PSV
Moderator: mods
Re: PSV 2012-2013
Ik zat me ook over Advocaat te verbazen. Ik weet niet wat hij zei natuurlijk, maar onlangs is er nog een trainer een duel geschorst omdat hij op 'beledigende toon' drie keer hé riep tegen een scheidsrechter. 

I think I lost my fucking headache
Binnenkort mag hij weer thee komen drinken.
Wat een stress in Eindhoven, niet normaal meer. Geen wonder dat ze choken.

Wat een stress in Eindhoven, niet normaal meer. Geen wonder dat ze choken.
Maar ze moeten natuurlijk ook altijd PSV hebben!
-
Dat laatste kan niet vaak genoeg gebeuren, maar ondanks die hele slechte verdediging en "het eigen glazen ingooien" doet PSV volop mee in de titelstrijd, dat zegt ook iets over Ajax, Twente en Feyenoord.Ik blijf me verbazen over PSV. Hoe krijgen ze het voor elkaar? Elke keer als ze in een flow dreigen te komen gooien ze hun eigen glazen in.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
- Jinne
- Site Admin
Ze raken vooral in een flow als ze tegen mindere tegenstanders spelen (de zomer- en winteropening daargelaten). De rest doet het ook niet geweldig, vandaar dat wij al twee keer met een lage 70 punten kampioen konden worden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Nou, blijkbaar mag je alleen tevreden zijn met puntenverlies van een concurrent, wanneer Ajax tegen de ploeg tegen wie de concurrent punten laat liggen géén punten heeft laten liggen.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Het heeft natuurlijk geen enkele zin om alleen naar de onderlinge resultaten tegen Vitesse te kijken.
-
Zou wel prettig zijn, tegenstanders die steeds punten laten liggen, maar daar zul ook wel anders over schrijven.wimpey schreef:Nou, blijkbaar mag je alleen tevreden zijn met puntenverlies van een concurrent, wanneer Ajax tegen de ploeg tegen wie de concurrent punten laat liggen géén punten heeft laten liggen.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Het heeft natuurlijk geen enkele zin om alleen naar de onderlinge resultaten tegen Vitesse te kijken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
PSV heeft zijn zwakke punten (vooral achterin), maar zijn de concurrenten dan zo sterk? Ajax vind ik eigenlijk ook geen sterke indruk maken, en Feyenoord en Twente ook niet.
-
"In het land der blinden is éénoog koning" (en ontvangt de vele miljoenen uit de CL-pot, daar gaat het om, want voetballend heeft niet een van de genoemde ploegen er iets te zoeken)Wouter schreef:PSV heeft zijn zwakke punten (vooral achterin), maar zijn de concurrenten dan zo sterk? Ajax vind ik eigenlijk ook geen sterke indruk maken, en Feyenoord en Twente ook niet.
PNUitgebreid interview Brands over de reden waarom PSV geen verdedigers aantrekt
In het Algemeen Dagblad komt Marcel Brands paginagroot aan het woord over de meest geuite kritiek op zijn beleid: waarom PSV geen nieuwe verdedigers aantrekt. Een aanrader om te lezen! Volgens Brands heeft dat enerzijds te maken met het feit dat er geen betere verdedigers te halen zijn door PSV ('Een nieuwe Alex is niet haalbaar voor PSV') en anderzijds dat door het spel van PSV de rol van verdediger veel moeilijker is dan elders.
'Zeg jij maar welke verdediger uit de Eredivisie PSV sterker maakt', zo stelt Brands. 'Maza werd een schande voor PSV genoemd, hij staat nu al 1,5 jaar onafgebroken in de basis bij VfB Stuttgart. Ons aantrekkelijke voetbal hebben ze in Eindhoven al jaren niet gezien. Toch hebben we minder tegengoals dan aanvallende teams als Ajax, Barcelona en Manchester United. Onze verdedigers liggen onder een vergrootglas, worden na elke fout wekenlang kritisch benaderd. Het is wat je wilt zien. Na de oefenwedstrijd van Oranje tegen Italië zijn er lovende kritieken over de verdediging, maar in de laatste vijf minuten geven ze vier of vijf open kansen weg en wordt het nog 1-1. Daar hoor je niemand over.'
Zelden zoveel onzin bij elkaar gelezen.

Het volledige interview is hier terug te vinden: http://www.ad.nl/ad/nl/1433/PSV/article ... alen.dhtml
Ik word al bijna moe van de dagen af te tellen tot het moment dat hij bij mijn club weg is...
Zo om de hete brij draaien om je eigen functioneren maar niet ter discussie te stellen. Vreselijk.
Ik word al bijna moe van de dagen af te tellen tot het moment dat hij bij mijn club weg is...
Zo om de hete brij draaien om je eigen functioneren maar niet ter discussie te stellen. Vreselijk.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Alleen die titel in de link al. Mijn hemel.
Minder tegengoals dan Manchester United en Barcelona inderdaad. Dat is natuurlijk een prachtige analyse. Zo blijkt dat ze bij PSV drie goals minder gescoord hebben dan Barcelona. Op basis van die statistieken vind ik dat PSV een spits moet kopen. Al is het niet helemaal terecht, want Barcelona heeft een wedstrijd meer gespeeld.
Veel zal afhangen van de rechtstreekse ontmoeting met Barcelona.
Weet je wat ook lachen is? Maza zit al een maand bij Club America in Mexico. Heeft Brands even gemist in het heetst van de strijd.
Minder tegengoals dan Manchester United en Barcelona inderdaad. Dat is natuurlijk een prachtige analyse. Zo blijkt dat ze bij PSV drie goals minder gescoord hebben dan Barcelona. Op basis van die statistieken vind ik dat PSV een spits moet kopen. Al is het niet helemaal terecht, want Barcelona heeft een wedstrijd meer gespeeld.
Veel zal afhangen van de rechtstreekse ontmoeting met Barcelona.

