Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

jabu

Feyenoord

Bericht door jabu » do apr 10, 2014 8:05 am

Dat is natuurlijk een triest fenomeen, zeker bij jeugdvoetbal. Gisteravond in de kwartfinale van de CL kon het gewoon wel; Atletico en Barca fans door en naast elkaar. Bij ons zijn er tig risicowedstrijden omdat de supporters zich als primitievelingen gedragen. Kost ook nog eens een hoop gemeenschapsgeld. En dan toch de politiek de schuld geven als een wedstrijd verplaatst moet worden wegens te weinig politiecapaciteit of de politie/ME beschuldigen van provoceren. Een paar lijntjes minder snuiven zou al een begin van een oplossing kunnen zijn...

Yopi
Erelid

Re: Feyenoord

Bericht door Yopi » do apr 10, 2014 8:06 am

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr apr 11, 2014 11:39 am

Jabu schreef:Dat is natuurlijk een triest fenomeen, zeker bij jeugdvoetbal. Gisteravond in de kwartfinale van de CL kon het gewoon wel; Atletico en Barca fans door en naast elkaar. Bij ons zijn er tig risicowedstrijden omdat de supporters zich als primitievelingen gedragen. Kost ook nog eens een hoop gemeenschapsgeld. En dan toch de politiek de schuld geven als een wedstrijd verplaatst moet worden wegens te weinig politiecapaciteit of de politie/ME beschuldigen van provoceren.
Jaja, het verhaaltje over het gemeenschapsgeld kennen we nu wel.

In de jaren '70 was het, zonder gelyncht te worden, niet mogelijk om je als Barça fan te uiten in het stadion van Atletico Madrid. Dat hoefde je echt niet te proberen. Rustig door en naast elkaar zitten bij Ajax-Feyenoord kon in dat decennium dan weer gewoon wel.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 11, 2014 2:25 pm

Dan gaat de ontwikkeling hier dus duidelijk niet de goede kant op.

Ik denk dat het voor de KNVB wel een argument is dat zal meewegen in de vraag of er meer beloften teams worden toegelaten. Het samenstellen van een programma zal toch weer iets lastiger worden.
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr apr 11, 2014 11:17 pm

Hoe zit het met de verstandhouding Wim en Wim bij Feijenoord? Staat me bij dat Jansen en Van Hanegem nou niet bepaald werkvrienden zijn. Is allemaal echter zo lang terug... Iemand die er iets over kan melden?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo apr 13, 2014 6:22 pm

Wat is Feyenoord toch een goede ploeg. Maar ja, geen kampioen! :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 13, 2014 7:39 pm

Ze verliezen dit seizoen 3x van de aanstaande kampioen! :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo apr 13, 2014 8:45 pm

Da's inderdaad een smetje op het seizoen. :smallgrin.gif:

Maar respect voor Koeman, heeft het toch prima gedaan dit seizoen. :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma apr 14, 2014 6:16 am

Duke schreef:Da's inderdaad een smetje op het seizoen. :smallgrin.gif:

Maar respect voor Koeman, heeft het toch prima gedaan dit seizoen. :biggthumpup.gif:
Als enige coach verloor hij geen spelers aan het begin van het seizoen, maar kreeg er zelfs een paar (Armenteros al vrij snel, Bakkal wat later) bij. Als enige coach begon hij met een ingespeeld team en hij had weer het geluk dat Feyenoord geen Europese wedstrijden hoefde te spelen. Een paar jaar geleden moesten de Clasie's een paar keer doordeweeks met het Nederlands elftal spelen en prompt gingen wedstrijden erna verloren. Ik ben wel blij dat Feyenoord aan het begin van het seizoen probeerde te voetballen, kostte negen punten.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 14, 2014 9:28 am

Duke schreef:Wat is Feyenoord toch een goede ploeg. Maar ja, geen kampioen! :smallgrin.gif:
Ja, lachen is dat. F. wordt systematisch omhoog geschreven.

Eerlijk is eerlijk, winnen van PSV is niet zo lastig. PSV heeft dit seizoen al elf keer verloren!

Ajax is duidelijk beter, stabieler, veelzijdiger dan F.

Baseman

Bericht door Baseman » ma apr 14, 2014 11:20 am

Demosthenes schreef:Als enige coach verloor hij geen spelers aan het begin van het seizoen, maar kreeg er zelfs een paar (Armenteros al vrij snel, Bakkal wat later) bij. Als enige coach begon hij met een ingespeeld team en hij had weer het geluk dat Feyenoord geen Europese wedstrijden hoefde te spelen.
Mee eens :biggthumpup.gif:
Dat Feyenoord bovenin meedraait is redelijk logisch.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma apr 14, 2014 8:42 pm

Zit voor het eerst sinds lange tijd naar vi.nl te kijken, maar is Feyenoord kampioen geworden? Koeman staat met Feyenoord in de halve finale van de CL? Het gaat alleen maar over hoe goed Feyenoord is. Is dat altijd zo? In de tijd van Mario Been was dat wel het geval. Mag Ajax contractueel niet besproken worden?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Arthur

Bericht door Arthur » ma apr 14, 2014 9:45 pm

Ajax kampioen is blijkbaar een gegeven. Het gaat er nu om wie de beste van de rest is. Mooi toch?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo apr 27, 2014 4:35 pm

Feyenoord in Champions League
:drecul.gif:

Allemaal weer kijken straks in Augustus? :neutral.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 27, 2014 5:34 pm

Ze zijn niet geplaatst dus met een beetje mazzel krijgen ze in hun eerste voorronde al een veel te sterke tegenstander.

