PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: PSV

Bericht door Cruijff » di aug 30, 2022 7:25 pm

generaal schreef:
di aug 30, 2022 4:51 pm
Ik denk dat hij vrij kneedbaar is. Of dat nou door Brands, Slegers of z’n redactiechef is. Rik wil aardig gevonden worden. Hij accepteert dus ook dat DPG Media zelfs z’n minst nieuwswaardige kopiestukjes van een geel Premiumslot voorziet.
generaal schreef:
di aug 30, 2022 4:51 pm
Z’n schrijfstijl is gekunsteld. Hij schrijft zoals hij denkt dat een journalist hoort te schrijven. De krampachtigheid straalt ervan af. Maar daarom werkt hij ook bij het ED.

Nou begrijp ik dat niet elke journalist naar de stijlprijs dingt, maar bij Elsevier zou die niet over de drempel komen.

Nu is dit geen ramp, mits de journalist dan in ieder geval inhoudelijk verrassend en onderscheidend is. Dat is bij Rik veel vaker niet dan wel het geval. Rik is het vriendelijke clichémannetje dat met versleten uitdrukkingen en merkwaardige synoniemen verslag doet en commentaar geeft. Maar hij hobbelt vooral achter de feiten aan. Wel een hele aardige man. Te aardig.
Marillion schreef:
di aug 30, 2022 5:35 pm
Het is soms gewoon Jiskefet. Met enige regelmaat moet ik gewoon hardop lachen om zijn teksten.
columbus schreef:
di aug 30, 2022 6:10 pm
Het lijkt me wel een aardige kerel eerlijk gezegd. Al die club watchers zijn toch vrij apart en staan contact op een kruising, een kritisch stuk en je krijgt misschien heen info meer. En daar wordt je toch voor afgerekend bij de baas lijkt me. Die Martijn krabbedam mocht toch ook op een gegeven moment niet meer bij Feijenoord naar binnen?

In een interview met Rik Elfrink zelf ruim een jaar geleden, ging men wat dieper in op de mens Rik Elfrink zelf.
AR, en ik ook, was toen verbaasd over zijn achtergrond.

Een verleden als topsporter. Hoogopgeleid. Een hogere opleiding voltooid dan simpelweg de school voor de journalistiek (misschien wat elitair om daar denigrerend over te doen, maar dat is echt geen ontzettend zware kluif om daar doorheen te rollen).

Ik ken iemand die een jaargenoot van Valentijn Driessen was op de School voor de Journalistiek. Die zei dat VD in die studietijd gewoon heus een aardige gozer was. Maar ook hij vond het absoluut niet te pruimen wat voor stukjes hij aflevert voor De Telegraaf.

Wouter

Bericht door Wouter » di aug 30, 2022 7:28 pm

Het lijkt hier wel ElfrinkTalk.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di aug 30, 2022 7:30 pm

Frank schreef:
di aug 30, 2022 7:06 pm
Liberty schreef:
di aug 30, 2022 2:52 pm
Maar Rik Elferink speelt toch ook gewoon een dubieuze rol, Frank?
Hoe moet ik dit in vredesnaam bepalen? Ik ken de beste man helemaal niet (niemand hier neem ik aan) en heb geen idee wat de opdracht is die hij van de krant meekrijgt (jullie ook niet neem ik aan).
Wij kennen hem ook niet persoonlijk, nee.
Al zal Thijs hem ongetwijfeld diverse keren zijn tegengekomen op de perstribune.

Maar in het interview dat ruim een jaar terug of ruim anderhalf jaar terug met hem verscheen leer je de persoon Rik Elfrink iets beter 'kennen'.
Frank schreef:
Ik vind het gewoon uiterst vaag dat hij hier gewoon volledig uitgelachen en belachelijk gemaakt wordt. Maar goed dat hij hier niet meeleest (ook hier, neem ik aan).

Ik hoop voor hem dat hij dit niet doet, :smallgrin.gif: inderdaad. :smile-ajax.gif:
Al weet je nooit op welke wijze pure bagger wel of niet bij iemand terechtkomt. Iemand die compleet is afgemaakt in kranten maar zelf geen kranten leest krijgt regelmatig alsnog van familie en vrienden te horen "ze schreven dit, dit en dat..... over je" :blush.gif:

Frank

Bericht door Frank » di aug 30, 2022 7:42 pm

Ik ken een sportverslaggever en sport eindredacteur van een van de zusterkranten van het ED, en die kreeg destijds al vanalles over zich heen als hij weer eens (te) kritisch had geschreven over de diverse sportverenigingen in de stad. Dat was destijd (1990-2000) al een issue, laat staan wat ze nu over zich heen krijgen.

Vandaar ook mijn verbazing hoe er hier over Elferink geschreven wordt.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » di aug 30, 2022 8:50 pm

Frank schreef:
Liberty schreef:
di aug 30, 2022 2:52 pm
Maar Rik Elferink speelt toch ook gewoon een dubieuze rol, Frank?
Hoe moet ik dit in vredesnaam bepalen? Ik ken de beste man helemaal niet (niemand hier neem ik aan) en heb geen idee wat de opdracht is die hij van de krant meekrijgt (jullie ook niet neem ik aan).
Ik ken hem uiteraard ook niet en lach hem verder ook niet uit. Maar ik vind zijn manier van werken erg twijfelachtig. Ben zelf natuurlijk geen journalist maar ik kan me niet voorstellen dat je als onafhankelijk journalist zo een spreekbuis van een partij (in dit geval een voetbalclub) moet worden.
Ik vind het gewoon uiterst vaag dat hij hier gewoon volledig uitgelachen en belachelijk gemaakt wordt. Maar goed dat hij hier niet meeleest (ook hier, neem ik aan).
Dat lijkt me ook niet handig. Maar dat geldt ook voor sommige Ajax-spelers en oud-Ajax-spelers.
Tijd voor iets nieuws.

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 30, 2022 9:26 pm

columbus schreef:
di aug 30, 2022 6:10 pm
Het lijkt me wel een aardige kerel eerlijk gezegd. Al die club watchers zijn toch vrij apart en staan contact op een kruising, een kritisch stuk en je krijgt misschien heen info meer. En daar wordt je toch voor afgerekend bij de baas lijkt me. Die Martijn krabbedam mocht toch ook op een gegeven moment niet meer bij Feijenoord naar binnen?
Krabbedam beweert bij VI vandaag dat Trauner een basisplaats zou hebben bij Ajax. Kokcu ook. Dan ben je niet goed hoor.
IK GELOOF!!!!!!

columbus

Bericht door columbus » di aug 30, 2022 9:39 pm

Haha! Nee dat zijn bijzondere teksten. Al vind ik Kokcu wel een goede speler

Yopii

Bericht door Yopii » di aug 30, 2022 10:18 pm

Frank schreef:
di aug 30, 2022 7:42 pm
Ik ken een sportverslaggever en sport eindredacteur van een van de zusterkranten van het ED, en die kreeg destijds al vanalles over zich heen als hij weer eens (te) kritisch had geschreven over de diverse sportverenigingen in de stad. Dat was destijd (1990-2000) al een issue, laat staan wat ze nu over zich heen krijgen.

Ach Frank, wij doen niemand kwaad.

Gakpo heeft blijkbaar intern aangegeven dat hij per se weg wil. (Telegraaf, Elfrink)

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di aug 30, 2022 10:20 pm

Stengs in ieder geval naar Antwerpen en niet PSV
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Frank

Bericht door Frank » wo aug 31, 2022 8:16 am

Yopii schreef:
di aug 30, 2022 10:18 pm
Frank schreef:
di aug 30, 2022 7:42 pm

Ach Frank, wij doen niemand kwaad.

Gakpo heeft blijkbaar intern aangegeven dat hij per se weg wil. (Telegraaf, Elfrink)
Dat heb ik ook nergens beweerd :smallgrin.gif: . Ik gaf alleen maar aan dat het voor mij een extra drempel was om niet (vaak) meer hij deze topic te posten.

Laten we het er maar op houden dat ik wat heimwee heb naar de tijd van Harm en Baseman (waar zijn die trouwens gebleven) toen er nog 'normaal' inhoudelijk over PSV gediscussieerd kon worden :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 31, 2022 9:21 am

Het gaat in Eindhoven ook nog spannend worden vandaag. Gakpo wil dus graag vertrekken. Lukt dat nog?
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 31, 2022 9:22 am

Denk t niet.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » wo aug 31, 2022 9:23 am

Ajax zoekt nog een rechtsbuiten......
Tijd voor iets nieuws.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo aug 31, 2022 9:26 am

Marillion schreef:
wo aug 31, 2022 9:21 am
Het gaat in Eindhoven ook nog spannend worden vandaag. Gakpo wil dus graag vertrekken. Lukt dat nog?
Niet voor het bedrag dat PSV perse wil. Ze zullen hooguit een goed doorverkoop percentage kunnen bedingen (zo zal spindoctor Rik het wel brengen als het bedrag lager uitvalt dan verwacht).
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopii

Bericht door Yopii » wo aug 31, 2022 11:12 am

Marillion schreef:
wo aug 31, 2022 9:21 am
Hopelijk, en dan zonder vervanger.

Kan ook nog morgen. :headbang.gif:

De Dominee

Bericht door De Dominee » wo aug 31, 2022 11:17 am

Morgen aub :666.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » wo aug 31, 2022 11:56 am

Ik vraag me meer af welke verhalen we te horen gaan krijgen als Gakpo op 2 september nog steeds een speler van PSV is.
Want PSV wil van hem af, blijkbaar, en hij wil zelf ook graag weg.
Tijd voor iets nieuws.

Alexander

Bericht door Alexander » wo aug 31, 2022 12:14 pm

Ik verwacht dat Gakpo blijft. Heb niet het idee dat er clubs echt concreet zijn, terwijl PSV ondertussen alles doet om de belangstelling van clubs op te wekken.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 31, 2022 1:28 pm

Liberty schreef:
wo aug 31, 2022 11:56 am
Ik vraag me meer af welke verhalen we te horen gaan krijgen als Gakpo op 2 september nog steeds een speler van PSV is.
Want PSV wil van hem af, blijkbaar, en hij wil zelf ook graag weg.
Wat een ongelooflijk knappe.prestatie het is van psv dat ze de zeer gewilde Gakpo binnenboord hebben weten te hoiden
I think I lost my fucking headache

generaal

Bericht door generaal » wo aug 31, 2022 1:51 pm

Viktor Tsyhankov wordt genoemd als vervanger van Gakpo, als die nog wordt verkocht. Die hebben dezelfde zaakwaarnemer. Zal dus wel vanuit die hoek worden gepusht en misschien ook als geste om de transfer van Gakpo naar Southampton glad te strijken.

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 31, 2022 1:56 pm

Is toch een rechtsbuiten? Linkspoot?

generaal

Bericht door generaal » wo aug 31, 2022 2:09 pm

wimpey schreef:
wo aug 31, 2022 1:56 pm
Kan net als AEG op beide flanken uit de voeten. En heeft ook als aanvallende middenvelder gespeeld.

Arthur

Bericht door Arthur » wo aug 31, 2022 2:10 pm

Heb je nog steeds het gevoel dat PSV iets kan leren van het beleid van Ajax, generaal? :drecul.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 31, 2022 2:12 pm

generaal schreef:
wo aug 31, 2022 2:09 pm
wimpey schreef:
wo aug 31, 2022 1:56 pm
Kan net als AEG op beide flanken uit de voeten. En heeft ook als aanvallende middenvelder gespeeld.
Ah ok.
Arthur schreef:
wo aug 31, 2022 2:10 pm
Heb je nog steeds het gevoel dat PSV iets kan leren van het beleid van Ajax, generaal? :drecul.gif:
:drecul.gif:

generaal

Bericht door generaal » wo aug 31, 2022 2:13 pm

Arthur schreef:
wo aug 31, 2022 2:10 pm
Ik denk dat jullie RVC gezond sluw is. En meer weet dan de voetbaljongens. Het is veelzeggend dat Sevilla direct aanbood om 25 procent van de afgesproken transfersom af te schaven.

Plaats reactie