KNVB Beker
Moderator: mods
Re: KNVB Beker 2014-2015
Lukoki schiet Zwolle in de verlenging langs Cambuur. Daarmee staat Zwolle dus weer in de halve finale van de beker. Ik zou het erg leuk vinden als ze 'm voor de tweede keer weten te winnen.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Thuis tegen Roda. Dat lijkt me appeltje eitje.
Zou tof zijn!Marillion schreef:Lukoki schiet Zwolle in de verlenging langs Cambuur. Daarmee staat Zwolle dus weer in de halve finale van de beker. Ik zou het erg leuk vinden als ze 'm voor de tweede keer weten te winnen.
Sowieso is de beker dit seizoen voor alle clubs die nog in het toernooi zitten echt een über hoofdprijs. Welke club hem dit seizoen ook wint, in die stad waar ze vandaan komen gaan ze gegarandeerd flink uit hun pan met een grote huldiging.
Ik vind de KNVB Beker best een tof toernooi, maar bij Ajax supporters leeft eigenlijk alleen de finale in de Kuip en dan was editie 2014 om een vuurrode kop van schaamte van te krijgen.
Wat de KNVB in mijn ogen bij de beker verkeerd doet is een aantal speeldata heel beroerd inplannen. De kwartfinales kunnen toch best tot het voorjaar wachten wanneer het heel wat aantrekkelijker is om een stadion te bezoeken dan op een donkere, winterse januari avond. De Nederlandse clubs liggen eind maart / begin april doorgaans toch al uit de Europese toernooien en als dat niet het geval is draaien ze een topjaar en kan een avondje voor de beker er nog wel bij.
Vooral de ronde van de laatste 16 rond 20 december als iedereen al ingesteld is op de Kerstdagen en in gedachten al in de pauze stand staat voor de Eredivisie is écht slecht getimed.
Mooi, Twente eruit. Als je de competitie niet serieus neemt, dan verdien je de beker ook niet.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Net goed. 

Haha kut Twente. Sta je dan met je vijf gespaarde spelers.
Mooi voor PEC ook. Als ze winnen hebben ze deze eeuw meer prijzen gepakt dan Feyenoord en Vitesse bij mekaar
Mooi voor PEC ook. Als ze winnen hebben ze deze eeuw meer prijzen gepakt dan Feyenoord en Vitesse bij mekaar

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
-
Ik word alleen een beetje moe van die Jans met z'n videoboodschappen om spelers te motiveren enzo. Pff.
Whitey on the moon.
-
z'n spelers kennelijk niet...GangstaRiB schreef:Ik word alleen een beetje moe van die Jans met z'n videoboodschappen om spelers te motiveren enzo. Pff.
Eindelijk weer eens een speler die gewoon juicht voor de club die hem maandelijks betaald.
Prachtig! Mooi dat Brama scoort ook!Khraa schreef:Mooi, Twente eruit. Als je de competitie niet serieus neemt, dan verdien je de beker ook niet.

Net goed voor ze.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Knappe prestatie ook. Een provincieclub die tot twee keer achter elkaar de bekerfinale haalt. 

Vanmiddag dus Zwolle - Groningen. Ik denk dat ik 'm wel even ga kijken. Nummer 7 en 8 op de ranglijst dus veel ontlopen ze elkaar niet. Twee clubs bovendien voor wie de beker een absolute hoofdprijs is. Wie er wint zal me een zorg zijn.
Zwolle won de eerste confrontatie dit seizoen in eigen huis met 2-0. De return staat volgende week zondag op het programma. Zou zuur zijn voor één van de ploegen om vandaag te verliezen en dan volgende week te winnen zeg.
Zwolle won de eerste confrontatie dit seizoen in eigen huis met 2-0. De return staat volgende week zondag op het programma. Zou zuur zijn voor één van de ploegen om vandaag te verliezen en dan volgende week te winnen zeg.
Nil volentibus arduum
KNVB-beker is een prijs voor modale clubs geworden.
Internationaal zie je dat ook. Zelfs de FA-cup is niet meer wat hij geweest is.
Eerlijk gezegd vind ik het een affiche van niets. Ron Jans en zijn vader boeien me niet zo.
Internationaal zie je dat ook. Zelfs de FA-cup is niet meer wat hij geweest is.
Eerlijk gezegd vind ik het een affiche van niets. Ron Jans en zijn vader boeien me niet zo.
Het gaat dan ook niet om Ron Jans maar om PEC Zwolle en Groningen.
Een finale zonder grote club spreekt me wel aan. Je hebt dan in ieder geval twee clubs die de prijs echt als een hoofdprijs zien. Al is het natuurlijk leuker wanneer een kleine club een concurrent vloert. Zo hebben de aanhang van Feyenoord en PSV ongetwijfeld genoten van de finale van vorig jaar.
Het belang van een bekertoernooi is ook iets wat het publiek zelf kan bepalen. Als je liever naar de zoveelste confrontatie tussen het bekende rijtje CL deelnemers kijkt heb je hier misschien niet zoveel mee. Maar voor de wat meer traditioneel ingestelde liefhebber is er vanmiddag denk ik wel wat te genieten.
Een finale zonder grote club spreekt me wel aan. Je hebt dan in ieder geval twee clubs die de prijs echt als een hoofdprijs zien. Al is het natuurlijk leuker wanneer een kleine club een concurrent vloert. Zo hebben de aanhang van Feyenoord en PSV ongetwijfeld genoten van de finale van vorig jaar.