Weet je wat ook lachen is? Maza zit al een maand bij Club America in Mexico. Heeft Brands even gemist in het heetst van de strijd.
Ik zou Maza terughalen. Het is Brands ontgaan, maar hij deed het bij VfB zó goed dat hij een transfer naar Mexico verdiende.
Brands is een malloot.

Brands is een malloot.
Zo blijkt dat ze bij PSV drie goals minder gescoord hebben dan Barcelona. Op basis van die statistieken vind ik dat PSV een spits moet kopen. Al is het niet helemaal terecht, want Barcelona heeft een wedstrijd meer gespeeld. Veel zal afhangen van de rechtstreekse ontmoeting met Barcelona.![]()

En vast niet omdat hij een verpletterende indruk heeft gemaakt in de BuLi.Weet je wat ook lachen is? Maza zit al een maand bij Club America in Mexico.
Als PSV de titel mist is het gedaan met Brands.
Dit is echt een brevet van onvermogen. Ik heb trouwens sterk de indruk dat Brands maar een stroman is en dat de externe financiers het beleid bepalen.Oscarito schreef: Zo om de hete brij draaien om je eigen functioneren maar niet ter discussie te stellen. Vreselijk.
Ongetwijfeld, want zij hebben geld ter beschikking gesteld. Voor wat hoort wat.
Of die investeerders eisen dat hij de contracten van notoire prutsers verlengt is een andere zaak.
Of die investeerders eisen dat hij de contracten van notoire prutsers verlengt is een andere zaak.
Brands is het een beetje kwijt geloof ik. Ik hoop dat Jol lang genoeg blijft zitten bij Fulham, zodat Manolev in ieder geval verkast. Hopelijk trapt één of andere Turkse of Russische club in Marcelo, wordt Derijck weggepest naar Dendermonde, en leidt Bouma de E-tjes na dit seizoen. Jongens als Van der Hoorn, Viergever, Van Dijk, en zelfs Gouweleeuw zijn toch stukken beter dan wat er nu in het centrum staat.. De linksbackpositie is met Pieters en Willems goed ingevuld, rechtsback wordt hopen op een jeugdspeler. Brenet bijvoorbeeld. De voorhoede is prima, evenals het middenveld. Kortom: waarom Maher kopen, als het achterin zelfs voor FC Zwolle prijsschieten is?
Heb je er vertrouwen in dat Brands verdedigers zal halen die beter zijn dan wat er nu bij jullie rondloopt, generaal? Blijkbaar ziet hij het niet, wie weet hoe slecht de opvolgers dan zijn.
Op Maher kun je meer winst maken. Denkt Brands.
Op Maher kun je meer winst maken. Denkt Brands.
Het bestaat gewoon niet dat de jongens die ik zojuist noemde slechter zullen presteren dan Derijck en Marcelo. Zij zijn Nederlands, zouden een lager salaris dan die gekke Braziliaan accepteren, en ik vind dat buitenlandse spelers een absolute meerwaarde moeten vertegenwoordigen. Anders kun je beter Nederlanders halen en opstellen. Zo'n Hiljemark zal het best leuk gaan doen bij PSV, maar voor minder geld had je Toornstra gehaald. Tja.. Volgend jaar moet Zoet duidelijk eerste keeper worden, en een Nederlandse achterhoede is daarbij meer dan welkom. Voor de prijs van één Maher, breng je je hele achterhoede op oorlogssterkte.
Generaal, de hamvraag is of de matige defensie zwaarder weegt dan de goede rest van het elftal. En of de som der delen voldoende is om de titel naar Eindhoven te halen. De 'anderen' zijn onder de streep niet beter dan psv en net zo wisselvallig.
Ik kan me het PSV van 2004 - 2005 nog goed herinneren. Een tegendoelpunt was een zeldzaamheid. Bovendien hoort de organisatie van een elftal op de betrouwbare, degelijke achterhoede te kunnen bogen. Natuurlijk denk ik niet dat er binnen enkele jaren een vergelijkbare defensie op poten te zetten is, maar zorg dan in ieder geval voor de beste Nederlandse jongens achterin. In ieder geval één echte slager van boven de 1.90 en minstens 88 kilo, en daarnaast een voetballende verdediger. Een centrum met Virgil van Dijk en Nick Viergever lijkt mij bijvoorbeeld een goed begin.
-
Virgil van Dijk speelde tot 2010 bij Willem II, maar viel de scouts van PSV niet op?
De zogenaamde Nederlandse Beckenbauer wordt schromelijk overschat. Daar heeft PSV niks aan.