generaal schreef: ↑di aug 30, 2022 4:51 pmZ’n schrijfstijl is gekunsteld. Hij schrijft zoals hij denkt dat een journalist hoort te schrijven. De krampachtigheid straalt ervan af. Maar daarom werkt hij ook bij het ED.
Nou begrijp ik dat niet elke journalist naar de stijlprijs dingt, maar bij Elsevier zou die niet over de drempel komen.
Nu is dit geen ramp, mits de journalist dan in ieder geval inhoudelijk verrassend en onderscheidend is. Dat is bij Rik veel vaker niet dan wel het geval. Rik is het vriendelijke clichémannetje dat met versleten uitdrukkingen en merkwaardige synoniemen verslag doet en commentaar geeft. Maar hij hobbelt vooral achter de feiten aan. Wel een hele aardige man. Te aardig.
columbus schreef: ↑di aug 30, 2022 6:10 pmHet lijkt me wel een aardige kerel eerlijk gezegd. Al die club watchers zijn toch vrij apart en staan contact op een kruising, een kritisch stuk en je krijgt misschien heen info meer. En daar wordt je toch voor afgerekend bij de baas lijkt me. Die Martijn krabbedam mocht toch ook op een gegeven moment niet meer bij Feijenoord naar binnen?
In een interview met Rik Elfrink zelf ruim een jaar geleden, ging men wat dieper in op de mens Rik Elfrink zelf.
AR, en ik ook, was toen verbaasd over zijn achtergrond.
Een verleden als topsporter. Hoogopgeleid. Een hogere opleiding voltooid dan simpelweg de school voor de journalistiek (misschien wat elitair om daar denigrerend over te doen, maar dat is echt geen ontzettend zware kluif om daar doorheen te rollen).
Ik ken iemand die een jaargenoot van Valentijn Driessen was op de School voor de Journalistiek. Die zei dat VD in die studietijd gewoon heus een aardige gozer was. Maar ook hij vond het absoluut niet te pruimen wat voor stukjes hij aflevert voor De Telegraaf.