PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

beelzebub

Re: PSV 2012-2013

Bericht door beelzebub » di jul 17, 2012 10:25 pm

De Dominee schreef:
wimpey schreef:Evt. miljoenen voor Toivonen + nog een paar miljoen van Philips / gemeente / 'vrienden' gaan linea recta naar Alkmaar.
Maher, echt? Denk je? Daar zou ik zelf stevig van balen.

Doen ze hetzelfde als Ajax een paar jaar geleden. Ergens 10 miljoen cashen en meteen 7 wegbrengen. Beter zijn ze een stapje eerder en nemen ze de nog niet doorgebroken 'nieuwe Maher'. Waar is het creatief scouten van Nederlandse topclubs gebleven? Feyenoord moet, maar Ajax en PSV.....
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

gaizka

Bericht door gaizka » di jul 17, 2012 10:46 pm

beelzebub schreef:
De Dominee schreef:
wimpey schreef:Evt. miljoenen voor Toivonen + nog een paar miljoen van Philips / gemeente / 'vrienden' gaan linea recta naar Alkmaar.
Maher, echt? Denk je? Daar zou ik zelf stevig van balen.

Doen ze hetzelfde als Ajax een paar jaar geleden. Ergens 10 miljoen cashen en meteen 7 wegbrengen. Beter zijn ze een stapje eerder en nemen ze de nog niet doorgebroken 'nieuwe Maher'. Waar is het creatief scouten van Nederlandse topclubs gebleven? Feyenoord moet, maar Ajax en PSV.....
Zo talentvol als Maher lopen er weinig rond denk ik, dus ik snap wel dat clubs bereid zijn daar zo'n transfersom voor te betalen.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo jul 18, 2012 2:48 pm

Met de prijs die AZ voor hem vraagt moet ie het wel vooral op het veld laten zien, want op dat prijskaartje van 10M pak je weinig winst bij een eventuele doorverkoop later.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 18, 2012 3:17 pm

Risico is zo verschrikkelijk groot.

Wat als hij:
- Een verschrikkelijke trap krijgt
- Met een éénjarig contract pas weg gaat (of erger nog: transfervrij)
- De crisis in het voetbal om zich heen slaat of financial fairplay wat strenger gehandhaafd wordt
- Een terugslag krijgt.

Je bent niet wijs als je 10 miljoen voor een talent betaalt. Of überhaupt.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo jul 18, 2012 7:15 pm

Rutger schreef:Allemaal heel leuk die vergelijkingen tussen de winst en de kasstromen van de PSV. Maar er zit een degelijk verschil tussen winst en het bedrag dat je kan uitgeven. Daarom heb ik de proef maar eens op de som genomen.

Het eigen vermogen van PSV is opgekrikt door het stadion te verkopen, maar de kasstroom is op jaarbasis 2,4 miljoen lager geworden. (Dit betekent dat PSV op jaarbasis voor 2,4 miljoen moet compenseren in inkomsten en uitgaven.)

Door vervolgens 35 miljoen euro te investeren in nieuwe spelers en slechts een paar spelers te verkopen, zullen de lonen van PSV alleen maar zijn gestegen. Dat terwijl ze al extra lasten hebben voor de huur van het stadion. Als het rekensommetje van Tiny Sanders klopt dan zijn de lonen met minimaal 2,5 miljoen gestegen.

Door op dit moment Narsingh te halen en daarvoor niemand te verkopen en Mark van Bommel aan te nemen (die toch wel een miljoen zal verdienen). Stijgen de loonlasten nogmaals met ongeveer 2 miljoen euro. Hierdoor is het onmogelijk voor PSV om een positief brutobedrijfsresultaat te behalen over het komende seizoen zonder CL-voetbal te spelen.

Daarbij in acht nemend dat PSV alleen nog maar extra andere kosten met het Kunduz-akkoord zal krijgen is het slechts een kwestie van tijd totdat dit opgekrikte eigen vermogen van PSV van 48 miljoen euro. Ik geef het zo'n 4 tot 5 jaar totdat het hele eigen vermogen is verdampt als PSV op dezelfde voet doorgaat.

Ik snap dan ook niet hoe de KNVB deze club kan indelen in categorie 3, als het beleid dat PSV voert gewoon geen enkele verbetering met de oude situatie laat zien, maar juist verslechtering. Als economiestudent stoort het gewoon dat zulke mensen aan het roer komen in een bedrijf waar miljoenen rondgaan en er vervolgens een potje van maken.

Maar goed, ik zal zeggen: Laten we gewoon kampioen worden, AJAX hoeft niet naar andere clubs te kijken.
Correct me if I'm wrong, maar de verkoop van het stadion werd alleen gedaan om de hypotheeklasten met een paar miljoen per jaar omlaag te brengen? Nu 'huurt' PSV het stadion van de gemeente ipv een bank. Dat betekent lagere rente dan voorheen.
Whitey on the moon.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jul 18, 2012 7:17 pm

PSV heeft niet het stadion, maar de grond eronder verkocht.
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo jul 18, 2012 7:22 pm

LucaS schreef:PSV heeft niet het stadion, maar de grond eronder verkocht.
Hebben ze niet het parkeerterrein verkocht voor ca$h en heeft de gemeente het stadion gekocht om P$V soepelere maandlasten te geven?
Whitey on the moon.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jul 18, 2012 7:27 pm

Nee, PSV heeft de grond onder het satdion verkocht. En ik meen ook de grond van het trainingscomplex.

Nu trouwens 2-2 bij Eindhoven, met nog een kwartier. Het zegt geen zak natuurlijk, maar grappig is het wel.
I think I lost my fucking headache

generaal

Bericht door generaal » wo jul 18, 2012 7:34 pm

Peter schreef:Risico is zo verschrikkelijk groot.

Wat als hij:
- Een verschrikkelijke trap krijgt
- Met een éénjarig contract pas weg gaat (of erger nog: transfervrij)
- De crisis in het voetbal om zich heen slaat of financial fairplay wat strenger gehandhaafd wordt
- Een terugslag krijgt.

Je bent niet wijs als je 10 miljoen voor een talent betaalt. Of überhaupt.
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Al is het ergens wel ontzettend 'lekker' als Maher daadwerkelijk zou komen. Maar verstandig is het niet. Bovendien is er nog ene Wijnaldum, die vijf miljoen euro heeft gekost. Ik denk dat hij met Van Bommel en Strootman in zijn rug best aardig zou kunnen spelen. Veel overzicht heeft hij (nog) niet, maar daar is best nog wat aan bij te schaven met de juiste begeleiding.

wimpey

Bericht door wimpey » wo jul 18, 2012 9:07 pm

Volgens mij leert een eenvoudige rekensom dat je niet met miljoenen kunt smijten in combi met niet presteren, generaal. Iets dat men bij psv na het bijna-bankroet inmiddels in de smiezen zou moeten hebben.

Met Mertens, Strootman e.c. is succes niet verzekerd. Dus waarom zou dat met Narsingh en evt. Maher erbij wel het geval zijn? Het gaat ook bij hen immers om spelers die één seizoen goed gepresteerd hebben bij een kleinere club.

Bij Strootman, Mertens etc. zag je afg. seizoen dat ze na de winterstop door hun hoeven zakten. Je hebt geen garantie dat dat Narsingh niet overkomt. En spelers bij wie je die garantie wél hebt, zijn voor nederlandse clubs niet te halen.

Een conservatief financieel - en inventief beleid is voor nederlandse clubs een must.

Rooie

Bericht door Rooie » wo jul 18, 2012 10:59 pm

Scheen dat Zanka zeer negatief opviel tegen Eindhoven. Verrassend...

Rutger

Bericht door Rutger » do jul 19, 2012 12:41 am

GangstaRiB schreef:
Rutger schreef:/quote]

Correct me if I'm wrong, maar de verkoop van het stadion werd alleen gedaan om de hypotheeklasten met een paar miljoen per jaar omlaag te brengen? Nu 'huurt' PSV het stadion van de gemeente ipv een bank. Dat betekent lagere rente dan voorheen.
Ik weet niet het precieze van de deal, zodra de jaarrekening over het afgelopen seizoen uitkomt kan je een goede analyse maken of het veel effect heeft gehad om iets te verkopen (stadion en/of grond) en hoe dat als ze op dezelfde voet doorgaan in de toekomst zal uitpakken.

Trouwens, volgens mij is PSV de hele voorbereiding nog niet echt sterk geweest of wel?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do jul 19, 2012 6:03 am

Nu sport
De koopzucht van PSV
Uitgegeven: 17 juli 2012 10:37
Laatst gewijzigd: 17 juli 2012 11:12
Luciano Narsingh voor 4,1 miljoen euro naar PSV. Ik ben benieuwd hoe Staf Depla het bericht tot zich heeft genomen. Ik heb zo’n vermoeden dat de wethouder financiën van de gemeente Eindhoven even heeft gezucht.

© ProShots
Door Daan Dekker
Je zou het haast vergeten, maar PSV stond ruim een jaar geleden nog aan de rand van de financiële afgrond. Zelfs algemeen directeur Tiny Sanders gaf toe dat de club in grote problemen was gekomen als de deal met de gemeente niet tot stand was gekomen.
Voor een kleine vijftig miljoen euro nam de gemeente Eindhoven de grond onder het Philips Stadion en trainingscomplex de Herdgang over. Bij het sluiten van de deal stelde Depla, de man achter het reddingsplan, wel een eis: PSV moest beter op de centjes letten.
De wethouder: “De club mag niet meer denken: als we nou die ene superspits kopen voor vijftien miljoen euro, dan halen we de Champions League en verdienen we het geld terug. Alleen op het veld mag er opportunisme zijn, niet in de bedrijfsvoering.”
Controlemoment
Depla liet vastleggen dat er een jaarlijks controlemoment zou plaatsvinden. “We hebben, net als banken bij bedrijven doen, spelregels afgesproken zodat PSV duurzaam gezond blijft. We bekijken jaarlijks de cijfers en als PSV zich niet aan de afspraken met de gemeente houdt heeft de club een probleem.”
Bij PSV zeiden ze de boodschap begrepen te hebben. Er zou meer op de kleintjes gelet gaan worden. Zo zouden er geen enorme salarissen meer betaald worden, bezwoer Sanders.
Sindsdien heeft de 21-voudig landskampioen één ding gedaan: geld uitgeven. Vorige zomer kwamen Dries Mertens, Kevin Strootman, Tim Matavz, Georginio Wijnaldum, Przemyslaw Tyton, Timothy Derijck en Jetro Willems voor een slordige dertig miljoen euro naar Eindhoven.
Portemonnee
Met Narsingh zet PSV die lijn deze zomer door. Waar Ajax aangaf het door sc Heerenveen gevraagde bedrag te gortig te vinden, daar trokken de Eindhovenaren wederom hun portemonnee.
In mei werden Mark van Bommel en Dick Advocaat al naar Brabant gehaald. Transfervrij weliswaar, maar voor een stuiver zullen ze hun werk niet verrichten. Zo is het aantal grootverdieners (PSV heeft Orlando Engelaar en Ola Toivonen nog altijd niet kunnen verkopen) toe- in plaats van afgenomen.
Dat (bijna) alle recent aangetrokken spelers kwaliteit hebben, kent geen twijfel. PSV zou over een paar maanden zomaar bovenaan kunnen staan in de eredivisie. Maar waar ik vooral benieuwd naar ben: wat krijgt Staf Depla te zien als hij ergens in het najaar voor het eerst een inkijk krijgt in de financiële cijfers van PSV.
© NUsport/Daan Dekker
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 19, 2012 3:05 pm

Southampton heeft volgens Sky Sports een bod gedaan op Lens.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 19, 2012 5:36 pm

Zouden ze niet veel aan missen. Als je kiest voor Narsingh op rechts is het logischer om Matavz in de spits te zetten. Advocaat zal hem er wel bij willen houden maar bij een goed bod zou ik cashen als ik PSV was.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jul 21, 2012 4:58 pm

Lampies hebben in Polen met 0-1 van Athletic Bilbao gewonnen, doelpunt Wijnaldum.

Ook Lens en Narsingh stonden in de basis.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za jul 21, 2012 11:21 pm

Cruijff schreef:Lampies hebben in Polen met 0-1 van Athletic Bilbao gewonnen, doelpunt Wijnaldum.

Lampies? 020 is dus geaccepteerd? PSV wint uit van Athletic Bilbao, lijkt me een prima prestatie. Het gaat uiteindelijk om de punten.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

gaizka

Bericht door gaizka » zo jul 22, 2012 9:02 am

Cruijff schreef:Lampies hebben in Polen met 0-1 van Athletic Bilbao gewonnen, doelpunt Wijnaldum.

Vanmiddag moeten ze tegen Benfica, aardige test.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jul 22, 2012 9:08 am

Resultaten in oefenwedstrijden zeggen geen ene moer.
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo jul 22, 2012 10:21 am

InnerHarbour schreef:Resultaten in oefenwedstrijden zeggen geen ene moer.
Is relatief. Je gaat echt niet een seizoen met een goed gevoel beginnen als je in de voorbereiding de serieuze wedstrijden hebt verloren. Een goede voorbereiding is geen garantie voor succes, maar ik ken geen spelers die willen verliezen, wel trainers die zeggen dat het maar voorbereiding is (als ze verliezen)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

gaizka

Bericht door gaizka » zo jul 22, 2012 10:42 am

InnerHarbour schreef:Resultaten in oefenwedstrijden zeggen geen ene moer.
Een goede tegenstander als Benfica kan pijnlijk de eventuele tekortkomingen blood leggen. Zo'n 4-0 overwinning tegen een niet onaardige tegenstander als Celtic geeft toch een lekker gevoel!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jul 22, 2012 10:52 am

En wanneer je de eerste wedstrijd thuis van AZ verliest is dat hele lekkere gevoel weer weg. Andersom ook je hebt een klote voorbereiding en je wint de eerste wedstrijd van AZ is het weer prima. De voorbereiding is voor de trainer om dingen uit te proberen en om in conditie te raken. Op 12 augustus om half 5 gaan we beginnen, wat daarvoor gebeurd zegt me helemaal niets.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jul 22, 2012 12:14 pm

Demosthenes schreef:

Lampies? 020 is dus geaccepteerd? PSV wint uit van Athletic Bilbao, lijkt me een prima prestatie. Het gaat uiteindelijk om de punten.
Nee, ze winnen niet uit van Bilbao, zoals ik al schreef: "Ze speelden in Polen." De 'finale' is vanmiddag ook in Polen. En zoals InnerHarbour al zegt... punten worden er bij deze wedstrijden niet verdeeld, het begint in augustus pas echt.

Ik had overigens nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ik mis het Amsterdam Tournament wel een beetje. In een paar dagen tegen twee interessante tegenstanders oefenen is toch best nuttig.

gaizka

Bericht door gaizka » zo jul 22, 2012 12:33 pm

Cruijff schreef:
Demosthenes schreef:

Nee, ze winnen niet uit van Bilbao, zoals ik al schreef: "Ze speelden in Polen." De 'finale' is vanmiddag ook in Polen. En zoals InnerHarbour al zegt... punten worden er bij deze wedstrijden niet verdeeld, het begint in augustus pas echt.

Ik had overigens nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ik mis het Amsterdam Tournament wel een beetje. In een paar dagen tegen twee interessante tegenstanders oefenen is toch best nuttig.
Vond het Amsterdam Tournament ook altijd wel leuk, alleen waren de speeldagen te kort op elkaar waardoor in 1 wedstrijd vaak met een b-elftal werd gespeeld.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo jul 22, 2012 12:58 pm

Nee, ze winnen niet uit van Bilbao, zoals ik al schreef: "Ze speelden in Polen."
Polen is niet uit? Het is ook niet thuis, Eindhoven ligt in Nederland, m.a.w. je kunt uit spelen, thuis spelen en ??? spelen. Een oefenwedstrijd in eigen stadion winnen zegt mij niets, de tegenstander werkt daar vaak aan mee, kwestie van "afspreken".

Amsterdam tournament was veelal leuk.

Plaats reactie