De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal
Moderator: mods
Volgens de site van Duke staat Nederland op dit moment 12de.boa schreef:Een maandje later....en het ziet er ineens best rooskleurig uit.
Nederland lijkt de 8e plek redelijk vast in handen te hebben. PSV doet het goed en Ajax en AZ gaan nog de nodige punten halen. De concurrenten pakken niet echt veel punten meer.
Ik denk dat plek 6 zelfs in zicht gaat komen...Of ben ik dan te optimistisch ?
Niet gezien.Ik ben ik schreef:Die link gaf ik ook al, Duke. :xyxthumbs:
Of beter: twee zielen. ..... :D
Overigens is de overwinning van PSV nog niet meegenomen in de nieuwe stand, morgenavond (na de UEFA-cup wedstrijden) zal de nieuwe stand wel te vinden zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Giacomo Puccini
Als het even kan moet Nederland dit seizoen de 6e plaats zien veilig te stellen. Concurrenten zijn Portugal, Roemenië en Rusland. Over twee seizoenen kan Nederland dan 3 clubs de CL in sturen. Lukt het niet om dit jaar zesde te eindigen dan kan Nederland die positie de volgende seizoenen vergeten ivm Roemenië.
Ajax!
Dat valt nog maar te bezien. Over 2 jaar mag Roemenie met 6 teams Europa in. Dan is het nog maar de vraag wat er over blijft van die punten.Giacomo Puccini schreef:Als het even kan moet Nederland dit seizoen de 6e plaats zien veilig te stellen. Concurrenten zijn Portugal, Roemenië en Rusland. Over twee seizoenen kan Nederland dan 3 clubs de CL in sturen. Lukt het niet om dit jaar zesde te eindigen dan kan Nederland die positie de volgende seizoenen vergeten ivm Roemenië.
De 6e plek is dit jaar haalbaar, als PSV ver komt in de CL en Ajax, Feyenoord of AZ ver komen in de UEFA-cup.
Maar de bonuspunten voor de volgende ronde behalen staan er nog niet bij, dus die komen nog!Jöhnk schreef:Jawel hoor:
"Last update: Tue, 31 Oct 2006 23:45:18 CET."
Psv staat ook netjes op (3*2+1+3=) 10 punten.
Inmiddels staat Nederland 13e dit seizoen. Een plaatsje gezakt dus. Om Rusland hoeven we ons geen zorgen te maken, de helft ligt er al uit en de andere helft gaat niet doorkomen in de CL. Met een beetje geluk eindigen die Russen vierde in hun poules.
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?
- Jinne
- Site Admin
Volgens mij krijg je geen bonuspunten als je de volgende ronde haalt hoor. Alleen voor deelname aan de CL krijgt ieder team sowieso drie punten.Ik ben ik schreef:Maar de bonuspunten voor de volgende ronde behalen staan er nog niet bij, dus die komen nog!Jöhnk schreef:Jawel hoor:
Inmiddels staat Nederland 13e dit seizoen. Een plaatsje gezakt dus. Om Rusland hoeven we ons geen zorgen te maken, de helft ligt er al uit en de andere helft gaat niet doorkomen in de CL. Met een beetje geluk eindigen die Russen vierde in hun poules.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Overigens is Nederland hard aan het inhalen...Elke europacupronde stijgt men. Na de voorronde CL en de voorronde UEFA stond Nederland ergens op de 40e plek dit seizoen.Ik ben ik schreef:Maar de bonuspunten voor de volgende ronde behalen staan er nog niet bij, dus die komen nog!Jöhnk schreef:Jawel hoor:
Klopt. Nederland staat nu op 9 overwinningen, 7 gelijkspelen en 1 nederlaag (kwalificatietoernooi daargelaten). Dat is buitengewoon.
Landen als Portugal, Duitsland en Frankrijk doen het slechter, maar hebben de buffer van drie teams in de CL en dus 3*3=9 bonuspunten. Die achterstand is bijna ingelopen. Nu kunnen we d'rop en d'rover.
Het komt helemaal goed. :yes:
Landen als Portugal, Duitsland en Frankrijk doen het slechter, maar hebben de buffer van drie teams in de CL en dus 3*3=9 bonuspunten. Die achterstand is bijna ingelopen. Nu kunnen we d'rop en d'rover.
Het komt helemaal goed. :yes:
- Giacomo Puccini
Je vergeet dat Roemenië de komende 3 jaar nauwelijks punten kan verliezen omdat het in 02/03, 03/04 en 04/05 (de seizoenen die het eerst gaan wegvallen) nauwelijks punten haalde. De komende 3 jaar zal Roemenië de hoge positie dan ook betrekkelijk eenvoudig kunnen consolideren, zelfs als het met 5-6 teams in Europa weinig wedstrijden wint. Dit jaar is dan ook essentieel: gaat Roemenië nog een aantal wedstrijden winnen dan zijn ze gedurende 3 jaar bijna niet te achterhalen. Liggen de Roemenen er daarentegen dit jaar heel snel uit dan blijft het spannend en kunnen Nederland, Rusland en Portugal goede zaken doen. De Portugezen zijn nog niet gezien want die gaan waarschijnlijk met 3 ploegen door naar de UEFA-cup (hup Kopenhagen!).boa schreef:Dat valt nog maar te bezien. Over 2 jaar mag Roemenie met 6 teams Europa in. Dan is het nog maar de vraag wat er over blijft van die punten.Giacomo Puccini schreef:Als het even kan moet Nederland dit seizoen de 6e plaats zien veilig te stellen. Concurrenten zijn Portugal, Roemenië en Rusland. Over twee seizoenen kan Nederland dan 3 clubs de CL in sturen. Lukt het niet om dit jaar zesde te eindigen dan kan Nederland die positie de volgende seizoenen vergeten ivm Roemenië.
De zesde plek (die recht geeft op 2 teams CL + 1 team voorronde CL) is dit jaar binnen handbereik maar het zal erg spannend worden en vooral afhangen van wat de Roemenen gaan doen.
Ajax!