Het belang van een bekertoernooi is ook iets wat het publiek zelf kan bepalen. Als je liever naar de zoveelste confrontatie tussen het bekende rijtje CL deelnemers kijkt heb je hier misschien niet zoveel mee. Maar voor de wat meer traditioneel ingestelde liefhebber is er vanmiddag denk ik wel wat te genieten.
Nil volentibus arduum
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Twente - Ajax in 2010?Marillion schreef:Vanmiddag dus Zwolle - Groningen. Ik denk dat ik 'm wel even ga kijken. Nummer 7 en 8 op de ranglijst dus veel ontlopen ze elkaar niet. Twee clubs bovendien voor wie de beker een absolute hoofdprijs is. Wie er wint zal me een zorg zijn.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Dat zal moeten blijken.Marillion schreef:Het gaat dan ook niet om Ron Jans maar om PEC Zwolle en Groningen.
Een finale zonder grote club spreekt me wel aan. Je hebt dan in ieder geval twee clubs die de prijs echt als een hoofdprijs zien. Al is het natuurlijk leuker wanneer een kleine club een concurrent vloert. Zo hebben de aanhang van Feyenoord en PSV ongetwijfeld genoten van de finale van vorig jaar.![]()
Moet zeggen dat Ajax-PSV, Ajax-F, of zelfs F-PSV me meer zou aanspreken. Dan mag je kijken naar betere voetballers.
Uiteraard zie ik ook liever Ajax in de finale. Al is het alleen al omdat het zo leuk is om een prijs te winnen in De Kuip. We hebben daar meer bekers in ontvangst genomen dan de thuisclub aldaar.
Maar daar waar topclubs en haar supporters de beker nog wel eens als troostprijs zien is dat bij kleinere clubs absoluut niet het geval. Dat maakt de beleving bij spelers en supporters interessanter. Die overwinning van Zwolle op Ajax was ongetwijfeld het hoogtepunt in de historie van de club. Helaas waren wij die keer het slachtoffer maar los daarvan doet dat soort dingen in het voetbal mij meer dan de zoveelste CL ontmoeting tussen clubs met te grote budgetten.

Maar daar waar topclubs en haar supporters de beker nog wel eens als troostprijs zien is dat bij kleinere clubs absoluut niet het geval. Dat maakt de beleving bij spelers en supporters interessanter. Die overwinning van Zwolle op Ajax was ongetwijfeld het hoogtepunt in de historie van de club. Helaas waren wij die keer het slachtoffer maar los daarvan doet dat soort dingen in het voetbal mij meer dan de zoveelste CL ontmoeting tussen clubs met te grote budgetten.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Als bekerwinnaar ben je tegenwoordig verzekerd van de poulefase in de euro league, het levert dus naast de beker die je wint meer op dan de derde plek in de competitie.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Als je alleen al kijkt naar de beleving, dan gun je het beide clubs.. Ajax etc zien het als een leuk tussendoortje en hun supporters ook..
Dus terecht dat deze in de finale staan
Dus terecht dat deze in de finale staan
Weer op zoek naar een Interim coach..
Een doelpuntje in het begin van de tweede helft zou wel lekker zijn.
Nil volentibus arduum
Grappig dat er 2 doelmannen met een Ajax-verleden meedoen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Jinne
- Site Admin
Is de ex-Ajax spits bij Groningen gepasseerd of geblesseerd?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Optie 1 als ik het goed heb begrepen. Zit volgens mij niet eens op de bank.
Nil volentibus arduum
Wel een andere ex-Ajax speler die het vuurtje aangestoken heeft.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali