Vitesse 2011-2012
Moderator: mods
Re: Vitesse 2011-2012
Van Ginkel? Die gaat pas liggen als hij zijn been breekt.
Chanturia is wel zo'n mannetje, daar heb je gelijk in.
Chanturia is wel zo'n mannetje, daar heb je gelijk in.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Vitesse presenteert zelfde hoofdsponsor als Utrecht
13/10/2011 12:13
Vitesse is er in geslaagd een nieuwe hoofdsponsor te vinden. Simpel.nl, het bedrijf dat tevens eredivisionist FC Utrecht sponsort, heeft zich verbonden aan de Gelderse club.
Aanstaande zondag, als de Gelderse derby tegen NEC op het programma staat, prijkt de nieuwe shirtsponsor voor het eerst op het wedstrijdshirt.
Vitesse brak vorig seizoen met shirtsponsor Zuka. De Arnhemse club speelt sindsdien met Spieren voor Spieren als sponsor op het shirt.

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Pfff... simpel.nl tegen voorschotje.nl... het mot toch niet gekker worden...
Ach... laat ik de flauwe 'grapjes' maar achterwege...
Ach... laat ik de flauwe 'grapjes' maar achterwege...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Jinne
- Site Admin
Die zijn al gemaakt toen ze sponsor werden van FC Utrecht. 

He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
-
Haha, ik heb hier op m'n werk een collega die voor Vitesse is en zijn FC Utrecht-collega's echt weken heeft lopen stangen met de simpel-nl-sponsoring.
Echt zo'n baasje met een grote bek, schitterend hoe hij nou alles terug krijgt van iedereen.
Echt zo'n baasje met een grote bek, schitterend hoe hij nou alles terug krijgt van iedereen.

- Jinne
- Site Admin
Het is jammer dat de clubs niet de naam dragen van de sponsor anders hadden we dit weekend de derby Simpel.nl - Voorschotje.nl.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Tja, hopelijk worden we een club die week in week uit een simpele overwinning boekt...
Dat zou eigenlijk wel moeten, want Maasbert Schouten heeft al een voorschot genomen op de titel.
Maar Maasbert Schouten lijkt me wel een vrij simpel figuur...
He Wouter... jij moet die grappen niet zelf maken joh... dat moeten anderen voor je doen hoor.. :)
Je moet eens proberen om een boom om te hakken in gelderland... daar ben je 2 jaar mee bezig omdat dat niet in het bestemmingsplan valt... :)Start bouw trainingscomplex Vitesse Arnhem in januari
Het nieuwe trainingscomplex van Vitesse op Papendal krijgt een tribune met een kleine vijfhonderd plaatsen.
ARNHEM - Vitesse begint in de loop van januari met de bouw van zijn nieuwe trainingscomplex op Papendal. Burgemeester en wethouders van Arnhem hebben de club dinsdag een gedoogvergunning gegeven.
Voor de bouw van het nieuwe complex heeft Vitesse eigenlijk een wijziging nodig van het bestemmingsplan. Maar de club heeft haast en daarom heeft zij bij de gemeente een gedoogvergunning gevraagd, om alvast te kunnen beginnen. De bestemmingsplanwijziging kan dan later plaatsvinden.
Wethouder Margreet van Gastel (VVD) zegt met de club en met sportcentrum Papendal goed te hebben bekeken of het waarschijnlijk is dat die wijziging te zijner tijd op veel bezwaren zal stuiten. Dat is niet het geval.
Het complex zal bestaan uit een nieuw kunstgrasveld en een gebouw van vier verdiepingen met diverse faciliteiten. Er wordt ook een tribune gebouwd voor (jeugd)wedstrijden. Ook Jong Vitesse/AGOVV kan dan op het terrein voetballen. Dit team speelt nu op het complex van De Bataven in Gendt.
Lees meer over de bouw van het nieuwe trainingscomplex van Vitesse in De Gelderlander, editie Arnhem, van woensdag 19 oktober.
Een vriend van me (vitessenaar) zei ook met trots dat er meer dan 20.000 kaarten zijn verkocht voor zondag... zie je.. successupporters. Wat als ze verloren hadden.
Come onnnn psv!!!

Dat trainingscomplex is wel belangrijk voor de club. Jordania besteedt de centen blijkbaar toch niet alleen aan opportunistische aankopen.
http://www.demianpolane.nl/de_derby.htmlDe derby
De focus lag deze competitieronde vooral op Ajax – AZ. Een mooi affiche en officieel ook een derby. Maar nog niet half de passie van Nijmegen tegen Arnhem. De wedstrijd van dit weekeinde was dan ook zonder meer de derby tussen NEC en Vitesse. In de samenvatting het Barcelona – Real Madrid van Gelderland genoemd. Vervelen deed het in elk geval niet.
Het duel in Nijmegen is nog de enige echte derby die Nederland rijk is dit jaar. Uiteraard heb je clubs die elkaar niet kunnen luchten. Maar een echte burenruzie is na de degradatie van Willem 2 alleen nog in Gelderland te vinden. Derby’s horen bij het voetbal. Rivaliteit geeft een wedstrijd een andere dimensie. Volwassen mannen op kantoor die elkaar een week voor en een week na de derby niet meer aankijken. Puur omdat de één voor FC Appel is en de ander voor VV Peer. Pijnlijker dan een derby verliezen wordt het niet snel. Ook in Nijmegen gingen een hoop mannen gefrustreerd naar huis om een bord warm eten naar het hoofd van hun vrouw te gooien.
Op het veld was het anders. Daar stond maar een handjevol spelers aan de aftrap die de rivaliteit echt kennen. Bram Nuytinck gaf als klein jongetje zijn rechthoekige hoofd vorm door met zijn gezicht tegen de muur te bonken wanneer Vitesse van zijn NEC won. En aan de kant van de Arnhemmers hoef je het belang van deze wedstrijd ook niet meer uit te leggen aan Hofs, Büttner of Velthuizen. Maar dat was het dan ook wel zo’n beetje. Des te vreemder dat twee buitenstaanders compleet over de schreef gingen in de tweede helft. Chanturia en Conboy in een partijtje vrij worstelen. De Deense Conboy voelde wat aan het gezicht van Chanturia en deed een poging tot dwergwerpen. En Chanturia deed vrolijk mee. Nog voordat de Georgiër had ontdekt dat zijn shirt met ronde hals ineens een V-hals was geworden kregen beide kemphanen een rode kaart. De scène in de spelerstunnel had wat weg van een slapstick. Chanturia gilde als een viswijf tijdens haar laatste uurtje op de markt wat onverstaanbare dingen naar de Deen. Die alleen zijn schouders ophaalde.
Na het laatste fluitsignaal barste de feestvreugde los. Het had iets ontroerends. Een Piet Velthuizen met een ontbloot bovenlijf. Met stijve tepels slingerde hij oerkreten het vak met Vitesse supporters in. Ze beantwoordden hem in dezelfde taal. Van Piet kan je dat verwachten. Die ademt Vitesse. Die krijgt al vochtige ogen wanneer een banaan wat rotte plekjes krijgt. ‘Och, banaantje toch. Geel met zwart. Wat ben je mooi.’ Interessanter waren de spelers rondom Velthuizen. Voetballers uit Georgië, Noorwegen, Ivoorkust en andere verre oorden. Die hebben niks met de sentimenten rondom een NEC – Vitesse. Je zag dan ook de verbazing bij de Ghanese middenvelder Annan. ‘We zijn kampioen geworden. Dat kan niet anders. Ik zou toch zweren dat de competitie over 34 wedstrijden ging. Waar blijft die schaal?’
Na afloop stonden beide trainers in de catacombe. Daar was een groot verschil zichtbaar. Vitesse heeft aan het begin van dit seizoen de juiste coach aangesteld. John van den Brom. Een echte Vitesse knul. Het enige wat tijdens het interview ontbrak was een feesthoedje. Van den Brom was klaar voor de polonaise. Clichématig praatte hij over belangrijke punten en stappen vooruit zetten. In gedachten sprong hij bij zijn spelers onder de douche met een bidon op zijn hoofd. Even verderop was het totaal anders. NEC heeft gefaald door te kiezen voor Alex Pastoor. Tuurlijk, Pastoor baalde. Hij had immers verloren. Maar hij baalde niet meer dan anders. Voor hem was het 1 van de 34. Hij had het over een ‘aloude VVD kreet.’ Loon naar werken. Je zal NEC supporter zijn. In eigen huis verslagen door de aartsvijand. En dan je trainer op TV zien. Die een politiek getint grapje maakt. In Nijmegen zijn een hoop beeldbuizen de straat op geslingerd.
Het zal nog wel een tijdje onrustig zijn in Gelderland. Chagrijnige gezichten van werkende NEC fans die ineens een Vitesse screensaver op hun PC hebben. Een foto van een gillende Velthuizen onder je ruitenwisser. Of er thuis pas achter komen dat je al heel de dag met een Chanturia sticker op je rug rondloopt. Nee, de komende periode is het geen feest om uit Nijmegen te komen. Derby’s zijn mooi.
D.
JAAAAAA! Weer een ronde verder!
-
Haha, grappig stukje over de derby. Lees 'm nu pas. 

Ik ga zondag naar De Graafschap - Vitesse (om te 'scouten' of beter gezegd 'te belchinezen'). Lachen! Deze derby had ik nog niet afgestreept van mijn lijstje. En de laatste keer dat ik op De Vijverberg een wedstrijd heb gezien was in de tijd dat ik nog een voorrangsuitkaart had dus dat is behoorlijk lang geleden.
Derby? Oh ja, voor die lui wel:
Wat een hypocriet Calimerogejank weer...
Bron: Omroep Gelderland"VITESSE IS ALLES WAT WIJ NIET ZIJN"
DOETINCHEM - De wedstrijd De Graafschap - Vitesse van zondag leeft enorm in de Achterhoek. De wedstrijd is op enkele tientallen kaarten uitverkocht. Het vak voor Vitesse fans zit met zeshonderd fans al helemaal vol. Ook bij de spelers van De Graafschap leeft de derby. "We zullen er alles aan doen om Vitesse onderuit te halen", is aanvoerder Rogier Meijer strijdbaar.
"Vitesse is alles wat wij niet zijn", vervolgt de Doetinchemmer. "Wij smijten niet met miljoenen van buitenlandse komaf. Wij zijn een club van het volk en van de streek. Dat zie je ook weer aan onze actie met de shirtsponsor. En daarom zetten we ons ook altijd af tegen Vitesse."
"We zijn bezig met een goede serie. Het is een mooie en ook belangrijke wedstrijd voor ons. Ik heb er veel zin in", zegt Meijer.
Wat een hypocriet Calimerogejank weer...

Idd. Moet je eens kijken hoe snel die Meijer bij 'wij' weg is, als Jordania de geldbuidel trekt. 

Kansen helaas niet benut vandaag. Wat een krankzinnige overtreding trouwens van die Janse...
Bony was niet erg scherp... Janse doet wel vaker raar. Harde speler is dat.
Bony niet, en Pedersen ook niet. NAC was vooral in de eerste helft veel feller en beter, maar toch heeft Vitesse een aantal grote kansen verprutst.
Ik ben fan van Van den Brom, maar hier maakt hij zich een beetje belachelijk... Jack van Gelder merkte gisteren ook al op: "Zijn er nog wedstrijden waar de scheidsrechter níet de schuld krijgt?". Ik zat er 30 meter vandaan en weet zeker dat het een 100% penalty was.
Boze Van den Brom: 'De penalty was een lachertje'
Vitesse verloor zaterdag het uitduel met NAC Breda door een benutte penalty van Donny Gorter. Vitesse-trainer John van den Brom was na afloop boos op de arbitrage.
'Ik ben erg teleurgesteld', vertelt Van den Brom aan de NOS. 'Er is veel gebeurd vanavond. Twee minuten voor aanvang kwam het als een verrassing dat we twee wissels moesten inbregen (Wilfried Bony en Frank van der Struijk bleken tijdens de warming-up licht geblesseerd, red.). Daardoor sloop er onzekerheid in de ploeg.'
Over de leidinggevenden was Van den Brom allesbehalve te spreken. 'We krijgen een enorme domper te verwerken met die strafschop; een lachertje. Uiteindelijk verlies je door een fout van Pieter Vink de wedstrijd. We hebben alles tegen gehad, ik heb er een vervelend gevoel aan over gehouden. Ik heb wel genoten van de entourage. Het beruchte Avondje NAC is weer terug.'
VI
De eerste keer dacht ik ook: "Gewoon een domme actie van Pedersen, onbetwistbare strafschop." Maar na enkele herhalingen vroeg ik me af of Pedersen hem eigenlijk wel raakte; Lurling ging wel heel gretig naar de grond. Maar de scheids heeft die tig herhalingen niet, en het was sowieso dom van Pedersen, dus Van den Brom moet inderdaad niet zeuren. Hij kan zich beter afvragen hoe het kan dat Pedersen als spits in die situatie komt. Eigenlijk zou een verdediger op Lurling moeten staan op zo'n moment. Daarnaast begon Vitesse gewoon veel te slap aan de wedstrijd.
Hoe is het nou eigenlijk met Bony??
Hij wil rust nemen??
Hoop voor hem dat dit niet chronisch ofzo is...
Hij wil rust nemen??
Hoop voor hem dat dit niet chronisch ofzo is...