Ik snap ook niet waarom je als supporter nu zo blij moet zijn met een tweede plek. Dan heb je niets gewonnen. Dat de penningmeester hoopt op die inkomsten is nog logisch, al is de kans klein. Maar de aartsrivaal staat weer met die schaal in z'n handen. Daar zou ik niet vrolijk van worden.
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » ma apr 28, 2014 10:32 am

Ach, na jaren als subtopper is het natuurlijk wel erg prettig om weer bovenin mee te kunnen doen.
Dus ik begrijp de blijdschap bij de Feyenoorders wel, al mocht het dit jaar ook wel verwacht worden.

Het zou alleen prettig zijn als ze deze keer niet meteen uitgeschakeld worden voor Europees voetbal...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mei 05, 2014 9:26 pm

Lex krijgt praatjes:
Immers acht zich klaar voor stap naar buitenland

Feyenoord-middenvelder Lex Immers vindt dat hij klaar is voor een transfer naar het buitenland. Dat liet de middenvelder maandag weten in een talkshow van Omroep West. ''Absoluut, ik heb de leeftijd om een stap te maken'', aldus Immers, die nog een contract tot medio 2016 heeft in De Kuip. Een verhuizing naar Italië of Spanje ziet hij niet zo zitten. ''Dat zijn geen landen voor mij. Daar heb je mooi weer en technisch voetbal. Ik weet dat ik niet de meest technische speler ben die er rondloopt. Dan kom je toch automatisch uit bij Duitsland en Engeland.''

De voormalig speler van ADO Den Haag beseft vooralsnog dat hij in een afwachtende positie zit. ''Er moeten uiteindelijk ook clubs komen die zeggen: 'we willen hem hebben'. En dan komt het uiteindelijk neer op een geldkwestie." "Feyenoord moet mij ook willen laten gaan voor een bedrag waarmee een club komt. Willen ze dat niet, geen probleem. Ik heb al vaker gezegd dat het geen straf is om voor Feyenoord te spelen.'' Immers maakte in 2007 zijn debuut in het profvoetbal bij ADO Den Haag. In de zomer van 2012 vertrok hij naar Feyenoord.

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma mei 05, 2014 10:14 pm

Marillion schreef:Ze zijn niet geplaatst dus met een beetje mazzel krijgen ze in hun eerste voorronde al een veel te sterke tegenstander. (..)
Hoho niet zo snel. Als uit alle andere landen de slechte ploegen zich kwalificeren is Feyenoord 4e van de 10 in de derde voorronde en dus geplaatst. In het ergste geval zijn ze echter 10e van de 10 met een coeffiecient van net iets meer dan 13.362 :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mei 19, 2014 9:05 am

Volgens het doorgaans slecht geïnformeerde AD heeft Lazio Roma een bod van vijf miljoen gedaan op Stefan de Vrij. Van Geel heeft dat bod meteen afgeslagen. Hij speculeert er natuurlijk op dat De Vrij meer waard kan worden als hij presteert op het WK. Slim? We zullen het zien. Onderhandelen kun je doorgaans wel aan Van Geel overlaten.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mei 19, 2014 1:03 pm

Dan moet het NL-elftal het dus buitengewoon goed doen tegen Chili en Spanje en moet de Vrij daarin ook een goede rol spelen. Ik waag dat te betwijfelen, hoor.

Ik vind 5 miljoen een heel net bedrag eigenlijk.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mei 19, 2014 1:43 pm

Het is een gok, maar een begrijpelijke gok. F. heeft het geld hard nodig. Van Geel wacht al jaren op de dag dat hij kan cashen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mei 22, 2014 10:23 am

De Vrij heeft nog maar 1 jaar contract, ik vind dat ze nogal hoog van de toren blazen daar in rotjeknor.

Baseman

Bericht door Baseman » do mei 22, 2014 1:30 pm

Feyenoord wil 10 miljoen voor De Vrij :excited.gif:
Al komt Lazio schijnbaar wel met een 2e bod, nadat het 1e bod van 5 miljoen is afgewezen...

Baseman

Bericht door Baseman » vr mei 23, 2014 6:41 am

Blijkbaar is Feyenoord akkoord gegaan met een bod van maar liefst 8 miljoen voor De Vrij :baaa.gif:
Die Italianen sporen niet...maar geweldige deal voor Feyenoord natuurlijk.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mei 23, 2014 8:52 am

He he, eindelijk heeft MVG een speler voor veel geld kunnen verkopen. Eens kijken of hij Ziyech gaat halen.

Plaats reactie