advocaat afmaakte. Niet dat ik Advocaat bewonder of zo, maar het ging me véél te ver. Het is maar voetbal, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 20, 2007 10:49 am

Jabu schreef:Ik moet met een ander argument komen? Jij bent degene die aangeeft dat AZ veel geld uitgeeft aan spelers.
Jij kwam met de stelling dat Van Gaal een betere trainer is dan Ten Cate, niet ik.
LucaS schreef:Ik vind fout geinformeerd zijn wat anders dan liegen. Borst heeft het over iets dat huntelaar tegen hem heeft gezegd.
Dat heeft Borst niet gezegd. Huntelaar heeft zelfs altijd het tegendeel beweerd. Nou, dan weet ik het wel.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma aug 20, 2007 10:50 am

Ik heb het Borst gisteren nog horen zeggen Bert. Of lieg ik nu ook?
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 20, 2007 10:52 am

Borst zei niet dat Huntelaar dat tegen hem had gezegd. Borst zei alleen dat Huntelaar heeft gezegd dat hij beter naar AZ had kunnen gaan. Nou, niet publiekelijk in ieder geval. En Borst deed geen enkele moeite om zijn verhaal hard te maken, dus dan weet ik het wel.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma aug 20, 2007 10:55 am

Inderdaad niet publiekelijk. Dus als Borst beweert het Huntelaar te hebben horen zeggen, kan dat niet anders dan tegen hem geweest zijn. Ik weet het ook wel. Borst is geen leugenaar; sterker nog, hij was verbijsterd gisteren dat van gelder opeens mooi weer ging spelen over Ajax. Buiten de uitzending zal Jack hele andere dingen tegen Borst zeggen.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie